Transfernieuws
Re: Transfernieuws
Oef, mijn info klopte dan toch. Ik begon al te vrezen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Volgens iemand die Brugge volgt topper voor ons.trainde vorig jaar met a kern mee.
Edit: Ik quote Axassin hier efkes zodat we in eenzelfde topic verder kunnen praten:
Goeie post, quasi helemaal mee eens. Ik ben iets milder voor Nelissen, maar snap je punt wel.Axassin wrote: ↑Tue Jul 16, 2019 9:44 pmMijn bericht is nog niet koud of ze kondigen al een transfer aan; zal wel om Ossei-Berkoe gaan nu nog de linksback en de 10Axassin wrote: ↑Tue Jul 16, 2019 9:33 pmIk vind dat dus vrij teleurstellend globaal gezien. De kern is lichtjes versterkt maar de pijnpunten van vorig seizoen zijn niet weggewerkt.
-rosala; jonge reservekeeper, geen onmiddellijke versterking
- Smolders; versterking en goede zaak dat ze die definitief hebben gehaald. Maar die mag je nu niet meerekenen aangezien hij er al was vorig seizoen
- doumbia; op papier een versterking
- Vinck; zonder twijfel een versterking
-niet echt de nummer 10 die we nodig hebben. Ook geen potten gebroken bij een ploeg die lager eindigde in dezelfde reeks
- Maesen; vooral een back-up voor Vermeiren en Ogunjimi en een wissel voor de toekomst lijkt me.
Achterin komen we dus versterkt uit de transferperiode. Echter blijft voor mij een groot pijnpunt binnen de ploeg openliggen; de linksback. Ik heb het al vaak gezegd maar ik vind Nelissen echt een koerspaard met oogkleppen. Kan lopen maar mist voetballend vermogen en is positioneel een absoluut drama. In die optiek vind ik de transfer van Vinck overbodig. Versta mij niet verkeerd, een speler naar mijn hart, maar we hadden al Delorge ( daar zie ik het wel in) en D'onofrio (waanzinnig drama maar kom als back-up kan die dienen en hopen dat je hem zo min mogelijk moet inzetten). Je zit nu dus met 3 rechtsbacks en slechts één zuivere linksback. Lijkt mij dus niet echt in evenwicht.
Op het middenveld mis je nog een echte Patron die een beslissende pas kan geven en de lijnen kan uitzetten. Da Silva is vorig jaar serieus door de mand gevallen (sorry, één goede invalbeurt maakt zijn snertseizoen écht niet goed) en Kindermans heeft nog alles te bewijzen maar zijn afgelopen jaar doet weinig goeds vermoeden.
Verder valt Bernier weg waardoor we in aanval weer een stuk voorspelbaarder worden. In het begin van het seizoen als een raket vertrokken, nadien trok hij steeds steevast 2 man naar zich toe en dat gaf de rest wat meer ruimte. Ook al was hij wat minder succesvol in zijn acties.
Graag eerst enkele compleet overbodige spelers lozen die voor mij op basis van vorig seizoen een onvoldoende krijgen; Geens (3de keeper), D'onofrio (3de rechtsback), Sols (3de of zelfs 4de VM na Buyens, Maus, Janssen, en puur in theorie Wils ook) en Da Silva.
Haal met het budget dat daar mee vrijkomt en in mate van belangrijkheid; 1) nummer 10 (kan ons seizoen maken of kraken 2) linksback 3) raket van een flankspeler.
De flankspeler zet ik op 3) omdat ik toch vrees dat Rocky is zijn 'befaamde' (of zeg ik best beruchte?) 5-3-2 zal spelen. BWEIK
Onderschat ook de concurrentie niet;
-deinze; zelfde kern als vorig jaar buiten Vinck en Lallemand en versterkt met Staelens, Delooze en Vansteenkiste.
-Dender; beste spelers zijn gebleven en aangevuld met enkele versterkingen om jaloers op te zijn à la Valcke en Hens
-RWDM; alle rommel buiten (o.a. Kindermans) en heel wat 1ste klasse ervaring; delacourt, massengo, Sylla, napoleone,...
- ploegen als Seraing en FC Luik kunnen ook wel eens verrassend uit de hoek komen
-Thes; gericht versterkt met Suarez en El Ansri. Wel Oris en Brouwers (naar Patro) kwijt.
Ik denk dat je dus niet moet verwachten dat we zomaar voor de kop gaan spelen zonder nog een 2-3 gerichte, ervaren en kwalitatieve versterkingen...![]()
Dan zitten we qua breedte vooraan toch goed. Uit het interview met gva heb ik nu wel echter het gevoel dat er verder niks meer bijkomt.
Slotsom: ja, wij zijn versterkt, maar onze kern blijft toch zwakke punten hebben. Ik hoop dat Osei-Berkoe het vertrek van Bernier kan opvangen. Verdedigend verwacht ik toch minder kemels te zien ivm vorig seizoen (zeker die eerste seizoenshelft).
Ik denk dat die Osei-Berkoe wel eens een voltreffer kan worden, de Club supporters zagen hem toch niet zo heel graag vertrekken. Hij geeft wel wat meer mogelijkheden aan de ploeg. In een interview (weet niet meer dewelke) geef Rocky aan dat ze na 3 weken een analyse zullen maken van wat er nog nodig is en dat er nog wat ruimte is om te schakelen indien nodig.KRKN wrote: ↑Wed Jul 17, 2019 7:32 am
Edit: Ik quote Axassin hier efkes zodat we in eenzelfde topic verder kunnen praten:Goeie post, quasi helemaal mee eens. Ik ben iets milder voor Nelissen, maar snap je punt wel.Axassin wrote: ↑Tue Jul 16, 2019 9:44 pmMijn bericht is nog niet koud of ze kondigen al een transfer aan; zal wel om Ossei-Berkoe gaan nu nog de linksback en de 10Axassin wrote: ↑Tue Jul 16, 2019 9:33 pmIk vind dat dus vrij teleurstellend globaal gezien. De kern is lichtjes versterkt maar de pijnpunten van vorig seizoen zijn niet weggewerkt.
-rosala; jonge reservekeeper, geen onmiddellijke versterking
- Smolders; versterking en goede zaak dat ze die definitief hebben gehaald. Maar die mag je nu niet meerekenen aangezien hij er al was vorig seizoen
- doumbia; op papier een versterking
- Vinck; zonder twijfel een versterking
-niet echt de nummer 10 die we nodig hebben. Ook geen potten gebroken bij een ploeg die lager eindigde in dezelfde reeks
- Maesen; vooral een back-up voor Vermeiren en Ogunjimi en een wissel voor de toekomst lijkt me.
Achterin komen we dus versterkt uit de transferperiode. Echter blijft voor mij een groot pijnpunt binnen de ploeg openliggen; de linksback. Ik heb het al vaak gezegd maar ik vind Nelissen echt een koerspaard met oogkleppen. Kan lopen maar mist voetballend vermogen en is positioneel een absoluut drama. In die optiek vind ik de transfer van Vinck overbodig. Versta mij niet verkeerd, een speler naar mijn hart, maar we hadden al Delorge ( daar zie ik het wel in) en D'onofrio (waanzinnig drama maar kom als back-up kan die dienen en hopen dat je hem zo min mogelijk moet inzetten). Je zit nu dus met 3 rechtsbacks en slechts één zuivere linksback. Lijkt mij dus niet echt in evenwicht.
Op het middenveld mis je nog een echte Patron die een beslissende pas kan geven en de lijnen kan uitzetten. Da Silva is vorig jaar serieus door de mand gevallen (sorry, één goede invalbeurt maakt zijn snertseizoen écht niet goed) en Kindermans heeft nog alles te bewijzen maar zijn afgelopen jaar doet weinig goeds vermoeden.
Verder valt Bernier weg waardoor we in aanval weer een stuk voorspelbaarder worden. In het begin van het seizoen als een raket vertrokken, nadien trok hij steeds steevast 2 man naar zich toe en dat gaf de rest wat meer ruimte. Ook al was hij wat minder succesvol in zijn acties.
Graag eerst enkele compleet overbodige spelers lozen die voor mij op basis van vorig seizoen een onvoldoende krijgen; Geens (3de keeper), D'onofrio (3de rechtsback), Sols (3de of zelfs 4de VM na Buyens, Maus, Janssen, en puur in theorie Wils ook) en Da Silva.
Haal met het budget dat daar mee vrijkomt en in mate van belangrijkheid; 1) nummer 10 (kan ons seizoen maken of kraken 2) linksback 3) raket van een flankspeler.
De flankspeler zet ik op 3) omdat ik toch vrees dat Rocky is zijn 'befaamde' (of zeg ik best beruchte?) 5-3-2 zal spelen. BWEIK
Onderschat ook de concurrentie niet;
-deinze; zelfde kern als vorig jaar buiten Vinck en Lallemand en versterkt met Staelens, Delooze en Vansteenkiste.
-Dender; beste spelers zijn gebleven en aangevuld met enkele versterkingen om jaloers op te zijn à la Valcke en Hens
-RWDM; alle rommel buiten (o.a. Kindermans) en heel wat 1ste klasse ervaring; delacourt, massengo, Sylla, napoleone,...
- ploegen als Seraing en FC Luik kunnen ook wel eens verrassend uit de hoek komen
-Thes; gericht versterkt met Suarez en El Ansri. Wel Oris en Brouwers (naar Patro) kwijt.
Ik denk dat je dus niet moet verwachten dat we zomaar voor de kop gaan spelen zonder nog een 2-3 gerichte, ervaren en kwalitatieve versterkingen...![]()
Dan zitten we qua breedte vooraan toch goed. Uit het interview met gva heb ik nu wel echter het gevoel dat er verder niks meer bijkomt.
Slotsom: ja, wij zijn versterkt, maar onze kern blijft toch zwakke punten hebben. Ik hoop dat Osei-Berkoe het vertrek van Bernier kan opvangen. Verdedigend verwacht ik toch minder kemels te zien ivm vorig seizoen (zeker die eerste seizoenshelft).
In een 4-4-2 zie ik ons idealiter zo spelen;
Rausin
Vinck-Smolders-Doumbia-Nelissen
Buyens-Janssen
Boulaouli Osei-Berkoe
Vermeiren-Ogunjimi
In het systeem van Rocky (5-3-2 of 5-2-3);
Rausin
Wils-Smolders-Doumbia
Vinck Osei-Berkoe
Buyens-Janssen
Boulaouli
Vermeiren-Ogunjimi
Ik zet Osei-Berkoe daar als wing-back omdat hij in z'n interview toch aangeeft het verdedigend werk niet te schuwen. Indien dat kan lukken heb je enkel nog die spelbepaler met goede pass in de voet om het middenveld nodig. We missen dat daar nu echt omdat Buyens niet het type is & Janssen toch nog vaak de verkeerde keuzes maakt inzake opendraaien en de correcte pass geven. Het hoeft geen zuivere 10 te zijn als je Boualouali kan laten aansluiten bij de spitsen. Eerder een type Henkens met werkkracht en voetballend vermogen. Rits (ook al vind ik dat een degoutant ventje) is ook z'on type speler. Niet dat deze haalbaar zijn hé, gewoon puur het type voetballer dat je daar nodig hebt. Een andere en meer behoudende optie is wel met een echte 10 spelen in de plaats van Bouaouli en deze iets lager zetten. Ik ben in sé geen fan van al die moderne systemen met 3 centraal vanachter, maar als dit kan aanslaan heb je veel loop/infiltratievermogen op de backs, middenvelders die ook wel eens een goaltje meepikken en veel aansluiting naar de spitsen toe. Benieuwd hoe het zal uitdraaien. Of gaat Rocky is nog verrassen?

In de 4-4-2 heb je echt nog een zuivere linksback en spelverdeler op het middenveld nodig.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
En mijn opstellingen zagen er visueel beter toen ik ze uittypte, te lui om het nu nog aan te passenAxassin wrote: ↑Wed Jul 17, 2019 8:47 amIk denk dat die Osei-Berkoe wel eens een voltreffer kan worden, de Club supporters zagen hem toch niet zo heel graag vertrekken. Hij geeft wel wat meer mogelijkheden aan de ploeg. In een interview (weet niet meer dewelke) geef Rocky aan dat ze na 3 weken een analyse zullen maken van wat er nog nodig is en dat er nog wat ruimte is om te schakelen indien nodig.KRKN wrote: ↑Wed Jul 17, 2019 7:32 am
Edit: Ik quote Axassin hier efkes zodat we in eenzelfde topic verder kunnen praten:Goeie post, quasi helemaal mee eens. Ik ben iets milder voor Nelissen, maar snap je punt wel.
Rausin
Buyens-Janssen
Boulaouli Osei-Berkoe
Vermeiren-Ogunjimi
Rausin
Wils-Smolders-Doumbia
Vinck Osei-Berkoe
Buyens-Janssen
Boulaouli
Vermeiren-Ogunjimi
Ik zet Osei-Berkoe daar als wing-back omdat hij in z'n interview toch aangeeft het verdedigend werk niet te schuwen. Indien dat kan lukken heb je enkel nog die spelbepaler met goede pass in de voet om het middenveld nodig. We missen dat daar nu echt omdat Buyens niet het type is & Janssen toch nog vaak de verkeerde keuzes maakt inzake opendraaien en de correcte pass geven. Het hoeft geen zuivere 10 te zijn als je Boualouali kan laten aansluiten bij de spitsen. Eerder een type Henkens met werkkracht en voetballend vermogen. Rits (ook al vind ik dat een degoutant ventje) is ook z'on type speler. Niet dat deze haalbaar zijn hé, gewoon puur het type voetballer dat je daar nodig hebt. Een andere en meer behoudende optie is wel met een echte 10 spelen in de plaats van Bouaouli en deze iets lager zetten. Ik ben in sé geen fan van al die moderne systemen met 3 centraal vanachter, maar als dit kan aanslaan heb je veel loop/infiltratievermogen op de backs, middenvelders die ook wel eens een goaltje meepikken en veel aansluiting naar de spitsen toe. Benieuwd hoe het zal uitdraaien. Of gaat Rocky is nog verrassen?![]()
In de 4-4-2 heb je echt nog een zuivere linksback en spelverdeler op het middenveld nodig.

“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Dus in de 442 Wils uit de ploeg? Zou misschien wel kunnen.
Youssef meer als ondersteuning achter de spitsen zou misschien ook moeten kunnen. Toch een experiment waard vind ik.
Youssef meer als ondersteuning achter de spitsen zou misschien ook moeten kunnen. Toch een experiment waard vind ik.
Ik vond dat we vorig seizoen daar best wel wat duelkracht misten. Met 2 cv's vind ik Wils daar echt een probleem, logisch ook want hij is echt géén centrale verdediger. Met 3 cv's kan dit nog wel als iets mobielere voetballende verdediger.
Maar dat is dan ook mijn bescheiden voetbalmening, niemand hoeft die te delen.

Van Club Brugge naar 1ste amateur met definitieve transfer. Roept toch wat vragen op 

Die jongen is op een leeftijd gekomen dat speelkansen het belangrijkste zijn denk ik. Bij andere aanbiedingen zal hij als bankzitter moeten beginnen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
voor kuylaers geen plek dus volgens u ! ik denk nochtans berkoe en kuylaers op flank de spitsen gaan aaangespeelt worden. zal zelfs meer zeggen ik kan er naast zitten he maar ik denk dat die maesen onze beste spits gaat worden.Axassin wrote: ↑Wed Jul 17, 2019 8:47 amIk denk dat die Osei-Berkoe wel eens een voltreffer kan worden, de Club supporters zagen hem toch niet zo heel graag vertrekken. Hij geeft wel wat meer mogelijkheden aan de ploeg. In een interview (weet niet meer dewelke) geef Rocky aan dat ze na 3 weken een analyse zullen maken van wat er nog nodig is en dat er nog wat ruimte is om te schakelen indien nodig.KRKN wrote: ↑Wed Jul 17, 2019 7:32 am
Edit: Ik quote Axassin hier efkes zodat we in eenzelfde topic verder kunnen praten:Goeie post, quasi helemaal mee eens. Ik ben iets milder voor Nelissen, maar snap je punt wel.
Rausin
Buyens-Janssen
Boulaouli Osei-Berkoe
Vermeiren-Ogunjimi
Rausin
Wils-Smolders-Doumbia
Vinck Osei-Berkoe
Buyens-Janssen
Boulaouli
Vermeiren-Ogunjimi
Ik zet Osei-Berkoe daar als wing-back omdat hij in z'n interview toch aangeeft het verdedigend werk niet te schuwen. Indien dat kan lukken heb je enkel nog die spelbepaler met goede pass in de voet om het middenveld nodig. We missen dat daar nu echt omdat Buyens niet het type is & Janssen toch nog vaak de verkeerde keuzes maakt inzake opendraaien en de correcte pass geven. Het hoeft geen zuivere 10 te zijn als je Boualouali kan laten aansluiten bij de spitsen. Eerder een type Henkens met werkkracht en voetballend vermogen. Rits (ook al vind ik dat een degoutant ventje) is ook z'on type speler. Niet dat deze haalbaar zijn hé, gewoon puur het type voetballer dat je daar nodig hebt. Een andere en meer behoudende optie is wel met een echte 10 spelen in de plaats van Bouaouli en deze iets lager zetten. Ik ben in sé geen fan van al die moderne systemen met 3 centraal vanachter, maar als dit kan aanslaan heb je veel loop/infiltratievermogen op de backs, middenvelders die ook wel eens een goaltje meepikken en veel aansluiting naar de spitsen toe. Benieuwd hoe het zal uitdraaien. Of gaat Rocky is nog verrassen?![]()