Lierse - Eupen [23/08/2025]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Justhomuch
Re: Lierse - Eupen [23/08/2025]

Post by Justhomuch » Sun Aug 24, 2025 9:27 am

Eupen ligt ons precies wel.

Ik denk wel dat we Pietro gaan missen volgend weekend.
Wij komen áltijd terug!

polydor

Post by polydor » Sun Aug 24, 2025 9:32 am

Mark wrote:
Sun Aug 24, 2025 8:25 am
We zijn allemaal te pessimistisch geweest na die eerste 2 wedstrijden (ze staan niet voor niets allebei met 9 op 9).
De eerste helft was prachtig, ik had de avond voordien Bayern-RB Leipzig gezien en was bij de rust aan het dromen van een 6-0.
Ik denk dat het nog wel goed komt, hopelijk een 4 op 6 tegen Beerschot en Lokeren.
Als je met 'allemaal' die enkelen bedoelt die het forum de voorbije 2 weken hebben verziekt met doemberichten, heb je gelijk. :mrgreen:
Gelukkig zijn er anderen die verder kijken dan hun neus lang is...

polydor

Post by polydor » Sun Aug 24, 2025 9:33 am

Justhomuch wrote:
Sun Aug 24, 2025 9:27 am

Waarom zullen we Pietro missen? Was er iets mis met zijn vervanger?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 24, 2025 10:29 am

polydor wrote:
Sun Aug 24, 2025 9:33 am
Justhomuch wrote:

Gisteren hebben we die niet gemist inderdaad, maar ik schat Beerschot toch hoger in als Eupen, Pietro blijft voor mij de rots in de branding voor dit team.
Wij komen áltijd terug!

Netzer

Post by Netzer » Sun Aug 24, 2025 10:41 am

polydor wrote:
Sun Aug 24, 2025 9:32 am
Als je met 'allemaal' die enkelen bedoelt die het forum de voorbije 2 weken hebben verziekt met doemberichten, heb je gelijk. :mrgreen:
Gelukkig zijn er anderen die verder kijken dan hun neus lang is...
De kritiek de voorbije weken was 100% terecht.
De overwinning van gisteren doet niets af van de belabberde voorbije wedstrijden en de zwakke transferpolitiek. Dus uw "uithaal" is ongepast, af en toe moet je je kop eens uit het zand durven halen ...
Ik heb de tweede helft niet kunnen zien gisteren. Ik onthoud dus een zeer sterke eerste helft met veel inzet en mooi voetbal, die heel veel deugd deed.
Hopelijk geeft dat de jongens een boost van vertrouwen voor de komende wedstrijden.
Last edited by Netzer on Sun Aug 24, 2025 10:43 am, edited 1 time in total.
Formerly known as Lisp-boy

Netzer

Post by Netzer » Sun Aug 24, 2025 10:42 am

Justhomuch wrote:
Sun Aug 24, 2025 10:29 am
polydor wrote:
Justhomuch wrote:

Gisteren hebben we die niet gemist inderdaad, maar ik schat Beerschot toch hoger in als Eupen, Pietro blijft voor mij de rots in de branding voor dit team.
We gaan hem zeker missen. Er is niemand die zijn rol als leider kan overnemen centraal in de verdediging, ook al speelden zowel De Kerf als Vanderhallen een sterke wedstrijd gisteren. Wie dat in twijfel trekt is een heel klein beetje naief me dunkt.
Hoe blij ik ook ben met de drie punten van gisteren, ik hoop nu dat onze soms al even naieve voorzitter nu niet denkt dat de broodnodige versterkingen waar onze coach om vraagt nu plots niet meer nodig zijn.
Formerly known as Lisp-boy

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 24, 2025 11:13 am

Netzer wrote:
Sun Aug 24, 2025 10:42 am
Justhomuch wrote:
Sun Aug 24, 2025 10:29 am
polydor wrote:

We gaan hem zeker missen. Er is niemand die zijn rol als leider kan overnemen centraal in de verdediging, ook al speelden zowel De Kerf als Vanderhallen een sterke wedstrijd gisteren. Wie dat in twijfel trekt is een heel klein beetje naief me dunkt.
Hoe blij ik ook ben met de drie punten van gisteren, ik hoop nu dat onze soms al even naieve voorzitter nu niet denkt dat de broodnodige versterkingen waar onze coach om vraagt nu plots niet meer nodig zijn.
Voor dat laatste heb ik schrik, want dat is wel vaak hoe het er aan toe gaat bij ons, de resultaten vallen mee dus we berusten ons... ik denk wel niet dat Jonathan zo denkt.

Wie ligt er nu nog allemaal in de lappenmand buiten Pietro? Toen Laes gisteren op kwam onder luide gezangen van onze spionkop kwamen de haren op men armen toch ff omhoog.
Wij komen áltijd terug!

polydor

Post by polydor » Sun Aug 24, 2025 11:31 am

De nuance die ik wil brengen is dat de verdedigers van gisteren ook volwaardige kernspelers zijn die hun taak aankunnen. De ene heeft al wat meer talent dan de andere.
De kern bestaat immers uit spelers waarvan je verwacht dat ze het niveau aankunnen, aangevuld met enkele jongeren waarvan je verwacht dat ze op termijn zullen mee kunnen.

Onze vriend Pietro is een vriendelijke jongen, degelijke voetballer maar niets meer. Puur verdedigend is hij top maar qua opbouw bekoort hij me niet: vertraagt soms het spel en heeft weinig aanvallende inspiratie. Gisteren ging het langs zijn kant veel vlotter (al heeft de tegenstander daar ook iets mee te maken).
De verdediging af en toe wakker schudden is ok, permanent 'schelden' is iets anders. Ik weet niet of sommige (jongere) spelers daar beter van worden.

G.C.

Post by G.C. » Sun Aug 24, 2025 11:55 am

We moeten niet wanhopen, in Lokeren spreken ze ook van degradatie en in RWDM sakkeren ze ook echt veel …

Echt wel straf dat de grootste pessimisten op fb gisteren niet thuisgaven.

En hier hebben we ook niks gelezen van bepaalde persoon (of is m weer geblocked 🫢)

Barry

Post by Barry » Sun Aug 24, 2025 1:06 pm

Laat ons beginnen bij het begin: knap werk van Pallieter 30 met hun tifo voor 100 jaar Lisp. Alweer een pareltje! Heeft de spelers duidelijk geïnspireerd want ons eerste helft was zeer sterk. Of zoals de trainer zelf aangaf het beste helft die zijn ploeg gespeeld heeft sinds hij trainer is. Dat 2de helft minder was is ergens logisch, je staat 3-0 voor en zo'n hoge druk kan je ook niet blijven belopen. Uiteindelijk heeft Eupen in 2de helft maar 2 echte kansen gehad en werken ze die aan 100% af waardoor het toch nog even bibberen werd. Al werd na het inbrengen van Daguin en andere veldbezetting wel de controle teruggevonden. Goed dat we dit over de streep trekken, bij een gelijkspel had er nog meer twijfel in de groep geslopen, dat is nu niet het geval zijn.

Lees hier paar keer: zwak Eupen, maar da's vooral onze verdienste. Wij hebben gisteren Eupen zwak doen lijken.

Maar net zoals we de vorige 2 wedstrijden mss iets te kritisch waren, mogen we nu zeker niet te euforisch worden. Hopelijk kunnen we nog een extra spits en centrale verdediger toevoegen aan deze kern en dan komt het helemaal goed.

Post Reply