Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Transfernieuws

Post by ozzy105 » Mon Aug 18, 2025 5:35 pm

Waar is het transfergeld van Mpanzu, Sow, Boone, Marijnissen? Toch niet terug geïnvesteerd in nieuw bloed he...

Carlke

Post by Carlke » Mon Aug 18, 2025 6:13 pm

ozzy105 wrote:
Mon Aug 18, 2025 5:35 pm
Waar is het transfergeld van Mpanzu, Sow, Boone, Marijnissen? Toch niet terug geïnvesteerd in nieuw bloed he...
2... daar zijn vervangers voor gehaald dat wel, maar veel minder niveau.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Mon Aug 18, 2025 8:32 pm

Carlke wrote:
Mon Aug 18, 2025 6:13 pm
ozzy105 wrote:
die 0 euro aan transfergeld kosten...., je kan dat moeilijk investeren in de ploeg noemen hé, plus dat de kwaliteit van de meesten ook nog eens ondermaats is.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Aug 18, 2025 8:59 pm

Tamas Krivitz wrote:
Mon Aug 18, 2025 8:32 pm
Carlke wrote:
ozzy105 wrote:
die 0 euro aan transfergeld kosten...., je kan dat moeilijk investeren in de ploeg noemen hé, plus dat de kwaliteit van de meesten ook nog eens ondermaats is.
2...Heeft goed gecasht voor die 4 spelers en niks of zo goed als niks moeten betalen aan transfergeld waar is dit geld naartoe gegaan denk je? Drie keer raden...

Lipser

Post by Lipser » Tue Aug 19, 2025 12:22 am

ozzy105 wrote:
Mon Aug 18, 2025 8:59 pm
Tamas Krivitz wrote:
Carlke wrote:

2...Heeft goed gecasht voor die 4 spelers en niks of zo goed als niks moeten betalen aan transfergeld waar is dit geld naartoe gegaan denk je? Drie keer raden...
Het was hier nochtans een paar weken aangenaam en constructief op dit forum.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Aug 19, 2025 7:54 am

Lipser wrote:
Tue Aug 19, 2025 12:22 am
ozzy105 wrote:
Mon Aug 18, 2025 8:59 pm
Tamas Krivitz wrote:

Het was hier nochtans een paar weken aangenaam en constructief op dit forum.
Ozzy, wat is uw bron? Kan je geen cijfermateriaal voorleggen? Cijfers liegen nooit namelijk!

Dat transfergeld komt in 1 pot volgens mij, en daar zit infrastructuur ook in, dat mogen ze van mij ook scheiden, transfergeld = betere spelers halen. Poepsimpel.

Al zal ik het wss wel simplistischer zien dan het daadwerkelijk is :)
Wij komen áltijd terug!

Lipser

Post by Lipser » Tue Aug 19, 2025 12:20 pm

Het sportieve budget bestaat uiteraard uit veel meer dan transfergelden. Meer nog, meestal zijn transfers nodig om tekorten op te vangen. Niet alleen bij Lierse maar ook bij bv Genk en zelfs bij Brugge. Om dan zomaar te suggereren dat LVT de transferinkomsten heeft aangewend voor persoonlijke doeleinden zoals Ozzy doet, dat is ofwel niet erg snugger ofwel ter kwader trouw.

Willen we ons sportief budget verhogen, zal dat door schulden maken moeten gebeuren. Ook zogenaamde “investeringen” zijn een vorm van schulden, weliswaar aan de investeerder of eigenaar. Is dit dan altijd slecht? Nee, zolang je er maar voor kan zorgen dat die schulden terugbetaald worden. En er voldoende cashflow is om minstens aan je schulden minder dan 1 jaar te kunnen voldoen (en dat is inclusief de werkingskosten van het lopende jaar).

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Aug 19, 2025 12:52 pm

Luister ik snap de budget besprekingen heel goed, en snap ook dat financieel gezond zijn "prioriteit" is!
Alleen moeten we daar wel de kanttekening bij maken : Als we even nadenken voor vorige seizoen enzo hadden we de inkomsten van een Rocha (te weinig toen volgens mij maar kom) , uitgaande transfers vorig seizoen, ....
We hebben op dit moment niet één zo'n speler aangetrokken die volgens mij het zelfde potentiel heeft om voor een "lekker" bedrag te verkopen.
wat we momenteel nog met winstmarge hebben (volgens mij) op dat vlak zijn : De kerf , De buyser, Kireev (indien fit).
Je zit weer met overschot waar ze niet voor gaan komen met de zak geld zoals een Daguin die ik over de ganse lijn een flop vind van begin tot eind (sorry voor de believers)

Waar ik naartoe wil is --> die flow voor u "financieel" gezond zijn moet wel sportief gevoed blijven. Momenteel teren we mede op voorgaande winstjes op uitgaande transfers om budgetten aan te dikken. Als we op gebied van dat sportieve stilvallen, gaan we minder op die inkomsten rekenen.
Tel daarbij op dat als je elk jaar in een Challenger pro league (of lager) gaat onder top 6 bengelen. Puur economisch is dat het slechtste wat je als "zakelijke" ploeg kan doen. Challenger pro league gaat in de toekomst pak minder publiciteit krijgen met de clubs extra in eerste, sponsors hebben hoger op 2 extra opties, minder aandacht voor tweede, ... meer en meer partners zullen terug afhaken.

Dus als je financiel en sportief de boot nu niet wil missen, had je of moet je nu net die extra inspanning doen om mee te spelen of op zijn minst beter te doen dan vorig seizoen.

Dit klinkt heel doom denkend misschien en ik ben er hier int verleden al op aangesproken, maar momenteel missen we de boot zowel sportief als toekomst gericht financieel. En dan mag LVT al jaren fier zijn dat we financieel gezond waren...

Om effe terug te komen op de communicatie tussen LVT , Kindermans en onze coach : LVT's uitspraak over de centrale as bevestiging van een zakenman met niet de nodige kennis van voetbal zelf (zeg niet dat die dom is he!). Kindermans, teert op succesjes van gratis transfers die soms een succes zijn... Maar haalt met veel bombardon geluid een keeper in die de volgende week al richting exit gericht staat...onze coach, eerlijk ik denk gewoon dat ze hopen dat hij hier doen kan wat hij in Oostende deed... met niets toch een beetje iets maken.

Er moet gewoon wat bij, we krijgen momenteel geen drie linies aan elkaar geknoopt, we kunnen niet teren op snelle flanken alleen , en vooraan hebben we gewoon niets momenteel! En de jeugdkaart trekken TOP!! bedoel talent dat doorbreekt GRAAG! Maar die jong mannen er in massa bijplakken om u "selectie" groter te laten lijken, is het ook niet hé.

TV2002

Post by TV2002 » Tue Aug 19, 2025 1:00 pm

andyosgarcia wrote:
Tue Aug 19, 2025 12:52 pm
Luister ik snap de budget besprekingen heel goed, en snap ook dat financieel gezond zijn "prioriteit" is!
Alleen moeten we daar wel de kanttekening bij maken : Als we even nadenken voor vorige seizoen enzo hadden we de inkomsten van een Rocha (te weinig toen volgens mij maar kom) , uitgaande transfers vorig seizoen, ....
We hebben op dit moment niet één zo'n speler aangetrokken die volgens mij het zelfde potentiel heeft om voor een "lekker" bedrag te verkopen.
wat we momenteel nog met winstmarge hebben (volgens mij) op dat vlak zijn : De kerf , De buyser, Kireev (indien fit).
Je zit weer met overschot waar ze niet voor gaan komen met de zak geld zoals een Daguin die ik over de ganse lijn een flop vind van begin tot eind (sorry voor de believers)

Waar ik naartoe wil is --> die flow voor u "financieel" gezond zijn moet wel sportief gevoed blijven. Momenteel teren we mede op voorgaande winstjes op uitgaande transfers om budgetten aan te dikken. Als we op gebied van dat sportieve stilvallen, gaan we minder op die inkomsten rekenen.
Tel daarbij op dat als je elk jaar in een Challenger pro league (of lager) gaat onder top 6 bengelen. Puur economisch is dat het slechtste wat je als "zakelijke" ploeg kan doen. Challenger pro league gaat in de toekomst pak minder publiciteit krijgen met de clubs extra in eerste, sponsors hebben hoger op 2 extra opties, minder aandacht voor tweede, ... meer en meer partners zullen terug afhaken.

Dus als je financiel en sportief de boot nu niet wil missen, had je of moet je nu net die extra inspanning doen om mee te spelen of op zijn minst beter te doen dan vorig seizoen.

Dit klinkt heel doom denkend misschien en ik ben er hier int verleden al op aangesproken, maar momenteel missen we de boot zowel sportief als toekomst gericht financieel. En dan mag LVT al jaren fier zijn dat we financieel gezond waren...

Om effe terug te komen op de communicatie tussen LVT , Kindermans en onze coach : LVT's uitspraak over de centrale as bevestiging van een zakenman met niet de nodige kennis van voetbal zelf (zeg niet dat die dom is he!). Kindermans, teert op succesjes van gratis transfers die soms een succes zijn... Maar haalt met veel bombardon geluid een keeper in die de volgende week al richting exit gericht staat...onze coach, eerlijk ik denk gewoon dat ze hopen dat hij hier doen kan wat hij in Oostende deed... met niets toch een beetje iets maken.

Er moet gewoon wat bij, we krijgen momenteel geen drie linies aan elkaar geknoopt, we kunnen niet teren op snelle flanken alleen , en vooraan hebben we gewoon niets momenteel! En de jeugdkaart trekken TOP!! bedoel talent dat doorbreekt GRAAG! Maar die jong mannen er in massa bijplakken om u "selectie" groter te laten lijken, is het ook niet hé.
Kleine correctie: nogmaals, Kindermans scout geen doelmannen. Brughmans heeft beoordeeld dat Baskett goed genoeg was om binnen te halen. Net zoals bijvoorbeeld bij Union is het niet de sportief directeur dat het zeggenschap heeft over de doelmannen, maar wel de keepersstaf. Dus om dit helemaal af te schuiven op Kindermans is gewoon niet juist.

Vind jij Daguin echt een flop? Zijn eerste 3 maanden bij ons waren toch gewoon echt super goed?

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Aug 19, 2025 4:22 pm

Ja zelfs aan drie goeie maanden komt die niet bij mij, weet niet welke ballen jij hem in die drie maanden hebt zien spelen, maar op zijn positie heeft die man niet het inzicht , nog het kunnen om een goede / de juiste past te geven.
En sorry Brughmans mag een keeper scouten ja, als sportief directeur hebt ge in mijn ogen nog altijd eindverantwoordelijkheid om iemand een contract te laten teken ja of nee. Tussen een goed scout rapport opstellen en iemand aantrekken is een huizenhoog verschil. Dan zit of u scouting niet op de plek waar het moet zitten, of ge hebt als overliggend "Sportief" hoofd heel erg slechte communicatie.

Dus sorry , Kindermans is en blijft voor mij daar verantwoordelijk. Geen enkele andere speler is bijna op die manier aangetrokken zoals ze die goalie op fb en dergelijke gingen aankondigen! Speler die al jaar onder contract lag (bijna). Dat wil zeggen vooraf gescout , laten tekenen en in de tussentijd nog steeds zelf niet merken "diene joeng komt te kort".

Post Reply