Lierse - Beveren [09/08/2025]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
ozzy105
Re: Lierse - Beveren [09/08/2025]

Post by ozzy105 » Sun Aug 10, 2025 10:49 am

We hebben nog eens een seizoen meegemaakt met een dramatische start remember onder Rocky! Reeks lager hoeveel had men toen 1 op 27 of zoiets? Kans is verre van onbestaande dat het ook dit seizoen gebeurt we weten ook wie dan de boter zal gegeten hebben... Iemand poste nl de zwakste kern sinds men naar 1B onverwachts promoveerde wel hij zit er boenk op. Voor het overige ook eens met Vergaaneglorie zijn post.

Mark

Post by Mark » Sun Aug 10, 2025 11:08 am

Lipser wrote:
Sun Aug 10, 2025 9:17 am
Tja, wat moet een mens hier van denken. De ploeg "stond" niet goed. Anders speel je niet met Masaki linksachter in de verdediging (liet bij de eerste goal kinderlijk zijn man in de rug duiken) en Vanderhallen op het middenveld. Maar ook heel wat spelers hadden weinig zin om er vol gas voor te gaan. Er is een soort gelatenheid in die ploeg geslopen. Balletje achteruit of breed, dat lukt nog net, maar druk vooruit zetten en geloven in het eigen kunnen, dat was er helemaal niet bij. Enig lichtpuntje is onze nummer drie, Tika. Daar zit wel voetbal in.

Ik begin het ook meer en meer op mijn heupen te krijgen met de positivo-inteviews van onze voorzitter. Als we de kern waar we vorig seizoen mee gestart zijn bekijken, dan zijn daar Peersman, Boone, Marijnissen, Claes, Kireev en Sow uit verdwenen; Kom dan niet vertellen dat de as van de ploeg intact is gebleven. En ze zijn allen vervangen door spelers uit lagere afdelingen of uit beloftenploegen (of nog erger, uit beloftenploegen van ploegen uit lagere afdelingen). Onze bank gisteren was een kindercrèche.

Let op. Ik kan het centenmodel van onze voorzitter ergens wel begrijpen. Maar de core-business van een voetbalclub is wat er in het weekend op de mat gebeurt. Goede randvoorwaarden creëren is belangrijk, maar het blijven randvoorwaarden. En als ik dan gisteren voor de match in de business seats rondkeek zag ik een schrikbaarwekkend laag aantal eters (toch voor een match tegen Beveren) en een aantal tafels van habitués leeg staan. Het lijkt er ook op dat niet meer alle boxes aan de man zijn gebracht. De supporters snakken naar sportieve prestaties en successen. Dat we de langzame en gestage weg naar boven verkiezen boven instant succes, daar is niets mis mee en kunnen we goed begrijpen. Maar het moet wel een weg naar boven zijn.

Met deze kern - die voor mij de zwakste is sinds onze terugkeer naar 1B - gaan we het niet redden.

En toch staan we er volgende week terug opnieuw. Waarom? Omdat we niet anders kunnen!. Met dank trouwens nog aan Pallieter30. Mooi eerbetoon aan Dennis en steengoede support!
volledig mee eens
het ziet er momenteel niet goed uit !

TV2002

Post by TV2002 » Sun Aug 10, 2025 12:05 pm

Het is ook zo zuur om te zien dat we met Léandro Rousseau quasi zeker een doelpuntenmachine hadden binnengehaald, maar die dan uiteindelijk een dag voordat hij ging tekenen een aanbod kreeg van Patro met uiteraard meer loon. Scoorde er gisteren meteen 2 tegen Lokeren.

TV2002

Post by TV2002 » Sun Aug 10, 2025 12:10 pm

Lipser wrote:
Sun Aug 10, 2025 9:17 am
Tja, wat moet een mens hier van denken. De ploeg "stond" niet goed. Anders speel je niet met Masaki linksachter in de verdediging (liet bij de eerste goal kinderlijk zijn man in de rug duiken) en Vanderhallen op het middenveld. Maar ook heel wat spelers hadden weinig zin om er vol gas voor te gaan. Er is een soort gelatenheid in die ploeg geslopen. Balletje achteruit of breed, dat lukt nog net, maar druk vooruit zetten en geloven in het eigen kunnen, dat was er helemaal niet bij. Enig lichtpuntje is onze nummer drie, Tika. Daar zit wel voetbal in.

Ik begin het ook meer en meer op mijn heupen te krijgen met de positivo-inteviews van onze voorzitter. Als we de kern waar we vorig seizoen mee gestart zijn bekijken, dan zijn daar Peersman, Boone, Marijnissen, Claes, Kireev en Sow uit verdwenen; Kom dan niet vertellen dat de as van de ploeg intact is gebleven. En ze zijn allen vervangen door spelers uit lagere afdelingen of uit beloftenploegen (of nog erger, uit beloftenploegen van ploegen uit lagere afdelingen). Onze bank gisteren was een kindercrèche.

Let op. Ik kan het centenmodel van onze voorzitter ergens wel begrijpen. Maar de core-business van een voetbalclub is wat er in het weekend op de mat gebeurt. Goede randvoorwaarden creëren is belangrijk, maar het blijven randvoorwaarden. En als ik dan gisteren voor de match in de business seats rondkeek zag ik een schrikbaarwekkend laag aantal eters (toch voor een match tegen Beveren) en een aantal tafels van habitués leeg staan. Het lijkt er ook op dat niet meer alle boxes aan de man zijn gebracht. De supporters snakken naar sportieve prestaties en successen. Dat we de langzame en gestage weg naar boven verkiezen boven instant succes, daar is niets mis mee en kunnen we goed begrijpen. Maar het moet wel een weg naar boven zijn.

Met deze kern - die voor mij de zwakste is sinds onze terugkeer naar 1B - gaan we het niet redden.

En toch staan we er volgende week terug opnieuw. Waarom? Omdat we niet anders kunnen!. Met dank trouwens nog aan Pallieter30. Mooi eerbetoon aan Dennis en steengoede support!
Ook Asare steekt er voor mij met kop en schouders boven uit. Mayoka-Tika inderdaad ook een lichtpuntje.

KRKN

Post by KRKN » Sun Aug 10, 2025 1:14 pm

Sneu, maar ergens wel ingecalculeerd zeker? Niks kunnen zien, dus kan er niets van zeggen.

Op naar de volgende!

Daylon Claasen

Post by Daylon Claasen » Sun Aug 10, 2025 1:26 pm

Ik vond Asare vorig seizoen, wanneer hij blessurevrij was, altijd een van de beteren. Verwacht daar dit seizoen veel van, groot recuperatievermogen, wendbaar, goeie voetjes & zuivere passing.

Over de match van gisteren: ik sluit mij aan bij wat de overgrote meerderheid hier zegt. Voor wat een idioten neemt Luc ons eigenlijk? Zijn interviews ik heb mij daar al dood aan geërgerd. Man, man, man. In een interview met GVA las ik dat hij het soms moeilijk had om gemotiveerd te blijven door negatieve reacties. Wat voor signaal geef je dan af als kapitein van het schip? Wij hebben als supporters altijd al zeer veel geduld gehad, na een tijdje is dat op en dat is eigen aan de voetbalwereld maar dan komen er idd negatieve reacties wanneer er na gedurig wachten geen beterschap in zicht is. Als je daar niet tegen kan, heb je niks te zoeken in de voetbalwereld. Zo in de slachtofferrol kruipen, daar ga je mij echt niet mee doen keren ze. Daarnaast is het niet zo dat wij onrealistische verwachtingen hebben als supporters. Wij eisen geen ploeg die meedoet voor de titel. Wij eisen geen ronkende namen, wij eisen heel weinig. Het enige dat wij verwachten is een minimum aan ambitie & dat is nu helemaal zoek. Om het met de woorden van Kindermans te zeggen: de enige ambitie is om voor Seraing, FB & Luik + de snotneusploegskes (buiten nxt) te eindigen. 4j geleden zou ik daar vrede mee hebben genomen maar was het plan niet om elk jaar stappen te zetten? De ambitie keldert elk seizoen.

Hopelijk stijgt de groep de komende weken boven de verwachtingen uit, al vrees ik er voor.

Devyd

Post by Devyd » Sun Aug 10, 2025 2:08 pm

Eventjes alles moeten laten bezinken voor ik hier iets neerpen .

Het begint al bij aankomst aan het stadion , verschillende mensen hun abbo bleek toch niet te werken zoals beloofd , dus terug gestuurd naar het enige loket dat open was . Zelfs achter het loket waren ze gefrustreerd dat er niemand extra was om dit op te lossen.
Bon uiteindelijk binnen geraakt , even geld op de kaart zetten , sta je daar ellendig lang aan te schuiven omdat de wifi van de bankcontact niet goe werkt ( weliswaar een gekend probleem , maar blijkbaar niet de moeite om op te lossen ) dan maar gaan opladen onder de O vakken .

Aangekomen tribune 1 , hangt daar net zoals vorig seizoen recht voor ons een kapotte speaker te spelen .

Dan zie je de opstelling , de Kerf die eigenlijk een centrale verdediger is , naar rechts geschoven , dus weer uit positie , de buyser eerder left forward ipv left back , en Vander hallen in het middenveld .

En als toppunt niet dat ik er iets tegen heb integendeel , staat de Smet in doel , nadat we 2 nieuwe keepers zijn gaan halen .

Wie snapt daar nog iets van ? Is dat de verassing die de Coach had na die belachelijke voorbereiding waarin we vooral beloften hebben zien spelen !

Over de Match zelf kan je maar 1 ding zeggen , nogmaals te licht bevonden zoals voorspeld !

Maar dat stoort mij nog ni , ook al ben je de mindere , dan kan je nog altijd de ziel uit u lijf spelen . Want dat is de manier hoe we het moeten doen dit jaar , onze Coach legt geen spel systeem op dat is duidelijk , er zijn geen looplijnen , en de bal wordt vaker achteruit dan vooruit gespeeld omdat er geen aanspeel punten zijn , de jongens stonden precies nog een oefenwedstrijd te spelen , ook dat verwijt ik de Coach , je moet die gasten prikkelen maar ook dat lukt hem blijkbaar niet .

Om dan in het slot offensief nog jongens bij te zetten van 1.50 groot om dan lange ballen te spelen dat kan er bij mij niet in .

Kortom , het negatieve gevoel na vorig seizoen blijft hangen ..

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 10, 2025 2:56 pm

We zien allemaal dat er nog wat moet bijkomen, maar was Beveren dan zo goed? Ik heb 2 slechte ploegen gezien dan, en die zouden dan voor den titel moeten gaan...

Overdreve uitslag in mijn ogen, had even goed 0 - 0 of 1 - 1 kunnen zijn.

Al bij al nen TOPDAG gehad gisteren, preparty, goei weer, corteo naar't stadion, mooie tifo voor Dennis, enkel jammer van de uitslag.

Btw, ik lees hier vaak slechtste ploeg in jaren, maar dat zeggen wij al 8 jaar :mrgreen:
Wij komen áltijd terug!

XDV1906

Post by XDV1906 » Sun Aug 10, 2025 6:47 pm

Goh nee, Beveren was niet wauw nee, zoals weinig ploegen op een eerste speeldag. Maar ze hadden wel een plan en gaven amper iets weg. Alle kansen waren ook zowat voor hun. Jarno haalt er 2 uit en ze raken ook een keer de kruising en de lat. Het had imo dus veel erger kunnen zijn dan 0-2.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 10, 2025 10:55 pm

XDV1906 wrote:
Sun Aug 10, 2025 6:47 pm
Goh nee, Beveren was niet wauw nee, zoals weinig ploegen op een eerste speeldag. Maar ze hadden wel een plan en gaven amper iets weg. Alle kansen waren ook zowat voor hun. Jarno haalt er 2 uit en ze raken ook een keer de kruising en de lat. Het had imo dus veel erger kunnen zijn dan 0-2.
En als Adinany die goal maakt wil ik het ook nog wel eens zien.
Wij komen áltijd terug!

Post Reply