RFC Seraing - Lierse [12-01-2025]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Tamas Krivitz
Re: RFC Seraing - Lierse [12-01-2025]

Post by Tamas Krivitz » Wed Jan 29, 2025 10:30 am

Goed combinatievoetbal in de 1e helft, de 2e helft soms niet om aan te zien, maar als je bij de rust 0-2 voor staat en de match wint met 0-2, dan noemt dit de match dood leggen en uitspelen, de winnaar heeft altijd gelijk.
Daguin heeft de bonuspunten van de goede competitiestart wel helemaal opgebruikt vindt ik, lijkt me loom en ongeinspireerd, niet de verwenste killer en balveroveraar in het middenveld.
Adinay doet pijn aan de ogen, je kan er gewoon niet met combineren en is totaal niet balvast, jammer want met een scorende spits pakken we wellicht dit seizoen een 5-6-tal punten meer.
De jonkies Mawete en Da Costa maken progressie, Bo De Kerf verdienstelijk om direct een reeks hoger zijn ding te doen.
Last edited by Tamas Krivitz on Wed Jan 29, 2025 10:34 am, edited 2 times in total.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 29, 2025 10:32 am

Carlke wrote:
Wed Jan 29, 2025 4:55 am
Ik was er bij en ga dat vandaag met plezier uit zweten . Wekker net afgelopen 4 u15 . Onze start was indrukwekkend we speelden seraing weg . Eerste helft moet je met minstens 0-3 gaan rusten. 2 de helft ook goed tot onze rode kaart en denk ik dat we niet veel energie meer hebben ingestoken....seraing hanteerde vooral lange ballen waar we raad mee wisten . Maar idd van het goede spel was niks meer te zien. Sow terug in goede doen hopelijk vertrekt die niet op laatste nippertje. Daquin mag van mij vervangen worden door matuta al weken niet op niveau. Adinany tja je hebt niks anders spits halen toch verstandig lijkt mij. En luc van tillo waardeerde dat de 170 man die mee was enorm gaf zelfs gratis vat in seraing .
Hmmm Carlke het oordeel van de frutgazet over Daguin al eens gezien? Hij krijgt daar een mooie 7! Nu ben het eens met u hoor Daguin heeft lang niet meer het niveau gehaald van de eerste maanden. Ik frons regelmatig mijn wenkbrauwen met hun oordelen kijk naar en niks tegen De Kerf hoor maar die krijgt ook telkens een zesje of zeven als oordeel terwijl je die amper ziet, zich veelal wegsteekt en geen toegevoerde waarde heeft momenteel! Benieuwd naar de opstelling van de trainer tegen Molenbeek hopelijk wordt Boone weer niet opzij geschoven ze zullen hem achteraan nodig hebben!

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 29, 2025 10:38 am

Tamas Krivitz wrote:
Wed Jan 29, 2025 10:30 am
Goed combinatievoetbal in de 1e helft, de 2e helft soms niet om aan te zien, maar als je bij de rust 0-2 voor staat en de match wint met 0-2, dan noemt dit de match dood leggen en uitspelen, de winnaar heeft altijd gelijk.
Daguin heeft de bonuspunten van de goede competitiestart wel helemaal opgebruikt vindt ik, lijkt me loom en ongeinspireerd, duidelijk niet de verwenste killer en balveroveraar in het middenveld.
Adinay doet pijn aan de ogen, je kan er gewoon niet met combineren en is totaal niet balvast, jammer want met een scorende spits pakken we wellicht dit seizoen een 5-6-tal punten meer.
Middenveld blijft ook een pijnpunt. Momenteel loopt er niemand rond die wanneer je onder druk komt te staan de bal kan bijhouden, rust brengen enz... Het wordt dan telkens de bal ver weg stampen. Wanneer gaat men en weet niet gemakkelijk met een klein budget eens zorgen voor een echte nummer 10? Een profiel dat sinds de heropstart blijft ontbreken! Werf een degelijke spits aan, een nummer 10 en je gaat heel ver geraken.

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Wed Jan 29, 2025 11:44 am

Klopt, Kireev is een keigoede voetballer in wording maar niet efficient genoeg, hij wacht de bal heel vaak op, op de linkerflank van de middellijn bij gebrek aan combinerend vermogen in het middenveld wellicht.
Net voor de grote rechthoek zou hij wellicht veel gevaarlijker en efficienter zijn.
De aanval, met name Adinay baart me zorgen, gelukkig speelt Sow als hij zijn dagje heeft elke verdediger tureluurs.

Lipser

Post by Lipser » Thu Jan 30, 2025 12:13 am

Ik wil toch wel een lans breken voor Adinany. Hoe dikwijls is die jongen al deftig aangespeeld in de 16? Hij staat altijd op een eiland te spelen en krijgt de meest onmogelijke ballen te verwerken, dikwijls met twee verdedigers in zijn rug.

Wereldspits is het niet, maar wel verdomd nuttig. De statistieken van Kireev baren me meer zorgen.

KRKN

Post by KRKN » Thu Jan 30, 2025 7:06 am

Lipser wrote:
Thu Jan 30, 2025 12:13 am
Ik wil toch wel een lans breken voor Adinany. Hoe dikwijls is die jongen al deftig aangespeeld in de 16? Hij staat altijd op een eiland te spelen en krijgt de meest onmogelijke ballen te verwerken, dikwijls met twee verdedigers in zijn rug.

Wereldspits is het niet, maar wel verdomd nuttig. De statistieken van Kireev baren me meer zorgen.
Had op voorhand verwacht dat Kireev betere statistieken ging hebben dan Sow, maar het lijkt me dat die laatste sneller weg gaat zijn. Wat een stappen is die aan het zetten, hopelijk vertrekt die pas in de zomer.

Wat Adinany betreft: ik vind die OK, maar het is geen spits waar je top 3 mee speelt. Kan misschien wel nog stappen zetten? Heeft gewoon soms wel momenten waarbij je toch even vloekt: die bizarre hands tegen Lokeren en dat weglopen van de eerste paal met de corner van Radja. Zuur puntenverlies.

Over de match: erg goeie eerste helft tegen een zwak Seraing. Ik vond dat hoopgevend, maar het was dan wel weer erg ontmoedigend hoe we ons laten overweldigen toen we ook een rode kaart kregen. Gemengde gevoelens, maar wel een enorm belangrijke driepunter, zeker met het puntenverlies van Lommel indachtig en met RWDM in aantocht.

Axassin

Post by Axassin » Thu Jan 30, 2025 4:09 pm

Lipser wrote:
Thu Jan 30, 2025 12:13 am

Toch iemand die het snapt/ziet. Adinany werkt voor 2, is pijlsnel en wint ook geregeld zijn duels. En neen, het is niet dé grote doelpuntenmachine. Maar dan had hij ook niet bij ons gespeeld.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Netzer

Post by Netzer » Fri Jan 31, 2025 6:38 pm

Axassin wrote:
Thu Jan 30, 2025 4:09 pm
Toch iemand die het snapt/ziet. Adinany werkt voor 2, is pijlsnel en wint ook geregeld zijn duels. En neen, het is niet dé grote doelpuntenmachine. Maar dan had hij ook niet bij ons gespeeld.
Dat is het juist he Axassin. Allemaal goed dat hij snel is en werkt en wroet, maar een spits moet scoren en dat doet hij niet.
Formerly known as Lisp-boy

TV2002

Post by TV2002 » Fri Jan 31, 2025 6:52 pm

Netzer wrote:
Fri Jan 31, 2025 6:38 pm
Axassin wrote:
Thu Jan 30, 2025 4:09 pm
Dat is het juist he Axassin. Allemaal goed dat hij snel is en werkt en wroet, maar een spits moet scoren en dat doet hij niet.
Met dat wroeten en werken zorgt Adinany er natuurlijk wel voor dat Kireev en Sow zich aanvallend kunnen uitleven. En opzich, 6 doelpunten is ook wel gewoon oké, ik weet het, waaronder wel 2 penalty's.
Maar het klopt ook wel dat hijzelf weinig kansen creëert. Maar Kindermans heeft ook al aangehaald dat hij net voor dat soort spits heeft gekozen die eigenlijk in functie van Kireev en Sow kan spelen, en niet andersom.

Post Reply