A-kern

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: A-kern

Post by KRKN » Thu May 16, 2019 4:00 pm

ozzy105 wrote:
Thu May 16, 2019 12:15 pm
KRKN wrote:
Thu May 16, 2019 11:17 am
Flor wrote:
Thu May 16, 2019 10:23 am
Molenberghs naar Patro.
Gemengde gevoelens. Goeie voetballer, maar hier veel te weinig gebracht.
Weet inderdaad niet of die zich nog in de ploeg had kunnen knokken.
Toch weer wat loonlast minder. Benieuwd wie we nog gaan laten gaan.

Is Youssef trouwens hier op huurbasis?
Einde verbintenis .. hopelijk blijft hij goed seizoen achter de rug!
Dus je wilt zeggen dat z'n contract bij BW afloopt? Dan kunnen we mogelijks een zaakje doen. Niet dat ik zo'n geweldige fan van hem ben, maar op dit niveau vind ik hem best OK.

Ik heb eens liggen denken en heb me bedacht wat we voor volgend jaar nodig hebben:
Keeper: Rausin. Lijkt me onze beste zet dit seizoen, die voor een appel en ei bij Rupel Boom wegplukken. Ligt Geens trouwens nog onder contract bij ons? Ik neem aan dat ze die gaan laten gaan. Met Vits als backup zitten we daar wat mij betreft best goed. Geen extra centen aan smijten en zo snel mogelijk van het contract van Geens afgraken.
Verdediging: Ik twijfel over onze backs:
Nelissen: Zeker niet onze sterkste speler, maar zijn snelheid is toch wel een serieuze troef en ik vind hem ook groeien. Heb het idee dat er ook nog marge op zit, dus zou hem toch niet willen laten gaan. Misschien nog wel iemand zoeken die de concurrentie met hem kan aangaan.
Delorge: Natuurlijk niet zoveel aan het werk kunnen zien dit seizoen, maar ik zou 'm houden met oog op de toekomst. Ook hier hetzelfde verhaal: iemand ervaren op zijn positie om misschien de concurrentie wat aan te wakkeren.
En dan centraal zit je met een groter issue vind ik.
D'Onofrio: Gisteren heb ik er nog eens goed opgelet. Is soms wat ongelukkig maar vond hem zeker niet dramatisch. Nu; hij gaat het verschil niet maken vrees ik. Daarom zou ik hem mogelijks toch van de hand doen.
Smolders: Het verschil met & zonder hem vind ik echt opmerkelijk. Als je ziet hoeveel punten we zijn verloren door defensief geklungel in de eerste seizoenshelft (zonder hem dus).. Niet dat ik in het begin helemaal verkocht was, maar toen hij terug geblesseerd uitviel zag je dat direct. Hij brengt rust en scoort nog af en toe ook. Goeie mentaliteit, zou zomaar een cultfiguur kunnen worden voor Geelzwart ook. Ik hoop dat ze hem houden en ik gok dat ze een inspanning voor hem gaan doen. Dat gaat toch wat fans die dit jaar twijfelen over de streep trekken.
Van Der Veken: Wel wat gestalte en net zoals Nelissen iets beter aan het worden, maar ik vind hem toch iets te licht eerlijkgezegd. Misschien een goeie backup, maar liefst nog een goeie, stevige ervaren centrale verdediger; hopelijk naast Smolders. Een Frans zou ideaal zijn maar is niet haalbaar, gok ik.
Wils: Is geen verdediger, blijf ik bij. Is gisteren ook gebleken. Zet hem als VM.

Middenveld
Buyens: Belangrijkste man dit seizoen. Speelt af en toe een mindere match maar ook bij hem hetzelfde liedje: als hij er niet is zie je dat erg snel. Hij is natuurlijk al wat ouder aan het worden maar zou toch nog een jaar meekunnen. Al is het maar voor zijn penalties 8-)
Janssen: Keiharde werker, maar toch een ietwat beperkte voetballer vind ik. Dubbeltje op zijn kant. Ik zou het zeker niet erg vinden als hij blijft, maar in mijn ogen ook niet iemand die ons naar de promotie gaat helpen.
Sols: Geen erg uitgesproken mening over, maar toch ook een beetje hetzelfde als hierboven. Een balvaste, vooruitdenkende middenvelder met wat postuur naast Buyens zou een groot verschil kunnen maken.
Maus: Idem Vond hem rond de jaarwisseling vrij goed, maar toch wat teruggezakt.

Aanvallers:
Vermeiren: Behoorlijke spits op dit niveau. Werkt hard, soms wat ongelukkig maar ik denk dat we ook aan hem volgend jaar nog wat plezier gaan beleven.
Ogunjimi: Voetballend samen met Bernier onze beste speler. Ik vermoed wel dat we onszelf financieel pijn doen met hem en vraag me af hoe gemotiveerd hij volgend jaar nog gaat zijn. Als hij het zelf nog ziet zitten en gemotiveerd is: houden.
Da Silva: Ik denk dat hij een van onze grootverdieners is; dus in dat opzicht zou ik hem laten gaan. Na dit non-jaar zie ik hem eigenlijk ook niet meer terugkomen. Jammer, want heeft veel potentieel.
Bernier: Iemand die op dit niveau het verschil kan maken en ik denk niet dat hij bij RAFC veel potten gaan breken. Maar misschien wil hij wel z'n kans wagen in 1B. Dus een beetje hetzelfde verhaal als bij Marvin. Als je hem kan kopen zou ik dat wel overwegen. Anderzijds: moet soms nog iets sneller de bal afgeven vind ik.
Kuijlaars: Die goal bij z'n invalbeurt een tijdje terug zal ik niet snel vergeten. Werkt hard, maar ook voor hem een beetje hetzelfde verhaal als Sols en dergelijke. Nu, heeft bijgetekend dus gok dat we hem ook volgend jaar wel gewoon in geelzwart shirt zien rondlopen.
Boulaouali: Iemand die nog ietsje beter kan dan hij soms laat zien, maar heeft ons toch vaak over de streep getrokken dit seizoen. Op dit niveau een goeie versterking voor in de breedte.

Slotsom: om volgend jaar (er vanuitgaand dat KV niet zakt) mee te doen voor promotie heb je in mijn ogen nodig:
- Een ervaren, sterke CV verdediger (er vanuitgaand dat je Smolders kan houden). Anders nog een type Smolders: jong, vrij stevig en kopbalsterk die dan gecoacht kan worden door de ervaren verdediger.
- 1 ervaren back (2 mag ook, maar laten we op de centjes letten).
- Minstens 1 goeie middenvelder die balvast en stevig is én vooruit denkt.
- 1 flankspeler: Sam Van Aerschot zou ons versterken en die z'n statistieken maken me niet warm. Nu: voordeel van de twijfel. Ik hoop dat hij me ongelijk bewijst. Als je Bernier laat gaan haal je best nog iemand die de match kan openbreken.

't Is dus vooral verdediging en middenveld waar we werk heb. Herwig Van Lommel mag dit lijstje gebruiken :mrgreen:

P.S. Heb inderdaad niet iedereen besproken, maar enkel de meesten die dit seizoen in actie kwamen.

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu May 16, 2019 5:32 pm

Zijn verbintenis bij LK loopt tot eind juni 2019 ..

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Thu May 16, 2019 8:18 pm

Je kan de volledige verdediging toch niet goed praten KRKN mss 1ne die meekan en de rest te plat zie maar eens heel het jaar door naar alle tegengoals!

KRKN

Post by KRKN » Thu May 16, 2019 9:50 pm

Vergaaneglorie wrote:
Thu May 16, 2019 8:18 pm
Je kan de volledige verdediging toch niet goed praten KRKN mss 1ne die meekan en de rest te plat zie maar eens heel het jaar door naar alle tegengoals!
Doe ik ook niet hé :) Wie zou jij van de verdediging dan houden? En wat voor profielen eventueel halen?

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Thu May 16, 2019 11:16 pm

KRKN wrote:
Thu May 16, 2019 9:50 pm
Vergaaneglorie wrote:
Thu May 16, 2019 8:18 pm
Doe ik ook niet hé :) Wie zou jij van de verdediging dan houden? En wat voor profielen eventueel halen?
Eerlijk............ geen enkele, daar begint je ploeg, deftige spelers halen en zo opbouwen naar voor toe! kost veel geld maar 1ste ama is wegzakken in het moeras en moet je snel uit.
Frans mss en nog enkele die op de bank steeds zitten in 1A of top 1B.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri May 17, 2019 4:19 pm

Sam Van Aerschot komt over van Thes
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Sun May 19, 2019 5:57 pm

Delorge en Vanderveken verlengen. Met de eerste blijer als met die tweede.

Nu, anderzijds wel deze bemerking:
Met een vrij matige kern gaan we er dit seizoen toch niet ver van stranden. En dan moet je ook rekenen dat veel van de echte verschilmakers pas een half jaar bij ons spelen. Dus misschien moeten we niet zo pessimistisch zijn? Een paar geruchte versterkingen en je hebt ‘m volgend jaar misschien wel.

Axassin

Post by Axassin » Mon May 20, 2019 11:42 am

Lennard Hens naar Dender. Gemiste kans... Volgens hem persoonlijk wil Lierse K nog niets beslissen voor ze zekerheid hebben over in welke reeks ze zullen aantreden volgend seizoen. Volkomen begrijpelijk maar zo loop je een aantal opties mis natuurlijk
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Mon May 20, 2019 12:25 pm

Dan start je eigenlijk met je ploeg te zoeken op hetzelfde moment als vorig jaar zeker?

KRKN

Post by KRKN » Mon May 20, 2019 1:50 pm

Thomas1906 wrote:
Mon May 20, 2019 12:25 pm
Dan start je eigenlijk met je ploeg te zoeken op hetzelfde moment als vorig jaar zeker?
Met het verschil dat je natuurlijk wel al wat meer kwaliteit hebt als toen.

Post Reply