Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Magico
Re: Transfernieuws

Post by Magico » Sun Aug 06, 2023 12:31 pm

Dan maar hopen dat we toch nog wat centen kunnen vangen voor hem..
Hopelijk niet te veel negativiteit als dit officieel aangekondigd wordt.
Qua timing met de abbo verkoop is dit niet ideaal. Iets zegt me dat we wel nog iets mogen verwachten komende week.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 06, 2023 12:59 pm

Magico wrote:
Sun Aug 06, 2023 12:31 pm
Qua timing met de abbo verkoop is dit niet ideaal. Iets zegt me dat we wel nog iets mogen verwachten komende week.
De negativiteit is helaas al begonnen, ik vind het persoonlijk ook wel heel zuur dat we hem moeten laten gaan naar godbeterd Deinze.
Wij komen áltijd terug!

Tamas Krivitz

Post by Tamas Krivitz » Sun Aug 06, 2023 1:29 pm

Justhomuch wrote:
Sun Aug 06, 2023 12:59 pm
Magico wrote:
De negativiteit is helaas al begonnen, ik vind het persoonlijk ook wel heel zuur dat we hem moeten laten gaan naar godbeterd Deinze.
Dit is geen negativiteit, dit is realiteit!Je laat 2 gerespecteerde spelers voor peanuts vertrekken naar verdorie Dender en Deinze, er zijn geen centen om niet transfervrije spelers te halen en bestaande kontrakten van beloftevolle spelers open te breken, er zijn geen centen om te starten met de beoogde renovatie van het stadion, de nieuwe kleedkamers en infrastructuur is gebouwd uit noodzaak omdat die onder T1 afgekeurd waren en er een breuk gekomen is met Van Lommel.Nogmaals, LVT investeert enkel in patrimonium die verkoopbaar is en NIET in het sportieve(of kan het niet).

Axassin

Post by Axassin » Sun Aug 06, 2023 1:53 pm

Justhomuch wrote:
Magico wrote:
Die negativiteit komt van dezelfde mensen die kritisch waren toen een Pupe ("wa moeten wij met ne verdediger van Winkel Sport?!") en GDS ("die gast heeft al een jaar geen ploeg") tekenden. Telkens werden zo'n spelers vervangen en hebben we een sportieve stap vooruit gezet. Ze verdienen iets meer krediet dan al die goedkope bagger.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sun Aug 06, 2023 4:41 pm

Tamas Krivitz wrote:
Sun Aug 06, 2023 1:29 pm
Justhomuch wrote:
Magico wrote:
Dit is geen negativiteit, dit is realiteit!Je laat 2 gerespecteerde spelers voor peanuts vertrekken naar verdorie Dender en Deinze, er zijn geen centen om niet transfervrije spelers te halen en bestaande kontrakten van beloftevolle spelers open te breken, er zijn geen centen om te starten met de beoogde renovatie van het stadion, de nieuwe kleedkamers en infrastructuur is gebouwd uit noodzaak omdat die onder T1 afgekeurd waren en er een breuk gekomen is met Van Lommel.Nogmaals, LVT investeert enkel in patrimonium die verkoopbaar is en NIET in het sportieve(of kan het niet).
Dat laatste is al even duidelijk. Maar dan ook nog niet in alles, enkel zaken die opbrengen. Een bezoekerstribune is dat bijvoorbeeld niet.
Daarom vind ik het ook vreemd dat de club een subsidie krijgt voor het veld en daar in moet investeren. Maar aan de andere kant krijgt enkel Luc huurinkomsten voor de beloften van Antwerp die er op spelen.

Mark

Post by Mark » Sun Aug 06, 2023 4:45 pm

Je kan toch moeilijk vrolijk worden als je spelers als Pupe en GDS niet in Lier kan houden.
Bang afwachten wat het dit seizoen wordt, gaan toch opnieuw een goed seizoen spelen en onze ambitie top 6 waarmaken of wordt dit het jaar van de realiteit nl dat ons budget te klein is voor prof voetbal !

Netzer

Post by Netzer » Sun Aug 06, 2023 6:29 pm

Blijkbaar had GDS ook een clausule waarin stond dat hij voor 50k weg kon. Maar die termijn zou verlopen zijn waardoor Lierse nu boter bij de vis wil ...
Trouwens, een speler die persé weg wil en met niets anders in zijn hoofd zit ben je beter kwijt dan rijk.
Maar het is inderdaad triest dat je zelfs voor modale spelers al Pupe en GDS niet de middelen hebt om te overtuigen om hier te blijven.
We mogen LVT dankbaar zijn dat we nog bestaan, maar hij is duidelijk niet de man die ons sportief stappen gaat laten zetten.
Formerly known as Lisp-boy

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Sun Aug 06, 2023 7:06 pm

Zei het eerder al, wat we halen is of blesuren gevoelig , of jong, of met heel weinig wedstrijden op de teller laatste seizoenen.
Dat alleen zijn al 3 risico's in één zin.
Los van welk systeem je wil spelen, want daarvoor hebben we hier ook al veel discussie gehad, zit je momenteel nog steeds met posities die niet eens 'deftig' dubbel bezet zijn. (lees geen speler die je uit positie moet trekken op gaten op te vullen)
Met vrije spelers alleen gaan we die gaten niet opvullen.
We hebben dat al heel wat jaren geprobeerd, maar vergeten ook dat we daar al een aantal keer wreed veel chance mee hebben gehad met een promotie die geen mocht zijn enzo..
Ik snap ook dat we willen vasthouden aan belgen en van de streek , maar als je de centen niet hebt deze aan te trekken of in je club te houden, ga dan op zen minst tijdelijk een samenwerking aan met bvb een club als Antwerpen ofzo waar je spelers kan huren voor peanuts.

We hebben door ons transferbeleid van de afgelopen jaren zo goed als geen inkomsten gemaakt erop , ook al trekken we ze praktisch gratis aan. Dan mag je er sportief nog niet veel van kennen , kwa business is dat nu ook niet bepaald sterk.
Zoals vorig jaar enzo nog gezegd werd financieel en kwa sponsoring doen we het beter en beter...

En misschien gaan LVT en de coach mij binnen een paar maand helemaal ongelijk geven , en ben ik ook de eerste die dat zal toegeven. Maar momenteel zit je volgens mij te dun, te blessuregevoelig. En loop je het risico dat bij de eerste beste match met inzet één van je spelers die het verschil moeten maken gekwetst zijn. Als je kapitaal niet krachtig genoeg bent de versterking te halen, zal je moeten samenwerken...

Flor

Post by Flor » Sun Aug 06, 2023 7:49 pm

Justhomuch wrote:
Magico wrote:
Termijn wel verstreken van die clausule, dus zullen er wel iets voor vangen. Was blijkbaar al 1 van de grootverdieners bij ons, dus beter nog wat voor vangen dan ongelukkig in de kern houden lijkt me.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Aug 06, 2023 9:19 pm

Flor wrote:
Sun Aug 06, 2023 7:49 pm
Justhomuch wrote:
Magico wrote:
Termijn wel verstreken van die clausule, dus zullen er wel iets voor vangen. Was blijkbaar al 1 van de grootverdieners bij ons, dus beter nog wat voor vangen dan ongelukkig in de kern houden lijkt me.
Dan hoop ik gewoon dat ze eens echt iets deftig bijhalen waardoor je mensen naar het stadion trekt, nu ze eens kunnen "cashen".
Wij komen áltijd terug!

Post Reply