A-kern
Re: A-kern
We kunnen er eens mee lachen hé Justho maar eigenlijk is dit wel echt schrijnend hoor.
Of mijn bron. Jij had dus gelijk
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Interview met Marijnissen op GVA:
Halve Belg Luc Marijnissen moet slot op de deur worden bij Lierse: “NAC verlaten was heftig, maar dit voelt als een unieke opportuniteit”
Klaar om te knallen en te bewijzen dat NAC Breda hem nét iets te vroeg heeft afgeschreven. Met die missie in het achterhoofd ondertekende de intussen twintigjarige Nederlander Luc Marijnissen vrijdag een contract voor één seizoen met optie op een bijkomend jaar bij Lierse, waar hij straks de leemte centraal achterin moet opvullen.
Een zeldzame keer wijkt Lierse af van het pad van zijn Belgische visie. Vorig seizoen deden de Pallieters dat onder meer met Leonardo Rocha, nu zetten de Lierenaars niet meer dan een grote teen over de grens. Kersverse aanwinst Luc Marijnissen is immers geboren en getogen in Roosendaal, amper enkele kilometers over de Belgische grens. En toch speelde zijn hele voetballeven zich tot op heden in Nederland af.
“Ik trok op mijn tiende naar NAC Breda”, legt hij uit. “Daar werd ik altijd als een beloftevolle speler beschouwd en kreeg er op mijn achttiende een profcontract. Aanvankelijk liep het goed, maar blessures remden de echte grote doorbraak af. Ik worstelde geruime tijd met een ontsteking aan de lies en sukkelde met de enkel. Kwaaltjes die al een tijdje tot het verleden behoren, maar wel maakten dat ik nauwelijks veertien keer in het eerste elftal van NAC verscheen. Veel minder dan verhoopt. Neen, ik heb er niet alles uitgehaald.”
En dus had Luc Marijnissen ondanks een nog lopend contract van één seizoen bitter weinig toekomst in Breda.
“Die boodschap was toch wel heftig, want ik had geen andere club gekend dan NAC. Maar tegelijk voelde het aan als een nieuwe opportuniteit. Via mijn zaakwaarnemer vernam ik dat Lierse me op proef wou. Een kans die ik met beide handen wou grijpen. Ik streek donderdag neer en speelde zaterdag al in het shirt van de Pallieters tegen Antwerp. De tijd was heel kort maar gelukkig heb ik de mensen van de sportieve cel weten te overtuigen. Want ik voelde van de eerste dag dat ik zou kunnen aarden in Lier. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen. De chemie in de groep is perfect. Zo werd ik er ook opgevangen. Iedereen was meteen vriendelijk. In zo’n omgeving wil je uiteraard blijven.”
Roosendaal
Luc Marijnissen krijgt de komende maanden nu vol de kans om zich te tonen in het Belgische profvoetbal. En die wil hij absoluut met beide handen grijpen.
“Het plaatje klopt. Een fijne, warme club met een gezellige en hardwerkende spelersgroep. En voor mij is het niet eens een uur rijden van Roosendaal naar Kessel. Zo kan ik zelf ook in mijn vertrouwde omgeving blijven wonen. Het is nu dus aan mij om me op het veld te tonen. Ik voel heel veel vertrouwen en waardering van de club uit. Voor het eerst word ik ook vol aanzien als basispion. Kortom, de deur staat wagenwijd open. Het is nu aan mij om er vlot mee door te lopen.”
Maandag werkt Luc Marijnissen zijn eerste training af als personeelslid van de Pallieters. Nog vijf weken heeft hij de tijd om zich klaar te stomen voor de Challenger Pro League.
“Welk type speler ik wel ben? Ik denk dat mijn snelheid en kopbalsterkte wel troeven zijn. Daarnaast tracht ik ook het uitverdedigen te verzorgen. Het wordt inderdaad nu zaak om me snel in het team in te passen en te wennen aan het Belgische voetbal. Het format mag dan met de integratie van beloftenteams nagenoeg hetzelfde zijn als in Nederland, de juiste kwaliteit van de ploegen moet ik in de komende weken ontdekken. Samen met me helemaal te integreren bij Lierse.”
Halve Belg Luc Marijnissen moet slot op de deur worden bij Lierse: “NAC verlaten was heftig, maar dit voelt als een unieke opportuniteit”
Klaar om te knallen en te bewijzen dat NAC Breda hem nét iets te vroeg heeft afgeschreven. Met die missie in het achterhoofd ondertekende de intussen twintigjarige Nederlander Luc Marijnissen vrijdag een contract voor één seizoen met optie op een bijkomend jaar bij Lierse, waar hij straks de leemte centraal achterin moet opvullen.
Een zeldzame keer wijkt Lierse af van het pad van zijn Belgische visie. Vorig seizoen deden de Pallieters dat onder meer met Leonardo Rocha, nu zetten de Lierenaars niet meer dan een grote teen over de grens. Kersverse aanwinst Luc Marijnissen is immers geboren en getogen in Roosendaal, amper enkele kilometers over de Belgische grens. En toch speelde zijn hele voetballeven zich tot op heden in Nederland af.
“Ik trok op mijn tiende naar NAC Breda”, legt hij uit. “Daar werd ik altijd als een beloftevolle speler beschouwd en kreeg er op mijn achttiende een profcontract. Aanvankelijk liep het goed, maar blessures remden de echte grote doorbraak af. Ik worstelde geruime tijd met een ontsteking aan de lies en sukkelde met de enkel. Kwaaltjes die al een tijdje tot het verleden behoren, maar wel maakten dat ik nauwelijks veertien keer in het eerste elftal van NAC verscheen. Veel minder dan verhoopt. Neen, ik heb er niet alles uitgehaald.”
En dus had Luc Marijnissen ondanks een nog lopend contract van één seizoen bitter weinig toekomst in Breda.
“Die boodschap was toch wel heftig, want ik had geen andere club gekend dan NAC. Maar tegelijk voelde het aan als een nieuwe opportuniteit. Via mijn zaakwaarnemer vernam ik dat Lierse me op proef wou. Een kans die ik met beide handen wou grijpen. Ik streek donderdag neer en speelde zaterdag al in het shirt van de Pallieters tegen Antwerp. De tijd was heel kort maar gelukkig heb ik de mensen van de sportieve cel weten te overtuigen. Want ik voelde van de eerste dag dat ik zou kunnen aarden in Lier. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen. De chemie in de groep is perfect. Zo werd ik er ook opgevangen. Iedereen was meteen vriendelijk. In zo’n omgeving wil je uiteraard blijven.”
Roosendaal
Luc Marijnissen krijgt de komende maanden nu vol de kans om zich te tonen in het Belgische profvoetbal. En die wil hij absoluut met beide handen grijpen.
“Het plaatje klopt. Een fijne, warme club met een gezellige en hardwerkende spelersgroep. En voor mij is het niet eens een uur rijden van Roosendaal naar Kessel. Zo kan ik zelf ook in mijn vertrouwde omgeving blijven wonen. Het is nu dus aan mij om me op het veld te tonen. Ik voel heel veel vertrouwen en waardering van de club uit. Voor het eerst word ik ook vol aanzien als basispion. Kortom, de deur staat wagenwijd open. Het is nu aan mij om er vlot mee door te lopen.”
Maandag werkt Luc Marijnissen zijn eerste training af als personeelslid van de Pallieters. Nog vijf weken heeft hij de tijd om zich klaar te stomen voor de Challenger Pro League.
“Welk type speler ik wel ben? Ik denk dat mijn snelheid en kopbalsterkte wel troeven zijn. Daarnaast tracht ik ook het uitverdedigen te verzorgen. Het wordt inderdaad nu zaak om me snel in het team in te passen en te wennen aan het Belgische voetbal. Het format mag dan met de integratie van beloftenteams nagenoeg hetzelfde zijn als in Nederland, de juiste kwaliteit van de ploegen moet ik in de komende weken ontdekken. Samen met me helemaal te integreren bij Lierse.”
Mooi zo. Ik verwacht dan binnenkort nog die Foubert (zal dan hopelijk eerder voor de breedte zijn). Dan rest ons nog zeker de taak om een extra CV aan te trekken (mag inderdaad een ervaren rot zijn) en een vervanger voor PDS, en dan zullen we er ongeveer zijn zeker?
Eerlijk ik zou toch liever andere spits zien dan foubert , oke ik ken hem niet en weet er niks van . Maar gokken op een fitte oulare heel seizoen vind ik gevaarlijk hoorKRKN wrote: ↑Sun Jul 09, 2023 11:49 amMooi zo. Ik verwacht dan binnenkort nog die Foubert (zal dan hopelijk eerder voor de breedte zijn). Dan rest ons nog zeker de taak om een extra CV aan te trekken (mag inderdaad een ervaren rot zijn) en een vervanger voor PDS, en dan zullen we er ongeveer zijn zeker?
Eigenlijk nog zeker 1 goede ervaren cv .Carlke wrote: ↑Sun Jul 09, 2023 12:26 pmEerlijk ik zou toch liever andere spits zien dan foubert , oke ik ken hem niet en weet er niks van . Maar gokken op een fitte oulare heel seizoen vind ik gevaarlijk hoorKRKN wrote: ↑Sun Jul 09, 2023 11:49 amMooi zo. Ik verwacht dan binnenkort nog die Foubert (zal dan hopelijk eerder voor de breedte zijn). Dan rest ons nog zeker de taak om een extra CV aan te trekken (mag inderdaad een ervaren rot zijn) en een vervanger voor PDS, en dan zullen we er ongeveer zijn zeker?
Ik hoor dat hij met 3 vanachter gaat spelen dus beter nog een goede vleugelverdediger die ook een aanval kan opzetten op rechts, links zou dat de ideale positie zijn voor Schouterden.
Ik denk en vrees dat er een paar hier hun ogen gaan opentrekken na een paar wedstrijden... Ik hoop dat ik mis zal zitten maar vrees er wat voor! De kern is momenteel veel veel zwakker dan vorig seizoen vergelijk de kern maar eens!!! Serieus aan kwaliteit ingeboet! Neem daarbij de risicotransfers.... Ik hoop maar dat het duo GDS-VA aan boord blijft of dikke miserie op het lisp!
Verzwakt zal men moeten afwachten . Vergeet niet dat we vorig seizoen geluk hebben gehad met de risicotransfers. Rocha had ook weinig gespeeld, pupe kende niemand.daar heb je nu oulare voor en marijnissen . Dus hopen dat men daar evenveel geluk mee heeft. Tabekoe is weg nu heb je ocancy zelfde niveau . Laes is weg maar die ging niet veel spelen in dit systheem. En pieter die zal nog wel vervangen worden. En als vanacker en de schryver blijven en een claes erbij denk ik dat we niet verzakt zijn ik zeg ook niet dat we fors versterkt zijn. Je weet ook niet of er van die jongeren die ze aantrokken van verwacht mag worden. Pas op ozzy ik zeg niet dat het zo goed gaat zijn als vorig seizoen , tvi kreeg veel commentaar maar hij deed het met beperkte midellen.het zal afwachten zijn en zeg het nog is hopen dat de risicotransfers even sucesvol zijn dan die vorig seizoen.ozzy105 wrote: ↑Sun Jul 09, 2023 2:33 pmIk denk en vrees dat er een paar hier hun ogen gaan opentrekken na een paar wedstrijden... Ik hoop dat ik mis zal zitten maar vrees er wat voor! De kern is momenteel veel veel zwakker dan vorig seizoen vergelijk de kern maar eens!!! Serieus aan kwaliteit ingeboet! Neem daarbij de risicotransfers.... Ik hoop maar dat het duo GDS-VA aan boord blijft of dikke miserie op het lisp!
Iemand een idee hoe het staat met Nkaka. Nog steeds op proef of reeds doorgestuurd?