Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Barry
Re: Clubnieuws

Post by Barry » Mon Dec 05, 2022 2:52 pm

Axassin wrote:
Mon Dec 05, 2022 2:20 pm
Indien beide personen vervangen worden, lijkt mij dit toch geen slechte stap? En dat lijkt mij toch de intentie aangezien ze op zoek zijn naar een TD. En eerlijk? RR was ook maar als babysitter van MS doorgegroeid naar een rol als teammanager/sportief directeur/... Dan lijkt mij iemand met meer voetbalachtergrond alleszins een stap verder in de professionalisering.

De rol van Van Lommel was al langer aan het uitdoven. Het was dan ook een kwestie van tijd voor ze er volledig mee gingen stoppen. Je moet nu wel een oplossing gaan vinden voor de gronden in Oosterwijk die je dan niet meer kan benutten.
Ik zou denken terugkeren naar Kessel? Was dat niet altijd de bedoeling geweest?

wekke

Post by wekke » Mon Dec 05, 2022 7:08 pm

Nirvana wrote:
Mon Dec 05, 2022 2:44 pm
Zonder Rymen was er waarschijnlijk geen opsplitsing geweest tussen Lierse Kempenzonen en Lyra-Lierse.

Ik ben blij dat die weg is.

Iedereen die nauw aan Samy hing, is nu eindelijk weg.
Is dat niet net de tacktiek die er nu achterzit?
Ik heb het gevoel dat de perceptie richting LK helemaal is omgeslagen sinds die bekermatch tegen RSCA. Veel volk van vroeger kunnen trekken, sympathie opgewekt, ... Je zou haast denken dat de Sportkring nooit is weggeweest.

Voor mij doet dit dan ook aanvoelen als een logische volgende stap. De laatste banden uit het MS tijdperk doorknippen, twijfelaars nog meer overtuigen en vooral heel belangrijle vereiste richting oude naam en stamnummer.

Flor

Post by Flor » Mon Dec 05, 2022 7:14 pm

wekke wrote:
Mon Dec 05, 2022 7:08 pm
Nirvana wrote:
Mon Dec 05, 2022 2:44 pm
Zonder Rymen was er waarschijnlijk geen opsplitsing geweest tussen Lierse Kempenzonen en Lyra-Lierse.

Ik ben blij dat die weg is.

Iedereen die nauw aan Samy hing, is nu eindelijk weg.
Is dat niet net de tacktiek die er nu achterzit?
Ik heb het gevoel dat de perceptie richting LK helemaal is omgeslagen sinds die bekermatch tegen RSCA. Veel volk van vroeger kunnen trekken, sympathie opgewekt, ... Je zou haast denken dat de Sportkring nooit is weggeweest.

Voor mij doet dit dan ook aanvoelen als een logische volgende stap. De laatste banden uit het MS tijdperk doorknippen, twijfelaars nog meer overtuigen en vooral heel belangrijle vereiste richting oude naam en stamnummer.
Ik vind het laat om daar mee af te komen. Beetje vreemd om voor die redenen de banden door te knippen. Ik vermoed vooral dat het de intrede zal zijn van nieuw personeel met wat meer naam?

wekke

Post by wekke » Mon Dec 05, 2022 7:24 pm

Flor wrote:
Mon Dec 05, 2022 7:14 pm
Ik vind het laat om daar mee af te komen. Beetje vreemd om voor die redenen de banden door te knippen. Ik vermoed vooral dat het de intrede zal zijn van nieuw personeel met wat meer naam?
Kan natuurlijk ook. En zal belangrijk zijn om op termijn door te groeien.

Ik maakte me die bedenking wegens die positieve vibe die er lijkt te zijn. Ik was daags na die bekermatch in Gierle en daar ging het constant over Lierse tegen Anderlecht. Mensen die al jaren niet meer opt Lisp waren geweest. Het momentum pakken nu het er is.

Lipser

Post by Lipser » Mon Dec 05, 2022 7:30 pm

Even van op wat afstand, want het blijft natuurlijk gokken en gissen zolang er geen verklaring vanuit de club komt. En dan nog. Maar daar dient een forum voor natuurlijk.

Ik denk dat LVT inderdaad een stapje hogerop wilt. De financiering van het nieuwe stadion, zoals het er nu voorligt, is gemakkelijker te verwezenlijken in eerste afdeling dan in tweede. Ik denk ook dat daarom de investeerders in het stadion aangedrongen hebben op een volgende stap. Of dat de investeerders in het stadion ook zelf een cent in de clubkas zullen steken of dat het om andere personen gaat, is me nog niet echt duidelijk. Wel zeker is dat LVT een duwtje in rug heeft gekregen, hierbij gesterkt door de mogelijkheden die na Lierse Anderlecht zichtbaar werden.

En dan moet je pijnpunten wegnemen hoe jammer dit ook is. Een trainer hoort geen TD te zijn en een TD geen trainer. Bij gebrek aan voldoende kennis bij RR en Herwig van Lommel, moest TVI het zowat op zijn eentje doen. Ongezond en vatbaar voor verandering.

Dat hiermee wat banden worden doorgeknipt met HVL stond ook in de sterren geschreven. Zowel LVT als de spelers en de supporters willen terug naar het oude Lierse. Sentiment met Oosterzonen hebben we niet. Dankbaarheid wel. Omwille van de kansen die men ons gegeven heeft. Zonder oosterzonen en HVL was er van Lierse geen sprake meer geweest.

Architect van het geheel, was hij niet. Hoogstens moderator. Maar ik ook RR dankbaar voor de rol die hij gespeeld heeft bij het tot standkomen van onze club. Ploegafgevaardigde mag hij van mij gerust blijven, maar dit is eerder iet voor een vrijwilliger en niet voor iemand die op de loonlijst staat. Dat RR de oorzaak is van de splitsing, daar gelooft zelfs in Berlaar niemand iets van, maar ze moeten daar natuurlijk het vijandbeeld hoog houden om hun eigen project te blijven verrechtvaardigen.

En of we nu volgend jaar in Kessel of Oosterwijk gaan trainen, dat zijn details.

F30

Post by F30 » Tue Dec 06, 2022 12:26 pm

Lipser wrote:
Mon Dec 05, 2022 7:30 pm

Architect van het geheel, was hij niet. Hoogstens moderator. Maar ik ook RR dankbaar voor de rol die hij gespeeld heeft bij het tot standkomen van onze club. Ploegafgevaardigde mag hij van mij gerust blijven, maar dit is eerder iet voor een vrijwilliger en niet voor iemand die op de loonlijst staat. Dat RR de oorzaak is van de splitsing, daar gelooft zelfs in Berlaar niemand iets van, maar ze moeten daar natuurlijk het vijandbeeld hoog houden om hun eigen project te blijven verrechtvaardigen.
Wie is er anders verantwoordelijk voor de splitsing? Wie heeft tegen Luc gezegd om niet te communiceren voor die ene bepaalde deadline? Alsof Luc niet liever zou gewild hebben dat de supporters gewoon samen bleven?

Mark

Post by Mark » Tue Dec 06, 2022 1:05 pm

Uiteraard wilde LVT geen splitsing, vlgs mij trouwens niemand. Denk dat LVT gecommuniceerd heeft op het moment dat alles rond was. Zij die naar de Lyra gelopen zijn hadden maar wat meer geduld moeten hebben.
Voor mij is er trouwens geen sprake van een splitsing, Lierse is Lierse en de Lyra blijft de Lyra met voor mij een hoopje overlopers. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik zelf heb er nooit aan gedacht om voor de Lyra te gaan suporteren. Als Lierse geen doorstart had gemaakt bestond er voor mij geen voetbal meer, ik zal nooit voor een andere club suporteren

Tjiftjaf

Post by Tjiftjaf » Tue Dec 06, 2022 4:11 pm

Mark wrote:
Tue Dec 06, 2022 1:05 pm
Uiteraard wilde LVT geen splitsing, vlgs mij trouwens niemand. Denk dat LVT gecommuniceerd heeft op het moment dat alles rond was. Zij die naar de Lyra gelopen zijn hadden maar wat meer geduld moeten hebben.
Voor mij is er trouwens geen sprake van een splitsing, Lierse is Lierse en de Lyra blijft de Lyra met voor mij een hoopje overlopers. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik zelf heb er nooit aan gedacht om voor de Lyra te gaan suporteren. Als Lierse geen doorstart had gemaakt bestond er voor mij geen voetbal meer, ik zal nooit voor een andere club suporteren
Hoe komt dan dat die splitsing toch heeft plaats gevonden? Het was toch meer dan duidelijk dat het LL-project zou doorgaan zonder duidelijke communicatie vanuit het LK-kamp voor die deadline?

Nee, schoolmeester Roel wist heel goed dat hij zijn postje zou kwijt zijn als LVA mee aan de knoppen zou zitten.

Lipser

Post by Lipser » Tue Dec 06, 2022 4:55 pm

Tjiftjaf wrote:
Tue Dec 06, 2022 4:11 pm
Mark wrote:
Tue Dec 06, 2022 1:05 pm
Hoe komt dan dat die splitsing toch heeft plaats gevonden? Het was toch meer dan duidelijk dat het LL-project zou doorgaan zonder duidelijke communicatie vanuit het LK-kamp voor die deadline?

Nee, schoolmeester Roel wist heel goed dat hij zijn postje zou kwijt zijn als LVA mee aan de knoppen zou zitten.
Zonder de hele geschiedenis te moeten herhalen en zonder met modder te gooien: het was al van op de "supportersavond" in Hooikt duidelijk dat een bepaalde groep gekozen had voor Lyra. Een groot deel van de jeugdwerking was al overgeheveld - en dat al lang voor de deadline. Buiten het gebrek aan transparantie en het "voor het blok" zetten van een aan deel van de supporters, was daar niets mis mee.

Alleen hadden de Lyra-adepten er geen rekening mee gehouden dat er nog een andere ploeg zou kunnen opstaan, die dan ook nog eens op het Lisp zou gaan spelen. Ik zie voor mij nog altijd de smadelijke commentaren over hoe het zou zijn om in Oosterwijk te moeten gaan voetballen - naast de hondenschool en naast een cowboyranch. Gelachen dat er werd. Tranen met tuiten.

Toen bleek dat er toch een "doorstart" mogelijk was, met voetbal op het Lisp en ambitie om door te groeien naar een niveau wat we als Liersesupporter gewoon waren, werd er geschoten op de moderator van het geheel. Roel Rymen. Roel heeft LVT en de familie Van Lommel rond de tafel gekregen. Niet meer en niet minder dan dat. De rol die Roel heeft gehad ten tijde van Samy en de rol die hij heeft gehad tot nu toe onder LVT, wordt door sommigen schromelijk overschat. LVT heeft dit ook gezien en wil de juiste mensen op de juiste plaats. Roel is geen technisch directeur, geen man die de grote talenten gaat ontdekken of genoeg connecties heeft om elders spelers los te weken. Daar zijn anderen voor. En beteren.

Ik maak van Roel geen wirtschafwunder, maar ik ga hem ook niet afbranden.

Oh ja, sommigen verwijten Neel De Ceulaer dat die zijn zakken zou gevuld hebben onder Samy. Ik hoor deze week nog Wesley Sonck zeggen dat de enige reden waarom hij ooit bij Lierse heeft gespeeld, het was omwille van het beste contract uit zijn carriere. Ik hoor Neel nog altijd tegen Samy zeggen "Niet Doen - Veel Te Duur". En misschien voor de geschiedenisadepten onder ons - toch eens kijken naar wie de kampioenenploeg 96-97 mee heeft samengesteld. Als Lierse achteraf ergens nog kampioen is geweest, is het in het kleineren van zijn "eigen helden".

Soit, dit is een forum - iedereen mag hier zijn eigen gedacht zeggen. Zolang het beleefd gebeurt, heb ik met geen enkele mening een probleem. Dat in tegenstelling met het Lyra-Lierse-Berlaar forum, waar er te onpas duidelijk wordt gemaakt dat je "goed moet weten op welk forum je wel zit".

Mark

Post by Mark » Tue Dec 06, 2022 5:49 pm

Volkomen mee eens

Post Reply