K.Lierse S.K. - RSC Anderlecht

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Tjiftjaf
Re: K.Lierse S.K. - RSC Anderlecht

Post by Tjiftjaf » Thu Oct 13, 2022 4:11 pm

Justhomuch wrote:
Thu Oct 13, 2022 10:52 am
Tjiftjaf wrote:
Thu Oct 13, 2022 8:57 am
wekke wrote:
Thu Oct 13, 2022 6:54 am

Lukt het dan om ook jonge/nieuwe mensen mee te krijgen of is er altijd wel die oudere band met de Sportkring? Ik heb vaak de indruk dat hier in de regio (ik woon in Vlimmeren) precies ineens iedereen voor den Antwerp is :)
Ik ben van Zandhoven afkomstig en heb dezelfde indruk. Vroeger supporterde iédereen hier voor Lierse. Vandaag ken ik enkel nog Antwerpfans bij de jongere generaties.
Laatste jaren is Lierse ook uit het beeld verdwenen he, heeft puur met successen te maken.
Maar denk je dat LK nog échte sportieve successes zal kennen die een nieuwe generatie jeugd van buiten Lier kan motiveren om op regelmatige basis naar het Lisp af te zakken?

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Thu Oct 13, 2022 4:13 pm

wekke wrote:
Thu Oct 13, 2022 6:54 am
Jelle1906 wrote:
Wed Oct 12, 2022 5:39 pm
XDV1906 wrote:
Wed Oct 12, 2022 4:54 pm
Ik ben zelf afkomstig van Oostmalle. Er zijn daar zelf altijd veel supporters geweest die de laatste periode onder Maged en na het faillissement agehaakt zijn. Maar ik denk dat de perceptie rond ons project toch aan het veranderen is, plus dan de betere resultaten zorgen er voor dat al dat volk stilletjesaan de weg terug vindt richting Lier. Hopelijk trekt dat ook een nieuwe generatie van die kanten aan.

Ook het stagneren van Lyra-Lierse laatste tijd helpt wel een beetje denk ik. Zie maar naar die sc lisp gere bij die toch ook wat oud volk terug heeft gebracht.
Ik woon zelf 11 jaar in oostmalle nu en idd vroeger reed er veel volk van oostmalle en sintjozef rujlevorsel naar lier ook wel veel sympathisanten maar van die sympathisanten zijn er ku toch enkele die een abo gekocht hebben
Lukt het dan om ook jonge/nieuwe mensen mee te krijgen of is er altijd wel die oudere band met de Sportkring? Ik heb vaak de indruk dat hier in de regio (ik woon in Vlimmeren) precies ineens iedereen voor den Antwerp is :)
Das absoluut zo veel volk van ons kanten is antwerp, maar zoals ik al gezegd heb er zijn veel sympathisanten voor het project van lier, en dan rijden ze al eens mee en de keer erop al eens ne maat mee enzo groeit da wel stillevens maar antwerp bijbenen gaat zeker niet lukken die zijn met een pak meer.
Wij rijden dan ook maar een thuismatch of 3 maar dan altijd wel met ne man of 40 a 50 en vorige week met 80.
Uitmatche bijvoorbeeld vorig jaar bevere 28 man westerlo 26 man en nu met het klassement zijn die van mijn generatie 35 jaar El wa terug aan het aansluiten.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Oct 14, 2022 8:51 am

Tjiftjaf wrote:
Thu Oct 13, 2022 4:11 pm
Justhomuch wrote:
Tjiftjaf wrote:
Thu Oct 13, 2022 8:57 am

Ik ben van Zandhoven afkomstig en heb dezelfde indruk. Vroeger supporterde iédereen hier voor Lierse. Vandaag ken ik enkel nog Antwerpfans bij de jongere generaties.
Laatste jaren is Lierse ook uit het beeld verdwenen he, heeft puur met successen te maken.
Maar denk je dat LK nog échte sportieve successes zal kennen die een nieuwe generatie jeugd van buiten Lier kan motiveren om op regelmatige basis naar het Lisp af te zakken?
Denk niet dat dat nog haalbaar is in het hedendaagse voetbal
Wij komen áltijd terug!

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Fri Oct 14, 2022 10:28 am

Justhomuch wrote:
Fri Oct 14, 2022 8:51 am
Tjiftjaf wrote:
Justhomuch wrote:

Ik moet nu wel zeggen dat wij 23 kaarten onder 21 jaar hebben moeten bijkomen.
Mensen zijn ook gesteld op gemakzucht dus bij ons vertrekt een bus, is gewoon opstappen en afstappen en me maten pinten drinken en dat je dan elk jaar ziet dat er paar man meer een abo koopt ook van de jongere generatie is da toch fijn.
Zoals mijne zoon 8 jaar neemt ook geregeld vriendjes mee van oostmalle toch ne keer of 5 per jaar dat die met nen bengel of 7 in de tribunes zitte heel de koer roept daar lierse en niet antwerp

Mark

Post by Mark » Fri Oct 14, 2022 10:31 am

Justhomuch wrote:
Tjiftjaf wrote:
Justhomuch wrote:

Ik denk van wel. Neem de beker competitie daar kan je met 7 wedstrijden (1B) of 6 wedstrijden 1A Europees voetbal bereiken
En ook in de competitie zelf raken (relatief) kleine clubs soms bovenaan (zie Union)

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Oct 14, 2022 3:37 pm

Mark wrote:
Fri Oct 14, 2022 10:31 am
Justhomuch wrote:
Tjiftjaf wrote:

Ik denk van wel. Neem de beker competitie daar kan je met 7 wedstrijden (1B) of 6 wedstrijden 1A Europees voetbal bereiken
En ook in de competitie zelf raken (relatief) kleine clubs soms bovenaan (zie Union)
Brussel is wel een grotere stad dan Lier, ik denk persoonlijk dat een stad als Lier geen 10.000 man meer in de tribunes krijgt of je zou die stunt van '97 nog eens over moeten doen
Wij komen áltijd terug!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Oct 14, 2022 3:38 pm

Jelle1906 wrote:
Fri Oct 14, 2022 10:28 am
Justhomuch wrote:
Tjiftjaf wrote:

Ik moet nu wel zeggen dat wij 23 kaarten onder 21 jaar hebben moeten bijkomen.
Mensen zijn ook gesteld op gemakzucht dus bij ons vertrekt een bus, is gewoon opstappen en afstappen en me maten pinten drinken en dat je dan elk jaar ziet dat er paar man meer een abo koopt ook van de jongere generatie is da toch fijn.
Zoals mijne zoon 8 jaar neemt ook geregeld vriendjes mee van oostmalle toch ne keer of 5 per jaar dat die met nen bengel of 7 in de tribunes zitte heel de koer roept daar lierse en niet antwerp
Dat is heel mooi om te horen! Hopelijk kunnen we onze fanbase van daar terug opbouwen 8-)
Wij komen áltijd terug!

Mark

Post by Mark » Fri Oct 14, 2022 5:43 pm

Justhomuch wrote:
Fri Oct 14, 2022 3:37 pm
Mark wrote:
Justhomuch wrote:

Brussel is wel een grotere stad dan Lier, ik denk persoonlijk dat een stad als Lier geen 10.000 man meer in de tribunes krijgt of je zou die stunt van '97 nog eens over moeten doen
Ik snap niet waarom jullie altijd naar Lier verwijzen. Zoals ik hier boven al heb aangehaald komen 2/3 (ook nu) van onze supporters van buiten Lier. Als je nog eens kampioen kan spelen in 1A ben ik er zeker van dat je probleemloos een stadion van 20 000 kan vullen! voor die wedstrijd.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Oct 14, 2022 6:26 pm

Mark wrote:
Fri Oct 14, 2022 5:43 pm
Justhomuch wrote:
Mark wrote:

Ik snap niet waarom jullie altijd naar Lier verwijzen. Zoals ik hier boven al heb aangehaald komen 2/3 (ook nu) van onze supporters van buiten Lier. Als je nog eens kampioen kan spelen in 1A ben ik er zeker van dat je probleemloos een stadion van 20 000 kan vullen! voor die wedstrijd.
20.000 man heeft er nooit bij ons in het stadion gezeten hoor mark, ik weet niet wat jij smoort 😅

En stel dat er dan nog veel mensen van buiten Lier zelf komen, heb je nog veel teveel concurentie op een zakdoek he, pak nu Ranst waar er vroeger veel Liersesupporters zaten, is nu één en al Antwerp, en ik zie dat niet zo snel veranderen.

Ik denk dat je vooral de "slapende" supporters terug naar het stadion moet krijgen, en ik denk dat onze visie en Belgische identiteit daar wel goed aan doen.

Ozzy, wanneer kom jij nu eens uit uw luie zetel?
Wij komen áltijd terug!

Mark

Post by Mark » Fri Oct 14, 2022 7:02 pm

Justhomuch wrote:
Fri Oct 14, 2022 6:26 pm
Mark wrote:
Fri Oct 14, 2022 5:43 pm
Justhomuch wrote:

20.000 man heeft er nooit bij ons in het stadion gezeten hoor mark, ik weet niet wat jij smoort 😅

En stel dat er dan nog veel mensen van buiten Lier zelf komen, heb je nog veel teveel concurentie op een zakdoek he, pak nu Ranst waar er vroeger veel Liersesupporters zaten, is nu één en al Antwerp, en ik zie dat niet zo snel veranderen.

Ik denk dat je vooral de "slapende" supporters terug naar het stadion moet krijgen, en ik denk dat onze visie en Belgische identiteit daar wel goed aan doen.

Ozzy, wanneer kom jij nu eens uit uw luie zetel?
Ik weet niet hoe oud jij bent maar:

1967-1968: max 20000 (cappasiteit van het stadion was toen 21500)
in de jaren 70 lag het max altijd boven de 15000 en gemiddelden per seizoen net onder de 10 000
1980-1981: max 21500 uitverkocht
2010-2011 : max 15000 en gemiddelde van 10600 !!!
zowel in 1969 als 1999 zijn we met +/- 20000 Lierse supporters naar de Heizel geweest !!!

Post Reply