K.Lierse S.K. - RSC Anderlecht
Re: K.Lierse S.K. - RSC Anderlecht
Lukt het dan om ook jonge/nieuwe mensen mee te krijgen of is er altijd wel die oudere band met de Sportkring? Ik heb vaak de indruk dat hier in de regio (ik woon in Vlimmeren) precies ineens iedereen voor den Antwerp isJelle1906 wrote: ↑Wed Oct 12, 2022 5:39 pmIk woon zelf 11 jaar in oostmalle nu en idd vroeger reed er veel volk van oostmalle en sintjozef rujlevorsel naar lier ook wel veel sympathisanten maar van die sympathisanten zijn er ku toch enkele die een abo gekocht hebbenXDV1906 wrote: ↑Wed Oct 12, 2022 4:54 pmIk ben zelf afkomstig van Oostmalle. Er zijn daar zelf altijd veel supporters geweest die de laatste periode onder Maged en na het faillissement agehaakt zijn. Maar ik denk dat de perceptie rond ons project toch aan het veranderen is, plus dan de betere resultaten zorgen er voor dat al dat volk stilletjesaan de weg terug vindt richting Lier. Hopelijk trekt dat ook een nieuwe generatie van die kanten aan.
Ook het stagneren van Lyra-Lierse laatste tijd helpt wel een beetje denk ik. Zie maar naar die sc lisp gere bij die toch ook wat oud volk terug heeft gebracht.
Ik ben van Zandhoven afkomstig en heb dezelfde indruk. Vroeger supporterde iédereen hier voor Lierse. Vandaag ken ik enkel nog Antwerpfans bij de jongere generaties.wekke wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 6:54 amLukt het dan om ook jonge/nieuwe mensen mee te krijgen of is er altijd wel die oudere band met de Sportkring? Ik heb vaak de indruk dat hier in de regio (ik woon in Vlimmeren) precies ineens iedereen voor den Antwerp isJelle1906 wrote: ↑Wed Oct 12, 2022 5:39 pmIk woon zelf 11 jaar in oostmalle nu en idd vroeger reed er veel volk van oostmalle en sintjozef rujlevorsel naar lier ook wel veel sympathisanten maar van die sympathisanten zijn er ku toch enkele die een abo gekocht hebbenXDV1906 wrote: ↑Wed Oct 12, 2022 4:54 pmIk ben zelf afkomstig van Oostmalle. Er zijn daar zelf altijd veel supporters geweest die de laatste periode onder Maged en na het faillissement agehaakt zijn. Maar ik denk dat de perceptie rond ons project toch aan het veranderen is, plus dan de betere resultaten zorgen er voor dat al dat volk stilletjesaan de weg terug vindt richting Lier. Hopelijk trekt dat ook een nieuwe generatie van die kanten aan.
Ook het stagneren van Lyra-Lierse laatste tijd helpt wel een beetje denk ik. Zie maar naar die sc lisp gere bij die toch ook wat oud volk terug heeft gebracht.
- Justhomuch
Laatste jaren is Lierse ook uit het beeld verdwenen he, heeft puur met successen te maken.Tjiftjaf wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 8:57 amIk ben van Zandhoven afkomstig en heb dezelfde indruk. Vroeger supporterde iédereen hier voor Lierse. Vandaag ken ik enkel nog Antwerpfans bij de jongere generaties.
Wij komen áltijd terug!
Succes trekt aan en maakt slapende reuzen wakker.. Kijk naar Antwerp bv remember de periode toen er nog amper 1500- 2000 man zat op de tribunes in een kil en zeer leeg stadion op een zaterdagavond!
Het potentieel van Antwerp is ook gewoon 10x groter dan het onze. Grotere stad, grotere supporterskern & steenrijke investeerder. Neen, Lier is klein en ik denk niet dat we ooit nog 10.000 fans op het lisp moeten verwachten, toch niet wekelijks. Daarvoor zijn er te veel clubs in de buurt.
Vandaar ook een beetje mijn vraag. Ik had altijd het gevoel dat de miserie bij de Sportkring te lang heeft aangesleept waardoor je een hele generatie aan supporters kwijt bent.Ik vind het dan ook wel eens interessant om te kijken of jullie echt nieuwe supporters kunnen aantrekken of toch eerder uit de vroegere supportersschare .Justhomuch wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 10:52 amLaatste jaren is Lierse ook uit het beeld verdwenen he, heeft puur met successen te maken.
Plus 2 clubs met KLSK invloeden voor een stad zo klein als Lier helpt ook al niet.GeelZwart wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 11:26 amHet potentieel van Antwerp is ook gewoon 10x groter dan het onze. Grotere stad, grotere supporterskern & steenrijke investeerder. Neen, Lier is klein en ik denk niet dat we ooit nog 10.000 fans op het lisp moeten verwachten, toch niet wekelijks. Daarvoor zijn er te veel clubs in de buurt.
Dat heeft er weinig mee te maken, zelfs tijdens onze grootste successen (kampioen 1997 beker 1999) kwamen meer dan 2/3 van de supporters van buiten Lier !F30 wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 12:34 pmPlus 2 clubs met KLSK invloeden voor een stad zo klein als Lier helpt ook al niet.GeelZwart wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 11:26 amHet potentieel van Antwerp is ook gewoon 10x groter dan het onze. Grotere stad, grotere supporterskern & steenrijke investeerder. Neen, Lier is klein en ik denk niet dat we ooit nog 10.000 fans op het lisp moeten verwachten, toch niet wekelijks. Daarvoor zijn er te veel clubs in de buurt.
Ik blijf erbij dat als je opnieuw in 1A speelt, je de heft van de thuiswedstrijden voor 10000 of meer kans spelen.
Hangt uiteraard af van wie er in 1A speelt voor Lierse zijn naast de traditionele topclubs, KVM, Antwerp, Beerschot en Westerlo belangrijk. Ook tegen Genk en Gent kan je als ze bovenaan meedraaien 10K halen.
Volg ik zeker wel. Al vind ik het wel opvallend hoeveel jonge fans er op den Berg en in de L-vakken staan. En dan spreek ik niet over de gasten van JKL & (ex) Brigata Trenta. Echt wel veel jongens van 12-16j. Die zaten allemaal in de lagere school toen de Sportkring failliet ging, laat staan dat die ooit een echt sportief succes gekend hebben. Ik zou op zich wel willen weten waar hun interesse/liefde voor de club zijn oorsprong vindt.wekke wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 11:52 amVandaar ook een beetje mijn vraag. Ik had altijd het gevoel dat de miserie bij de Sportkring te lang heeft aangesleept waardoor je een hele generatie aan supporters kwijt bent.Ik vind het dan ook wel eens interessant om te kijken of jullie echt nieuwe supporters kunnen aantrekken of toch eerder uit de vroegere supportersschare .Justhomuch wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 10:52 amLaatste jaren is Lierse ook uit het beeld verdwenen he, heeft puur met successen te maken.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Ik denk dat je met 5-6000 man in 1A al heel content mag zijn. 10000? Dat was zelfs vroeger al uitzonderlijk op de Sportkring. En dat was toen elke match nog zaterdagavond werd gespeeld, KV Mechelen en Antwerp nog een reeks lager speelden en er geen tweedracht was onder de supporters.Mark wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 1:40 pmDat heeft er weinig mee te maken, zelfs tijdens onze grootste successen (kampioen 1997 beker 1999) kwamen meer dan 2/3 van de supporters van buiten Lier !F30 wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 12:34 pmPlus 2 clubs met KLSK invloeden voor een stad zo klein als Lier helpt ook al niet.GeelZwart wrote: ↑Thu Oct 13, 2022 11:26 amHet potentieel van Antwerp is ook gewoon 10x groter dan het onze. Grotere stad, grotere supporterskern & steenrijke investeerder. Neen, Lier is klein en ik denk niet dat we ooit nog 10.000 fans op het lisp moeten verwachten, toch niet wekelijks. Daarvoor zijn er te veel clubs in de buurt.
Ik blijf erbij dat als je opnieuw in 1A speelt, je de heft van de thuiswedstrijden voor 10000 of meer kans spelen.
Hangt uiteraard af van wie er in 1A speelt voor Lierse zijn naast de traditionele topclubs, KVM, Antwerp, Beerschot en Westerlo belangrijk. Ook tegen Genk en Gent kan je als ze bovenaan meedraaien 10K halen.