Lierse Kempenzonen - ASV Geel [30-03-2019]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
KRKN
Re: Lierse Kempenzonen - ASV Geel [30-03-2019]

Post by KRKN » Sun Mar 31, 2019 6:34 pm

Bij winst is de eindronde binnen. Dat zou genoeg motivatie voor iedereen moeten zijn.

Ging normaal kijken maar op een woensdag isbhet bijzonder moeilijk voor mij. Iemand hier aanwezig?

Flor

Post by Flor » Sun Mar 31, 2019 6:38 pm

KRKN wrote:
Sun Mar 31, 2019 6:34 pm
Bij winst is de eindronde binnen. Dat zou genoeg motivatie voor iedereen moeten zijn.

Ging normaal kijken maar op een woensdag isbhet bijzonder moeilijk voor mij. Iemand hier aanwezig?
Ik graak er ook niet. Denk wel dat we daar gaan winnen, maar gok ook dat we er nog minstens eentje zullen incasseren.

Marvin er wel terug bij.

Carlke

Post by Carlke » Sun Mar 31, 2019 9:20 pm

ik ga ook naar boom,vrees ook nederlaag wie gaat er cv spelen ?

KRKN

Post by KRKN » Mon Apr 01, 2019 9:30 am

Los van het sportieve: meer dan 400 eters is wel erg indrukwekkend moet ik zeggen.

Carlke

Post by Carlke » Mon Apr 01, 2019 6:21 pm

KRKN wrote:
Mon Apr 01, 2019 9:30 am
Los van het sportieve: meer dan 400 eters is wel erg indrukwekkend moet ik zeggen.
dat zal wel zijn commercieel doen ze het geweldig goed.

Flor

Post by Flor » Mon Apr 01, 2019 9:24 pm

Uit gva door kugu:

Met het schaamrood op de wangen droop Lierse Kempenzonen zaterdag op het eigen Lisp af na een 1-3-nederlaag tegen het bescheiden ASV Geel. Wat een groot feest moest worden voor het behalen van het zo begeerde eindrondeticket, draaide uit op diepe ontgoocheling.
Wat deden die eerste 45 minuten pijn aan de ogen! Zo mooi één week eerder had gespeeld bij leider Thes Sport, zo lelijk kleurde zaterdag de eerste helft van de Pallieters. 0-3 halfweg! Ongezien! Ergernis overheerste in de tribunes, onmacht op het veld. Gevoelens waar geen enkele ­Lierenaar vrolijk van werd.

“Neen, ook ik niet”, lachte coach Dave De Herdt groen. “Ik heb me tijdens de rust behoorlijk kwaad gemaakt, want dit was ongezien. Geen lef, geen mentaliteit, geen vlotte balcirculatie. We waren simpelweg nergens. En toch had deze partij een andere wending kunnen krijgen, want de eerste twee kansen waren voor ons. Daar lag de sleutel. Komen we op voorsprong, dan wordt het een ander verhaal. Maar los van dat feit valt onze eerste helft absoluut niet goed te praten.”

Lichtpunt Vermeiren

Snel over naar deel twee dus. Al gaf ook dat geen goed gevoel. Toegegeven, de Pallieters kwamen goed uit de kleedkamer met meteen de 1-3 van Simon Vermeiren. Zijn twaalfde treffer van het seizoen.

Lierse Kempenzonen na de pandoering: “We zijn tot zoveel meer in staat”
Dave De Herdt FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
“Simon was voor rust al het lichtpuntje”, vond De Herdt. “Niet dat hij een wereldmatch speelde, maar hij werkte keihard om het tij te keren. Dan hoop je dat die goal een vervolg krijgt. Die 1-3 was de vonk die de vlam in de pan deed slaan, maar gaandeweg doofde het allemaal uit. Na de pauze hadden we wel de verdienste dat we zijn blijven proberen, maar het neemt niet weg dat het best wat meer had mogen zijn. Dit Lierse Kempenzonen is ook tot zoveel meer in staat. Maar dan moet in de eerste plaats de mentaliteit juist zitten. We staan voor een drieluik Rupel Boom, FC Luik en RWDM. Met de ingesteldheid van zaterdag ga je tegen zulke teams geen punten pakken.”

Het derde thuisverlies dit ­seizoen was een ferme vuistslag in het gezicht van spelers, supporters en bestuur. Na het laatste fluitsignaal leek Lierse Kempenzonen wel knock-out geslagen.

“Hier had ook niemand rekening mee gehouden”, weet Dave De Herdt. “Dit hakt er serieus in. Ik probeer het te relativeren, want voetbal is nu eenmaal onvoorspelbaar. Het is nu vooral belangrijk om snel recht te kruipen en de draad weer op te pikken. We hebben drie prachtige maanden achter ons liggen. Die zijn na deze negentig minuten nu ook niet plots weggeblazen. Dat zal ik de ­jongens trachten in te prenten.”

Nauwelijks gevolgen

Ook goed nieuws! De nederlaag van Lierse Kempenzonen heeft nauwelijks gevolgen in het klassement. De Pallieters slaagden er zaterdag dan niet in om hun eindrondeticket definitief op zak te steken, maar uitstel is geen afstel. Nog één zege is nodig om mathematische zekerheid te verkrijgen.

“Uiteraard spijtig dat we dat ticket niet op het Lisp wisten te pakken. Ik zou het liefst woensdag al zekerheid hebben. Dan kunnen we onze focus helemaal op die eindronde leggen en in eerste ­instantie de kloof met Thes Sport en Deinze zo klein mogelijk houden. Hoe dan ook zijn we in Boom een stevig revanche verschuldigd.”

Post Reply