Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Clubnieuws

Post by KRKN » Thu Apr 21, 2022 6:34 pm

Volgend seizoen eindelijk digitaal opladen en dergelijke van drankkrediet:
https://sporza.be/nl/2022/04/21/de-belg ... 555050119/

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Apr 23, 2022 8:25 pm

KRKN wrote:
Thu Apr 21, 2022 6:34 pm
Volgend seizoen eindelijk digitaal opladen en dergelijke van drankkrediet:
https://sporza.be/nl/2022/04/21/de-belg ... 555050119/
Zeer goed nieuws!
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Thu Apr 28, 2022 3:32 pm

Wat vinden we van die podcast? Ik onthoud vooral dat het 'top 6'-doel expliciet is uitgesproken. TVI weet wat hem te doen staat.

Axassin

Post by Axassin » Thu Apr 28, 2022 4:26 pm

Flor wrote:
Thu Apr 28, 2022 3:32 pm
Wat vinden we van die podcast? Ik onthoud vooral dat het 'top 6'-doel expliciet is uitgesproken. TVI weet wat hem te doen staat.
Ik vind zoiets wel leuk om volgen. Ook lastige thema's zoals de onpopulariteit van Tom werden niet uit de weggegaan.

Twee dingen stoorden me wel;

1) LVT die laconiek (meermaals) zegt; "Wie geld teveel heeft, mag altijd mee investeren". Je neemt wel een club met de legacy van de Sportkring over. Dan weet je dat daar bepaalde verwachtingen aan gekoppeld worden. Hij gebruikt ook de fans en het merk Lierse om zijn 'zaak' in de picture te zetten en te doen groeien (aantrekken van sponsors, spelers,...) Dit zo wegzetten vind ik nogal gratuit. Los daarvan begrijp en waardeer ik wel de koers die hij wilt varen.
2) TVI die een controlerende middenvelder prioriteit vindt... Ja Tom, die hebben we eigenlijk met Van Acker al. Ik zou daar eerder een echte 8 naast zetten. Of GDS op 8 zetten aangezien die een groot loopvermogen heeft en een echte 10 zoeken. Zo gaan we dominanter kunnen voetballen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

polydor

Post by polydor » Sun May 01, 2022 12:07 pm

Axassin wrote:
Thu Apr 28, 2022 4:26 pm
Flor wrote:
Ik vind zoiets wel leuk om volgen. Ook lastige thema's zoals de onpopulariteit van Tom werden niet uit de weggegaan.

1) LVT die laconiek (meermaals) zegt; "Wie geld teveel heeft, mag altijd mee investeren". Je neemt wel een club met de legacy van de Sportkring over. Dan weet je dat daar bepaalde verwachtingen aan gekoppeld worden. Hij gebruikt ook de fans en het merk Lierse om zijn 'zaak' in de picture te zetten en te doen groeien (aantrekken van sponsors, spelers,...) Dit zo wegzetten vind ik nogal gratuit. Los daarvan begrijp en waardeer ik wel de koers die hij wilt varen.
2) TVI die een controlerende middenvelder prioriteit vindt... Ja Tom, die hebben we eigenlijk met Van Acker al. Ik zou daar eerder een echte 8 naast zetten. Of GDS op 8 zetten aangezien die een groot loopvermogen heeft en een echte 10 zoeken. Zo gaan we dominanter kunnen voetballen.
Verwachtingen door mensen die zelf niet willen investeren of risico lopen. Het is een beetje makkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te uiten.
Een extra aandeelhouder (met dezelfde financiële kracht als LVT) zou voor de club een godsgeschenk zijn.

Mark

Post by Mark » Sun May 01, 2022 12:56 pm

polydor wrote:
Sun May 01, 2022 12:07 pm
Axassin wrote:
Flor wrote:

Verwachtingen door mensen die zelf niet KUNNEN investeren of risico lopen. Het is een beetje makkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te uiten.
Een extra aandeelhouder (met dezelfde financiële kracht als LVT) zou voor de club een godsgeschenk zijn.
Stel ik win as dinsdag de euromillions pot van 173mj dan zal ik daarvan min 50 mj in Lierse investeren al zullen mijn kinderen daar niet blij mee zijn maar dat is hun probleem. (de kans dat dit gebeurd is zeer, zeer klein) :lol:
Het is niet omdat wij geen miljoenen hebben dat we geen kritiek mogen hebben op het gevoerde beleid.

KRKN

Post by KRKN » Mon May 02, 2022 7:06 pm

polydor wrote:
Sun May 01, 2022 12:07 pm
Axassin wrote:
Flor wrote:

Verwachtingen door mensen die zelf niet willen investeren of risico lopen. Het is een beetje makkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te uiten.
Mee eens, maar wel liefst iemand die in dezelfde visie wil instappen. Ben sowieso fan van het idee om de lasten door meerdere schouders te laten dragen. Ik zie LVT graag nog lang bij Lierse betrokken.

Flor

Post by Flor » Wed May 04, 2022 8:51 pm

De straffen van de match tegen WB zijn bekend:
https://www.lierse.com/nieuws/beslissin ... e-waasland

Ik vind dat nog best meevallen. Alleen: wat zijn soortgelijke feite? Is dat terug iets gooien of een bengaal afsteken zou al volstaan om als soortgelijk iets gezien te worden?

Carlke

Post by Carlke » Thu May 05, 2022 12:21 pm

Flor wrote:
Wed May 04, 2022 8:51 pm
De straffen van de match tegen WB zijn bekend:
https://www.lierse.com/nieuws/beslissin ... e-waasland

Ik vind dat nog best meevallen. Alleen: wat zijn soortgelijke feite? Is dat terug iets gooien of een bengaal afsteken zou al volstaan om als soortgelijk iets gezien te worden?
Als je dat zo leest wel maar denk dat het toch niet van de poes is . Ook de club vind het zwaar.

TV2002

Post by TV2002 » Thu May 05, 2022 12:25 pm

Er komt een nieuwe bezoekerstribune op het Lisp. Verstandige oplossing.

Lierse K. bouwt nieuwe uittribune na supportersrellen: "Willen iedereen veilig naar het voetbal laten komen"

Voetbalclub Lierse gaat versneld een nieuwe tribune bouwen die thuis- en uitsupporters verder van elkaar zullen scheiden. Er waren al langer renovatieplannen voor het stadion, maar de club maakt daar nu versneld werk van na de supportersrellen van vorige maand.

Begin april braken er rellen uit tijdens een thuismatch van voetbalclub Lierse tegen Waasland-Beveren. Hooligans wierpen toen bommetjes in de richting van het vak met Beverensupporters. Lierse werd daarvoor gestraft door de voetbalbond. Zo moet het zogenaamde "sfeervak" dicht tijdens de eerste twee competitiematchen van volgend seizoen.
De rellen zorgen er nu voor dat het bestuur van Lierse zo snel mogelijk werk wil maken van een nieuwe tribune waar uit- en thuissupporters verder van gescheiden worden. “Het is een oud zeer dat de vakken van de twee supportersgroepen naast mekaar zitten op de tribune die wij “De Berg” noemen”, zegt Yorik Torreele van Lierse. “Ook de stad, de politie en onze veiligheidsdiensten hebben hier al hun bezorgdheid over geuit. De plannen voor een nieuwe tribune lagen al langer op tafel maar worden door de toenemende problemen in stadions nu versneld. ”We willen iedereen veilig voetbal kunnen aanbieden."

Vernieuwde commandopost
Op de nieuwe tribune kunnen zo’n 500 tot 800 bezoekende supporters terecht. Er zullen ook faciliteiten voorzien zijn voor bezoekende supporters die in een rolstoel zitten. “Verder maken we ook werk van een vernieuwde commandopost waar politie, brandweer en onze eigen veiligheidsdiensten vanuit kunnen opereren.” De club zal eerstdaags een vergunningsaanvrag indienen. "We hopen de nieuwe tribune volgend voetbalseizoen gebruiksklaar te krijgen, liefst al bij de start", aldus Torreele. "Maar met zulke dossiers moet je natuurlijk altijd met twee woorden spreken."

Post Reply