Challenger Pro League
Re: Proximus league
Mooi zo. Nog wat extra druk daar. Ik zie het goedkomen!
Ik denk dat daar nog weinig twijfel over bestaat. Als je op 21 wedstrijden 14 punten haalt, wordt het moeilijk om op 7 matchen bijna evenveel punten te halen (en dan mogen wij zelf ook niks meer pakken).
Daarbij; ik heb gisteren de match Mouscron-Virton bekeken, de manier waarop ze bij Virton spelen... Daar ga je echt geen 4 overwinningen mee halen hoor. -> tot de 70ste minuut geen enkel schot. Hun eerste schot op doel was dan ook meteen een doelpunt. Hier en daar eens op een diefje winnen kan gebeuren, maar meer ook niet.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Moet zeggen dat ik me ook geen zorgen meer maak (maar, ga toch wel extra blij zijn als het echt mathematisch zeker is). En dan heb je nog de keuze: ga je veel beloften de kans geven om zich te tonen, of probeer je bijvoorbeeld nog de top 4 ik te geraken?Axassin wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 8:57 amIk denk dat daar nog weinig twijfel over bestaat. Als je op 21 wedstrijden 14 punten haalt, wordt het moeilijk om op 7 matchen bijna evenveel punten te halen (en dan mogen wij zelf ook niks meer pakken).
Daarbij; ik heb gisteren de match Mouscron-Virton bekeken, de manier waarop ze bij Virton spelen... Daar ga je echt geen 4 overwinningen mee halen hoor. -> tot de 70ste minuut geen enkel schot. Hun eerste schot op doel was dan ook meteen een doelpunt. Hier en daar eens op een diefje winnen kan gebeuren, maar meer ook niet.
En met welke reden zou je nog proberen bij de top 4 te geraken? Ik dacht dat de tweede sowieso de barrage speelde tegen de voorlaatste in 1A.KRKN wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 1:42 pmMoet zeggen dat ik me ook geen zorgen meer maak (maar, ga toch wel extra blij zijn als het echt mathematisch zeker is). En dan heb je nog de keuze: ga je veel beloften de kans geven om zich te tonen, of probeer je bijvoorbeeld nog de top 4 ik te geraken?Axassin wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 8:57 amIk denk dat daar nog weinig twijfel over bestaat. Als je op 21 wedstrijden 14 punten haalt, wordt het moeilijk om op 7 matchen bijna evenveel punten te halen (en dan mogen wij zelf ook niks meer pakken).
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Zit geen specifiek voordeel aanAxassin wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 1:56 pmEn met welke reden zou je nog proberen bij de top 4 te geraken? Ik dacht dat de tweede sowieso de barrage speelde tegen de voorlaatste in 1A.KRKN wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 1:42 pmMoet zeggen dat ik me ook geen zorgen meer maak (maar, ga toch wel extra blij zijn als het echt mathematisch zeker is). En dan heb je nog de keuze: ga je veel beloften de kans geven om zich te tonen, of probeer je bijvoorbeeld nog de top 4 ik te geraken?Axassin wrote: ↑Mon Feb 21, 2022 8:57 am
Ik denk dat daar nog weinig twijfel over bestaat. Als je op 21 wedstrijden 14 punten haalt, wordt het moeilijk om op 7 matchen bijna evenveel punten te halen (en dan mogen wij zelf ook niks meer pakken).

In de tribunes in Moeskroen zaten blijkbaar potentiële overnemers.
Nog 2 speeldagen en ik denk dat we ook mathematisch gered zijn. Het Virton dat ik zondag heb zien spelen haalt nu ook gewoon nog een 0/6 tegen Deinze en in W-B. Voor ons verwacht ik toch een 3/6 in het tweeluik RWDM en Lommel.
Dan kan er opnieuw tijdig werk gemaakt worden van contractverlengingen, het versterken van bepaalde posities en het inbrengen van eigen jeugd (indien er enkelen bijlopen die dicht tegen het 1e elftal aanlopen natuurlijk, dit heb ik niet gevolgd dit seizoen).
Dan kan er opnieuw tijdig werk gemaakt worden van contractverlengingen, het versterken van bepaalde posities en het inbrengen van eigen jeugd (indien er enkelen bijlopen die dicht tegen het 1e elftal aanlopen natuurlijk, dit heb ik niet gevolgd dit seizoen).
-
De beloften krijgen regelmatig flink op hun donder in de Elite B reeks dacht ik. Niet dat ik het van zo kortbij volg hoor, maar dat lijkt me toch te betekenen dat die jongens echt niet klaar zijn.mmarinus wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 12:23 pmNog 2 speeldagen en ik denk dat we ook mathematisch gered zijn. Het Virton dat ik zondag heb zien spelen haalt nu ook gewoon nog een 0/6 tegen Deinze en in W-B. Voor ons verwacht ik toch een 3/6 in het tweeluik RWDM en Lommel.
Goh, ze staan momenteel 9de van de 14 ploegen. 1A en 1B worden hier gelijk verdeeld, er zitten dus een aantal 1A teams in. Zo sta je bijvoorbeeld wel nog boven een Seraing, Union en Kortrijk.KLSK190630 wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 2:22 pmDe beloften krijgen regelmatig flink op hun donder in de Elite B reeks dacht ik. Niet dat ik het van zo kortbij volg hoor, maar dat lijkt me toch te betekenen dat die jongens echt niet klaar zijn.mmarinus wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 12:23 pmNog 2 speeldagen en ik denk dat we ook mathematisch gered zijn. Het Virton dat ik zondag heb zien spelen haalt nu ook gewoon nog een 0/6 tegen Deinze en in W-B. Voor ons verwacht ik toch een 3/6 in het tweeluik RWDM en Lommel.
Het wil per definitie niet zeggen dat een speler het niveau van de eerste ploeg niet zou aankunnen omdat zijn team niet aan de kop speelt. Ik hoor vooral zeggen dat er bij de u18 wat zit aan te komen met als exponent Siray (16j), die al geregeld met de eerste ploeg mag meetrainen.
-
Amai oké, daar was ik dus al niet van op de hoogte dat het gemengd is
. Ik heb er in ieder geval niets op tegen als ze een paar van die jongens een keertje laten meedoen indien we gered zijn. Liefst wel als aanvulling en niet 5 ineens want dan hebben die jongens er ook weinig aan lijkt me.

Ik lees het graag! Hopelijk krijgt PDS snel nog wat jeugdig (en kwalitatief) gezelschap.Axassin wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 4:25 pmGoh, ze staan momenteel 9de van de 14 ploegen. 1A en 1B worden hier gelijk verdeeld, er zitten dus een aantal 1A teams in. Zo sta je bijvoorbeeld wel nog boven een Seraing, Union en Kortrijk.KLSK190630 wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 2:22 pmDe beloften krijgen regelmatig flink op hun donder in de Elite B reeks dacht ik. Niet dat ik het van zo kortbij volg hoor, maar dat lijkt me toch te betekenen dat die jongens echt niet klaar zijn.mmarinus wrote: ↑Tue Feb 22, 2022 12:23 pmNog 2 speeldagen en ik denk dat we ook mathematisch gered zijn. Het Virton dat ik zondag heb zien spelen haalt nu ook gewoon nog een 0/6 tegen Deinze en in W-B. Voor ons verwacht ik toch een 3/6 in het tweeluik RWDM en Lommel.
Het wil per definitie niet zeggen dat een speler het niveau van de eerste ploeg niet zou aankunnen omdat zijn team niet aan de kop speelt. Ik hoor vooral zeggen dat er bij de u18 wat zit aan te komen met als exponent Siray (16j), die al geregeld met de eerste ploeg mag meetrainen.