Challenger Pro League
Re: Proximus league
No offence takenAxassin wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 4:43 pmGoh verrassend? We zetten de tering naar de nering. Er wordt weinig geld uitgegeven dat er niet is, dus ik vermoed dat er simpelweg geen budget is voor nog een extra speler (die effectief een meerwaarde is voor de kern). Ik vind het altijd grappig dat diezelfde mensen die roepen om een gezond beleid, de eerste zijn om 5 spelers in de winterstop te gaan halen. En zo zijn er veel als je facebook bekijkt.Madeira wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 4:15 pmBeetje verrassend wel dat jullie niet inzetten op versterkingen. Jullie kern ziet er een beetje moegetergd uit de afgelopen paar wedstrijden.TV2002 wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 2:13 pm
Inderdaad, net zoals RWDM doen ze een serieuze inspanning om die tweede plaats te bemachtigen.
Verder verliezen zowel Lommel (Verschueren) als Moeskroen (Lucas Ribeiro Costa, die vond ik heel sterk tegen ons in de uitmatch) een sterkhouder. Bij Moeskroen zie ik er nog wel een paar vertrekken met de problemen die er heersen. Allemaal goed voor ons!![]()
Is onze kern perfect? zeker niet. Maar eigenlijk is hij met het beschikbare budget best goed samengesteld. Als je dan naar bijvoorbeeld WB kijkt (no offence Madeira), die met een spelersbudget dat maal vijf-zes-zeven van het onze, amper enkele punten beter doet. En dan ook nog eens in de winter zwaar de geldbeugel moet bovenhalen... Dat leven bij de gratie van een buitenlandse investeerder kennen wij maar al te goed. En we weten ook dat dit eindig is. Hoeft voor mij nooit meer terug te komen.

Ik kan echter wél een verklaring brengen waarom dat W-B zo slecht presteerde en de initiële schuld kan je integraal bij Phillipe Clement duwen. Die heeft het eerste dominosteentje omgeslagen.
Hij ging namelijk na zijn vertrek bij Beveren na een half seizoen op rooftocht in de stafwerking (ging met 3 stafleden lopen, diezelfde staf die zowel nadien bij Genk, Brugge als bij Monaco gingen) en een paar belangrijke spelers aanmoedigde om ook te vertrekken (Seck, Morioka, Boljevic) waardoor er plots géén kwalitatieve omkadering meer werd voorzien en zowat alle belangrijke pionnen op het veld verdwenen. Dan de financiële malaise die erbij kwam kort nadien waardoor zowat alle kwaliteit op het veld dan ook nog eens beetje bij beetje vertrok en niet werd vervangen en dan krijg je zulke situaties waarbij er in enkele seizoenen tijd degradatienood was én uiteindelijk kwam.
één ding dat ik den bolt niet kan verwijten is dat ze na één seizoen de club niet konden rechten en dat kwam omdat Torrecilla (de eerste TD die net na de overname bij de club kwam en meteen spelers als Frey aanbracht) al kort nadien een andere uitdaging aanging dichter bij huis (in spanje) waardoor er plots een nieuwe TD moest gezocht worden op zeer korte tijd.
Die vervanger was Roger Stilz en dat kan je nu eens echt een waardeloze vod noemen. Hij kwam over van St. Pauli waar hij een positie als Jeugddirecteur had en met toppers als Cijntjes (letterlijk 1 keer ingevallen op een half seizoen), Vieira (meer geblesseerd dan beschikbaar), Nilsen (te sloom en te zwak) & Bastians (Mr. Heimwee) aanbracht. Die laatste werd onze toptransfer (kostprijsje van 400.000 euro en ook meteen de duurste in de geschiedenis van de club) die na enkele maanden TRANSFERVRIJ terug naar Duitsland mocht terwijl hij nog een contract van 2 jaar had. Idem Ditto met Nilsen die ook een serieuze smak kostte en ook transfervrij weg mocht (wellicht omdat hij goesting had om deel te nemen in een seksschandaal - https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/s ... ~a2b65c92/) . Dan had Stilz dit seizoen nog het contract verlengd van enkele "toppers" als Bertone (Mr. Smiles & good hair) en Nordin "psuedokapitein" Jackers waar je echt te weinig aan hebt en dan nog eens rotzooi als Mujakic (Mr. geen idee wat ik aan het doen ben) gehuurd. Om nog niet te spreken van het feit dat hij boezemvriendje Marc Schneider aanbracht en hem geen druk oplegde (telkens hand in hand in de dugout van elke match) waardoor er dan ook de verwachte resultaten geboekt werd. Pasop, Marc is veel beter dan den Nicky, maar je kon ook niet anders dan beter doen na een dramatrainer als Nicky Hayen. Ik denk dat Jordi Condom het beste is wat de club in zijn gehele geschiedenis heeft overkomen want je ziet daar ten eerste duidelijkheid in én ambities. Iets wat ik niet voelde onder Stilz. Wilt echter niet zeggen dat ze mij daar vlug gaan terugzien op de freethiel.

Qua omkadering is het bij Beveren wél serieus verbeterd en alle lijken uit de kast gehaald (W-B komt nog héél goed weg in die PH zaak). Maar dat wilt niet zeggen dat ze hiermee terug naar 1A gaan dit seizoen, daar zie ik voorlopig nog te weinig ambitie voor in.
Ik snap nog steeds niet hoe ze zo'n belofteploegen hebben laten meedoen in een PROFcompetitie (desondanks wat sommigen geloven is 1B wel een profcompetitie).TV2002 wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 5:23 pmJe vergeet de beloftenploegen die erbij zullen komen volgend jaar, én ook zullen kunnen zakken. Dan kan het wel een rustiger seizoen worden met onze middelen.ozzy105 wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 5:14 pmOp termijn is LK niet leefbaar in deze reeks zonder extra-investeerder dan wordt het bijna onhaalbaar. Het zal dan liften worden tussen 1B en 1ste Amateurreeks zo simpel is het. Het zou ook niet meer dan logisch zijn. Volgend seizoen Patro bv erbij in de reeks en Beerschot en je weet hoe laat het is geen enkele zwakke club er niet meer in ook allen met een veel hogere budget dan LK... Maar hopen dat men zich kan handhaven in 1B wordt nog zwaar iedere club heeft zich danig versterkt tijdens de winterstop het worden weer bange maanden.Axassin wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 4:43 pm
Goh verrassend? We zetten de tering naar de nering. Er wordt weinig geld uitgegeven dat er niet is, dus ik vermoed dat er simpelweg geen budget is voor nog een extra speler (die effectief een meerwaarde is voor de kern). Ik vind het altijd grappig dat diezelfde mensen die roepen om een gezond beleid, de eerste zijn om 5 spelers in de winterstop te gaan halen. En zo zijn er veel als je facebook bekijkt.![]()
Is onze kern perfect? zeker niet. Maar eigenlijk is hij met het beschikbare budget best goed samengesteld. Als je dan naar bijvoorbeeld WB kijkt (no offence Madeira), die met een spelersbudget dat maal vijf-zes-zeven van het onze, amper enkele punten beter doet. En dan ook nog eens in de winter zwaar de geldbeugel moet bovenhalen... Dat leven bij de gratie van een buitenlandse investeerder kennen wij maar al te goed. En we weten ook dat dit eindig is. Hoeft voor mij nooit meer terug te komen.
Stel, zo'n belofteploeg wordt zo ineens 1e op het einde van het seizoen? Wat dan, geen promovendus dat jaar? Idem ditto met laatste positie.
Hetzelfde bij amateursreeksen, waar ik die situatie van 1e eindigen serieuzer inzie dan in 1B. Wat dan? Een amateurploeg met een proflicentie dan niet laten promoveren dan?

Woorden zijn net geschreven en... https://twitter.com/WaaslandBeveren/sta ... gr%5Etweet Dit is wél een goede stap voor WB...Madeira wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 5:28 pmNo offence takenAxassin wrote: ↑Wed Jan 19, 2022 4:43 pmGoh verrassend? We zetten de tering naar de nering. Er wordt weinig geld uitgegeven dat er niet is, dus ik vermoed dat er simpelweg geen budget is voor nog een extra speler (die effectief een meerwaarde is voor de kern). Ik vind het altijd grappig dat diezelfde mensen die roepen om een gezond beleid, de eerste zijn om 5 spelers in de winterstop te gaan halen. En zo zijn er veel als je facebook bekijkt.![]()
Is onze kern perfect? zeker niet. Maar eigenlijk is hij met het beschikbare budget best goed samengesteld. Als je dan naar bijvoorbeeld WB kijkt (no offence Madeira), die met een spelersbudget dat maal vijf-zes-zeven van het onze, amper enkele punten beter doet. En dan ook nog eens in de winter zwaar de geldbeugel moet bovenhalen... Dat leven bij de gratie van een buitenlandse investeerder kennen wij maar al te goed. En we weten ook dat dit eindig is. Hoeft voor mij nooit meer terug te komen.. Ik voel me net hetzelfde over het buitenlands beleid. De verloedering van het Belgisch voetbal loert om de hoek en niemand die het beseft. Echter is het wel dankzij Bolt dat de club uberhaubt nog bestaat want ik kan u zeggen dat desondanks de positieve financiele jaarboeken dat de club serieus ging verder zakken zonder vers kapitaal die ze bij den Bolt hebben gevonden.
Ik kan echter wél een verklaring brengen waarom dat W-B zo slecht presteerde en de initiële schuld kan je integraal bij Phillipe Clement duwen. Die heeft het eerste dominosteentje omgeslagen.
Hij ging namelijk na zijn vertrek bij Beveren na een half seizoen op rooftocht in de stafwerking (ging met 3 stafleden lopen, diezelfde staf die zowel nadien bij Genk, Brugge als bij Monaco gingen) en een paar belangrijke spelers aanmoedigde om ook te vertrekken (Seck, Morioka, Boljevic) waardoor er plots géén kwalitatieve omkadering meer werd voorzien en zowat alle belangrijke pionnen op het veld verdwenen. Dan de financiële malaise die erbij kwam kort nadien waardoor zowat alle kwaliteit op het veld dan ook nog eens beetje bij beetje vertrok en niet werd vervangen en dan krijg je zulke situaties waarbij er in enkele seizoenen tijd degradatienood was én uiteindelijk kwam.
één ding dat ik den bolt niet kan verwijten is dat ze na één seizoen de club niet konden rechten en dat kwam omdat Torrecilla (de eerste TD die net na de overname bij de club kwam en meteen spelers als Frey aanbracht) al kort nadien een andere uitdaging aanging dichter bij huis (in spanje) waardoor er plots een nieuwe TD moest gezocht worden op zeer korte tijd.
Die vervanger was Roger Stilz en dat kan je nu eens echt een waardeloze vod noemen. Hij kwam over van St. Pauli waar hij een positie als Jeugddirecteur had en met toppers als Cijntjes (letterlijk 1 keer ingevallen op een half seizoen), Vieira (meer geblesseerd dan beschikbaar), Nilsen (te sloom en te zwak) & Bastians (Mr. Heimwee) aanbracht. Die laatste werd onze toptransfer (kostprijsje van 400.000 euro en ook meteen de duurste in de geschiedenis van de club) die na enkele maanden TRANSFERVRIJ terug naar Duitsland mocht terwijl hij nog een contract van 2 jaar had. Idem Ditto met Nilsen die ook een serieuze smak kostte en ook transfervrij weg mocht (wellicht omdat hij goesting had om deel te nemen in een seksschandaal - https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/s ... ~a2b65c92/) . Dan had Stilz dit seizoen nog het contract verlengd van enkele "toppers" als Bertone (Mr. Smiles & good hair) en Nordin "psuedokapitein" Jackers waar je echt te weinig aan hebt en dan nog eens rotzooi als Mujakic (Mr. geen idee wat ik aan het doen ben) gehuurd. Om nog niet te spreken van het feit dat hij boezemvriendje Marc Schneider aanbracht en hem geen druk oplegde (telkens hand in hand in de dugout van elke match) waardoor er dan ook de verwachte resultaten geboekt werd. Pasop, Marc is veel beter dan den Nicky, maar je kon ook niet anders dan beter doen na een dramatrainer als Nicky Hayen. Ik denk dat Jordi Condom het beste is wat de club in zijn gehele geschiedenis heeft overkomen want je ziet daar ten eerste duidelijkheid in én ambities. Iets wat ik niet voelde onder Stilz. Wilt echter niet zeggen dat ze mij daar vlug gaan terugzien op de freethiel.![]()
Qua omkadering is het bij Beveren wél serieus verbeterd en alle lijken uit de kast gehaald (W-B komt nog héél goed weg in die PH zaak). Maar dat wilt niet zeggen dat ze hiermee terug naar 1A gaan dit seizoen, daar zie ik voorlopig nog te weinig ambitie voor in.
Mocht het doek vallen over Moeskroen - wat ik niet hoop - wat zijn dan de regels ivm de punten ?
Wat bedoel je? Mochten ze plots ineens failliet draaien tijdens het seizoen? (wat ik nu niet zie gebeuren)
Ik kan de boeken eens doorlezen maar ik denk dat de ploeg gewoon alle resterende wedstrijden die ze moeten spelen gewoon forfait geven.
indien ze uit competitie zouden gehaald worden (maar dat zal wel niet gebeuren), vervallen alle uitslagen daartegen.
Dus ook die van de matchen die al gespeeld zijn?G.C. wrote: ↑Fri Jan 21, 2022 12:59 pmindien ze uit competitie zouden gehaald worden (maar dat zal wel niet gebeuren), vervallen alle uitslagen daartegen.
Deinze laat weten binnen 5 jaar in de top 5 van het Belgische voetbal te willen staan. De eigenaars hebben daarvoor 50 miljoen euro over.
Hopelijk spenderen ze het beter dan Samy..

Kwakzalverij waar véél nuance nodig is. Die voorzitter is reeds bekend voor zijn grote uitspraken en weinig actieKRKN wrote: ↑Fri Jan 21, 2022 6:29 pmDus ook die van de matchen die al gespeeld zijn?
Deinze laat weten binnen 5 jaar in de top 5 van het Belgische voetbal te willen staan. De eigenaars hebben daarvoor 50 miljoen euro over.
Hopelijk spenderen ze het beter dan Samy..Deinze tegen Westerlo vanavond trouwens uitgesteld.

50 miljoen in een 1B ploegje... Yeah, right.
ja, dan krijgen die 0 punten in totaal en alle uitslagen vervallenKRKN wrote: ↑Fri Jan 21, 2022 6:29 pmDus ook die van de matchen die al gespeeld zijn?
Hopelijk spenderen ze het beter dan Samy..Deinze tegen Westerlo vanavond trouwens uitgesteld.