Challenger Pro League

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Proximus league

Post by KRKN » Tue Jan 18, 2022 2:54 pm

Met de versterkingen die RWDM haalt (De Camargo) gaan ze WB toch het vuur aan de schenen kunnen leggen denk ik. Gaat nog een boeiende ontknoping worden van het seizoen.

Ziggy

Post by Ziggy » Tue Jan 18, 2022 6:51 pm

TV2002 wrote:
Mon Jan 17, 2022 4:42 pm
Flor wrote:
Mon Jan 17, 2022 3:58 pm
Een blik op komende speeldag, die toch weer voor ons ook erg boeiende matchen bevat:
- RWDM vs. Lommel: lichte favoriet lijkt me RWDM, die toch een beetje op een wolk surfen nu denk ik. Gelijkspel zou ons niet verkeerd uitkomen.
- Westerlo vs. Deinze: hopen dat Westerlo vlotjes de drie punten pakt
- Virton vs. WB: WB is erg wispelturig. Zou normaal altijd WB als winnaar aanduiden, maar zowel Virton als WB zijn vrij onvoorspelbaar.

Met de huidige gang van zaken denk ik dat we op de vijfde plaats gaan eindigen. We zouden Virton, Moeskroen en Lommel toch achter ons moeten kunnen laten. Alles daarboven is een bonus denk ik.
Na 34 dagen zit Lommel nog steeds zonder nieuwe trainer. Verder mag Kis en Lemoine vertrekken, en kunnen ze Verschueren ook nog eens kwijtraken. Stilletjesaan worden alle Belgen er aan de deur gezet. De vervangers zijn meestal jonge Zuid-Amerikanen met geen ervaring. Dat kunnen voltreffers zijn, maar toch serieuze risico's, zeker als je al voorlaatste staat.

Toch straf hoe het daar loopt. Moet erg zijn voor de supporters. Die overname van CFG heeft toch ook weinig goeds gedaan.
Wa een wanbeleid is da kis ik echt goed goed trap in voet

Flor

Post by Flor » Wed Jan 19, 2022 8:00 am

Kis en Lemoine mogen altijd afkomen naar 't Lisp wat mij betreft.

Madeira

Post by Madeira » Wed Jan 19, 2022 1:46 pm

Transfers W-B zijn ook niet mis (mag wel na 10 jaar wanbeleid). 2x een Da Costa en Al Badaoui en nog steeds gesprekken met Mirallas en nog een verdediger. :shock:

TV2002

Post by TV2002 » Wed Jan 19, 2022 2:13 pm

Madeira wrote:
Wed Jan 19, 2022 1:46 pm
Transfers W-B zijn ook niet mis (mag wel na 10 jaar wanbeleid). 2x een Da Costa en Al Badaoui en nog steeds gesprekken met Mirallas en nog een verdediger. :shock:
Inderdaad, net zoals RWDM doen ze een serieuze inspanning om die tweede plaats te bemachtigen.

Verder verliezen zowel Lommel (Verschueren) als Moeskroen (Lucas Ribeiro Costa, die vond ik heel sterk tegen ons in de uitmatch) een sterkhouder. Bij Moeskroen zie ik er nog wel een paar vertrekken met de problemen die er heersen. Allemaal goed voor ons!

Madeira

Post by Madeira » Wed Jan 19, 2022 4:15 pm

TV2002 wrote:
Wed Jan 19, 2022 2:13 pm
Madeira wrote:
Inderdaad, net zoals RWDM doen ze een serieuze inspanning om die tweede plaats te bemachtigen.

Verder verliezen zowel Lommel (Verschueren) als Moeskroen (Lucas Ribeiro Costa, die vond ik heel sterk tegen ons in de uitmatch) een sterkhouder. Bij Moeskroen zie ik er nog wel een paar vertrekken met de problemen die er heersen. Allemaal goed voor ons!
Beetje verrassend wel dat jullie niet inzetten op versterkingen. Jullie kern ziet er een beetje moegetergd uit de afgelopen paar wedstrijden.

Axassin

Post by Axassin » Wed Jan 19, 2022 4:43 pm

Madeira wrote:
Wed Jan 19, 2022 4:15 pm
TV2002 wrote:
Madeira wrote:

Beetje verrassend wel dat jullie niet inzetten op versterkingen. Jullie kern ziet er een beetje moegetergd uit de afgelopen paar wedstrijden.
Goh verrassend? We zetten de tering naar de nering. Er wordt weinig geld uitgegeven dat er niet is, dus ik vermoed dat er simpelweg geen budget is voor nog een extra speler (die effectief een meerwaarde is voor de kern). Ik vind het altijd grappig dat diezelfde mensen die roepen om een gezond beleid, de eerste zijn om 5 spelers in de winterstop te gaan halen. En zo zijn er veel als je facebook bekijkt. :P

Is onze kern perfect? zeker niet. Maar eigenlijk is hij met het beschikbare budget best goed samengesteld. Als je dan naar bijvoorbeeld WB kijkt (no offence Madeira), die met een spelersbudget dat maal vijf-zes-zeven van het onze, amper enkele punten beter doet. En dan ook nog eens in de winter zwaar de geldbeugel moet bovenhalen... Dat leven bij de gratie van een buitenlandse investeerder kennen wij maar al te goed. En we weten ook dat dit eindig is. Hoeft voor mij nooit meer terug te komen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Axassin

Post by Axassin » Wed Jan 19, 2022 4:44 pm

Al Badaoui is trouwens écht een goede speler. Raar dat die niet met Seraing is mee gepromoveerd.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Jan 19, 2022 5:14 pm

Axassin wrote:
Wed Jan 19, 2022 4:43 pm
Madeira wrote:
TV2002 wrote:

Goh verrassend? We zetten de tering naar de nering. Er wordt weinig geld uitgegeven dat er niet is, dus ik vermoed dat er simpelweg geen budget is voor nog een extra speler (die effectief een meerwaarde is voor de kern). Ik vind het altijd grappig dat diezelfde mensen die roepen om een gezond beleid, de eerste zijn om 5 spelers in de winterstop te gaan halen. En zo zijn er veel als je facebook bekijkt. :P

Is onze kern perfect? zeker niet. Maar eigenlijk is hij met het beschikbare budget best goed samengesteld. Als je dan naar bijvoorbeeld WB kijkt (no offence Madeira), die met een spelersbudget dat maal vijf-zes-zeven van het onze, amper enkele punten beter doet. En dan ook nog eens in de winter zwaar de geldbeugel moet bovenhalen... Dat leven bij de gratie van een buitenlandse investeerder kennen wij maar al te goed. En we weten ook dat dit eindig is. Hoeft voor mij nooit meer terug te komen.
Op termijn is LK niet leefbaar in deze reeks zonder extra-investeerder dan wordt het bijna onhaalbaar. Het zal dan liften worden tussen 1B en 1ste Amateurreeks zo simpel is het. Het zou ook niet meer dan logisch zijn. Volgend seizoen Patro bv erbij in de reeks en Beerschot en je weet hoe laat het is geen enkele zwakke club er niet meer in ook allen met een veel hogere budget dan LK... Maar hopen dat men zich kan handhaven in 1B wordt nog zwaar iedere club heeft zich danig versterkt tijdens de winterstop het worden weer bange maanden.

TV2002

Post by TV2002 » Wed Jan 19, 2022 5:23 pm

ozzy105 wrote:
Wed Jan 19, 2022 5:14 pm
Axassin wrote:
Wed Jan 19, 2022 4:43 pm
Madeira wrote:

Op termijn is LK niet leefbaar in deze reeks zonder extra-investeerder dan wordt het bijna onhaalbaar. Het zal dan liften worden tussen 1B en 1ste Amateurreeks zo simpel is het. Het zou ook niet meer dan logisch zijn. Volgend seizoen Patro bv erbij in de reeks en Beerschot en je weet hoe laat het is geen enkele zwakke club er niet meer in ook allen met een veel hogere budget dan LK... Maar hopen dat men zich kan handhaven in 1B wordt nog zwaar iedere club heeft zich danig versterkt tijdens de winterstop het worden weer bange maanden.
Je vergeet de beloftenploegen die erbij zullen komen volgend jaar, én ook zullen kunnen zakken. Dan kan het wel een rustiger seizoen worden met onze middelen.

Post Reply