Challenger Pro League
Re: Proximus league
Wat heeft Gillet nog uitgestoken afgelopen jaren? Oprecht geen idee van.
Ik hoorde dit aan een keukentafel in Hulshout. De keukentafel van de grootvader van Arno. En is nu blijkbaar ook in het nieuws gebracht.
Vanop de Proximus League FB. Ziet er toch echt niet goed uit. Puntenaftrek loert om de hoek.Voorzitter Olivier Létang liet zich afgelopen weekend tijdens een persconferentie uit over de nieuwe escalatie in de woordenoorlog die sinds enkele maanden heerst tussen beide teams. "Mijn gedachten gaan in eerste instantie uit naar de spelers, de medewerkers en de fans van Moeskroen, want zij zitten nu in een moeilijke positie", vertelde de voorzitter van Lille OSC bij Le Petit Lillois. "Maar onze overeenkomst met Moeskroen dateert van het seizoen 2020/2021 en liep op 30 juni van vorig jaar af."
Dat er nu zware financiële problemen zijn bij Moeskroen en dat er daarvoor met de vinger gewezen wordt naar Lille OSC, vindt Létang dan ook niet terecht. "Toen we vorig seizoen bij Lille OSC aankwamen was de situatie op z'n zachtst gezegd precair. Momenteel gaat het redelijk goed; zowel sportief als financieel. Maar we kunnen niet alles rechttrekken wat er fout is gegaan. Lille OSC betaalde destijds een vrij groot bedrag aan Moeskroen (zo'n vier miljoen euro) terwijl er een kostprijs werd geraamd van 2,2 tot 2,5 miljoen euro. Maar Lille OSC was geen eigenaar, noch aandeelhouder, noch sponsor van Moeskroen. We werken nu aan een toekomst voor Lille, niet aan eentje voor Moeskroen of voor het Belgisch voetbal. De zaak is momenteel in handen van de advocaten. Wij verdedigen de belangen van LOSC en we willen dat in alle eerlijkheid en openheid doen. Maar zoals reeds gezegd, is de overeenkomst die er was met Moeskroen al een tijdje afgelopen...".
Igor De Camargo wordt gelinkt aan RWDM.
Een blik op komende speeldag, die toch weer voor ons ook erg boeiende matchen bevat:
- RWDM vs. Lommel: lichte favoriet lijkt me RWDM, die toch een beetje op een wolk surfen nu denk ik. Gelijkspel zou ons niet verkeerd uitkomen.
- Westerlo vs. Deinze: hopen dat Westerlo vlotjes de drie punten pakt
- Virton vs. WB: WB is erg wispelturig. Zou normaal altijd WB als winnaar aanduiden, maar zowel Virton als WB zijn vrij onvoorspelbaar.
Met de huidige gang van zaken denk ik dat we op de vijfde plaats gaan eindigen. We zouden Virton, Moeskroen en Lommel toch achter ons moeten kunnen laten. Alles daarboven is een bonus denk ik.
- RWDM vs. Lommel: lichte favoriet lijkt me RWDM, die toch een beetje op een wolk surfen nu denk ik. Gelijkspel zou ons niet verkeerd uitkomen.
- Virton vs. WB: WB is erg wispelturig. Zou normaal altijd WB als winnaar aanduiden, maar zowel Virton als WB zijn vrij onvoorspelbaar.
Met de huidige gang van zaken denk ik dat we op de vijfde plaats gaan eindigen. We zouden Virton, Moeskroen en Lommel toch achter ons moeten kunnen laten. Alles daarboven is een bonus denk ik.
Met de huidige kern zou dit moeten maar....Flor wrote: ↑Mon Jan 17, 2022 3:58 pmEen blik op komende speeldag, die toch weer voor ons ook erg boeiende matchen bevat:
Na 34 dagen zit Lommel nog steeds zonder nieuwe trainer. Verder mag Kis en Lemoine vertrekken, en kunnen ze Verschueren ook nog eens kwijtraken. Stilletjesaan worden alle Belgen er aan de deur gezet. De vervangers zijn meestal jonge Zuid-Amerikanen met geen ervaring. Dat kunnen voltreffers zijn, maar toch serieuze risico's, zeker als je al voorlaatste staat.Flor wrote: ↑Mon Jan 17, 2022 3:58 pmEen blik op komende speeldag, die toch weer voor ons ook erg boeiende matchen bevat:
Toch straf hoe het daar loopt. Moet erg zijn voor de supporters. Die overname van CFG heeft toch ook weinig goeds gedaan.
Dat vetgedrukte kan enkel met de juiste omkadering. De tactieken die ze bij CFG hanteren werken niet naar model van een Belgische 2e klasser met gebrekkige infrastructuur en staf.TV2002 wrote: ↑Mon Jan 17, 2022 4:42 pmNa 34 dagen zit Lommel nog steeds zonder nieuwe trainer. Verder mag Kis en Lemoine vertrekken, en kunnen ze Verschueren ook nog eens kwijtraken. Stilletjesaan worden alle Belgen er aan de deur gezet. De vervangers zijn meestal jonge Zuid-Amerikanen met geen ervaring. Dat kunnen voltreffers zijn, maar toch serieuze risico's, zeker als je al voorlaatste staat.Flor wrote: ↑Mon Jan 17, 2022 3:58 pmEen blik op komende speeldag, die toch weer voor ons ook erg boeiende matchen bevat:
Toch straf hoe het daar loopt. Moet erg zijn voor de supporters. Die overname van CFG heeft toch ook weinig goeds gedaan.
Zulke spelers moet je omringen met spelers die ervaring en een volwassen attitude hebben - zowel op als naast het veld. Bij CFG kunnen ze zoveel jong talent mengen en laten renderen omdat ze daar alle vereisten voor hebben om dat te kunnen doen, maar zelfs dan zie je bij de A-kern nog een grote balans tussen ervaring, talent en vanuit de staf de know-how om dat te flikken. Iets dat ze in Lommel niet hebben.
Lommel had ten eerste al géén trainer dit seizoen die ervaring heeft met dit soort kernen. Kernen waarvan een groot aantal vanuit allerhande buitenlandse clubs komen waarbij de meesten van hen zelf nog nooit in het buitenland hebben gespeeld, laat staan België. Al die spelers hebben hun ambitie en zien Lommel als een club om hun kunnen te tonen en door te groeien naar een topclub. Echter is het probleem dat ze door die jeugdigheid dan het einde van het bos niet zien en om dat te bewijzen moet je niet verder kijken dan hun speelstijl en resultaten tot nu toe dit seizoen. Egoistisch en puur op eigen kunnen. Het verrast me ook niet dat Lommel dan ook al zoveel punten heeft verloren dit seizoen. 2 keer tegen Waasland Beveren in toegevoegde tijd verliezen, in extremis 2 punten verliezen tegen bv jullie in de laatste wedstrijd en één van de weinige ploegen zijn die kon verliezen tegen Virton.
Combineer dat alles met het feit dat (en dit schrijf ik met alle respect voor PVDV) ze een half seizoen speelden met een trainer die niet de juiste bagage had om een prospectenclub als Lommel te doen laten renderen en dan krijg je situaties als nu, een situatie waar ze zullen moeten knokken voor elk punt dit seizoen.
Het is ook niet verrassend te noemen dat zowat alle ervaring en het beetje Belgisch-me gehalte dat de club nog had rondlopen dreigt te vertrekken. Als je elke mercator geen enkele Belg ziet bijkomen, waar enkel jeugdig, buitenlands geweld binnenkomt waarvan nog eens een groot deel amper Engels spreekt (Saito zijn Engels is voor te huilen bv) en dan kan je zien hoe die club zo laag kan vallen. Spelers van Wuytens, Kis, Lemoine en Verschueren- zowat de enige met echte ervaring- zijn het ook beu om de volledige kern te moeten dragen. Die zien de donderbui al hangen.
Omkadering is alles in het voetbal en ja, een trainer is daar zéér belangrijk in en dat is ook de reden waarom ze nu momenteel zo lang zoeken voor een trainer te vinden.
Kijk maar naar Virton, Beveren, RWDM, zelfs jullie bij Lierse. Er wordt plots ingezet op oudere, ervaren spelers en waarom? Omdat jeugdig geweld niet genoeg is in een profcompetitie.
Kijk maar naar WB, Naast Gillet (37) zoeken ze nog Mirallas (34) en Manuel da Costa (35) binnen te halen. Nu komt RWDM met Decamargo, Virton die haalt dan weer een paar transfervrije spelers binnen die zelf bijna rijp zijn voor te stoppen... Die jongens hoeven in principe zelfs niet meer te spelen om een meerwaarde te zijn voor hun ploeg. Dat soort jongens zijn net hardere bikkels op training en pushen die jongeren onder hen om beter te doen.
Dat is geen toeval. Ik lachte eerder met ouderdomsdeken Gillet maar hoe meer ik erover nadenk des te meer dat ik begin te geloven dat ze bij WB,RWDM en Virton weten wat ze doen om een succesvol seizoen te hebben. Iets wat ik niet zie gebeuren bij Lommel en echt om eerlijk te zijn zie ik het daar ook niet goed komen dit seizoen. Ik denk dat de degradatiestrijd zal beklonken worden tussen Moeskroen of Virton maar Lommel moet echt wel oppassen als ze niet wat meer ervaring op dat veld zetten.