Challenger Pro League
-
Re: Proximus league
Weer ideaal voor die G5 natuurlijk, geen tv gelden in 1b dus meer voor hen. Als we geen tv gelden krijgen zijn we ten dode opgeschreven, naar 1A promoveren lukt nooit en daar blijven al helemaal niet. Ooit gaat dit moeten stoppen, dat ze maar rap hun beneliga maken, de paljassen. Dan zijn wij er vanaf.
Ze mogen op zen minst de andere jeugdteams van professionele teams ook laten spelen in amateur dan. Eventueel 2e en 3e zelfs. Dus ook onze jeugd. Anders is er nog meer vervalsing. De echt goeie gaan dan betrekken naar een g7 club omdat ze daar op hoog niveau kunnen spelen en geef ze eens ongelijk
Lijkt me ook een stap daar naartoe.KLSK190630 wrote: ↑Mon Mar 15, 2021 9:21 pmWeer ideaal voor die G5 natuurlijk, geen tv gelden in 1b dus meer voor hen. Als we geen tv gelden krijgen zijn we ten dode opgeschreven, naar 1A promoveren lukt nooit en daar blijven al helemaal niet. Ooit gaat dit moeten stoppen, dat ze maar rap hun beneliga maken, de paljassen. Dan zijn wij er vanaf.
Je kan dit inderdaad toch wel doortrekken. Waarom mag pakweg WB geen beloftenploeg laten spelen?
De dag des oordeels. Duimen, vrienden. Die matchen tegen de beloftenploegen zijn rot, maar niet het belangrijkste. Format ivm degradatie en tv geld is belangrijker.
In de Standaard staat dat 1A ploegen die hun beloften in 1B laten willen laten spelen 300.000 euro in een pot moeten steken. (ik veronderstel dat dat de de compensatie zal zijn voor de TV-gelden).
De regeling zou 2 jaar gelden. Daarna volgt een audit om nog eens alles te veranderen...
Desondanks blijven we beter in 1B denk ik. Op lange termijn de enige weg naar 1A én de jeugd kan elite spelen!!
De regeling zou 2 jaar gelden. Daarna volgt een audit om nog eens alles te veranderen...
Desondanks blijven we beter in 1B denk ik. Op lange termijn de enige weg naar 1A én de jeugd kan elite spelen!!
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Altijd tegenstander geweest van BeNe Liga, maar de laatste jaren denk ik ook van "ze doen maar".KLSK190630 wrote: ↑Mon Mar 15, 2021 9:21 pmWeer ideaal voor die G5 natuurlijk, geen tv gelden in 1b dus meer voor hen. Als we geen tv gelden krijgen zijn we ten dode opgeschreven, naar 1A promoveren lukt nooit en daar blijven al helemaal niet. Ooit gaat dit moeten stoppen, dat ze maar rap hun beneliga maken, de paljassen. Dan zijn wij er vanaf.
De G5 eruit en de rest start een normale competitie met 18 ploegen waar dan Lierse uiteraard een plek mag ambiëren.
Ik heb ook al daaraan gedacht, maar hoop toch dat het niet die kant opgaat.Nirvana wrote: ↑Tue Mar 16, 2021 11:07 amAltijd tegenstander geweest van BeNe Liga, maar de laatste jaren denk ik ook van "ze doen maar".KLSK190630 wrote: ↑Mon Mar 15, 2021 9:21 pmWeer ideaal voor die G5 natuurlijk, geen tv gelden in 1b dus meer voor hen. Als we geen tv gelden krijgen zijn we ten dode opgeschreven, naar 1A promoveren lukt nooit en daar blijven al helemaal niet. Ooit gaat dit moeten stoppen, dat ze maar rap hun beneliga maken, de paljassen. Dan zijn wij er vanaf.
De G5 eruit en de rest start een normale competitie met 18 ploegen waar dan Lierse uiteraard een plek mag ambiëren.
Pure maffia: https://sporza.be/nl/2021/03/15/met-dez ... 5827031728.
Hier kan je alles volgen: https://sporza.be/nl/matches/voetbal/20 ... 5875008167.
Hopelijk kan Bormans wat gewicht in de schaal gooien om de Louwagies en Bayats van deze wereld tegen te houden.
Is het nu zo moeilijk om een format te ontwikkelen dat rekening houdt met ALLE (prof)clubs ipv altijd voor dat eigenbelang te gaan.
Hier kan je alles volgen: https://sporza.be/nl/matches/voetbal/20 ... 5875008167.
Hopelijk kan Bormans wat gewicht in de schaal gooien om de Louwagies en Bayats van deze wereld tegen te houden.
Is het nu zo moeilijk om een format te ontwikkelen dat rekening houdt met ALLE (prof)clubs ipv altijd voor dat eigenbelang te gaan.
Zot he. Van Veldhoven vat het goed samen.Nirvana wrote: ↑Tue Mar 16, 2021 11:54 amPure maffia: https://sporza.be/nl/2021/03/15/met-dez ... 5827031728.
-
De kans is vrij groot dat er vandaag niet gestemd wordt. Dit betekent dan dat we nog steeds niets zullen weten. 

Zou minder goed nieuws zijn niet vergeten dat 90% op het lisp einde verbintenis zijn....KLSK190630 wrote: ↑Tue Mar 16, 2021 1:20 pmDe kans is vrij groot dat er vandaag niet gestemd wordt. Dit betekent dan dat we nog steeds niets zullen weten.![]()