Lierse K - Seraing [28-02-2021]
- Justhomuch
Re: Lierse K - Seraing [28-02-2021]
Als we onze kansen afmaken hebben we een punt , ondanks de onterechte penalty, want dat was toch om te lachen ! Ik vond ons vandaag eigenlijk zo slecht niet ! Achteraan stond het goed. Allach en Gillis vond ik beide slecht. Net als invallers Petrov en abbou. Ik zie toch na winterstop dat we stappen hebben gezet ook al zie je dat niet aan resultaten jammer genoeg 

Geel-zwart heeft momenteel amper 14 punten veel te weinig naar geleverde werk al een paar keer bestolen geweest door de arbitrage waardoor je dure punten verloor en ook matchen gespeelt waar men meer verdiende dan een Verlies match... Denk maar aan de thuismatchen Seraing de thuismatchen tegen Deinze de uit matchen in Lommel waar men telkens nipt verloor de thuismatch tegen Westerlo waarin men geflikt werd door de arbiter... Men had zomaar ipv 14 luttele punten 24 punten kunnen hebben! Nogmaals geen beloning naar werken gekregen moet frustrerend zijn vanmiddag was weer zo een wedstrijdje geflikt en een kans of vijf gemist.Carlke wrote: ↑Sun Feb 28, 2021 7:29 pmAls we onze kansen afmaken hebben we een punt , ondanks de onterechte penalty, want dat was toch om te lachen ! Ik vond ons vandaag eigenlijk zo slecht niet ! Achteraan stond het goed. Allach en Gillis vond ik beide slecht. Net als invallers Petrov en abbou. Ik zie toch na winterstop dat we stappen hebben gezet ook al zie je dat niet aan resultaten jammer genoeg![]()
ik denk toch dat we eerlijk moeten zijn, ondanks de onterechte penalty en de paar kansen die we gemist hebben (en waarvan er zeker minstens één binnen moet): we hebben een gebrek aan kwaliteit en rust aan de bal. De analyse van onze CEO dat het seizoen sportief nog niet voorbij is, heeft volgens mij eerder te maken met een analyse over de huidige spelerskern, dan met het geloof dat we het sportief nog zouden redden. Als we volgende jaar nog in 1B spelen, zal dat eerder te maken hebben met de op til staande hervormingen (en van wat ik hoor, ziet er dat goed uit). Op naar volgend jaar dus en dan moeten we wel een competitieve ploeg aan de start brengen, want dit soort escape games kan je niet blijven winnen.
Mijn analyse over de huidige kern in 1B volgend jaar:
Keeper: Bernt doet dat niet slecht, maar is niet echt een wissel naar de toekomst toe. De Smet is wel wissel naar de toekomst, maar hier kan je geen heel seizoen op bouwen: ==> hier is versterking nodig
Backs: links zitten we wel goed met Laes en Cauwenbergh
Rechts: Van Genechten wisselt goed met slecht af, dus een beetje concurrentie zou geen kwaad kunnen
Centraal achteraan: Gillekens is topper, de anderen (ook Santermans en Bitsindou zijn voor mij enkel invallers, ook Smolders zou niet meer dan een goede back-up zijn: uitvoetballend komen we hier tekort)
Verdedigende middenvelders: één van onze grootste pijnpunten: we missen hier de metronoom van de ploeg, de man die het tempo bepaalt en bij momenten het smeerlapke kan uithangen, met andere woorden: een leiderstype dus. Swinnen brengt wel wat bij, alleszins meer dan Jellert (die nog jong is en ik zeker als backup zou houden)==> hier moet de grootste investering gedaan worden.
Aanvallende middenvelders: Gillis heeft goede matchen gespeeld, maar de tegenstander heeft intussen ook al wel door dat de omschakeling altijd via hem verloopt, en dat verdedigt wel gemakkelijk. Allach zou die positie ook aankunnen, alleszins beter dan als flankspeler. De positie op zich zou al geholpen zijn met een betere verdedigende middenvelder en beter uitvoetballende centrale verdedigers.
Flanken: Samyn zou ik altijd bijhouden en ook Aabou zou ik houden (en ik denk dat we nog wat achter hand hebben, zeker als backups)
Spitsen: zowel Placca als Petrov zijn niet meer dan goede back-ups. Je hebt een spits nodig die een hele match op een verdediging weegt, die een hele match de ambetanterik kan uithangen en die nog zijn goaltjes af en toe meepikt. Of een spits die er op zijn eentje 15 per seizoen binnenstapt.....
Wat we nog verder in onze kern hebben (buiten de jeugdspelers): de meesten hebben laten zien dat ze terecht vanop de bank moeten starten en meestal niet in staat zijn om een echte meerwaarde te bieden bij een invalbeurt. En dat zie ik ze ook niet doen, wanneer het een stapje sneller en beter zal moeten gaan. Misschien Troonbeeckx uitgezonderd.
Mijn analyse over de huidige kern in 1B volgend jaar:
Keeper: Bernt doet dat niet slecht, maar is niet echt een wissel naar de toekomst toe. De Smet is wel wissel naar de toekomst, maar hier kan je geen heel seizoen op bouwen: ==> hier is versterking nodig
Backs: links zitten we wel goed met Laes en Cauwenbergh
Rechts: Van Genechten wisselt goed met slecht af, dus een beetje concurrentie zou geen kwaad kunnen
Centraal achteraan: Gillekens is topper, de anderen (ook Santermans en Bitsindou zijn voor mij enkel invallers, ook Smolders zou niet meer dan een goede back-up zijn: uitvoetballend komen we hier tekort)
Verdedigende middenvelders: één van onze grootste pijnpunten: we missen hier de metronoom van de ploeg, de man die het tempo bepaalt en bij momenten het smeerlapke kan uithangen, met andere woorden: een leiderstype dus. Swinnen brengt wel wat bij, alleszins meer dan Jellert (die nog jong is en ik zeker als backup zou houden)==> hier moet de grootste investering gedaan worden.
Aanvallende middenvelders: Gillis heeft goede matchen gespeeld, maar de tegenstander heeft intussen ook al wel door dat de omschakeling altijd via hem verloopt, en dat verdedigt wel gemakkelijk. Allach zou die positie ook aankunnen, alleszins beter dan als flankspeler. De positie op zich zou al geholpen zijn met een betere verdedigende middenvelder en beter uitvoetballende centrale verdedigers.
Flanken: Samyn zou ik altijd bijhouden en ook Aabou zou ik houden (en ik denk dat we nog wat achter hand hebben, zeker als backups)
Spitsen: zowel Placca als Petrov zijn niet meer dan goede back-ups. Je hebt een spits nodig die een hele match op een verdediging weegt, die een hele match de ambetanterik kan uithangen en die nog zijn goaltjes af en toe meepikt. Of een spits die er op zijn eentje 15 per seizoen binnenstapt.....
Wat we nog verder in onze kern hebben (buiten de jeugdspelers): de meesten hebben laten zien dat ze terecht vanop de bank moeten starten en meestal niet in staat zijn om een echte meerwaarde te bieden bij een invalbeurt. En dat zie ik ze ook niet doen, wanneer het een stapje sneller en beter zal moeten gaan. Misschien Troonbeeckx uitgezonderd.
Ik volg het merendeel van uw analyse eigenlijk, Lipser. Smolders zie ik ze eerlijkgezegd ook niet houden. Ik vermoed dat het trouwens ook ongeveer zo uit zal draaien, spelers gewijd. Ik denk dat quasi de helft zal beschikken.
Zo'n type Rommens zou wonderen doen bij ons.
-
KLSK190630
Inderdaad Rommens of zo'n lecompte bij ons en we hebben wat punten meer denk ik. Wat me wel opvalt is dat yentl progressie maakt, de eerste weken vond ik hem rotslecht maar momenteel speelt die zeer degelijk/goed.KRKN wrote: ↑Sun Feb 28, 2021 8:49 pmIk volg het merendeel van uw analyse eigenlijk, Lipser. Smolders zie ik ze eerlijkgezegd ook niet houden. Ik vermoed dat het trouwens ook ongeveer zo uit zal draaien, spelers gewijd. Ik denk dat quasi de helft zal beschikken.
Yentel moet je af en toe eens rust geven dat word een goede speler los van overtuigd ! Net als Gillis. Nu al weken minder hij heeft dat ook nodig. Die gasten zijn 20 21 jaar. Wil je vlot mee draaien ben ik het eens centrale verdediger nog die beter is dan santermans of Smolders. Middenvelder die meer assists geeft en meer scoort. En 2 spitsen die er alle 2 10 tot 12 binnen stampen.en placca ook houden. Petrov, Vermeiren , vanderveken , Jansen, Smolders, troonbeeckx, en mischien nog paar weg doen !
Ik gok dat we Gillekens gaat tekenen, nog 1 CV aantrekken en Santermans als backup houden. Ik denk niet dat ze Smolders gaan houden.Carlke wrote: ↑Mon Mar 01, 2021 5:15 amYentel moet je af en toe eens rust geven dat word een goede speler los van overtuigd ! Net als Gillis. Nu al weken minder hij heeft dat ook nodig. Die gasten zijn 20 21 jaar. Wil je vlot mee draaien ben ik het eens centrale verdediger nog die beter is dan santermans of Smolders. Middenvelder die meer assists geeft en meer scoort. En 2 spitsen die er alle 2 10 tot 12 binnen stampen.en placca ook houden. Petrov, Vermeiren , vanderveken , Jansen, Smolders, troonbeeckx, en mischien nog paar weg doen !
Verder de tweede helft niet gezien. Blijkbaar waren we er nog dicht bij opt einde?
16 maart 2021 D-day voor Geel-zwart dan gaat beslist worden over 1b en het lot van lk... Bron gva vandaag.