Lierse K - Club NXT [22-01-2021]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Axassin
Re: Lierse K - Club NXT [22-01-2021]

Post by Axassin » Sat Jan 23, 2021 1:20 pm

KRKN wrote:
Sat Jan 23, 2021 12:35 pm
Lipser wrote:
Sat Jan 23, 2021 10:34 am
Mag ik zeggen dat ik dit eigenlijk geen goede match vond? Tegen een bende tieners gingen er veel duels verloren en kwamen er weinig vlotte combinaties uit. De eerst en derde goal uitgezonderd.
Je blijft zien dat deze ploeg het moeilijk heeft om in balbezit iets te tonen. Onze twee backs waren opbouwend veel te zwak en dan kan je moeilijk druk zetten naar voor toe of spelers vooraan vrij spelen. Het viel me ook op dat Placca bijna geen enkel kopbalduel won.
Jellert liep weer heel "gecrepeerd" rond en het leek weer dat hij om één of andere reden zich persé moet overbewijzen. Wat zijn spel niet ten goede komt. Gillekens en Swinnen waren voor mij de twee beste langs onze kant.

Uiteraard heel blij met de zege!
Ik snap die bedenking wel hoor. We hadden het met momenten moeilijk (vooral na de 1-0). Ik ga zeker niet beweren dat we hier een beestige match speelden. Ben het eens met het grot van je opmerkingen, vooral wat Jellert betreft. Maar als je zag hoe we die vorige match op Club NXT verloren, wat echt wel een dieptepunt was, doet dit toch meer deugd.

Met Allach erbij kan dit elftal toch wel ploegen het aardig lastig maken, denk ik. Maar het klopt: het spel maken ligt ons echt niet.
Swinnen zou ik er zéker in laten staan. Ik vroeg me af wat het zou geven als je Scott zet ipv Jellert. Akkoord, qua tempo en voetballend vermogen is dat minder, maar je hebt wél niet de stress die je nu had bij corners (verdedigend), en je hebt altijd een bliksemafleider en wapen bij corners (aanvallend). Tegen ploegen die we niet uit verband kunnen spelen is dat toch wel echt een beslissende factor. TVI staat voor moeilijke keuzes en dat is toch een goed gegeven op zichzelf.
Jellert was gisteren inderdaad heel ongelukkig. Het leek gisteren alsof er 20 scouts voor hem in de tribune zaten en hij zich kost wat kost wou laten zien. Ik geloof wel in het trio swinnen-van landschoot-Gilis. Swinnen kan wel eens de motor van onze ploeg worden; loopt veel en staat positioneel goed +heeft laten zien dat hij best wel goede voeten heeft. Als jellert op niveau is, is dat de ideale 8 als box to box.

Sorry maar ik blijf mij mateloos ergeren aan Van Genechten. Laat geregeld steken vallen en komt voor mij gewoon technisch te kort, dan zie je dat er in zo'n laes veel meer voetbal zit.

Verder blijf ik vinden dat Samyn te kort komt voor deze reeks. Speelde gisteren weliswaar 1 van zijn beste matchen mar wordt in duel toch zo makkelijk weggezet.

Aabbou kwam niet zoveel in het stuk voor maar als hij de bal had, zag je toch wel dat hij kan voetballen. Volgende week graag Allach op de andere flank en je hebt daar eindelijk terug mannen staan die met een actie de match kunnen beslissen.

Laat ons dit nu ook niet overanalyseren; je speelde gisteren tegen een hoop 16-17jarigen waarvan de 5 besten er nog niet bij waren. Volgende week zal een echte test worden.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Carlke

Post by Carlke » Sat Jan 23, 2021 3:08 pm

Iedereen zijn mening, maar ik vind zo een verhaal van we verloren duels tegen jonkies van Brugge en zo toch beetje overdreven ! Ik heb Brugge nxt al paar keer gezien op tv, ze verliezen hun matchen met als ons door veel inviduele fouten, ook gisteren weer, die 2-0 ,en dan is de match meestal verloren. Over die duels die jonge gasten winnen ook in andere matchen veel duels hoor. Vergeet ook niet wij hebben ook heel jonge ploeg niet zo jong gelijk Brugge, maar 23 gemiddelde ga het elders maar zoeken !

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Jan 23, 2021 3:38 pm

Toch tof dat we met die Limbombe iemand van de jeugd aan het werk zagen, vind ik altijd toffer dan eentje die ze ergens zijn gaan wegplukken. Dat hij pijlsnel is liet hij in ieder geval al zien.

Flor

Post by Flor » Sat Jan 23, 2021 3:59 pm

Axassin wrote:
Sat Jan 23, 2021 1:20 pm
Aabbou kwam niet zoveel in het stuk voor maar als hij de bal had, zag je toch wel dat hij kan voetballen. Volgende week graag Allach op de andere flank en je hebt daar eindelijk terug mannen staan die met een actie de match kunnen beslissen.
Dus je zou Allach in plaats van Samyn zetten?

Axassin

Post by Axassin » Sat Jan 23, 2021 8:17 pm

Flor wrote:
Sat Jan 23, 2021 3:59 pm
Axassin wrote:
Sat Jan 23, 2021 1:20 pm
Dus je zou Allach in plaats van Samyn zetten?
100%!!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

polydor

Post by polydor » Sat Jan 23, 2021 8:21 pm

Blij met de 3 punten maar teleurgesteld in het getoonde spel.
Vroeg in de 2° helft 3-0 voorstaan tegen een bende (weliswaar getalenteerde) tieners en geen enkele kans bijeen voetballen??

Ondanks de aanwinsten is dit nog steeds een ploeg die schrik heeft om te voetballen en meer achteruit dan vooruit speelt.
Bovendien ontbreekt elke snelheid in de ploeg en technisch is het ook matig.

Wat me dit seizoen wel plezier bezorgt is hun top wedstrijdmentaliteit.
Na volgend seizoen toe zou ik de ploeg elke wedstrijd voluit laten voetballen (verliezen speelt geen rol) zodat ze volgend jaar met een propere lei (en ambitie) opnieuw in 1B kunnen starten.

Eric

Post by Eric » Sat Jan 23, 2021 8:51 pm

polydor wrote:
Sat Jan 23, 2021 8:21 pm
Blij met de 3 punten maar teleurgesteld in het getoonde spel.
Vroeg in de 2° helft 3-0 voorstaan tegen een bende (weliswaar getalenteerde) tieners en geen enkele kans bijeen voetballen??
Is dat niet wat streng? In een normale wedstrijd tegen een andere tegenstander zouden die nog op zoek gaan naar een doelpunt. Nu werden er gewoon nog jongere gasten voor de leeuwen gegooid die niet perse meer wilden aanvallen om niet tegen het mes te lopen. Vergeet ook die bal tegen de paal bijvoorbeeld niet.

Wel met je eens dat het spel nog niet bepaald geweldig was. Al maskeert het resultaat dat wat.

Carlke

Post by Carlke » Sat Jan 23, 2021 10:05 pm

Spel was minder denk vooral dat wij spel moesten maken en dat ligt ons niet. In andere matchen. Spelen we bij momenten wel goed hoor, maar individueel maken we fouten en worden afgestraft.

Post Reply