RWDM - Lierse K [19-12-2020]
Re: RWDM - Lierse K [19-12-2020]
Dat doet er toch niet toe? Ze moeten rustig scouten om een nieuwe ploeg te bouwen. Of dat nu voor 1 B is of voor kampioenschap 1 amateur doet er niet toe. Sportief is dit seizoen gedaan. Haal je nooit meer op.
-
Best de vraag stellen: wil/kan TVI ons in 1e amateur kampioen maken? En wat zou dat ons kosten?KRKN wrote: ↑Sat Dec 19, 2020 11:03 pmIk begin ook te twijfelen over TVI maar na vandaag lijkt die discussie me stilaan irrelevant worden.
Als ge hem nu op straat zet, is de vijver om uit te vissen heel beperkt. Dan kan er wel serieus wat erger in de plek komen en ja: die zijn er zeker.
Bovendien moet ge dan weer ne serieuze zak geld op tafel leggen.
Anderzijds: een trainer die geen TJ en De Smet meer opstelt zou me toch ook wel plezier doen, maar daar zal ik nog wel door kunnen bijten.
En dan kijk ik naar volgend seizoen in 1e amateur. Ik zou eigenlijk volgend jaar niet in 1B willen spelen want geef toe: wat zou er veranderen met dit seizoen?
Ja, maar het zou ideaal zijn als je weet voor welke reeks je moet scouten toch ?
Als de beslissing voor eventuele hervormingen weer zo lang gaan duren, dan kan je je misschien opnieuw niet ideaal voorbereiden, net als dit seizoen.
Dat bedoel ik.
Formerly known as Lisp-boy
Nu denk ik wel dat men vrij snel gaat. Weten welke reeks het word, denk dat ze er wel grotendeels uit zijn ! Oorzaak bij trainer leggen ja gemakkelijkste oplossing. Moet roeien met wat hij heeft. Oke zal wel inspraak gehad hebben bij sommige transfers, maar ook het budget natuurlijk speelt rol. Kijk hoeveel trainers hebben we al gehad . Buiten eerste jaar was het niks. Onze trainerwissels brachten nooit veel op met Lierse kempenzonen. Dus zoek andere oorzaak en dan kom ik uit waar er centen voor moeten zijn echte kwaliteit.
Men gaat al ergens februari-maart weten hoe de zaken er voor staan zeer wss behoud 1b wegens corona…. dus tijd genoeg om orde op zaken te stellen voor het seizoen 2021-2022 tijd om degelijke transfers te realiseren en degene die niet voldoen te laten vertrekken.. geen excuses meer voor bestuur en trainer. Niet vergeten en blijf daarop hameren dat geel-zwart een paar weken voor de start is gedropt in deze reeks met materiaal dat net voldoende zou zijn geweest om mee te dingen voor top vier in de hoogste Amateurreeks. In allerijl heeft men dan spelers moeten gaan zoeken die overbodig waren bij hun clubs en wedstrijdritme ontbraken je begon eigenlijk als degradatiekandidaat nummer 1. Toch had geel-zwart op een andere plek kunnen staan mits efficiëntie enz denk maar aan de uitmatchen Deinze-Lommel en vanavond weer die LK nipt verloren maar ze minstens een puntje verdienden. Denk maar aan de thuiswedstrijden tegen Seraing waar de arbitrage wat tegenzat en men weer de kansen verprutsten denk maar aan de thuismatch tegen Westerlo waar ze genoeg kansen kregen om 2 matchen te winnen en geel-zwart geflikt werd door de arbitrage met dat doelpunt. Weet het allemaal vijgen na pasen maar wel een realiteit mensen. Hoeveel matchen tot hiertoe is LK nu echt weggespeeld? Thuis en uit Union mss dat ik er nog eentje vergeten ben dat is al in al de overige wedstrijden had het anders kunnen verlopen men heeft tot hiertoe te weinig gekregen naar werk.Carlke wrote: ↑Sat Dec 19, 2020 11:51 pmNu denk ik wel dat men vrij snel gaat. Weten welke reeks het word, denk dat ze er wel grotendeels uit zijn ! Oorzaak bij trainer leggen ja gemakkelijkste oplossing. Moet roeien met wat hij heeft. Oke zal wel inspraak gehad hebben bij sommige transfers, maar ook het budget natuurlijk speelt rol. Kijk hoeveel trainers hebben we al gehad . Buiten eerste jaar was het niks. Onze trainerwissels brachten nooit veel op met Lierse kempenzonen. Dus zoek andere oorzaak en dan kom ik uit waar er centen voor moeten zijn echte kwaliteit.
Geef TVI degelijke kwaliteit voor deze reeks dan kan je pas een eerlijk oordeel vellen over zijn kwaliteit. Dat hij een degelijke trainer is heeft hij al bewezen om met Lommel onder druk te promoveren paar jaar terug. LVT is een nuchter mens met geduld hij wist ook wel dat op de nipper in deze reeks verzeilen geen geschenk zou worden. Dat hij Van Imschoot aan boord houd is logisch hij zal hem afrekenen op zijn prestaties met een degelijke kern en niet eentje die snel snel is samengesteld. De kern zal er volgend seizoen wss in deze reeks anders uitzien nu gaan wel degelijke spelers afzakken enz...KRKN wrote: ↑Sat Dec 19, 2020 11:03 pmIk begin ook te twijfelen over TVI maar na vandaag lijkt die discussie me stilaan irrelevant worden.
Als ge hem nu op straat zet, is de vijver om uit te vissen heel beperkt. Dan kan er wel serieus wat erger in de plek komen en ja: die zijn er zeker.
Bovendien moet ge dan weer ne serieuze zak geld op tafel leggen.
Anderzijds: een trainer die geen TJ en De Smet meer opstelt zou me toch ook wel plezier doen, maar daar zal ik nog wel door kunnen bijten.
Een dosis realisme zou welkom zijn, daar ben ik het met je eens.
Benieuwd wat de komende vergadering van de Pro League ons gaat zeggen. Binnen een maand weten we meer; zowel Corona-gewijs als de hervormingen voor volgend seizoen. Een herstart in februari vind ik steeds meer als een utopie klinken. Tenzij je inderdaad op sneltesten gaat vertrouwen, maar dat lijkt me toch ook niet zaligmakend.
Nog eens nagedacht over de match gisteren.
- Ik weet na een heenronde nog steeds niet goed wat ik van Yentl Van Genechten moet denken. Soms foeter ik hard op hem en geef ik 'm op, en dan speelt hij weer een goeie match. 't Is dat hij een jonge gast is die er altijd wel voor lijkt te gaan, dus kwalijk nemen doe ik hem niets.
- Ik weet niet hoe het er in de training aan toegaat, maar laat El Ansri het zo hangen dat TJ in de basis moet? Ik hoop echt dat dat laatste een trend is die we in 2021 niet meer zien. Met Jellert en El Ansri naast elkaar heb je geen wereldmiddenveld, maar toch wel twee gasten die iets kunnen. Misschien zorgt onze nieuwe aanwinst ook voor wat meer opties hier.
- Cauwenbergh heeft ook nood aan congé. Ik vond die in de eerste maanden echt één van onze beste spelers. Heb die op 't Lisp voor elke grasspriet zien knokken en vond hem vaak slim spelen. Gisteren was hij heel pover en mag hij de tegengoal op zijn conto schrijven. Vorige week was hij ook zwak.
- En dat brengt ons bij een algemeen puntje van onze backs vind ik: ik vind onze voorzetten langs de flank vaak weinig dreigend. Nu ik er over nadenk is dat al jaren een probleem en zelfs ook vaak bij de ter ziele gegane Sportkring. Yakubu kon ook totaal geen voorzet trappen. 't Is wat ontmoedigend, want als er iets komt wéét ik vaak al dat de aanval voorbij is. We hebben ondanks onze gestalte ook niet de beste koppers vind ik. Zelden een Smolders of een Jef gevaarlijk weten zijn ondanks hun gestalte. Placca en Scott zijn de enigen naar wie ik het gevoel heb dat ze weten wat er mee aan te vangen.
- Om toch iets positiefs te zeggen: Scott en Ben deden het best goed gisteren, vond ik. Vrij secuur, niet teveel weggegeven. Nu; we foeteren (terecht) enorm veel op onze verdediging, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan hoe je een match aan pakt. Onze egelstelling zorgt nu eenmaal voor enorme druk op een defensie. Als je 90 minuten van 't kaske naar de muur gespeeld wordt zoals pakweg tegen Union gaat ge vroeg of laat fouten maken. Niet van het genre zoals we in 1e amateur zagen (keeper die meerdere malen uitgooid in de voeten van de aanvaller, remember?) en dat soort fratsen, maar toch.
- Wat een vreemde spits blijft Petrov toch. Ik heb keihard op hem liggen afgeven maar eerlijk is eerlijk: tegen Deinze was hij echt goed en gisteren vond ik hem ook niet slecht.
Ik hoop dat we in de terugronde naar zoiets als dit kunnen evolueren:
---------- Placca/Petrov* ------------
Allach ------Gillis ------------ Samyn
-------Jellert ------ El Ansri ---------
Timo -- Santermans -- Scott -- Van Genechten
* = voetballend zou ik altijd Placca kiezen, maar die zit wel in een serieuze dip de laatste tijd, dus dat is puur afhankelijk van vorm wie je daar zet.
Ne goeie zondag iedereen. En nu ga ik pistolets halen
Ik denk dat Geel-zwart volgend seizoen gewoon terug in 1b speelt samen met het opgeviste virton. Cijfers stijgen weer nu komt daar nog een besmettelijker variant van het virus bij een mutatie konden we missen als kiespijn! Wordt dus een blanco seizoen voor de amateurreeksen. Vlieghe zegt niet voor niets versoepelen pas in april...
Die Romens mag naar ons komen ze