Allerlei

De plek bij uitstek voor zinnig en minder zinnig gezever! Deel hier uw mening over uw favoriete serie, net ontdekte muziekgroep of uw persoonlijke sportprestaties.
Justhomuch
Re: Allerlei

Post by Justhomuch » Tue Dec 15, 2020 10:32 am

Fiero67 wrote:
Tue Dec 15, 2020 9:59 am
[
dat risico neem ik erbij, ik heb al 30 jaar een vorm van lichte astma oa als ik dan in de week las dat twee Engelsen met zware bijwerkingen te maken kregen lees oa huiduitslag maar vooral ademhalingsmoeilijkheden en een noodmedicatie nodig hadden .... Nog teveel onduidelijkheden nl welke mens weet nu of hij allergistisch is voor dat vaccin, mensen met een onderliggende medisch probleem waarvan ze geen weet hebben kan uiterst gevaarlijk zijn. Hoelang beschermt het vaccin voor de ene mens zal dat korter of langer zijn dan de andere en vooral die bijwerkingen... Ik pas een tijdje en zal lang niet de enige zijn.
[/quote]

Ozzy, ik zit nu toevallig in de branche en ken de details van de verschillende vaccins.
Die 2 Engelsen waarnaar jij refereert hadden al een geschiedenis van allergische reacties. Ze hadden trouwens zelf een Epipen op zak - wat maar aangeeft hoezeer hun allergische voorgeschiedenis gekend was. Zulke gevallen heb je nu eenmaal.
Het is waar: je kan allergisch reageren op een vaccin - incidentie ligt laag - maar het kan bv op griep-vaccins als je gevoelig bent voor eieren.
Daarom dat je na injectie even onder controle moet blijven zodat men onmiddellijk kan ingrijpen indien nodig - wat meestal ook zeer succesvol is.

Wat verwacht jij trouwens aan bijwerkingen op lange termijn van een vaccin? Enig idee van wat een vaccin doet met je lichaam of het nu vector based is of werkt via mRNA? Doorgaans zijn de bijwerkingen vrij onmiddellijk tot enkele dagen na injectie en zeer lokaal (lees: rond de injectieplaats).
Serieus, ik ben altijd benieuwd wat de gedachtengang is van mensen die zo redeneren. Ik lees de argumenten van die anti-vaxxers ook: er gebeurt heus niks met je DNA noch gaan we apen worden.

Enfin, om de discussie te sluiten: je moet risico ten opzichte van voordeel afwegen. En in het geval van Corona is voor mij persoonlijk die keuze zeer snel gemaakt en al zeker mochten er risico-factoren in het spel zijn. Je wil niet weten wat voor schade het virus kan aanrichten als je pech hebt. Liever voorkomen dan genezen - zou ik zeggen.
Maar dat is iets persoonlijks natuurlijk en ik begrijp wel diegenen die aarzelen of bedenkingen hebben.

Het enige wat echt klopt in je vele schrijfsels is dat we inderdaad niet weten hoe lang de bescherming exact duurt. Daarvoor zijn de opvolstudies nog te kort. Maar het is zeker een realiteit: we zien ook in de praktijk dat de antistoffen bij natuurlijk besmette personen afnemen zonder gulden middenregel. Er zijn zelfs gevallen van herbesmetting gekend.
Maar dan nog liever eventueel enkele prikken per jaar dan verwoeste longen en organen.
[/quote]
Een griepspuit geeft ook geen garantie he, is altijd tegen een bepaalde griep, tegen dat iedereen die spuit heeft gehad is dat virus al 20 keer gemuteerd, volgens mij gaat heel dat vaccin maar over 1 ding: $$$
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Tue Dec 15, 2020 4:01 pm

Justhomuch wrote:
Tue Dec 15, 2020 10:32 am
Een griepspuit geeft ook geen garantie he, is altijd tegen een bepaalde griep, tegen dat iedereen die spuit heeft gehad is dat virus al 20 keer gemuteerd, volgens mij gaat heel dat vaccin maar over 1 ding: $$$
Goh, toch ook wat een vreemde redenering, niet? Je kan je beschermen tegen X, maar doet dat niet omdat er een Y kan opduiken. Fiero kan daar vermoedelijk wel zinnigere dingen over zeggen dan ik, daar niet van.

En wat het geld betreft: een farma-bedrijf is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling. Ze hebben er wel heel goed aan gedaan door al vaccins te produceren nog voor ze zeker wisten of dit ging werken. Daarmee gaan ze héél veel levens redden. Ik wil de gehele farma-industrie zeker niet goedpraten, maar het geld dat naar de vaccins gaat is een peuleschil ivm de kostprijs van de steunmaatregelen / lockdownmaatregelen. Een erg goeie investering dus.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Tue Dec 15, 2020 8:50 pm

KRKN wrote:
Tue Dec 15, 2020 4:01 pm
Justhomuch wrote:
Goh, toch ook wat een vreemde redenering, niet? Je kan je beschermen tegen X, maar doet dat niet omdat er een Y kan opduiken. Fiero kan daar vermoedelijk wel zinnigere dingen over zeggen dan ik, daar niet van.

En wat het geld betreft: een farma-bedrijf is inderdaad geen liefdadigheidsinstelling. Ze hebben er wel heel goed aan gedaan door al vaccins te produceren nog voor ze zeker wisten of dit ging werken. Daarmee gaan ze héél veel levens redden. Ik wil de gehele farma-industrie zeker niet goedpraten, maar het geld dat naar de vaccins gaat is een peuleschil ivm de kostprijs van de steunmaatregelen / lockdownmaatregelen. Een erg goeie investering dus.
Er is toch ook veel tegenkanting globaal, door virologen maar die zullen wel mondood gemaakt worden, iedereen is vrij maar ni met mij :)

Als je kinderen wil raden ze het ook ten zeerste af...
Wij komen áltijd terug!

Flor

Post by Flor » Thu Dec 17, 2020 8:11 pm

Justhomuch wrote:
Tue Dec 15, 2020 8:50 pm
KRKN wrote:
Justhomuch wrote:

Er is toch ook veel tegenkanting globaal, door virologen maar die zullen wel mondood gemaakt worden, iedereen is vrij maar ni met mij :)

Voor dat laatste is Corona ook niet ideaal nochtans ;)

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Dec 18, 2020 8:23 am

Flor wrote:
Thu Dec 17, 2020 8:11 pm
Justhomuch wrote:
Tue Dec 15, 2020 8:50 pm
KRKN wrote:

Voor dat laatste is Corona ook niet ideaal nochtans ;)
Naar mijn weten krijg je geen misvormde kinderen van Corona?
Wij komen áltijd terug!

Fiero67

Post by Fiero67 » Fri Dec 18, 2020 10:47 am

[/quote]
[/quote]

Zijn er die dan wel naar aanleiding van de vaccinatie??

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Dec 18, 2020 12:08 pm

Fiero67 wrote:
Fri Dec 18, 2020 10:47 am
[/quote]

[/quote]
De virologen raden het af als je aan kinderen wil beginnen, ze vragen het zelfs op voorhand als je jezelf wil vaccineren...

Google eens Softenon babies 😉
Wij komen áltijd terug!

Fiero67

Post by Fiero67 » Fri Dec 18, 2020 4:00 pm

Justhomuch wrote:
Fri Dec 18, 2020 12:08 pm
Fiero67 wrote:
[/quote]
De virologen raden het af als je aan kinderen wil beginnen, ze vragen het zelfs op voorhand als je jezelf wil vaccineren...

[/quote]
Allez, JHM, dat zijn 2 verschillende werelden met elkaar vergelijken. Softenon is de jaren 50 van vorige eeuw.
Toen werden er nog geen preklinische onderzoeken naar teratogenicity gedaan.
Het geval met thalidomide ( softenon als merknaam bij ons) heeft dit wel allemaal veranderd.
Ze raden momenteel vaccinatie af omdat zwangere vrouwen nog niet in de onderzoeken opgenomen zijn. Dat is louter op safe spelen momenteel. Dat volgt allemaal nog wel.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Dec 18, 2020 5:19 pm

Fiero67 wrote:
Fri Dec 18, 2020 4:00 pm
Justhomuch wrote:
Fri Dec 18, 2020 12:08 pm
Fiero67 wrote:

[/quote]
Allez, JHM, dat zijn 2 verschillende werelden met elkaar vergelijken. Softenon is de jaren 50 van vorige eeuw.
Toen werden er nog geen preklinische onderzoeken naar teratogenicity gedaan.
Het geval met thalidomide ( softenon als merknaam bij ons) heeft dit wel allemaal veranderd.
Ze raden momenteel vaccinatie af omdat zwangere vrouwen nog niet in de onderzoeken opgenomen zijn. Dat is louter op safe spelen momenteel. Dat volgt allemaal nog wel.
[/quote]
Aangezien wij nog een kinderwens hebben gaan wij idd nog op safe spelen, de medische wereld mag nog zo ver staan als het wil, er zit teveel politiek in vermengd, en het zijn die mensen die ik niet vertrouw.
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Dec 18, 2020 5:44 pm

Over het vaccin is nog bitter weinig over geweten en logisch ook. Teveel vragen blijven... Hoelang beschermt het zal afhangen van mens tot mens welke bijwerkingen op korte en lange tijd er zijn al mensen die een allergistische reactie kregen huiduitslag, zware ademmoeilijkheden... Men raad nu al mensen af die een voorgeschiedenis hebben betreffende allergie voor geneesmiddelen. Ik als astmapatiënt kijk alvast de kat uit de boom ik ga het risico niet nemen om prijs te hebben hoor....

Post Reply