Lierse Kempenzonen - Seraing Utd [19-01-2019]
Re: Lierse Kempenzonen - Seraing Utd [19-01-2019]
Nog eens door de samenvatting gegaan. Die owngoal is wel heel ferm binnengetrapt
Marvin doet het uitstekend. Speelt nu hopelijk met veel vertrouwen en pakt dat mee naar komende matchen. We gaan hem in goede doen nog nodig hebben. Nu hopen dat Chatelet nog punten laat liggen en we zijn samen met RWDM de winnaars van het weekend.
Marvin doet het uitstekend. Speelt nu hopelijk met veel vertrouwen en pakt dat mee naar komende matchen. We gaan hem in goede doen nog nodig hebben. Nu hopen dat Chatelet nog punten laat liggen en we zijn samen met RWDM de winnaars van het weekend.
Blij dat Wils toch ook erg kritisch is in die interviews. Alle spelers halen toch ook het veld aan als reden voor het mager spelbeeld. Ik hoop da dat effectief de reden is.
Kopieren vanop m’n gsm gaat niet zo vlot, maar toch een poging (artikel gva door kugu):
Lierse Kempenzonen moest zaterdag de hulp van de voetbalgoden inroepen om een derde thuiszege van het seizoen te boeken. Ogunjimi had halfweg de tweede helft al voor de gelijkmaker gezorgd, maar het Lisp ontplofte pas echt na een owngoal in blessuretijd.
Lierse Kempenzonen mocht halfweg van geluk spreken dat het geen al te hoge prijs had moeten betalen voor een dramatische eerste helft. Eentje zonder pit of schwung die uiteindelijk slechts met één tegengoal van bezoeker Mohamed Kané verrekend werd. “We hadden het in die eerste 45 minuten inderdaad knap lastig”, besefte ook Thomas Wils. “We moesten onze offensieve acties op de moeilijkste strook van het veld in elkaar knutselen en zaten totaal niet in de match. Het gevoel was niet goed en zeker die tegentreffer smaakte zuur. Alweer lieten we ons op een stilstaande fase ringeloren. Op dat vlak blijven we toch wel bijzonder hardleers.”
Op een erg moeilijk bespeelbaar veld was er ook na de pauze geen plaats voor goed voetbal, maar hadden de Pallieters alvast wel meer grinta en bezieling uit de kleedkamer meegebracht. “Niet dat we kans op kans kregen, maar je voelde ons toch beetje bij beetje de partij naar onze hand zetten”, treedt Wils bij. “Net als vorige week hielp Marvin Ogunjimi ons er mee bovenop. Die gelijkmaker gaf ons hoop, want Seraing had voor rust al heel veel krachten verbruikt en zelf zijn we conditioneel topfit. Dat gaf ons de mogelijkheid om helemaal tot het einde door te duwen.”
“Verdiende zege”
En het venijn zat ook in de staart. De blessuretijd was al aangesproken, toen Devon Maes een laatste vrijschop in de zestienmeter pompte, Wils het leer heel even beroerde en de bal via het lichaam van Ibou Faye in doel verdween. Het Lisp ontplofte, het feestje kon beginnen. “Neen, ik ga die goal niet opeisen”, lachte Thomas Wils. “Ik liep naar de eerste zone om onze vrijschop sowieso nog een vervolg te kunnen geven. Dan moet je wat geluk hebben en dat koos deze keer onze zijde. Ik weet best dat we geen wereldmatch hebben afgeleverd, maar in zekere zin vind ik de overwinning toch verdiend. En ze doet hoe dan ook ongelooflijk veel deugd.”
De late driepunter legt de Lierenaars alvast geen windeieren. Nogal wat concurrenten bovenin lieten van hun pluimen. “Dat kon je vooraf vermoeden”, aldus Wils. “Met Deinze - Virton en RWDM - Dender stonden er wel wat onderlinge confrontaties op het programma. We wisten dat we mits een zege sowieso een uitstekende zaak zouden doen. Het zal de komende weken niet anders zijn. We moeten louter naar onszelf kijken en onze wedstrijden blijven winnen. Dan maak je sowieso sprongen in deze reeks.”
Ogunjimi en late owngoal bezorgen Lierse Kempenzonen 4 op 6: “Geluk heeft onze kant gekozen”
FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Marvin Ogunjimi: twee wedstrijden, twee goals
Marvin Ogunjimi heeft zijn entree bij Lierse Kempenzonen niet gemist. Nadat hij vorig weekend zijn debuut al opsmukte met een goal, was het zaterdag bij zijn eerste optreden op het Lisp alweer bingo.
“Uiteraard is dit een leuke binnenkomer”, glunderde Marvin Ogunjimi. “Maar dit is ook waarvoor de club me heeft gehaald. Simon Vermeiren vooraan helpen en mee belangrijk zijn voor de ploeg. Dat lukt momenteel aardig. Mijn goals hebben bijgedragen aan de 4 op 6 na de winterstop en dat voelt goed aan.”
Al beseft ook Ogunjimi dat de werkavond van Lierse Kempenzonen heel anders had kunnen uitdraaien. “De eerste helft die we afleverden, strookt geenszins met de ambities van de club. Dat was een drama. Na de pauze vond ik ons wel veel scherper en beter voetballen. Op het einde voelde je gewoon dat die 2-1 nog zou vallen. Het was een schitterend moment. Zeker ook voor de fans. Mijn eerste kennismaking met het Lisp proefde zoet. Aan alles merk je dat deze club in 1B thuishoort.”
Lierse Kempenzonen moest zaterdag de hulp van de voetbalgoden inroepen om een derde thuiszege van het seizoen te boeken. Ogunjimi had halfweg de tweede helft al voor de gelijkmaker gezorgd, maar het Lisp ontplofte pas echt na een owngoal in blessuretijd.
Lierse Kempenzonen mocht halfweg van geluk spreken dat het geen al te hoge prijs had moeten betalen voor een dramatische eerste helft. Eentje zonder pit of schwung die uiteindelijk slechts met één tegengoal van bezoeker Mohamed Kané verrekend werd. “We hadden het in die eerste 45 minuten inderdaad knap lastig”, besefte ook Thomas Wils. “We moesten onze offensieve acties op de moeilijkste strook van het veld in elkaar knutselen en zaten totaal niet in de match. Het gevoel was niet goed en zeker die tegentreffer smaakte zuur. Alweer lieten we ons op een stilstaande fase ringeloren. Op dat vlak blijven we toch wel bijzonder hardleers.”
Op een erg moeilijk bespeelbaar veld was er ook na de pauze geen plaats voor goed voetbal, maar hadden de Pallieters alvast wel meer grinta en bezieling uit de kleedkamer meegebracht. “Niet dat we kans op kans kregen, maar je voelde ons toch beetje bij beetje de partij naar onze hand zetten”, treedt Wils bij. “Net als vorige week hielp Marvin Ogunjimi ons er mee bovenop. Die gelijkmaker gaf ons hoop, want Seraing had voor rust al heel veel krachten verbruikt en zelf zijn we conditioneel topfit. Dat gaf ons de mogelijkheid om helemaal tot het einde door te duwen.”
“Verdiende zege”
En het venijn zat ook in de staart. De blessuretijd was al aangesproken, toen Devon Maes een laatste vrijschop in de zestienmeter pompte, Wils het leer heel even beroerde en de bal via het lichaam van Ibou Faye in doel verdween. Het Lisp ontplofte, het feestje kon beginnen. “Neen, ik ga die goal niet opeisen”, lachte Thomas Wils. “Ik liep naar de eerste zone om onze vrijschop sowieso nog een vervolg te kunnen geven. Dan moet je wat geluk hebben en dat koos deze keer onze zijde. Ik weet best dat we geen wereldmatch hebben afgeleverd, maar in zekere zin vind ik de overwinning toch verdiend. En ze doet hoe dan ook ongelooflijk veel deugd.”
De late driepunter legt de Lierenaars alvast geen windeieren. Nogal wat concurrenten bovenin lieten van hun pluimen. “Dat kon je vooraf vermoeden”, aldus Wils. “Met Deinze - Virton en RWDM - Dender stonden er wel wat onderlinge confrontaties op het programma. We wisten dat we mits een zege sowieso een uitstekende zaak zouden doen. Het zal de komende weken niet anders zijn. We moeten louter naar onszelf kijken en onze wedstrijden blijven winnen. Dan maak je sowieso sprongen in deze reeks.”
Ogunjimi en late owngoal bezorgen Lierse Kempenzonen 4 op 6: “Geluk heeft onze kant gekozen”
FOTO: GOYVAERTS/GMAX AGENCY
Marvin Ogunjimi: twee wedstrijden, twee goals
Marvin Ogunjimi heeft zijn entree bij Lierse Kempenzonen niet gemist. Nadat hij vorig weekend zijn debuut al opsmukte met een goal, was het zaterdag bij zijn eerste optreden op het Lisp alweer bingo.
“Uiteraard is dit een leuke binnenkomer”, glunderde Marvin Ogunjimi. “Maar dit is ook waarvoor de club me heeft gehaald. Simon Vermeiren vooraan helpen en mee belangrijk zijn voor de ploeg. Dat lukt momenteel aardig. Mijn goals hebben bijgedragen aan de 4 op 6 na de winterstop en dat voelt goed aan.”
Al beseft ook Ogunjimi dat de werkavond van Lierse Kempenzonen heel anders had kunnen uitdraaien. “De eerste helft die we afleverden, strookt geenszins met de ambities van de club. Dat was een drama. Na de pauze vond ik ons wel veel scherper en beter voetballen. Op het einde voelde je gewoon dat die 2-1 nog zou vallen. Het was een schitterend moment. Zeker ook voor de fans. Mijn eerste kennismaking met het Lisp proefde zoet. Aan alles merk je dat deze club in 1B thuishoort.”
-
Vergaaneglorie
Voor volgend jaar een deftig trainers duo aub!
Wil je vooruit zal het redelijk wat geld kosten maar in amateur blijven hangen is doodbloeden.
Met dit spelersmateriaal moet je als trainer veeeeel betere prestaties op de mat leggen, sorry deze is glad gebuisd!
Wil je vooruit zal het redelijk wat geld kosten maar in amateur blijven hangen is doodbloeden.
Met dit spelersmateriaal moet je als trainer veeeeel betere prestaties op de mat leggen, sorry deze is glad gebuisd!
Ik had eerlijk ook wat meer verwacht. Nu nog eens wisselen lijkt me echter niet aan de orde. Wie weet doen ze het in de eindronde fantastisch. En die nieuwe jongens moeten ook nog wat ingespeeld graken natuurlijk.Vergaaneglorie wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 9:31 amVoor volgend jaar een deftig trainers duo aub!
Nog een verslagje van de match op RTV te bekijken trouwens. Link kopieren lukt me even niet.
-
Vergaaneglorie
idd dit jaar moet je niet meer wisselen maar naar het komend jaar toe ingrijpen, heeft al tijd genoeg gehad voor zich te bewijzen, erbarmelijk deze 1ste helft, er zit geen swoem in het team en met zeer veel geluk de 3 punten!KRKN wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 9:39 amIk had eerlijk ook wat meer verwacht. Nu nog eens wisselen lijkt me echter niet aan de orde. Wie weet doen ze het in de eindronde fantastisch. En die nieuwe jongens moeten ook nog wat ingespeeld graken natuurlijk.Vergaaneglorie wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 9:31 amVoor volgend jaar een deftig trainers duo aub!
Nog een verslagje van de match op RTV te bekijken trouwens. Link kopieren lukt me even niet.
Dit trainersduo haalt sinds hun aantreden 14 op 24 ….zo slecht nog niet zaten toppers tussen tegen concurrenten RWDM-Virton-Dender-Chatelet ….het probleem ligt niet bij de trainers momenteel maar op het middenveld en de flanken daar is te weinig kwaliteit simpel! Herhaal het nog ééns werk de pijnpunten weg en je gaat voor de hoofdprijs. Spaenhoven-de Herdt hebben al voldoende bewezen de laatste jaaaren wat ze kunnen liefst driemaal op rij kampioen met Beerschot-Wilrijk en kampioen met beperkte middelen met Rupel Boom dan ben je geen sukkelaars hoor. Deze match was niet goed maar ook niet vergeten slecht veld,de druk van moetes en nogmaals te weinig kwaliteit op het middenveld en flanken hopelijk kan de gehuurde Antwerpspeler dat gat degelijk invullen en voor gevaar zorgen! Bovendien is de sfeer in de groep super trainer en spelers. Voor mij krijgen ze nog tijd niet gemakkelijk om in een tussenseizoen te veranderen en in een ploeg te komen met ook nog mankementen die tijdens de winterstop niet werden weggewerkt. Wordt de top vier niet gehaald kan je spreken van een mislukking maar treft ook het bestuur schuld. Deze reeks is zwaarder dan de voorbijgaande jaaaaren ook een feit miskijk u daar niet op hoor!
Ben het met je eens dat de reeks sterker is dan de voorbije jaren. Een Virton en Thes investeren (ook) zwaar en daar zien we dan ook mee af.ozzy105 wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 12:47 pmDit trainersduo haalt sinds hun aantreden 14 op 24 ….zo slecht nog niet zaten toppers tussen tegen concurrenten RWDM-Virton-Dender-Chatelet ….het probleem ligt niet bij de trainers momenteel maar op het middenveld en de flanken daar is te weinig kwaliteit simpel! Herhaal het nog ééns werk de pijnpunten weg en je gaat voor de hoofdprijs. Spaenhoven-de Herdt hebben al voldoende bewezen de laatste jaaaren wat ze kunnen liefst driemaal op rij kampioen met Beerschot-Wilrijk en kampioen met beperkte middelen met Rupel Boom dan ben je geen sukkelaars hoor. Deze match was niet goed maar ook niet vergeten slecht veld,de druk van moetes en nogmaals te weinig kwaliteit op het middenveld en flanken hopelijk kan de gehuurde Antwerpspeler dat gat degelijk invullen en voor gevaar zorgen! Bovendien is de sfeer in de groep super trainer en spelers. Voor mij krijgen ze nog tijd niet gemakkelijk om in een tussenseizoen te veranderen en in een ploeg te komen met ook nog mankementen die tijdens de winterstop niet werden weggewerkt. Wordt de top vier niet gehaald kan je spreken van een mislukking maar treft ook het bestuur schuld. Deze reeks is zwaarder dan de voorbijgaande jaaaaren ook een feit miskijk u daar niet op hoor!
Ik zou toch graag eens op een secuure manier een match winnen. Nu heb je toch altijd het gevoel dat het evengoed de andere kant op had kunnen gaan (met bv afgelopen weekend vers in het achterhoofd).
Nu: de hoofdzaak blijft wat mij betreft punten. Als we de top 4 halen zijn we geslaagd. Daar vind ik dan echter ook wel alles mee gezegd. Maar wie weet komt deze groep net op dreef in de eindronde
Ik denk zelfs wanneer we top vier halen en maar enkele punten moeten ophalen op Thes we een grote kans maken voor ….top vier en max 3-4 p van de leider na het halveren van de punten en het zit erin. Punten worden gehalveerd immens verschil als de top drie nog wat steken laat vallen wat ik wel zie gebeuren is het toeslaan geblazen! Op Knokke is daarom winst al een must!
Het kan. Ik merk bij mezelf dat ik me wat laat meeslepen door deze driepunter, maar dan gaan we echt ons spelpeil wel moeten opkrikken. Die eerste helft was Lierse onwaardig, dat moeten we toch ook niet vergeten. En dan kan je je verbergen achter een veld, maar ik denk niet dat dat komend weekend beter gaat zijn.ozzy105 wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 8:22 pmIk denk zelfs wanneer we top vier halen en maar enkele punten moeten ophalen op Thes we een grote kans maken voor ….top vier en max 3-4 p van de leider na het halveren van de punten en het zit erin. Punten worden gehalveerd immens verschil als de top drie nog wat steken laat vallen wat ik wel zie gebeuren is het toeslaan geblazen! Op Knokke is daarom winst al een must!