Lierse K - RWDM [29-08-2020]

Bespreek opkomende wedstrijden in dit forumonderdeel.
Netzer
Re: Lierse K - RWDM [29-08-2020]

Post by Netzer » Sat Aug 29, 2020 11:00 pm

Hopelijk volgen die paar gerichte versterkingen nog en zijn het meevallers, dan hebben we zeker kans op een rustig seizoen.
Formerly known as Lisp-boy

Axassin

Post by Axassin » Sat Aug 29, 2020 11:08 pm

De interlandbreak komt in mijn ogen niet ongelegen: we kunnen brik recupereren en de kern nog wat stofferen.

Het bestuur mag niet blind zijn, ondanks de overwinning, voor de tekortkomingen in deze kern. Toon Janssen kwam een paar stappen te kort waardoor we nooit grip kregen op het middenveld en de bal in de ploeg konden houden. En Jefke,tja.. Het blijft voor mij een joke op dit niveau. Scott vond ik ook weer niet top, maar die heeft een betere voetballer naast zich nodig om de bal in te leveren. Straetman lijkt mij, ondanks zijn goal, ook een voetballer van dertien in een dozijn. Blinkt niet echt in iets uit. We hebben daar iets 'specialer' nodig, iemand die met een flits de match kan beslissen. RWDM heeft die spelers wel met yagan en nangis.

Er waren ook heeeel wat positieve elementen:

- Brughmans is gewoon een solide doelman.
- van genechten speelt heel matuur voor zijn leeftijd. El kababri gaat zijn tenen mogen uitkuisen om die eruit te spelen
- santermans is onze absolute leider in de verdediging. Wint elk duel
- gilis: wauw. Wat die jongen brengt op die leeftijd. Speelt met veel lef, ziet het spel en kan het uitvoeren. Zijn stilstaande fases heb ik ook al een paar jaar niet meer op het Lisp gezien.
- allach: die heeft nog altijd hele goede voeten. Deemsterde wel wat weg in de 2de helft.
- petrov: jawadde. Rare spits maar enorm snel en sterk. Neemt niet altijd de juiste keuze maar houdt wel continu 2-3 man aan de praat. Geeft 3 assists bij zijn debuut als je de penalty fout op gilis meetelt. Kan een cultfiguur worden.
- samyn: moet voor mij altijd starten ipv straetman. Kan vonken geven samen met petrov.

Chapeau aan het transfer comité. Ze lijken eindelijk hun zaakjes op orde te hebben. Elke transfers past gewoon in het systeem, en dat ondanks het beperkte budget. We kopen ook niet meer gewoon om te kopen.

En ohja: kan iemand mij vertellen waarom we 2j op die Nelissen moesten zien als we Boujouh hadden rondlopen!?
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Sat Aug 29, 2020 11:13 pm

Axassin wrote:
Sat Aug 29, 2020 11:08 pm
De interlandbreak komt in mijn ogen niet ongelegen: we kunnen brik recupereren en de kern nog wat stofferen.

Het bestuur mag niet blind zijn, ondanks de overwinning, voor de tekortkomingen in deze kern. Toon Janssen kwam een paar stappen te kort waardoor we nooit grip kregen op het middenveld en de bal in de ploeg konden houden. En Jefke,tja.. Het blijft voor mij een joke op dit niveau. Scott vond ik ook weer niet top, maar die heeft een betere voetballer naast zich nodig om de bal in te leveren. Straetman lijkt mij, ondanks zijn goal, ook een voetballer van dertien in een dozijn. Blinkt niet echt in iets uit. We hebben daar iets 'specialer' nodig, iemand die met een flits de match kan beslissen. RWDM heeft die spelers wel met yagan en nangis.

- van genechten speelt heel matuur voor zijn leeftijd. El kababri gaat zijn tenen mogen uitkuisen om die eruit te spelen
- gilis: wauw. Wat die jongen brengt op die leeftijd. Speelt met veel lef, ziet het spel en kan het uitvoeren. Zijn stilstaande fases heb ik ook al een paar jaar niet meer op het Lisp gezien.
- allach: die heeft nog altijd hele goede voeten. Deemsterde wel wat weg in de 2de helft.
- petrov: jawadde. Rare spits maar enorm snel en sterk. Neemt niet altijd de juiste keuze maar houdt wel continu 2-3 man aan de praat. Geeft 3 assists bij zijn debuut als je de penalty fout op gilis meetelt. Kan een cultfiguur worden.
- samyn: moet voor mij altijd starten ipv straetman. Kan vonken geven samen met petrov.

Chapeau aan het transfer comité. Ze lijken eindelijk hun zaakjes op orde te hebben. Elke transfers past gewoon in het systeem, en dat ondanks het beperkte budget. We kopen ook niet meer gewoon om te kopen.

En ohja: kan iemand mij vertellen waarom we 2j op die Nelissen moesten zien als we Boujouh hadden rondlopen!?
Volledig akkoord. En inderdaad, boujouh is een betere speler dan nelissen. Als we nog een CV, een CM en een flank halen ziet het er vrij goed uit.

KRKN

Post by KRKN » Sat Aug 29, 2020 11:17 pm

Haa mannekes heeel content hier. 4 goals, dat had ik nooit verwacht :D uiteraard, het blijft wel wat gevleid want RWDM liet bij momenten dingen zien die ik ons niet op de mat zie leggen. Samyn die bij zijn eerste baltiets de 3-2 binnenknalt, wat een euforie.

Gillis, Samyn, Petrov,.. ze hebben een hele goeie indruk nagelaten. Deze drie punten zijn o zo belangrijk. Genoten!

P.S. Dat board op den berg is inderdaad heel vreemd.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Aug 29, 2020 11:28 pm

Wie had dit ooit gedacht uit Westerlo en thuis RWDM 4 op 6? Volgende match uit Lommel zekers? Daar moet ook wat te rapen vallen nu nog hopen op een versterking of twee-drie waaronder nog één spitske want valt Petrov uit zit je in de shit. :) Uit Lommel nog ééns een driepunter scoren zou mooi zijn.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Aug 29, 2020 11:29 pm

Axassin wrote:
Sat Aug 29, 2020 11:08 pm

2 .. op het middenveld moet er nog iets bij een rustbrenger eentje die de bal kan bijhouden wanneer men onder druk komt.

KRKN

Post by KRKN » Sat Aug 29, 2020 11:43 pm

Valt me wel op dat Scott het inderdaad lastig heeft. In de voorbereiding beresterk, nu wat minder. Beetje het omgekeerde van Van Genechten :D

En inderdaad: komend weekend tegen Lommel. Als je daar een puntje kan rapen, start je met een heel goed gevoel tegen Club NXT de match erop en heb je een heel goeie start gepakt.

Carlke

Post by Carlke » Sun Aug 30, 2020 12:19 am

Een match winnen met zo weinig balbezit dan heb je het heel goed gedaan zeg ik. RWDM had 75 procent balbezit maar toch kregen wij eigenlijk nog de grootste kansen ! Ga beginnen achteraan, Brugmans betrouwbare keeper, santermans speelt zijn match, van genechten wie had dat gedacht. Vanderveken je ziet zet er voetballer naast en hij kan meer dan men denkt ! Cauwenberg mooie assist maar met de 2 tegendoelpunten mee in de fout. Eerste samen met santermans in de wind gezet.2 de staat hij verkeerde kant. Al was yagan heel uitgekookt. Middenveld. Gillis topper, allach eerste helft goed, 2 de niet meer gezien. Straetman mooi doelpunt voor de rest matig. Scott vond ik het als Jansen de minste vandaag. Vooraan Petrov jawatte sterk loopt dikwijls ergens heen zonder te weten waar maar is zo sterk dat hij bal houd tot hij hem kwijt kan. Als binnenkomer 2 assisten dan heb je match mee beslist.samijn invalbeurt om van te dromen ! Wat ik ook niet snap dat ze Nelissen ooit gehouden hebben en boujou weg moest onbegrijpelijk 😂

Flor

Post by Flor » Sun Aug 30, 2020 8:58 am

Dit gaat niet blijven duren, maar het is wel een fantastisch gevoel. Dit zijn punten waar we op het einde van het seizoen wel eens heel dankbaar voor kunnen zijn.

Yagan blijft een leuke voetballer. Mag gezegd worden.

Carlke

Post by Carlke » Sun Aug 30, 2020 9:31 am

Flor wrote:
Sun Aug 30, 2020 8:58 am
Dit gaat niet blijven duren, maar het is wel een fantastisch gevoel. Dit zijn punten waar we op het einde van het seizoen wel eens heel dankbaar voor kunnen zijn.

Yagan blijft een leuke voetballer. Mag gezegd worden.
Nee dat zal zeker niet zijn trainer gaf dat ook al aan dat ze nog wel eens zwaar op hun bek gaan krijgen. Zolang dat je regelmatig punten pakt is dat niet erg hé !

Post Reply