Transfernieuws

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse kunnen hier besproken worden.
Yentl1992
Re: Transfernieuws

Post by Yentl1992 » Mon Aug 10, 2020 4:38 pm

KRKN wrote:
Mon Aug 10, 2020 4:34 pm
Lisp-boy wrote:
Mon Aug 10, 2020 4:29 pm
Milicevic en Akpala waarschijnlijk naar Deinze. En wij ?
Ik vind dat het erg lang duurt allemaal, binnen twee weken begint de competitie en we hebben absoluut geen deftige voorlijn.
Power en ervaring, dat hebben we nodig en liefst in elke linie. Of ben ik gewoon te ongeduldig ?

Ik ga mijn vraag nog eens herhalen : Onze tester voor de aanval, Ngombo, was niks van te bespeuren tegen Deinze.
Is hij al doorgestuurd ?
Deinze weet al wat langer waar ze aan toe zijn natuurlijk. Wij weten het ongeveer een week? Ik deel uw ongeduld, maar ik denk wel dat we deze week nog 1 a 2 namen gaan mogen verwelkomen hoor.

Wel goeie namen voor Deinze. Ik zie ons niet in staat dergelijke namen te halen.
Hoeft voor mij ook niet. Milicevic kan wel ballen, maar zowel hij als Akpala zijn toch wel op een degelijke leeftijd gekomen. De reden dat die gasten zo moeilijk nog een club vinden, is simpelweg omdat ze niet meer op hoog niveau spelen en bovendien monsterlonen vragen. Ik vind Akpala bijvoorbeeld niet beter dan Lennart Mertens die ze daar hebben lopen.

KRKN

Post by KRKN » Mon Aug 10, 2020 4:42 pm

Yentl1992 wrote:
Mon Aug 10, 2020 4:38 pm
KRKN wrote:
Mon Aug 10, 2020 4:34 pm
Lisp-boy wrote:
Ik vind dat het erg lang duurt allemaal, binnen twee weken begint de competitie en we hebben absoluut geen deftige voorlijn.
Power en ervaring, dat hebben we nodig en liefst in elke linie. Of ben ik gewoon te ongeduldig ?

Ik ga mijn vraag nog eens herhalen : Onze tester voor de aanval, Ngombo, was niks van te bespeuren tegen Deinze.
Is hij al doorgestuurd ?
Deinze weet al wat langer waar ze aan toe zijn natuurlijk. Wij weten het ongeveer een week? Ik deel uw ongeduld, maar ik denk wel dat we deze week nog 1 a 2 namen gaan mogen verwelkomen hoor.

Wel goeie namen voor Deinze. Ik zie ons niet in staat dergelijke namen te halen.
Hoeft voor mij ook niet. Milicevic kan wel ballen, maar zowel hij als Akpala zijn toch wel op een degelijke leeftijd gekomen. De reden dat die gasten zo moeilijk nog een club vinden, is simpelweg omdat ze niet meer op hoog niveau spelen en bovendien monsterlonen vragen. Ik vind Akpala bijvoorbeeld niet beter dan Lennart Mertens die ze daar hebben lopen.
Met Mertens kan je wel wat in deze reeks denk ik. Deinze gaat zeker geen gek figuur slagen. Zoveel is duidelijk.

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Mon Aug 10, 2020 4:53 pm

Lisp-boy wrote:

Is hij al doorgestuurd ?
Die heb ik ook niet gezien, maar buiten hier heb ik ook nergens iets daarover gelezen. Ben je zeker dat het niet om een vergissing gaat? Of dat hij verward is met bv Habimana? En anders denk ik dat die is weggestuurd.

Ressel

Post by Ressel » Mon Aug 10, 2020 5:27 pm

Tamas Krivitz wrote:
Mon Aug 10, 2020 11:02 am
2018-2019 : 16 doelpunten : zeer verdienstelijk qua doelpunten
2019-2020 : 7 doelpunten : de balvastheid, snelheid en techniek die hij in de ploeg brengt, tja....., denk dat hij nu nog 1 reeks hoger weinig potten zal breken, al hoop ik van wel, afwachten....
Door beperkte financiële middelen is men wellicht verplicht om nogmaals een goedkoop en zuinig transferbeleid toe te passen. Nu men vlugger dan voorzien in het hoger niveau van 1 B terechtgekomen is, schat ik de globale kwaliteit van deze nieuwe spelersgroep (nog) niet al te hoog in. Hopelijk kunnen ze ons verrassen en het tegendeel bewijzen.

Berrem

Post by Berrem » Mon Aug 10, 2020 5:58 pm

Ressel wrote:
Mon Aug 10, 2020 5:27 pm
Tamas Krivitz wrote:
2019-2020 : 7 doelpunten : de balvastheid, snelheid en techniek die hij in de ploeg brengt, tja....., denk dat hij nu nog 1 reeks hoger weinig potten zal breken, al hoop ik van wel, afwachten....
Door beperkte financiële middelen is men wellicht verplicht om nogmaals een goedkoop en zuinig transferbeleid toe te passen. Nu men vlugger dan voorzien in het hoger niveau van 1 B terechtgekomen is, schat ik de globale kwaliteit van deze nieuwe spelersgroep (nog) niet al te hoog in. Hopelijk kunnen ze ons verrassen en het tegendeel bewijzen.
Het blijft belangrijk dat de club niet meer uitgeeft dan het budget het toelaat. Ook al zijn wij dan teleurgesteld :-)

Ik gok op enkele huurlingen van 1A clubs, nu die hun voorbereiding en eerste match achter de rug is zal blijken welke spelers er daar op overschot zijn en/of speelgelegenheid kunnen krijgen in 1B bij ons clubje.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

KRKN

Post by KRKN » Mon Aug 10, 2020 8:05 pm

Berrem wrote:
Mon Aug 10, 2020 5:58 pm
Ressel wrote:
Mon Aug 10, 2020 5:27 pm
Tamas Krivitz wrote:
Het blijft belangrijk dat de club niet meer uitgeeft dan het budget het toelaat. Ook al zijn wij dan teleurgesteld :-)

Ik gok op enkele huurlingen van 1A clubs, nu die hun voorbereiding en eerste match achter de rug is zal blijken welke spelers er daar op overschot zijn en/of speelgelegenheid kunnen krijgen in 1B bij ons clubje.
+1

Voetjes op de grond. We gaan uitgekookt moeten zijn, zowel op het veld als qua transfers.

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Aug 11, 2020 4:16 pm

Axassin wrote:
Sun Aug 09, 2020 3:29 pm
Ik snap de paniek wel een beetje. Ik zit zelf ook met serieus wat vragen: kunnen we het niveau aan? Komt er nog wat bij? Slaan we geen stappen over?

Ik hoop dat ze zich niet miskijken op de degelijke prestaties tijdens de oefenmatchen. Er moeten nog een aantal dragende spelers bij om een rustig seizoen te draaien. Nu, ik denk echt wel dat die er nog gaan komen: bitsindou trainde al mee toen er nog geen sprake was van 1B en ook toen werd al gezegd dat een spits de hoogste prioriteit is. Mocht het scenario 1B worden, 'zit er nog wat geld in de beugel voor versterking' dixit van Lommel in gva een paar weken terug.

Nu, de bedoeling is dat de beloften van brugge er na dit seizoen sowieso uitgaan, tenzij er een andere competitie formule komt (met potentieel meerdere beloftenploegen). Dat impliceert volgens mij dat er geen zakker zal zijn. Dit maakt het wat hinken op twee gedachten: hoeveel investeer je in deze moeilijke tijden wetende dat je er niet kan uitgaan en dat spelen voor promotie op korte termijn onmogelijk is?

Best dus zoveel mogelijk jonge gasten met groeipotentieel (en dus doorverkoopwaarde) aantrekken denk ik dan. En dat lijkt mij toch wel de strategie in het aankoopbeleid.
Dat was bij de start denk ik wel al de visie, echter moet ik vaststellen dat we tot op heden amper tot geen transfer inkomsten hebben sinds onze start in 18.
Bij mijn weten is zelfs de enige inkomst, de transfer van Frans geweest. En ik weet dat veel spelers gratis zijn aangetrokken omdat ze einde / zonder contract zaten. Maar als je zoals vorig jaar 18 spelers 'laat gaan' is het op het einde van de rit nog altijd een kost geweest. In het geval van Wils , Buyens , Vick , onze 3 ex goalies ,... spreken we niet over contracten van een 18-21 jarige die tekent om op een al dan niet degelijk niveau te spelen en hopen opgemerkt te worden.

En ik heb makkelijk praten nu dat weet ik en het geen waar ik naar verwijs is inderdaad het verleden. Maar transfervrije spelers aantrekken, is alleen niet genoeg om de club na verloop van tijd rendabel genoeg te houden. Je kan dat geen 5 jaar meer doen om spelers aan te trekken en aan het einde van de rit gewoon te laten gaan. Zijn er bij ons een heel deel door de mand gevallen ? Ja MAAR dat wil nog niet zeggen omdat ze voor jou ploeg niet ideaal Waren je de makkelijkste optie moet nemen en ze moet bedanken met ' daar is de deur'.
Vinck en co hadden snel genoeg en club... dus het is niet dat voor dergelijke spelers geen kleine som gevraagd kan worden.

Ik snap ook dat we met zen alle kortdaags zitten te wachten op versterking voor 1b , maar zou toch graag eerder doordachte transfers zien die toekomstgericht voor opbrengsten kunnen zorgen al dan niet een deel van je investering kunnen terug brengen.
Maar dat is dan ook maar het gedacht van ne simpele mens. ;)

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Tue Aug 11, 2020 4:25 pm

Eigenlijk vind ik dit toch een beetje 'schrijnend' hoor, hoelang weten ze nu al wel niet dat er een spits bij moet komen? 5 maanden? We zijn 1,5 week voor de competitie en we hebben een kern van ong. 14 spelers(excl beloften). Zeker als je weet dat Naessens, Casagolda en De belder zonder club zitten is dit vreemd. Dat zijn mannen die we niet vandaag maar gisteren nodig hebben, 1 week is veel te kort om ingespeeld te zijn op elkaar. Ik vind dat we stilaan geduld genoeg hebben gehad.

Yentl1992

Post by Yentl1992 » Tue Aug 11, 2020 4:42 pm

KLSK190630 wrote:
Tue Aug 11, 2020 4:25 pm
Eigenlijk vind ik dit toch een beetje 'schrijnend' hoor, hoelang weten ze nu al wel niet dat er een spits bij moet komen? 5 maanden? We zijn 1,5 week voor de competitie en we hebben een kern van ong. 14 spelers(excl beloften). Zeker als je weet dat Naessens, Casagolda en De belder zonder club zitten is dit vreemd. Dat zijn mannen die we niet vandaag maar gisteren nodig hebben, 1 week is veel te kort om ingespeeld te zijn op elkaar. Ik vind dat we stilaan geduld genoeg hebben gehad.
De voorbereiding was hoe dan ook te kort. Maar als je naar OHL en Beerschot kijkt, hebben die ook gewoon punten gepakt op speeldag 1. Het hoeft dus niet altijd een nadeel te zijn. Ik ben en blijf ervan overtuigd dat ze gericht aan het zoeken zijn en dat loopt niet altijd vlot. Ik ga nog niks oordelen tot we enkele speeldagen ver zijn, want de kwaliteit van deze kern kan niemand inschatten op dit moment gezien de korte voorbereiding die we hebben gehad tot nu toe.

andyosgarcia

Post by andyosgarcia » Tue Aug 11, 2020 4:51 pm

Yentl1992 wrote:
Tue Aug 11, 2020 4:42 pm
KLSK190630 wrote:
Tue Aug 11, 2020 4:25 pm
De voorbereiding was hoe dan ook te kort. Maar als je naar OHL en Beerschot kijkt, hebben die ook gewoon punten gepakt op speeldag 1. Het hoeft dus niet altijd een nadeel te zijn. Ik ben en blijf ervan overtuigd dat ze gericht aan het zoeken zijn en dat loopt niet altijd vlot. Ik ga nog niks oordelen tot we enkele speeldagen ver zijn, want de kwaliteit van deze kern kan niemand inschatten op dit moment gezien de korte voorbereiding die we hebben gehad tot nu toe.
OHL pakte geen punt , OHL kreeg een punt. Wedstrijd gezien, was niet om naar huis te schrijven. Scoren enkel en alleen omdat de coach 999+ manieren intraint van standaard situaties. Hun voorbereiding was ook anders en korter inderdaad , maar wisten wel al veel langer dan ons dat ze een promo finale moesten spelen (toen er nog inzet was voor die finale) dus je vergelijking klopt niet echt.
Beide Clubs hebben dan ook nog is een moederclub / of een suikeroom die op elk moment een geldbeugel kan open trekken om op korte termijn te kopen wie men wil en voor hoeveel men wil die luxe hebben wij niet.

Post Reply