Jeugdwerking

Zaken die betrekking hebben tot de ploeg van Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
KRKN
Jeugdwerking

Post by KRKN » Fri Jan 04, 2019 8:27 pm

Tijd om de jeugd ook een topic te geven, en we kunnen ineens beginnen met (goed) nieuws:
DIRK GYSELINCKX IS DE NIEUWE TECHNISCH COÖRDINATOR VAN DE LIERSE JEUGDWERKING
04.01.2019
Het bestuur van Lierse bereikte een akkoord met Dirk Gyselinckx om technisch coördinator van de Lierse jeugdwerking te worden.

Luc Van Thillo: “De motivatie en opdracht van Dirk is duidelijk. Hij gaat onze jeugdwerking terug leven inblazen, van de jongste spelertjes tot de beloften. Dirk zal de organisatie van onze jeugdploegen op zich nemen en hiervoor een professionele structuur op poten zetten. Daarnaast zal onze nieuwe jeugdverantwoordelijke een doorstroming ontwikkelen van de beloften naar het eerste elftal. Dirk komt over van RSCA Anderlecht, die we willen bedanken voor de correcte afwikkeling van deze overgang.”

Voor Gyselinckx is het een weerzien met Lierse na een langdurige opdracht bij Anderlecht. Gyselinckx kende 10 succesvolle jaren bij Paars-wit waar hij o.a. jeugdspelers Lukaku, Thielemans en Dendoncker naar de eerste ploeg loodste. Hij vervulde ook prestigieuze opdrachten in binnen- en buitenland bij o.a. clubs als AC Milan en Metz.

Dirk Gyselinckx: ”Bij Lierse is het voor mij allemaal begonnen als professionele jeugdtrainer. Bij Geel-zwart kan ik dus mijn professionele cirkel rondmaken en bovendien opnieuw werken in mijn achtertuin. Ik sta te popelen om vanaf a.s. maandag aan mijn opdracht te beginnen!”

Berrem
Re: Jeugdwerking

Post by Berrem » Fri Jan 04, 2019 9:17 pm

Ik ken Dirk niet, evenals het jeugdvoetbal. Maar dit lijkt me goed nieuws.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

KRKN

Post by KRKN » Fri Jan 04, 2019 10:06 pm

Berrem wrote:
Fri Jan 04, 2019 9:17 pm
Ik ken hem en zijn reputatie een beetje. Het is een goede zet, denk ik. Een serieuze naam/statement ook.

suproger

Post by suproger » Fri Jan 04, 2019 10:07 pm

en waar spelen de jeugdploegen nu eigenlijk ?

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Jan 05, 2019 8:53 am

KRKN wrote:
Fri Jan 04, 2019 10:06 pm
Berrem wrote:
Fri Jan 04, 2019 9:17 pm
Ik ken hem en zijn reputatie een beetje. Het is een goede zet, denk ik. Een serieuze naam/statement ook.
Klopt, zie hem in staat om spelers en trainers weg te halen bij clubs zoals Antwerp, Beerschot-Wilrijk, KV Mechelen, Westerlo, etc.
Anderzijds is hij vroeger bij Lierse wel vertrokken met klinkenkde ambras. Gezien het feit dat hij nog altijd bij Anderlecht zat, gaat die hier ook niet minder verdienen. De missie voor hem is dus duidelijk en als hij faalt zal hij het onder LVT rap weten.

KRKN

Post by KRKN » Sat Jan 05, 2019 1:30 pm

Zal inderdaad geen honger lijden, maar er is nu ook eenmaal nog veel werk dat er ligt te weinig ivm onze jeugd. Daar moeten (geote) stappen gezet worden.

Flor

Post by Flor » Sat Jan 05, 2019 2:45 pm

Ik vind dit een duidelijk signaal dat de jeugd ook van belang is, en zo hoort het. Een goeie zaak voor onze club. En ja, weliswaar wel eentje met een prijskaartje, maar een noodzakelijke stap met oog op de toekomst.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon May 27, 2019 6:54 pm

De beloften zouden een serieuze kwaliteitsinjectie krijgen heb ik hier vernomen? Iemand die iets meer weet?
Wij komen áltijd terug!

Axassin

Post by Axassin » Mon May 27, 2019 7:23 pm

Ik heb dat hier neergepend. Er keert alvast iemand die ik ken van de kakkers terug, hij vertelde mij dat er ook jongens van bv. Anderlecht en Gent tussen zitten bij hem in de ploeg. Nu, de grootste talenten van Anderlecht zullen dat niet zijn, maar wel gastjes die hier hun kans zullen krijgen om te groeien. Iets wat zelfs de besten vaak niet gegund is bij dergelijke ploegen
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon May 27, 2019 8:11 pm

Axassin wrote:
Mon May 27, 2019 7:23 pm
Ik heb dat hier neergepend. Er keert alvast iemand die ik ken van de kakkers terug, hij vertelde mij dat er ook jongens van bv. Anderlecht en Gent tussen zitten bij hem in de ploeg. Nu, de grootste talenten van Anderlecht zullen dat niet zijn, maar wel gastjes die hier hun kans zullen krijgen om te groeien. Iets wat zelfs de besten vaak niet gegund is bij dergelijke ploegen
Leuk om te horen/lezen!
Wij komen áltijd terug!

Post Reply