Jupiler Pro League

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Jupiler Pro League

Post by ozzy105 » Sat Sep 18, 2021 6:24 pm

G.C. wrote:
Sat Sep 18, 2021 5:56 pm
Frans zijn verhaal bij Beerschot is over en uit denk ik. Weer met rust vervangen en wordt op fb afgemaakt door de supporters.
Ook Vanhamel is aan super zwak seizoen bezig.
1 op 24
Match meer dan ohl en kvm die 7 punten hebben en dit weekend tegen mekaar spelen.
Gaat moeilijk seizoen worden
Vandaag pakt Mike toch 3-4 gemaakte goals voor de rest heb je gelijk! Ik zie veel gelijkenissen tussen het beleid dat werd gevoerd onder Maged en Prins van Beerschot!

Madeira

Post by Madeira » Sat Sep 18, 2021 7:35 pm

ozzy105 wrote:
Sat Sep 18, 2021 6:24 pm
G.C. wrote:
Frans zijn verhaal bij Beerschot is over en uit denk ik. Weer met rust vervangen en wordt op fb afgemaakt door de supporters.
1 op 24
Match meer dan ohl en kvm die 7 punten hebben en dit weekend tegen mekaar spelen.
Vandaag pakt Mike toch 3-4 gemaakte goals voor de rest heb je gelijk! Ik zie veel gelijkenissen tussen het beleid dat werd gevoerd onder Maged en Prins van Beerschot!
Schuld gaat altijd iets te gemakkelijk naar de doelmannen, maar Beerschot degradeert als ze nog een wedstrijd of 2-3 zo spelen...

Carlke

Post by Carlke » Sat Sep 18, 2021 8:41 pm

G.C. wrote:
1 op 24
Verschiet ik niet van veel te traag en ook uitvoetballend niet goed. Geen 1a materiaal meer. Zeker niet dat hij kar moet trekken !

ozzy105

Post by ozzy105 » Sat Sep 18, 2021 10:49 pm

Club gaan winnen op Charleroi 0-1 thx aan Charles...

Flor

Post by Flor » Sun Sep 19, 2021 10:19 am

De start van Beerschot is inderdaad dramatisch, maar ik kan me echt moeilijk inbeelden dat die met zo'n budget zouden zakken.

Madeira

Post by Madeira » Sun Sep 19, 2021 10:34 am

Flor wrote:
Sun Sep 19, 2021 10:19 am
De start van Beerschot is inderdaad dramatisch, maar ik kan me echt moeilijk inbeelden dat die met zo'n budget zouden zakken.
Ze doen het officieel slechter dan Beveren toen in den tijd :lol: :lol: :lol:

Carlke

Post by Carlke » Sun Sep 19, 2021 7:37 pm

Flor wrote:
Sun Sep 19, 2021 10:19 am
Lierse had ook middelen met Sammy. Remember !

Justhomuch

Post by Justhomuch » Thu Sep 30, 2021 9:09 am

In april kondigde KV Mechelen al aan dat het een kapitaalsverhoging van 5 tot 10 miljoen euro wilde doorvoeren om de financiële basis van de club te versterken én het aandelenpakket van hoofdaandeelhouder Dieter Penninckx te laten verwateren tot onder 49%.

Voor die kapitaalsverhoging gaat KV in zee met een paar kapitaalkrachtige, ­lokale investeerders en een consortium van jonge ondernemers die hun ­krachten bundelen om samen een stem te bemachtigen binnen de raad van ­bestuur. Om wie het gaat, wil de club voorlopig nog niet bekendmaken. De (mondelinge) akkoorden zijn gesloten, maar alles moet nog op papier gezet worden. Vandaar dat de club zo discreet mogelijk te werk wil gaan.

Ook vanuit het buitenland was er ­interesse om deel te nemen aan de ­kapitaalsinjectie. Zo hield het Mechelse bestuur twee digitale conference calls met een Britse investeringsgroep die ook aandelen heeft bij clubs in ­Engeland en Italië. Daarnaast werd er ook één keer gesproken met een ­kandidaat-investeerder uit Brazilië. In beide gevallen werden de gesprekken afgebroken nog voordat het tot een ­concreet voorstel kwam. Om in zee te gaan met niet-Europese investeerders had KV de statuten van de club moeten aanpassen, tenzij de supporters via hun vertegenwoordigers expliciet hun ­goedkeuring zouden geven.

Penninckx aan boord

Binnen KV was er niet alleen een voorkeur voor lokale verankering, maar ook voor een kapitaalsverhoging waarin meerdere nieuwe investeerders ­betrokken zijn. De club wil zo ver­mijden dat er te veel beslissingsmacht in handen komt van één nieuwe ­aandeelhouder. Een les die ze geleerd heeft uit de situatie met Dieter ­Penninckx. De huidige hoofd­aandeelhouder verwierf in 2019 - tegen de clubstatuten in - een meerderheid van 71,2% van de clubaandelen, maar kwam nadien in opspraak als CEO van FNG en verdween zelfs een tijdje achter de tralies. Sinds zijn vrijlating werd er onderhandeld om zijn aandelenpakket te doen zakken tot onder 49%. In juni werd een princiepsakkoord bereikt om dit te laten gebeuren door middel van een kapitaalsverhoging waar Penninckx zelf niet aan zal deelnemen. Van alle huidige aandeelhouders was ­Penninckx de eerste met wie de club tot een akkoord kwam. Ook de andere ­minderheidsaandeelhouders - onder wie ook de supporters - zijn mee aan boord met de plannen. De club zit op schema om de kapitaalsverhoging voor het einde van 2021 af te ronden. Met de verse financiële ­middelen wil KV zijn nieuw trainingscomplex in Bonheiden financieren en zijn jeugdcomplex aan de Liersesteenweg verder uitbouwen.
Zoiets valt enkel toe te juichen natuurlijk, heb nog niet veel buitenlandse investeerders in dit land succes weten halen.

Bron: gazet van antwerpen
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Thu Sep 30, 2021 11:45 am

Blijft het gezondste denk ik. X aantal investeerders die de last dragen. Een model dat we helaas niet zo vaak zien.

Flor

Post by Flor » Wed Oct 06, 2021 11:04 am

Groen licht voor het stadion van Brugge. Goed nieuws lijkt me. Er zijn er nog aan vervanging toe.

Post Reply