3e Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Axassin
Re: 3e Amateur

Post by Axassin » Thu Mar 28, 2019 11:03 am

KRKN wrote:
Thu Mar 28, 2019 10:40 am
Axassin wrote:
Wed Mar 27, 2019 10:48 am
Lierenaar wrote:
Wed Mar 27, 2019 10:04 am

Prachtige sfeeractie ook voor de wedstrijd.
Veel volk, veel bekende gezichten van vroeger op het Lisp en echt wel een speciaal derbysfeertje. Lyra-Lierse is wel een sterk eigen karakter aan het kweken moet ik eerlijk toegeven.

Het voetbal was dan weer niet om aan te zien als ik eerlijk moet zijn. :)
Dat is inderdaad ook iets wat mij elke keer opvalt. Ik heb naast mijn abo op het Lisp er ook één genomen om het project in Berlaar te steunen. Ik heb daar ondertussen een match of 6 meegepikt en telkens vind ik het spelniveau toch wel serieus aanpassen. Het werk dat daar naast het terrein wordt geleverd vind ik daar weer echt wel knap. Het plafond zal volgens mij echter altijd 2de amateur (of hopelijk wel eerste amateur) zijn, waar uiteraard niets mis mee is gezien hun format. Dat maakt wel dat ik mij daar persoonlijk nooit volledig zal kunnen binden. Ik heb ergens wel het vooruitzicht nodig om ooit nog voetbal op een deftig niveau te zien.

Waar ik mij echter wel serieus aan stoor is de uiterst negatieve houding van hen (en enkele van hun forumleden) jegens Lierse Kempenzonen. Scepticisme mag (en moet zelfs gezien ons verleden!) , maar het is precies wel moeilijk daar om niet alles af te kraken en toe te geven dat er wel degelijk positieve dingen aan het gebeuren zijn op het Lisp. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het werk dat op commercieel vlak geleverd wordt, het inzetten op de eigen jeugd,...

Ik droom nog steeds van een intensieve samenwerking op termijn, zeker op vlak van jeugdwerking. Laat ons hopen dat het water in de loop der jaren wat ondieper mag worden... ;)
Ik sluit me deels aan bij wat je zegt. Eerlijkheidshalve ga ik toegeven dat ik nog niet op Berlaar ben geweest. Had in het begin van het seizoen mezelf voorgenomen om de match tegen Racing mee te pikken, maar ik kon die dag helaas niet.

Die negativiteit stoort me, en heb toch het idee dat dat van LL naar LK iets feller is als omgekeerd (hoewel het langs beide kanten speelt). Dat superioriteitsgevoel van LL naar LK toe vind ik ongepast. Ik snap waarom je na het Samy-debacle een keuze voor een project als LL maakt, net omdat het aan de tekortkomingen van diens beleid tegemoet komt. Het gros van de mensen die nu echter voor LK kiezen doen dat - gok ik - voornamelijk uit clubliefde; omdat in hun overtuiging LK dichter aanleunt bij wat Lierse ooit was (logo, kleuren, ooit de naam, stadion en het uitzicht op profvoetbal) ivm LL. Je kan daar smalend over doen, want ja, wie weet hebben we binnen 10 a 15 jaar hetzelfde voor, maar dat komt voort uit clubliefde. Ik vind het absurd om daar kleinerend over te doen vanuit het standpunt van een club die net de supporters voorop plaatst. Begrip zou juist op zijn plaats moeten zijn; alleen de insteek is (erg) anders.

A propos: Ik heb dat trouwens altijd een interessante denkoefening gevonden: kies je voor een club omwille van diens beleid of omwille van je (emotionele) band met die club? Het ene kan natuurlijk uit het andere volgen, maar een beleid is wel aan verandering en externe factoren onderhevig. Persoonlijk snap ik mensen die na farce nummer X van MS het Lisp de rug hebben toegekeerd, maar zelf bleef ik gewoon komen in de hoop dat de storm ooit wel zou gaan liggen.

Daarboven nog 2 bemerkingen:
- Als 1 van de 2 projecten er niet was geweest, ben ik er van overtuigd dat de helft gewoon bij het andere project had gestaan.
- Zoals Axassin aangeeft denk ik niet dat de negativiteit van LL naar LK toe (en bij uitbreiding omgekeerd) goed is voor de opkomst bij de respectievelijke clubs.

Verder denk ik inderdaad dat 1e amateur voor LL mogelijk is; op termijn.
Mooie post, waar ik mij best wel in kan vinden. Ik heb ook het gevoel dat de negativiteit jegens het andere project harder speelt in Berlaar. Zo hoorde ik vorige thuismatch op Lyra Lierse een lied van de supporters dat als volgt ging" Lyra Lierse is de ploeg van't stad, Kempenzonen kust mijn gat". Stop daar toch mee, zo jaag je de mensen (zoals mij) die naar de twee projecten gaan kijken alleen maar weg.

Ik heb wel de indruk dat verhoudingen & de algemene perspectie langzaam evolueert naar hoe het vroeger was: Lierse & Lyra. Dat merk ik bij familie en vrienden die het van afstand volgend maar ook bij mensen die naar beiden gaan kijken. Zo zit ik in een whatsapp groep met een hele groep vrienden uit Lier. Een deel ervan zakt tweewekelijks af naar Berlaar. Zelfs als zij over Lyra Lierse praten, gaat het steevast over Lyra & niet over Lyra Lierse. Als in "Wie wilt er mee naar de Lyra gaan zien zondag, ik heb nog kaarten over"...
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Mar 30, 2019 2:54 pm

De 2e goal staat op de fb van Sporza.
En wat mij daar stoort, zijn enkele reacties van onze supporters. Eigenlijk net hetzelfde als hierboven wordt beschreven.
Best jammer dat dit aan beide kanten gebeurd.

Saki

Post by Saki » Sat Mar 30, 2019 9:49 pm

Thomas1906 wrote:
Sat Mar 30, 2019 2:54 pm
En wat mij daar stoort, zijn enkele reacties van onze supporters. Eigenlijk net hetzelfde als hierboven wordt beschreven.
De ‘haat’ zit spijtig genoeg aan beide zijden.
Spijtig vind ik dat.

Saki

Post by Saki » Sun Mar 31, 2019 9:32 am

Axassin wrote:
Thu Mar 28, 2019 11:03 am

Mooie post, waar ik mij best wel in kan vinden. Ik heb ook het gevoel dat de negativiteit jegens het andere project harder speelt in Berlaar. Zo hoorde ik vorige thuismatch op Lyra Lierse een lied van de supporters dat als volgt ging" Lyra Lierse is de ploeg van't stad, Kempenzonen kust mijn gat". Stop daar toch mee, zo jaag je de mensen (zoals mij) die naar de twee projecten gaan kijken alleen maar weg.

Ik heb wel de indruk dat verhoudingen & de algemene perspectie langzaam evolueert naar hoe het vroeger was: Lierse & Lyra. Dat merk ik bij familie en vrienden die het van afstand volgend maar ook bij mensen die naar beiden gaan kijken. Zo zit ik in een whatsapp groep met een hele groep vrienden uit Lier. Een deel ervan zakt tweewekelijks af naar Berlaar. Zelfs als zij over Lyra Lierse praten, gaat het steevast over Lyra & niet over Lyra Lierse. Als in "Wie wilt er mee naar de Lyra gaan zien zondag, ik heb nog kaarten over"...
Hier volg ik maar gedeeltelijk, Lyra-Lierse is onder de fans toch de meest gebruikte 'noemer' voor onze club, ik hoor buiten de anciens van de Mechelsesteenweg niemand nog Lyra zeggen in Berlaar.

Als de supporters dan 'lyra Lierse ploeg van't stad, kempenzonen kust mijn gat' zingen vind ik dat je dat moet kunnen plaatsen, dat lijkt mij gewoon ludieke uiting van gezonde rivaliteit. Begrijp me niet verkeerd er zijn mensen in beide kampen die met wat frustraties rondlopen jegens de buren ik vind alleen niet dat zich dat meer uit bij LL of LK.
Wat mijn persoonlijke omgeving en whatsapp groepjes betreft zijn er veel meer mensen die Lyra Lierse afbreken en zeggen dat 'het krapuul' in Berlaar zit dan omgekeerd.
Ik denk dat de opdracht voor ons, positief ingestelde supporters gewoon moet zijn om ons niet te laten verleiden door gratuite uitingen van haat en anti liederen te zingen.
Niemand heeft baat bij ongezonde rivaliteit, ik bied iedereen van het Lierse Kempenzonen kamp met veel plezier een biertje aan in Berlaar. Dat heb ik al vaak gezegd en blijf ik herhalen.

Carlke

Post by Carlke » Sun Mar 31, 2019 10:50 am

ik heb nog niet in berlaar geweest maar dat liedje van kempenzonen kust men gat en zo, tja noem het zoals je wil mij stoort het niet. alleen wil ik maar zeggen dat ik op kempenzonen nog niks van negatieve lyra lierse liedjes heb gehoord ze. alleen over 14 dagen van kv kv lyra lierse komt eraan. maar je hebt wel gelijk veel mensen in beide kampen hebben er moeilijk mee. ik persoonlijk had ook liever 1 ploeg gezien maar je het is nu zo, zijn ergere dingen in het leven.

KRKN

Post by KRKN » Sun Mar 31, 2019 11:11 am

Carlke wrote:
Sun Mar 31, 2019 10:50 am
ik heb nog niet in berlaar geweest maar dat liedje van kempenzonen kust men gat en zo, tja noem het zoals je wil mij stoort het niet. alleen wil ik maar zeggen dat ik op kempenzonen nog niks van negatieve lyra lierse liedjes heb gehoord ze. alleen over 14 dagen van kv kv lyra lierse komt eraan. maar je hebt wel gelijk veel mensen in beide kampen hebben er moeilijk mee. ik persoonlijk had ook liever 1 ploeg gezien maar je het is nu zo, zijn ergere dingen in het leven.
Wat dan weer eerder sneer naar KV was.

En ja, inderdaad, er zijn ergere dingen. Op hun eigen manier gaat het met beide teams goed, en dat verzacht de pijn wel. Ik denk wel dat YBA & BT heel mooie dingen hadden kunnen doen samen, onder een hernieuwde noemer. Maar toch: beide projecten staan er en dat verzacht de zeden.

Gaan kijken dit weekend trouwens Saki?

Saki

Post by Saki » Sun Mar 31, 2019 11:53 am

Neen andere verplichtingen. Thuismatchen blokkeer ik altijd in agenda maar een uitmatch meepikken is dit seizoen nog maar 1 keer gelukt.

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sun Mar 31, 2019 12:12 pm

Saki wrote:
Sat Mar 30, 2019 9:49 pm
Thomas1906 wrote:
Spijtig vind ik dat.
Mmmmm op het lyra forum gaat het er toch echt over de haat, Duvel is een echte stoker met zijn volgers jarvis, meneer enz........

Martine

Post by Martine » Sun Mar 31, 2019 12:24 pm

Inderdaad ... the forum of hate

Saki

Post by Saki » Sun Mar 31, 2019 1:18 pm

Vergaaneglorie wrote:
Sun Mar 31, 2019 12:12 pm
Saki wrote:
Sat Mar 30, 2019 9:49 pm
Thomas1906 wrote:
Spijtig vind ik dat.
Mmmmm op het lyra forum gaat het er toch echt over de haat, Duvel is een echte stoker met zijn volgers jarvis, meneer enz........
Jarvis en Meneer zijn geen ‘volgers’ en al zeker niet van duvel, voorlopig nog niemand tegen gekomen met de naam anti-kempenzonen op ons forum. Hier daarentegen, nu kan ik gerust zeggen dat mij dat absoluut niet raakt.
Zoals ik al een paar keer zei, als je niet tegen de dingen kunt die men schrijft op bepaalde fora ga er dan niet heen om ze te lezen. Ik ken weinig Brugge supporters die op’t forum van den Anderlecht zitten.

Post Reply