1ste Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
Berrem
Re: 1ste Amateur

Post by Berrem » Sun Mar 17, 2019 7:52 am

We zitten nog altijd op schema 😀
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

ozzy105

Post by ozzy105 » Sun Mar 17, 2019 10:22 am

Berrem wrote:
Sun Mar 17, 2019 7:52 am
We zitten nog altijd op schema 😀
Yep de schade proberen te beperken tov Deinze en hopen dat ze toch ééns onverwacht een uitschuivertje maken ..

KRKN

Post by KRKN » Sun Mar 17, 2019 10:28 am

Na gisteren weer een stap dichter inderdaad. We mogen tevreden zijn over onze afgelopen weken: kunnen onszelf amper iets kwalijk nemen.

Maar eerlijk is eerlijk: ik maak me zorgen over de verplaatsing naar Thes. Daar zie ik ons wel eens een tik krijgen. Onze concurrenten hebben het dan weer vrij gemakkelijk volgend weekend.

Carlke

Post by Carlke » Sun Mar 17, 2019 2:49 pm

KRKN wrote:
Sun Mar 17, 2019 10:28 am
Na gisteren weer een stap dichter inderdaad. We mogen tevreden zijn over onze afgelopen weken: kunnen onszelf amper iets kwalijk nemen.

Maar eerlijk is eerlijk: ik maak me zorgen over de verplaatsing naar Thes. Daar zie ik ons wel eens een tik krijgen. Onze concurrenten hebben het dan weer vrij gemakkelijk volgend weekend.
heb het al dikwijls gezegd he gemakkelijk bestaat niet in deze reeks. elke week laat wel iemand punten liggen uit top 5. alleen deinze en wij zijn op het moment het beste bezig. maar ook dat kan plots keren hoor.

Flor

Post by Flor » Sun Mar 17, 2019 7:51 pm

Carlke wrote:
Sun Mar 17, 2019 2:49 pm
KRKN wrote:
Sun Mar 17, 2019 10:28 am

heb het al dikwijls gezegd he gemakkelijk bestaat niet in deze reeks. elke week laat wel iemand punten liggen uit top 5. alleen deinze en wij zijn op het moment het beste bezig. maar ook dat kan plots keren hoor.
Aalst geeft 2 goals voorsprong uit handen tegen Club Luik. Dat zijn zure 2 punten in degradatiestrijd.

ozzy105

Post by ozzy105 » Mon Mar 18, 2019 6:38 pm

Deinze trekt naar Heist zaterdagavond een ploeg in een betere periode .. mss kan oude bekende die daar nu speelt nl Ventose een handje helpen! ;)

Flor

Post by Flor » Tue Mar 19, 2019 7:29 am

ozzy105 wrote:
Mon Mar 18, 2019 6:38 pm
Deinze trekt naar Heist zaterdagavond een ploeg in een betere periode .. mss kan oude bekende die daar nu speelt nl Ventose een handje helpen! ;)
Hoop dat ze meer in de weg leggen dan Geel. Ik hoop met je mee dat ze net een dipje komen bij aanvang van de eindronde.

Zie trouwens misschien liever RWDM in de eindronde dan Virton. Laatste heeft toch een stuk betere kern.

KRKN

Post by KRKN » Tue Mar 19, 2019 3:15 pm

Staelens de deur gewezen bij Knokke.

Flor

Post by Flor » Tue Mar 19, 2019 6:09 pm

Van de proximus league fb:

Als het van RWDM-voorzitter Thierry Dailly afhangt, promoveert de Brusselse club, die momenteel vijfde staat in het klassement, straks naar de Proximus League. Al moet het zich daarvoor wel nog richting eindronde knokken, waarvoor ook nog enkele andere clubs in de running zijn.
De promotiestrijd in eerste amateurklasse is eigenlijk best wel spannend dit seizoen. Leider Thes Sport (55 punten) vroeg geen licentie aan voor de Proximus League, dichtste achtervolgers KMSK Deinze (49 punten), Lierse Kempenzonen (43 punten), Virton (42 punten) en RWDM (39 punten) deden dat wel. Ook RFC Seraing (32 punten), momenteel tiende in het klassement, diende een licentieaanvraag in.

Om promotie af te dwingen naar het hoogste niveau dienen de clubs op het einde van de reguliere competitie in de top vier van het klassement te staan. Met nog vier speeldagen te gaan kan het nog alle richtingen uit. Mathematisch maken ook RWDM en RFC Seraing nog aanspraak op een ticket voor de eindronde.

RWDM vol voor promotie...

En dat stemt RWDM-voorzitter Thierry Dailly, onlangs te gast in de radioshow Sporting Flagey, hoopvol. "Vorige week klopten we nog leider Thes Sport met 4-3", vertelt hij. "We hebben onze sportieve revanche gepakt, want in de heenwedstrijd werden we daar benadeeld door de scheidsrechter."

"We willen zo snel mogelijk promoveren. Ik ben al maandenlang een evaluatie aan het maken van ons budget en zelfs met een laag budget naar 1B-normen moeten we er een rol van betekenis kunnen spelen. Een budget van 3 à 4 miljoen euro moet volstaan", maakt hij zich sterk.

...maar ook de concurrentie is er klaar voor

Om via eindronde de promotie te bewerkstelligen moet RWDM in de eerste plaats wel nog voorbij Virton in het klassement. "Te beginnen met de wedstrijd van komende zondag tegen Rupel Boom! Na de winterstop verloren we nog maar één keer, tegen KMSK Deinze. Daar zit ook verdediger Clément Fabre voor iets tussen", vindt de voorzitter. "Ik wilde hem vorig jaar in augustus al naar Molenbeek halen, maar OH Leuven wou dat toen niet. In januari lukte het wel."

Eric

Post by Eric » Tue Mar 19, 2019 8:13 pm

Geel maakt bekend dat het haar licentie voor 1e amateur beet heeft. Wil dit zeggen dat er ook nieuws is over de andere ploegen?

Post Reply