Challenger Pro League
-
- Justhomuch
Re: Proximus league
Poepsimpel!
Wij komen áltijd terug!
Meer uitleg over het nieuwe format van tweede klasse. Of zegt u liever Challenger Pro League?
https://sporza.be/nl/2022/08/11/wie-is- ... 225603069/
Ik onthoud vooral:
"De in de reguliere competitie behaalde punten worden integraal meegenomen naar de tweede competitiefase en worden dus niet gehalveerd."
"De belofteteams kunnen niet stijgen (en ook niet deelnemen aan de promotiegroep), maar wel zakken."
Dus dan krijg je bijvoorbeeld: Jong Genk eindigt 6de, Jong Standard 7de en pakweg Lierse 8ste. Dan mag alsnog Lierse naar de promotiegroep, weliswaar met een heleboel punten achterstand.
Ik onthoud vooral:
"De in de reguliere competitie behaalde punten worden integraal meegenomen naar de tweede competitiefase en worden dus niet gehalveerd."
"De belofteteams kunnen niet stijgen (en ook niet deelnemen aan de promotiegroep), maar wel zakken."
Dus dan krijg je bijvoorbeeld: Jong Genk eindigt 6de, Jong Standard 7de en pakweg Lierse 8ste. Dan mag alsnog Lierse naar de promotiegroep, weliswaar met een heleboel punten achterstand.
Belofteploegen niet laten deelnemen aan promotiegroep is toch weer zo'n oplossing die je enkel in België ziet. Ok dat ze niet mogen overgaan, maar gun hen om z'n minst toch die "topmatchen" waarvoor hebben ze anders de eerste helft van het seizoen gespeeld? En je kan zeggen mogelijk competitievervalsing, maar in die Degradatiegroep spreek je toch evengoed van vervalsing?Nirvana wrote: ↑Fri Aug 12, 2022 11:52 amMeer uitleg over het nieuwe format van tweede klasse. Of zegt u liever Challenger Pro League?
Ik onthoud vooral:
Zoveel luxe bij Virton dat hem zelfs op de bank moet starten

Rwdm laat meteen punten liggen, toch verrassend! Heb zelf beide matchen niet gezien, wat zijn de eerste conclusies?
Sterk Virton gezien, bij de rust had het al 3-0 kunnen staan. RWDM was nergens ok moesten toch wat spelers missen wegens blessures maar toch. Zuur puntenverlies voor Virton.
Zal toch aankomen in Brussel. Lommel een logische zege lijkt me. Dender gaat geen makkelijk seizoen tegemoet.
De kop is er af. Benieuwd naar de andere ploegen morgen.
De kop is er af. Benieuwd naar de andere ploegen morgen.
Bij Molenbeek mogen ze blij zijn met dat puntje. Veel werk nog aan de winkel. Virton zou wel eens kunnen verrassen dit seizoen.