3e Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: 3e Amateur

Post by KRKN » Tue Feb 26, 2019 6:09 pm

Lierenaar wrote:
Tue Feb 26, 2019 4:10 pm
Thomas1906 wrote:
Tue Feb 26, 2019 3:58 pm
Yellow black joe wrote:
Tue Feb 26, 2019 11:27 am

Ik ook niet. Behalve dat het jeugdcentrum met belastingsgeld gaat moeten betaald worden. En daar heb ik wel iets tegen. Zeker omdat LK dit in Kessel zelf gaat financieren.
Quasi elk jeugdcentrum van clubs die niet prof zijn is gefinancierd door lokale overheden.
Dus wat is uw punt eigenlijk?
Ik dacht zelfs dat met uitzondering van de G5 (Neerpede/Anderlecht, Louis Dreyfus/Standard, enz.) bijna alle jeugdcentra van profclubs op gronden van de lokale overheid gevestigd zijn. Op zich heb ik daar niets tegen, zolang de investering van de gemeente verantwoord blijft.

Lierse Kempenzonen/LVT koopt op eigen keuze Kessel, Lyra-Lierse investeert mee op de Hoge Velden. Ieder zijn stekje. Ik vind daar niets mis mee. Dan loopt ook gewoon niemand elkaar voor de voeten en kunnen beide clubs naar hartelust hun eigen koers varen.
Het doet misschien eerder de vraag stellen bij de nood van LK/LVT om zelf zoveel te investeren in Kessel. Nu: het gaat blijkbaar om bouwgrond dus dat geld is sowieso niet ‘weg’.

Yellow black joe

Post by Yellow black joe » Tue Feb 26, 2019 6:39 pm

Thomas1906 wrote:
Yellow black joe wrote:
Tue Feb 26, 2019 11:27 am
3970 wrote:
Tue Feb 26, 2019 10:38 am
Voor beide ploegen een modern jeugdcentrum. Dat is wat Lier nodig had.
Dit zal LL ook wel een boost geven denk ik.

Het lijkt dat beide clubs de wind in de zeilen hebben.
Ik heb daar geen probleem mee.
Ik ook niet. Behalve dat het jeugdcentrum met belastingsgeld gaat moeten betaald worden. En daar heb ik wel iets tegen. Zeker omdat LK dit in Kessel zelf gaat financieren.
Quasi elk jeugdcentrum van clubs die niet prof zijn is gefinancierd door lokale overheden.
Mijn punt? Gaat de stad Lier dan ook in Kessel investeren? Want los van het feit dat Lvt de jeugd terreinen in Kessel heeft gekocht, vindt ik dat elke lierse voetbalclub hier recht op heeft. Hooikt heeft zijn subsidies al gehad en gaat er nog krijgen in de vorm van een kunstgrasveld, LL gaat ze krijgen en LK kan er naar fluiten. En ja ik weet het, LK mag ook op de hoge velden gaan trainen en matchen spelen. Maar dit zal nooit de bedoeling zijn van beide. Ter verduidelijking, ik ben zeker niet tegen de hoge velden, jeugdinfrastructuur is zeer welkom in Lier. Maar dan ook inspanningen in Kessel leveren!

Anti-Lyra

Post by Anti-Lyra » Tue Feb 26, 2019 6:53 pm

Schandalig dat er Liers belastingsgeld gaat naar een een fusieclubje uit Berlaar dat in Lier niets te zoeken heeft.
En hoe denken de vijgen een stadion voor het eerste elftal zelf te gaan financieren, want steun van investeerders weigeren die judassen toch principieel?
“You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favorite football team.” - Eric Cantona. In Berlaar onze aartsrivaal Lyra in het roodwit gaan aanmoedigen, lager kan je echt niet vallen.

3970

Post by 3970 » Tue Feb 26, 2019 6:57 pm

Tot zover een poging tot genuanceerde discussie.

:)

Yellow black joe

Post by Yellow black joe » Tue Feb 26, 2019 7:31 pm

Anti-Lyra wrote:
Tue Feb 26, 2019 6:53 pm
Schandalig dat er Liers belastingsgeld gaat naar een een fusieclubje uit Berlaar dat in Lier niets te zoeken heeft.
En hoe denken de vijgen een stadion voor het eerste elftal zelf te gaan financieren, want steun van investeerders weigeren die judassen toch principieel?
Moet dit nu echt? Hou het hier deftig en verlaag u niet tot sommige op het pallieterforum van LL. De mensen van LL hier zijn deftig en sereen.
Ik ben ook verbannen geweest op hun forum door te reageren op het belachelijk maken van LK door sommige.
Ik kom dan ook niet meer op dat forum sinds mijn verbanning.
Maar ik kan wel leven met deze LL supps.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Tue Feb 26, 2019 7:35 pm

KRKN wrote:
Tue Feb 26, 2019 6:09 pm
Lierenaar wrote:
Tue Feb 26, 2019 4:10 pm
Thomas1906 wrote:

Ik dacht zelfs dat met uitzondering van de G5 (Neerpede/Anderlecht, Louis Dreyfus/Standard, enz.) bijna alle jeugdcentra van profclubs op gronden van de lokale overheid gevestigd zijn. Op zich heb ik daar niets tegen, zolang de investering van de gemeente verantwoord blijft.

Lierse Kempenzonen/LVT koopt op eigen keuze Kessel, Lyra-Lierse investeert mee op de Hoge Velden. Ieder zijn stekje. Ik vind daar niets mis mee. Dan loopt ook gewoon niemand elkaar voor de voeten en kunnen beide clubs naar hartelust hun eigen koers varen.
Het doet misschien eerder de vraag stellen bij de nood van LK/LVT om zelf zoveel te investeren in Kessel. Nu: het gaat blijkbaar om bouwgrond dus dat geld is sowieso niet ‘weg’.
Daar zeg je het dus, bouwgrond. Dat zal de voornaamste reden zijn waarom LK/LVT (want hij is het toch die altijd alles in eigen naam koopt, hoor ik) om niet zo veel interesse te hebben in HV denk ik dan?

KRKN

Post by KRKN » Wed Feb 27, 2019 7:41 am

Hou het hier inderdaad wat deftig, tgaat net zo goed :) is een interessante discussie.

Die bedenking had ik ook: dat het in naam van LvT gekocht wordt.

Enfin, ik heb er niks op tegeb dat LL de nidige steun krijgt, maar hoop wel op een eerlijk speelveld voor de betrokken clubs.

Saki

Post by Saki » Wed Feb 27, 2019 11:43 am

Ik heb er geen probleem mee dat als Lier investeert in de Hoge Velden dat ook elke jeugdspeler van elke Lierse jeugdclub hier een plek krijg indien het nodig is.
Voetbal, Hockey, de krachtbalclub, maakt mij niet uit.
Wat voor mij belangrijk is dat Lyra-Lierse daar op eigen kosten een eigen stadion mag neerpoten en ja lieve vrienden daar hebben we businessplan voor.

Flor

Post by Flor » Wed Feb 27, 2019 5:47 pm

Saki wrote:
Wed Feb 27, 2019 11:43 am
Ik heb er geen probleem mee dat als Lier investeert in de Hoge Velden dat ook elke jeugdspeler van elke Lierse jeugdclub hier een plek krijg indien het nodig is.
Wat voor mij belangrijk is dat Lyra-Lierse daar op eigen kosten een eigen stadion mag neerpoten en ja lieve vrienden daar hebben we businessplan voor.
En wordt er dan iets betaald voor de huur van de grond? Vraag het me gewoon af.

Saki

Post by Saki » Wed Feb 27, 2019 6:39 pm

Flor wrote:
Wed Feb 27, 2019 5:47 pm
Saki wrote:
Wed Feb 27, 2019 11:43 am
En wordt er dan iets betaald voor de huur van de grond? Vraag het me gewoon af.
Dat antwoord moet ik je op dit moment schuldig blijven Flor.

Post Reply