Challenger Pro League
Re: Proximus league
Virton wel geflikt bij 0-1 stand geen zuivere strafschop gefloten voor Virton en rode kaart voor Beveren bij die fase kantelmoment! Tijd voor VAR!
Merci Beveren. Zo is het weekend toch geen drama. We komen met de week dichter bij een verlengd verblijf.
Mee eens hoor. Kan nog wel lukken denk ik.
Degradatie kan komend weekend al een feit zijn voor RE Virton
D1B Pro League | Excelsior Virton leek even op weg om de bloedrode reeks van nederlagen te stoppen, maar uiteindelijk gingen de Luxemburgers toch nog de boot in bij Waasland-Beveren. Het was meteen de zevende opeenvolgende nederlaag voor de rode lantaarn; die met een bijzonder schrale 2 op 36 nu wel heel dicht bij de degradatie komt te staan.
Door Proximus
Gepubliceerd op 08.03.22
leestijd Minder dan 1min
Degradatie kan komend weekend al een feit zijn voor RE Virton
Afdrukken
Meer zelfs... Virton kan komend weekend al zeker zijn van de degradatie. Daarvoor moeten er zich op de 24e speeldag eigenlijk niet zo'n geweldig abnormale scenario's voltrekken.
Allereerst moet Virton thuis verliezen van competitieleider KVC Westerlo. Als de Luxemburgers minstens een punt pakken, dan gaat het kapmes van de guillotine nog niet naar beneden omdat Lierse Kempenzonen en Moeskroen tegen elkaar spelen en zo elkaar sowieso punten afhandig maken. Daarnaast kan het voorlaatst geklasseerde Lommel in dat geval ook maximaal 12 punten uitlopen (met nog vier matchen te gaan).
Als Virton wél gewoon verliest, dan kan Lommel zich daags nadien redden met een thuiszege tegen RWDM. Op zondag heeft Lierse Kempenzonen dan nog een puntje nodig tegen RE Moeskroen (dat op haar beurt sowieso gered is bij een Virtonese nederlaag).
Bij dit scenario staat Virton na de 24e speeldag - en met nog vier speeldagen voor de boeg - dertien punten achter op Lommel en Lierse Kempenzonen en is het lot van de Luxemburgers bezegeld.
Ik weet het absoluut niet en ik wil het ook niet uitdagen - maar ik heb zo een buikgevoel dat Virton nog wel eens lastig zou kunnen gaan doen.
Niet dat dat voor ons veel gaat uitmaken, maar ik heb zo het gevoel dat Virton de degradatie niet zomaar gaat accepteren. Ze hebben precedenten, he, van naar het BAS te trekken.
Ze zouden zich best wel eens kunnen beroepen op die laattijdige en gebrekkige voorbereiding en voorhouden dat ze hiermee een onoverbrugbare achterstand hadden.
Juridisch zal dit waarschijnlijk ook niet veel steek houden.
Maar iets zegt me dat ze zich gaan weren als een duivel in een wijwatervat. Gewoon een gevoel.
Niet dat dat voor ons veel gaat uitmaken, maar ik heb zo het gevoel dat Virton de degradatie niet zomaar gaat accepteren. Ze hebben precedenten, he, van naar het BAS te trekken.
Ze zouden zich best wel eens kunnen beroepen op die laattijdige en gebrekkige voorbereiding en voorhouden dat ze hiermee een onoverbrugbare achterstand hadden.
Maar iets zegt me dat ze zich gaan weren als een duivel in een wijwatervat. Gewoon een gevoel.
Kan inderdaad goed zijn. Zou wel geen impact op ons mogen hebben inderdaad, hoe het ook afloopt.Fiero67 wrote: ↑Tue Mar 08, 2022 6:22 pmIk weet het absoluut niet en ik wil het ook niet uitdagen - maar ik heb zo een buikgevoel dat Virton nog wel eens lastig zou kunnen gaan doen.
Vanavond Virton tegen Westerlo, wordt zowat hun laatste kans.
Toch wel straf. Hopelijk geen titelfeestbvoor Westerlo op 't Lisp.