Challenger Pro League

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Proximus league

Post by KRKN » Fri Dec 20, 2019 6:26 pm

Roeselare en Lokeren krijgen een transferverbod van de licentiecommissie. Ik vrees dat Loleren wel eens kan vallen, de komende jaren.

KRKN

Post by KRKN » Sun Dec 22, 2019 9:45 am

Gisteren zoals gezegd dus naar OHL - Virton gaan zien. Een maat is abo-houder en OHL had een 'abo-houder mag iemand meenemen'-actie gedaan + alle sportclubs in de buurt uitgenodigd.

Ik heb een aantal opmerkelijke dingen gezien waarvan ik vind dat onze club mogelijks lessen kan trekken:
- Dat stadion is mooi, zeker na de vernieuwingen. Er zat dus (mede dankzij die actie) wel echt wat volk. Ik gok op 80% van de capaciteit. In 1A zitten ze quasi vol, gok ik. Ze horen dus wel om te stijgen. Da's jammer, want het zou bij ons voor een eventuele promotie (ooit) een leuke verplaatsing minder zijn. Anderzijds hebben ze zo'n hoog budget dat we daar misschien dankbaar voor moeten zijn. Ze hebben wel erg veel business seats / loges die me leeg lijken. Dat zou bij ons wel anders zijn denk ik. Wat ze commercieel wel beter doen is de boarding: zelfs bedrijfjes waarvan ik weet dat ze vrij klein zijn dokken daar. Ik heb het gevoel dat wij op gebied van boarding niet het onderste uit de kan halen.
- Het voetbal was echt zoals een standaard Proximus-league match. Beide teams kennen elkaar door en door, en zelfs de grote namen van OHL konden Virton niet verontrusten. Een bleke Joachim werd langs Virton-kant al snel gewisseld.
- Voor de match was er een kerstmarkt(je) georganiseerd waar het over koppen lopen was. Zoiets hadden we voor La Louviere ook kunnen doen, niet? Ik geloof dat een deel van de opbrengst voor het goeie doel was, maar voort zelfde geld doen wij zoiets voor de Lierse jeugd. Wat jeneverkes en gluhwein voor de match: ik heb het al eerder aangehaald dat zoiets toch gewoon best gezellig kan zijn in deze periode. En het levert meer op dan een doorsnee pint.
- OHL heeft een app waarop abo-houders hun budget kunnen raadplegen én opladen. Aangezien ik buiten Lierse niet veel andere matchen meepik, zou het me niet verbazen dat zoiets standaard is bij de meeste clubs, maar amai dat is praktisch. Ik ben er héél hard van overtuigd dat zoiets zorgt voor minder lange rijen (je moet niet eerst checken bij den toog wat er nog op staat). En het is veel gemakkelijker om er iets bij op te zetten, wat consumptie (en dus inkomsten) alleen maar ten goede komt. Op termijn is dat een investering die zich terug zou betalen denk ik. Misschien nog niet op dit niveau, maar bij promotie (sowieso volgend jaar ;) ) is dit toch wel het overwegen waard. Ik denk dat je dit vandaag al op de site kan maar via app is dit toch wel echt véél handiger.

Ge ziet, een leerrijke excursie. Wie levert dit af aan het bestuur?
Ohja: ge kreeg ook ne gratis jenever bij het binnenkomen :D

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sun Dec 22, 2019 10:59 am

Heel mooie ideeën maar zolang de personen die vroeger bij Lierse werkten nu terug hier werken er zijn, ga je dit nooit 100% in orde krijgen bij ons.
Het amateurisme van vroeger vind je nu nog altijd terug. Wij hebben echt overal capabele mensen nodig, niet alleen sportief.

Flor

Post by Flor » Thu Dec 26, 2019 10:55 am

Thomas1906 wrote:
Sun Dec 22, 2019 10:59 am
Heel mooie ideeën maar zolang de personen die vroeger bij Lierse werkten nu terug hier werken er zijn, ga je dit nooit 100% in orde krijgen bij ons.
Het amateurisme van vroeger vind je nu nog altijd terug. Wij hebben echt overal capabele mensen nodig, niet alleen sportief.
Goh. Ik neem aan dat je doelt op RR? Ik denk niet dat die daar de bevoegdheden voor heeft.

Carlke

Post by Carlke » Sat Jan 11, 2020 11:30 am

Gisteren 2 de helft Beerschot gezien doet toch raar ze hem in paars wit te zien spelen !

Flor

Post by Flor » Sat Jan 11, 2020 12:00 pm

Carlke wrote:
Sat Jan 11, 2020 11:30 am
Gisteren 2 de helft Beerschot gezien doet toch raar ze hem in paars wit te zien spelen !
Wel een duur puntenverlies; thuis tegen Roeselare.

Carlke

Post by Carlke » Sun Jan 12, 2020 10:36 am

Flor wrote:
Sat Jan 11, 2020 12:00 pm
Carlke wrote:
Sat Jan 11, 2020 11:30 am
Wel een duur puntenverlies; thuis tegen Roeselare.
Ja en Roeselare was zelfs veel beter hoor ! Fredje was degelijk, maar ja heeft nu ook betere spelers rond hem, is het voor hem ook makkelijker.

Flor

Post by Flor » Mon Jan 27, 2020 7:07 pm

Niet dat ik er ook maar een greintje sympathie voor voel, maar den Beerschot mag zich wel serieus bekocht voelen amai. Spannende competitie toch weer dit jaar.

Carlke

Post by Carlke » Mon Jan 27, 2020 9:30 pm

Flor wrote:
Mon Jan 27, 2020 7:07 pm
Niet dat ik er ook maar een greintje sympathie voor voel, maar den Beerschot mag zich wel serieus bekocht voelen amai. Spannende competitie toch weer dit jaar.
Dat zo iets kan allee zeg en weer Waalse ploeg die het mag ! Al meer gezegd bayat op den bond en Waalse ploegen worden altijd bevoordeeld.

Berrem

Post by Berrem » Wed Feb 19, 2020 8:56 pm

Zo triest wat de supporters van Lokeren momenteel moeten ondergaan. Hopen op wat mirakels... Jammer genoeg zeer herkenbaar. Ik hoop voor hen dat het goed komt, al zeker voor hun jeugdspelers.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Post Reply