3e Amateur

Alle voetbalcompetities in België kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: 3e Amateur

Post by ozzy105 » Mon Dec 17, 2018 5:44 pm

De dip moet stoppen want top vier is stilaan in gevaar...

Saki

Post by Saki » Tue Dec 18, 2018 9:30 pm

KRKN wrote:
Mon Dec 17, 2018 3:03 pm
Lierenaar wrote:
Mon Dec 17, 2018 2:47 pm
Eric wrote:
Mon Dec 17, 2018 11:41 am

Blij dat je een leuke avond gehad hebt. Maar ik maak me wel de kanttekening wanneer je dat belissingsrecht over kleuren nodig gaat hebben. Het aantal ploegen dat daar veel aan rommelt is - mijns inziens - erg beperkt.

Niets tegen inspraak voor de supporters natuurlijk. Een mooi concept, maar toch ook geen 'holy grail' wat mij betreft.
Klopt, de kans bestaat dat ze het nooit moeten gebruiken. Maar het zorgt er natuurlijk ook wel voor dat er niemand aan kan "meuzzelen" (zoals ze dat in 't Liers zeggen). Nu, ze hebben ook 2 verkozen supportersafgevaardigden in de raad van bestuur. Dat is wellicht iets met meer impact wat betreft inspraak van supporters.
Die 2 leden in RvB is inderdaad een mooi gegeven (al ben je altijd een tikje afhankelijk van de kwaliteit van die afgevaardiging - supporter of niet). Ik neem echter aan dat dat wel goed zit. M.i. is vooral de financiële transparantie een groot pluspunt.
Enfin, met tijd zetten ze daar iets moois neer. Dat is wat voor mij duideijk en het is LL gegund. Hopelijk loopt het sportief ook terug wat beter dan de voorbije weken in 2019.

Ik zie wel dat Tienen op het programma staat. Da's geen cadeau.
Klopt, ik denk dat we na de winterstop nog geen directe remonte mogen verwachten, wat ik uiteraard wel hoop.
Sportief loopt het allemaal wat minder maar de Fan-participatie draait op volle toeren.
Gisteren was er trouwens de eerste vergadering van het pallieter supporters collectief. Voor een volle zaal in 'den bril' in Lier werd een toelichting gegeven hoe de fan-participatie werkt, welke rol het PSC vervult binnen de huidige vrijwilligersstructuur van Lyra-Lierse en kwamen de voorzitter en de algemeen verantwoordelijke de financiële kant van de club en toekomstplannen voorstellen.
Zoiets zie ik bij niet veel clubs op korte termijn gebeuren.

Anti-Lyra

Post by Anti-Lyra » Wed Dec 19, 2018 9:45 pm

Lierenaar wrote:
Mon Dec 17, 2018 11:25 am
Ik ben voor de eerste keer gaan kijken. En gezien de uitslag op het Lisp heb ik er geen spijt van.
Goede eerste helft, dramatische tweede helft na een vroege discutabele aansluitingstreffer van Betekom.

En verder best een leuke ouderwetse voetbalsfeer daar. Ergens voelt het allemaal wel wat vertrouwd aan. En als je dan hoort dat ze als supporters daar een beslissingsrecht hebben over de kleuren enz., dan vind ik dat best wel knap en iets wat ik bij Lierse Kempenzonen toch wel mis. Als er niet op het Lisp gevoetbald wordt, ga ik toch nog eens een keertje mee kijken met enkele vrienden.
Allemaal leuk en wel dat beslissingsrecht, maar wat heb je er aan als je in het roodwit in Berlaar speelt, onder het stamnummer van Lyra, met het bestuur van Lyra? Liever geen inspraak dan inspraak in zo'n gedrocht.
“You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favorite football team.” - Eric Cantona. In Berlaar onze aartsrivaal Lyra in het roodwit gaan aanmoedigen, lager kan je echt niet vallen.

3970

Post by 3970 » Wed Dec 19, 2018 10:09 pm

Anti-Lyra wrote:
Wed Dec 19, 2018 9:45 pm
Lierenaar wrote:
Ik ben voor de eerste keer gaan kijken. En gezien de uitslag op het Lisp heb ik er geen spijt van.
Goede eerste helft, dramatische tweede helft na een vroege discutabele aansluitingstreffer van Betekom.

En verder best een leuke ouderwetse voetbalsfeer daar. Ergens voelt het allemaal wel wat vertrouwd aan. En als je dan hoort dat ze als supporters daar een beslissingsrecht hebben over de kleuren enz., dan vind ik dat best wel knap en iets wat ik bij Lierse Kempenzonen toch wel mis. Als er niet op het Lisp gevoetbald wordt, ga ik toch nog eens een keertje mee kijken met enkele vrienden.
Allemaal leuk en wel dat beslissingsrecht, maar wat heb je er aan als je in het roodwit in Berlaar speelt, onder het stamnummer van Lyra, met het bestuur van Lyra? Liever geen inspraak dan inspraak in zo'n gedrocht.
Ze spelen in Berlaar in geelzwart. Ook overwegend geelzwart naast het terrein. En er zitten ondertussen 2 die hard exSportkring fans in het bestuur. Dwz dat elke beslising van de rvb onmiddellijk tot bij de supporters komt. Constante financiële controle ook.
Ik ben langs geweest op de supportersavond. Bomvolle zaal. Budget en organisatie club tot in detail uit de doeken gedaan.
We zouden dat eigenlijk dringend ook bij ons moeten verkrijgen Een mens moet leren van zijn fouten.

En verder, stamnummer Lyra, stamnummer Oosterzonen. We hebben elk onze zwakheden zeker?

Lierenaar

Post by Lierenaar » Thu Dec 20, 2018 8:36 am

Anti-Lyra wrote:
Lierenaar wrote:

Dat klopt, wat 3970 hierboven zegt. Ik heb afgelopen weekend een thuisploeg in het geel-zwart zien spelen, die eveneens Lierse in haar naam draagt. Een beetje kinderachtig, die opmerking.

Ik ben bovendien niet naar die supportersavond geweest, 3970. Maar ik zag wel een foto passeren en de zaal leek zeer goed gevuld.
Zo'n budgettaire en organisatorische uiteenzetting mag inderdaad op het Lisp ook wel eens. De fouten uit het verleden opnieuw maken, daar bedank ik toch vriendelijk voor.

Eric

Post by Eric » Thu Dec 20, 2018 8:44 am

Inderdaad, niet nodig die opmerking.

't Is hier al vrij beleefd geweest in dit topic vind ik. Laten we dat positivisme een beetje doortrekken :)

Zitten er bij jullie wintertransfers aan te komen? Ik neem aan dat er budgettair wel wat mogelijk is. Ik zie aardig wat contractverlengingen passeren maar nog geen nieuwe namen.

Saki

Post by Saki » Thu Dec 20, 2018 5:11 pm

Eric wrote:
Thu Dec 20, 2018 8:44 am
Inderdaad, niet nodig die opmerking.

't Is hier al vrij beleefd geweest in dit topic vind ik. Laten we dat positivisme een beetje doortrekken :)

Zitten er bij jullie wintertransfers aan te komen? Ik neem aan dat er budgettair wel wat mogelijk is. Ik zie aardig wat contractverlengingen passeren maar nog geen nieuwe namen.
Ik denk dat er op dit moment vertrouwen gegeven wordt aan de huidige kern. Al mag er indien de loonlast dit toelaat nog een goeie ne 6 of 8 bij :)

Anti-Lyra

Post by Anti-Lyra » Thu Dec 20, 2018 10:51 pm

3970 wrote:
Wed Dec 19, 2018 10:09 pm
Anti-Lyra wrote:
Lierenaar wrote:

Ze spelen in Berlaar in geelzwart. Ook overwegend geelzwart naast het terrein. En er zitten ondertussen 2 die hard exSportkring fans in het bestuur. Dwz dat elke beslising van de rvb onmiddellijk tot bij de supporters komt. Constante financiële controle ook.
Ik ben langs geweest op de supportersavond. Bomvolle zaal. Budget en organisatie club tot in detail uit de doeken gedaan.
We zouden dat eigenlijk dringend ook bij ons moeten verkrijgen Een mens moet leren van zijn fouten.

En verder, stamnummer Lyra, stamnummer Oosterzonen. We hebben elk onze zwakheden zeker?
Hun jeugd speelt in het roodwit. Heeft dus hoegenaamd niets meer met de Sportkring te maken.
Over hun naam... Schandalig om de mythische naam Lierse als aanhangsel te plakken achter Lyra.
En hoeveel die hard Lyra-fans zitten er in het bestuur?
“You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favorite football team.” - Eric Cantona. In Berlaar onze aartsrivaal Lyra in het roodwit gaan aanmoedigen, lager kan je echt niet vallen.

Berlaar

Post by Berlaar » Fri Dec 21, 2018 10:32 am

Vermoeiende vent.

Zeer blij dat de andere LK-supporters in dit topic wél te vinden zijn voor een leuk en beschaafd gesprek over LL!

KRKN

Post by KRKN » Fri Dec 21, 2018 10:53 am

Anti-Lyra wrote:
Thu Dec 20, 2018 10:51 pm
3970 wrote:
Wed Dec 19, 2018 10:09 pm
Anti-Lyra wrote:

Hun jeugd speelt in het roodwit. Heeft dus hoegenaamd niets meer met de Sportkring te maken.
Over hun naam... Schandalig om de mythische naam Lierse als aanhangsel te plakken achter Lyra.
En hoeveel die hard Lyra-fans zitten er in het bestuur?
Ik denk dat uw mening/punt duidelijk is. 't Heeft niet veel zin om dat te blijven herhalen want ik denk niet dat er iemand van gedacht gaat veranderen. Steek uw energie in LK :)

Post Reply