Clubnieuws
Re: Clubnieuws
Thomas1906 wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 1:34 pmIk vind hier ook de stad niet echt slim uitkomen.
Dat is nu al jaren bezig en nu pas ontdekken ze iets van het gemeenschappelijk gebruik. Heel vreemd.
Ik verwacht toch dringend een bericht van de club op de website. Op dat vlak hebben ze bij "de buren" toch kort op de bal gespeeld.
Graag duidelijkheid bestuur!
Wie zegt dat dit voor de stad nieuw is? LL heeft gewoon altijd eenzijdig gecommuniceerd dat alles in orde was voor hun stadionplannen. Goed voor hun dat ze een stadion kunnen financieren (wat het bouwen betreft), maar ik vond het van in het begin vreemd dat de belastingbetaler voor de grond moet zorgen. Ik vind het uitgangspunt van de stad zeer logisch. Voor één zwemclub gaat men ook geen zwembad bouwen, dat doet men steeds voor clubs die nood hebben aan een zwembad.
En waarom zou ons bestuur dringend iets moeten communiceren? Zouden ze niet beter eerst praten met stad een LL alvorens te communiceren. Anders kunnen ze toch maar wat algemeenheden verkondigen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Misschien omdat de stad de toenmalige Lyra-gronden heeft onteigend om een toegangsweg naar haar eigen stadskantoor te voorzien?Berrem wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 2:39 pmWie zegt dat dit voor de stad nieuw is? LL heeft gewoon altijd eenzijdig gecommuniceerd dat alles in orde was voor hun stadionplannen. Goed voor hun dat ze een stadion kunnen financieren (wat het bouwen betreft), maar ik vond het van in het begin vreemd dat de belastingbetaler voor de grond moet zorgen. Ik vind het uitgangspunt van de stad zeer logisch. Voor één zwemclub gaat men ook geen zwembad bouwen, dat doet men steeds voor clubs die nood hebben aan een zwembad.
De claim van Lyra is niet nieuw, en ze zijn altijd opgenomen geweest in alle studies omtrent de Hoge Velden, ook toen er sprake was dat de Lierse daar zou kunnen voetballen (Ik dacht onder Theyskens dat er nog een zoiets als ballon in de lucht is gelaten)
Gerda wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 2:59 pmMisschien omdat de stad de toenmalige Lyra-gronden heeft onteigend om een toegangsweg naar haar eigen stadskantoor te voorzien?Berrem wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 2:39 pmWie zegt dat dit voor de stad nieuw is? LL heeft gewoon altijd eenzijdig gecommuniceerd dat alles in orde was voor hun stadionplannen. Goed voor hun dat ze een stadion kunnen financieren (wat het bouwen betreft), maar ik vond het van in het begin vreemd dat de belastingbetaler voor de grond moet zorgen. Ik vind het uitgangspunt van de stad zeer logisch. Voor één zwemclub gaat men ook geen zwembad bouwen, dat doet men steeds voor clubs die nood hebben aan een zwembad.
De claim van Lyra is niet nieuw, en ze zijn altijd opgenomen geweest in alle studies omtrent de Hoge Velden, ook toen er sprake was dat de Lierse daar zou kunnen voetballen (Ik dacht onder Theyskens dat er nog een zoiets als ballon in de lucht is gelaten)
Dat is iets anders natuurlijk. Wat er afgesproken is bij de onteigening weet ik niet. Ik zou denken dat dit schriftelijk vastgelegd is geweest. Maar ik had begrepen dat de overkoepelende lyra vzw uitbetaald is geweest destijds. Maar daar weet ik het fijne niet van. Maar het zou me verbazen dat de stad dat niet heeft nagekeken alvorens hun laatste communicatie te doen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Er doen heel wat indianenverhalen de ronde over die verkoop. Maar dankzij mijn wel ingelichte bronnen (neen, niet diezelfde als bij de stad ) weet ik dat meer dan 70% van de verkoop van het Lyrastadion is gegaan naar de familie Lambrechts die eigenaar was van die gronden. De rest heeft de overkoepelende vzw gebruikt om de diverse onderverenigingen (tennis, toneel, atletiek, ...) te helpen.Berrem wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 3:20 pmGerda wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 2:59 pmMisschien omdat de stad de toenmalige Lyra-gronden heeft onteigend om een toegangsweg naar haar eigen stadskantoor te voorzien?Berrem wrote: ↑Mon Dec 09, 2019 2:39 pmWie zegt dat dit voor de stad nieuw is? LL heeft gewoon altijd eenzijdig gecommuniceerd dat alles in orde was voor hun stadionplannen. Goed voor hun dat ze een stadion kunnen financieren (wat het bouwen betreft), maar ik vond het van in het begin vreemd dat de belastingbetaler voor de grond moet zorgen. Ik vind het uitgangspunt van de stad zeer logisch. Voor één zwemclub gaat men ook geen zwembad bouwen, dat doet men steeds voor clubs die nood hebben aan een zwembad.
Dat is iets anders natuurlijk. Wat er afgesproken is bij de onteigening weet ik niet. Ik zou denken dat dit schriftelijk vastgelegd is geweest. Maar ik had begrepen dat de overkoepelende lyra vzw uitbetaald is geweest destijds. Maar daar weet ik het fijne niet van. Maar het zou me verbazen dat de stad dat niet heeft nagekeken alvorens hun laatste communicatie te doen.
De vraag is vooral waarom de stad plots haar kar gedraaid heeft. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat er rond dit dossier een zweem van corruptie hangt.
- Justhomuch
Inderdaad...
Akkoord. Maar ik kan met de beste wil van de wereld gaan argumenten bedenken waarom de stad plots van mening verandert. Help mij.
Is men van mening veranderd? Is LL misschien gewoon te optimistisch geweest in dit dossier? Als buitenstaander is het moeilijk te beoordelen.