Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
BB666
Re: Clubnieuws

Post by BB666 » Fri Dec 06, 2019 4:26 pm

Thomas1906 wrote:
Fri Dec 06, 2019 12:21 pm
Justhomuch wrote:
Fri Dec 06, 2019 12:18 pm
Waarom wordt kempenzonen er bij betrokken? Waarom een gemeenschappelijk stadion? Lijkt wel een beetje of ze bij LL hun eigen boontjes niet kunnen doppen? Of over niet genoeg financiele middelen beschikken?
De brief gelezen? Die eis komt van de Stad hé. Ik denk niet dat ze bij LL zitten te juichen achter een gemeenschappelijk stadion. :D
Nee, dit is een vreemde zet van het stadsbestuur en vermoedelijk doorgeduwd door oa een Walter, Marleen, Pets etc. Het is geen publiek geheim dat ze enkel voor ons aandacht hebben en LL liever kwijt dan rijk zijn.

Maar het zou dus ontzettend dom zijn van LVT om naar HV te trekken want dan moeten er nieuwe vergunningen aangevraagd worden voor een grote capaciteit. Anders kan je 1B gewoon al vergeten hé.
En dan snap ik ook niet waarom je het Lips en Kessel koopt.
Dat is toch niet zo moeilijk?
Lisp en Kessel ==> Bouwgrond laten worden.
En spelen op HV.
LVT zijn investering maal x.
En LK kan daarna den boom in.

Axassin

Post by Axassin » Fri Dec 06, 2019 4:39 pm

Mannekes, stopt eens allemaal met op mekaars kap te zitten. Percies de topic '1ste amateur' op het LL forum. Ik lees hier vooral heel veel assumpties waarvan niemand de ware toedracht lijkt te kennen (ook ik niet).
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

KRKN

Post by KRKN » Fri Dec 06, 2019 5:39 pm

Axassin wrote:
Fri Dec 06, 2019 4:39 pm
Mannekes, stopt eens allemaal met op mekaars kap te zitten. Percies de topic '1ste amateur' op het LL forum. Ik lees hier vooral heel veel assumpties waarvan niemand de ware toedracht lijkt te kennen (ook ik niet).
The voice of reason. Amen.

Berrem

Post by Berrem » Fri Dec 06, 2019 5:54 pm

Axassin wrote:
Fri Dec 06, 2019 4:39 pm
Ik wou hetzelfde zeggen!!! Over naar het voetbal.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Carlke

Post by Carlke » Sat Dec 07, 2019 1:17 pm

Ik dacht en zeg dacht want ik ben niet van Lier, en volg dat ook niet echt, dat HV, van de stad Lier is. En dat stad wil dat ze er beide van gebruik kunnen maken ! Maar nog eens ik zeg dacht, en het interseert mij niet echt. Ik ben supporter van Lierse, nu Lierse kempenzonen , en horen het wel als er iets is. Ik denk dat wij daar niks over weten,die gaan hun plannen niet zo maar prijs geven,zolang niks concreet is ze !

Flor

Post by Flor » Mon Dec 09, 2019 7:18 am

Iemand die dat artikel van gva kan delen?

Foxterriër

Post by Foxterriër » Mon Dec 09, 2019 10:18 am

Uit GVA van vandaag:

Stijn Van de Sande

Stad vraagt beide Lierse voetbalclubs om stadion te delen
Mogelijk geen stadion voor Lyra-Lierse op Hoge Velden

2foto's
Er komt dan toch geen voetbalstadion op de site Hoge Velden dat enkel bedoeld is voor de eerste ploeg van Lyra-Lierse. De club wilde dat graag, maar door de regels voor onteigeningen blijkt dat niet mogelijk. Het stadsbestuur vraagt Lyra-Lierse en Lierse Kempenzonen nu om te onderzoeken of ze beide in hetzelfde stadion kunnen spelen.
Begin dit jaar stelde Lyra-Lierse haar plannen voor de site Hoge Velden voor. De club, die haar thuiswedstrijden nu in Berlaar speelt, wil graag terugkeren naar Lier. Daarom stelde ze voor om met haar eigen middelen een stadion te bouwen op de site. Dat zou volgens Lyra-Lierse perfect aansluiten bij de jeugdvelden die de stad wil aanleggen op het terrein. De club uit derde amateurklasse wil op die velden namelijk graag haar jeugdploegen laten spelen.
Maar er hangen plots donkere wolken boven het project, want een stadion dat enkel bedoeld is voor de eerste ploeg van Lyra-Lierse is volgens het stadsbestuur niet mogelijk. “We kunnen de gronden alleen onteigenen als het stadion een gemeenschapsfunctie krijgt”, zegt schepen van Sport Ivo Andries (Open Vld). “Een stadion dat maar een keer om de twee weken gebruikt wordt, heeft dat niet. Daarom hebben we nu aan Lyra-Lierse en Lierse Kempenzonen gevraagd om te onderzoeken of ze samen in een stadion kunnen spelen, zodat er een gemengd gebruik ontstaat.”
Lierse Kempenzonen hoeft daarvoor niet noodzakelijk te verhuizen naar Hoge Velden. Ook een verhuizing van Lyra-Lierse naar het Lisp is een mogelijkheid. “We hebben in Lier al een stadion. Beide clubs moeten nu, net zoals dat bijvoorbeeld in Brugge het geval is, bespreken of ze dat samen kunnen gebruiken”, zegt Andries. “De ontwikkeling van Hoge Velden naar voetbalvelden voor de jeugdploegen komt niet in gevaar. Er komen sowieso zes velden. Dat kunnen er acht worden wanneer het nieuwe stadion er niet komt.”
Unieke structuur
Bij Lyra-Lierse ziet men een verhuizing naar het Lisp niet zitten. De club is er ook van overtuigd dat hun geplande stadion wel degelijk een gemeenschapsfunctie heeft. “We hebben een unieke structuur”, zegt Raf Bormans van Lyra-Lierse. “Onze eerste ploeg wordt volledig betaald door de partners die aangesloten zijn bij de Business Club. Dat wil zeggen dat alle opbrengsten die het stadion genereert tijdens thuiswedstrijden, rechtstreeks naar onze jeugdwerking vloeien. Met dat geld willen we de jeugdploegen uitbreiden en inzetten op meisjesvoetbal en G-voetbal.”
Bij Lierse Kempenzonen kunnen ze op dit moment nog niet veel kwijt over het dossier. “Wij hebben een heel nauwe samenwerking met het Lierse stadsbestuur”, zegt voorzitter Luc Van Thillo. “We hebben samen al veel zaken besproken en dat gebeurt steeds op een positieve en constructieve manier. Ik heb het gevoel dat er beweging zit in het dossier, maar meer kan ik daar nu niet over zeggen.”

Lierenaar

Post by Lierenaar » Mon Dec 09, 2019 12:25 pm

Dus als ik het goed begrijp zegt LVT eigenlijk niet of we nu wel of niet op het Lisp zullen spelen?

3970

Post by 3970 » Mon Dec 09, 2019 12:51 pm

'We' hebben al een stadion volgens Andries. Dat stadion is toch eigendom van de bvba van Van Thillo? Of vergis ik me?
En dat van Brugge is eigendom van de stad.
Ik zie de overeenkomst niet.

Noch LK, noch LL, noch de stad hebben eigenlijk een stadion :)
Luc is gene lompe.

En Andries is niet het scherpste potlood in de doos.

Soit. Boeiend om volgen wel.

Ik ben toch benieuwd naar de insteek van LVT.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Mon Dec 09, 2019 1:34 pm

Ik vind hier ook de stad niet echt slim uitkomen.
Dat is nu al jaren bezig en nu pas ontdekken ze iets van het gemeenschappelijk gebruik. Heel vreemd.

Ik verwacht toch dringend een bericht van de club op de website. Op dat vlak hebben ze bij "de buren" toch kort op de bal gespeeld.
Graag duidelijkheid bestuur!

Post Reply