Geschiedenis K Lierse SK

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Tjiftjaf
Re: Geschiedenis K Lierse SK

Post by Tjiftjaf » Fri Jan 10, 2020 12:25 pm

Man man man. Hoe graag ik die hoogdagen opnieuw zunnen beleven...

LeNNeMaN

Post by LeNNeMaN » Fri Jan 10, 2020 7:09 pm

Tjiftjaf wrote:
Fri Jan 10, 2020 12:25 pm
Man man man. Hoe graag ik die hoogdagen opnieuw zunnen beleven...
Ja was heel mooi toen maar achteraf terugblikkend was dat idd het begin van ons einde... artikel is alles zeggend
Want geel en zwart ligt nauw aan't hart

tafkak

Post by tafkak » Fri Jan 10, 2020 7:39 pm

Jep. Niet zozeer die sportieve gloriedagen als wel die veels te grote rottribune. Dat onding tegen de vlakte en de spionkop terug achter de goal. Symbolisch zou het ook wel tellen.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jan 10, 2020 8:22 pm

tafkak wrote:
Fri Jan 10, 2020 7:39 pm
Jep. Niet zozeer die sportieve gloriedagen als wel die veels te grote rottribune. Dat onding tegen de vlakte en de spionkop terug achter de goal. Symbolisch zou het ook wel tellen.
In de jaren 70 tot midden jaren 80 hadden wij de op drie na grootste spionkop …. na Anderlecht-Standard en Club Brugge zoveel veelzeggend en heb die jaren mogen meemaken heerlijke tijd mannen. De campagne in Europa tegen Rosenborg-Leeds het grote leeds met oa Bremner-Jacky Charlton-Terry Cooper-Giles-Peter Lorimer het mirakel Leeds remember ….PSV nog een grootheid destijds met Van Beveren-De Vriendt en oude bekende die later twee jaar speelden op het lisp nl Hoekema … de dubbele confrontatie met AC Milan. De Europese campagnes tegen Hadjuk Split-Jena de verloren bekerfinal tegen Anderlecht met 4-0 maar toen was Anderlecht Europese top spreek minden jaren 70. Het kampioenschap 1977-1978 waar we pas vierde eindigde maar eigenlijk kampioen hadden moeten spelen voor mij beschikten we toen over de beste kern die Lierse SK ooit bezat de beide Ceulemansen-Helleputte-Van Der Borgt-de te vroeg overleden Roger Dierickx-Leoke De Smedt-tovenaar Swatje Janssens-Aguas en natuurlijk mijn favospeler en één van de beste flankaanvallers ooit in dit land Berto Bosch en Erwin Van den Bergh. Ach teveel goede herinneringen de titel in tweede toen we via de eindronde met trainer Dimi Davidovic promoveerden toen zat er op het lisp 15000 man, de gloriejaren onder Mijnheer Van Laer die met jongens onder de kerktoren eerst Europees voetbal haalden remember de uitmatch op Ekeren laatste speeldag waar moest gewonnen worden en we het ook flikten en waar het geel-zwart zag van het volk een moment voor mij om nooit meer te vergeten. Dan natuurlijk de titel in 1997 ik heb nadien nooit meer een Belgische ploeg weten swingen zelfs het huidige Club Brugge niet no way! Het behalen van de CL na een ware triller en met een bijna gans nieuw elftal, de bekerwinst in Brussel tegen Standard maar daarna begon de miserie toen wijlen Vets Van Laer opzij zette en het vervolg kennen de meesten hier …...

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Jan 10, 2020 10:22 pm

Teveel boven onze stand geleefd, en niet enkel onder Samy...
Wij komen áltijd terug!

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sat Jan 11, 2020 10:43 am

Justhomuch wrote:
Fri Jan 10, 2020 10:22 pm
Deels niet mee eens, ok boven onze stand maar dan met goeroe samy zijn miljoenen euro's hadden deftige bestuursleden een topploeg(belgisch normen) kunnen op het veld zetten. Met veel supp. Europees voetbal, deftige sponsors enz...maar nee hij is langs alle kanten leeggezogen en die lomperik zag het niet.

KRKN

Post by KRKN » Sat Jan 11, 2020 3:37 pm

Vergaaneglorie wrote:
Sat Jan 11, 2020 10:43 am
Justhomuch wrote:
Deels niet mee eens, ok boven onze stand maar dan met goeroe samy zijn miljoenen euro's hadden deftige bestuursleden een topploeg(belgisch normen) kunnen op het veld zetten. Met veel supp. Europees voetbal, deftige sponsors enz...maar nee hij is langs alle kanten leeggezogen en die lomperik zag het niet.
Met het geld dat MS geïnvesteerd heeft had je nu op niveau KVM kunnen zitten. Wat er onder hem verkwist is: hallucinant.

Hebben we het dan trouwens over den berg? Of achter het doel? Of beiden?

Vergaaneglorie

Post by Vergaaneglorie » Sat Jan 11, 2020 3:53 pm

KRKN wrote:
Sat Jan 11, 2020 3:37 pm
Vergaaneglorie wrote:
Sat Jan 11, 2020 10:43 am
Justhomuch wrote:
Met het geld dat MS geïnvesteerd heeft had je nu op niveau KVM kunnen zitten. Wat er onder hem verkwist is: hallucinant.

Hebben we het dan trouwens over den berg? Of achter het doel? Of beiden?
Die heeft meer als 60 miljoen euro (dat bekent is gemaakt in den tijd) er door geflikkerd, dan denk ik dat je veel hoger als kv mag mikken kRKN.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Jan 11, 2020 10:56 pm

Diegene die er van geprofiteerd hebben, lopen nog altijd rond in ons stadion en daar heb ik het wel wel een beetje moeilijk mee.

F30

Post by F30 » Mon Jan 13, 2020 9:44 am

Je bent niet alleen.

Post Reply