Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
KRKN
Re: Clubnieuws

Post by KRKN » Sat Dec 01, 2018 10:35 am

Dit is een enorme leestip. Ik kan héél gelukkig worden van dit soort zaken:

uit GVA:

Luc Van Thillo maakt 6 maanden na geboorte van Lierse Kempenzonen balans op

Jawel, Luc Van Thillo is een tevreden voorzitter. Hij begon nochtans niet zonder twijfels aan zijn nieuw voetbalavontuur, maar zes maanden later heeft de realiteit zijn stoutste verwachtingen overtroffen. Anderhalf uur lang worden we overspoeld door Antwerpse humor en Kempense nuchter-heid. “Deze club moet terug naar waar ze thuishoort: 1A.”
Stamnummer

Hij werd een stroman genoemd, een voorzitter van komen en gaan. Maar Luc Van Thillo is op korte tijd verknocht geraakt aan Lierse. En meer nog aan de fans. “Die hechten heel veel belang aan het heroveren van het stam­nummer 30”, weet Van Thillo. “Als dat een prioriteit is voor onze aanhang, dan moeten we daar oog voor hebben en stelselmatig fondsen opzijzetten. Pas na tien jaar kunnen we proberen ons stamnummer terug te krijgen, maar we willen ons er nu al wel op voorbereiden. We zaten al ­samen met vertegenwoordigers van Brigata Trenta en het supportersverbond. We willen snel een intentieverklaring ondertekenen met de fans. Zij willen mee de fondsen opbouwen. We schatten 60.000 euro nodig te ­hebben. Aangezien we reeds de ­eigendomsrechten kochten en ook in het stadion spelen van het voormalige Lierse, kunnen we de voeling met het verleden vrij ­makkelijk bewijzen.

Commercieel

Bijna 3.000 abonnees, een ­gemiddelde van 300 eters per thuismatch en een sponsorbudget dat drie keer hoger ligt dan dat van vorig seizoen in 1B. Lier bruist weer als vanouds. En nog beter: heel wat mensen zijn ­bereid om mee de kar te trekken. “We zijn heel tevreden met die gang van zaken, want we hadden alles wat lager ­ingeschat. Maar ­tegelijk is de voorbije maanden gebleken dat we nog grote ­stappen kunnen zetten en dat het dus nog beter moet. We hebben bij de start duidelijk gezegd ons niet in een financieel avontuur te willen storten. Geen gekke dingen doen. Dat kan louter als de commerciële motor draait. Maar het steekt aan. Alle ideeën die we brengen, slaan aan. We hebben bijvoorbeeld al loges bijgebouwd en zullen dat nog doen., En we voeren zelfs nu nog gesprekken met een bijkomende shirtsponsor. Welke ploeg kan dat halverwege de competitie zeggen?”

Op 15 december opent Lierse ­een nieuw museum, waarbij ­de historie van de club wordt belicht en een ander deel voorbehouden is voor fun en kennis. Op de eerste verdieping komt een ­Expercience Center, waar bedrijven in 3D kunnen sporten en spelen tegen ­elkaar als teambuilding.

Infrastructuur

Kwatongen beweerden dat Luc Van Thillo het Lisp kocht om het snel weer door te verkopen. Niks van! De man uit Essen wil het liefst heel gauw al wijzigingen aan het stadion aanbrengen.

“We willen een tribune langs de kant Hagenbroek, zodat het ­stadion opnieuw dicht is. Die moet deels komen van de tribune achter het andere doel, waar we de P-vakken in het bovengedeelte willen vervangen door kantoren. Het is dus zeker de bedoeling om het Lisp te moderniseren. We zouden in het tussenseizoen al graag van start gaan. Ik zeg niet dat we hier eeuwig zullen blijven, want strategisch zijn er op termijn ­mogelijk betere opties. Maar de eerste tien jaar verdwijnen we hier zeker niet en moeten de fans het nodige comfort krijgen. Met andere woorden: het Lisp is en blijft onze thuishaven.”

Jeugd

Het zorgenkind bij de start van Lierse Kempenzonen was de jeugdwerking, want nagenoeg alle jeugdspelers van het voor­malige Lierse waren verdwenen.

“We zijn achter de schermen al enkele maanden hard aan het werk om de zo befaamde jeugdwerking die Lierse had weer op te waarderen. Om dat te realiseren is er een hoge noodzaak om terreinen in eigen beheer te bezitten. Genoeg velden, waar je zelf kan over waken. Pas dan zal een club bereid zijn te investeren. Wij zullen zo’n accommodatie vinden en aankopen. Als Lierse terug naar zijn roots wil, dan moet de jeugd daar een belangrijke rol in spelen. Deze club werd altijd benijd om zijn jeugdwerking en de door­stroming van jonge talenten naar het eerste elftal. Daar gaan ook wij voor. Bij een mogelijke promotie spelen we komend seizoen al in de elitejeugd. We zullen klaar zijn als die kans zich voordoet.”

Sportief

Lierse Kempenzonen staat momenteel twee punten verwijderd van de beoogde vierde plaats. Maar het blies dit seizoen heel vaak warm en koud. “Heel veel mensen geloven in de huidige kern, maar de voorbije maanden hebben aangetoond dat we net dat ene zetje missen om matchen naar onze hand te zetten. Om die reden zullen we ingaan op de roep naar versterking. Ik denk dan aan een drietal aanwinsten, waarbij een spits onze prioriteit is. Die nieuwkomers moeten ­gasten zijn die het verschil ­kunnen maken, die bepalend zijn. Onze ambities was de play-offs halen en daar willen we nog steeds vol op inzetten. Ook sportief bruisen we van ambitie. ­Kunnen we nu al naar 1B, dan zullen we dat niet nalaten.”

Ambitie

“Ik hoop tot het einde van mijn dagen verbonden te blijven met deze club. De dankbaarheid en de gemoedelijkheid van de mensen hier geeft een enorm goed gevoel. En sportief moet deze club terug naar waar ze thuishoort: 1A. Op een gezonde basis. Ik geloof rotsvast dat Lierse zelfbedruipend kan zijn. Omdat ze een enorm ­kapitaal heeft van supporters en sympathisanten. We gaan geen gekke dingen doen, maar rustig bouwen. Ja, die eerste zes maanden hebben me helemaal overtuigd.”

DVSLVS

Post by DVSLVS » Sat Dec 01, 2018 10:59 am

Leuk om lezen inderdaad! Op vele vlakken draait Lierse terug goed.

Ik geloof wel niet dat we binnen dit en enkele jaren terug een fatsoendelijke jeugdwerking gaan draaien.
Hier is veel expertise in verloren, en zoiets bouw je niet op 123 terug op.

Carelke

Post by Carelke » Sat Dec 01, 2018 11:14 am

eens je terug bent in 1 b gaan er veel deuren open gaan, gaan er veel terug komen ook.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 01, 2018 12:08 pm

Begrijp ik het goed als ze simpel gezegd het stuk van de P gewoon achter de goal willen zetten aan de andere kant?
Daar staan toch heel kortbij huizen die dan toch onteigend moeten worden, niet?
Mooi, dat men denk om weer overal een tribune te zetten maar dat is al vaak gepasseerd. Bovendien lijkt het mij niet echt nodig als ik zie hoe leeg het stadion momenteel is. Dan kan je beter investeren in die verhuis waar toch ook sprake van is dat vind ik een veel beter idee!
Nu is het wel duidelijk dat er geen sprake is van een overgangsjaar. Promoveren is een must! Waar men de jeugdspelers voor de elite-jeugd gaat vinden, is mij wel een raadsel. Zou enorm pijnlijk zijn moesten die gewestelijke spelers ineens daar moeten spelen.

KRKN

Post by KRKN » Sat Dec 01, 2018 12:53 pm

Thomas1906 wrote:
Sat Dec 01, 2018 12:08 pm
Begrijp ik het goed als ze simpel gezegd het stuk van de P gewoon achter de goal willen zetten aan de andere kant?
Daar staan toch heel kortbij huizen die dan toch onteigend moeten worden, niet?
Mooi, dat men denk om weer overal een tribune te zetten maar dat is al vaak gepasseerd. Bovendien lijkt het mij niet echt nodig als ik zie hoe leeg het stadion momenteel is. Dan kan je beter investeren in die verhuis waar toch ook sprake van is dat vind ik een veel beter idee!
Nu is het wel duidelijk dat er geen sprake is van een overgangsjaar. Promoveren is een must! Waar men de jeugdspelers voor de elite-jeugd gaat vinden, is mij wel een raadsel. Zou enorm pijnlijk zijn moesten die gewestelijke spelers ineens daar moeten spelen.
Dat lijkt me straf.

Goh, ik denk dat je het ook meer met oog op 1B moet zien. Je kan met uitsupporters daar ook aardig wat centen rapen. Een KV of beerschot op bezoek; die vullen wel wat.
Nu: of het nodig is: neen. De volledige capaciteit van het Lisp gaan we de komende X jaren niet meer volledig bezet zien.

Omtrent het stamnummer is er nu ook van Lierse zelf een communicatie gekomen. Mooi engagement.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 01, 2018 1:16 pm

Dat van die uitsupporters is ook zo'n eeuwige discussie.
Je noemt ploegen die inderdaad veel volk zouden kunnen meebrengen. Maar daar kan je dan ook direct 2 ploegen tegenover plaatsen die dat niet doen.
Simpel uitgerekend: € 20 x 1000 plaatsen = € 20.000 voor die 2 ploegen en bij 2 andere ploegen haal je misschien maar een tiende.
En zo blijven we maar bezig. :D

KRKN

Post by KRKN » Sat Dec 01, 2018 1:26 pm

Thomas1906 wrote:
Sat Dec 01, 2018 1:16 pm
Dat van die uitsupporters is ook zo'n eeuwige discussie.
Je noemt ploegen die inderdaad veel volk zouden kunnen meebrengen. Maar daar kan je dan ook direct 2 ploegen tegenover plaatsen die dat niet doen.
Simpel uitgerekend: € 20 x 1000 plaatsen = € 20.000 voor die 2 ploegen en bij 2 andere ploegen haal je misschien maar een tiende.
En zo blijven we maar bezig. :D
Klopt, maar hoe dan ook stijgen in 1B de bronnen van inkomsten van uitsupporters.

Ivm. Capaciteit van ons stadion: lees ik het tussen de lijnen nu goed dat we een tikje aan capaciteit gaan inboeten door bv. de uitbouw van kantoren?

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 01, 2018 2:08 pm

Ik denk dat we het inderdaad zo mogen gaan interpreteren.
Maar of het wel de moeite is als men weg wilt binnen 10 jaar, de vraag is naar waar?

KRKN

Post by KRKN » Sat Dec 01, 2018 4:11 pm

Thomas1906 wrote:
Sat Dec 01, 2018 2:08 pm
Ik denk dat we het inderdaad zo mogen gaan interpreteren.
Maar of het wel de moeite is als men weg wilt binnen 10 jaar, de vraag is naar waar?
In alle eerlijkheid: 10 jaar lijkt me veel te ambitieus. Dan moet er al aardig wat goed lopen. Ik gok dat we binnen 10 jaar nog gewoon goed op den berg staan.

Om terug te komen op het vorige punt: in die opzicht vind ik die redenering wel OK. Je neemt capaciteit weg om er kantoren in de plek te zetten. Prima. In de plaats daarvan maak je het stadion weer ‘rond’ en compenseer je wat aan capaciteit.

Eric

Post by Eric » Sat Dec 01, 2018 4:21 pm

Ik snap de aantrek van een rond stadion ook wel. Oogt toch wat beter. Maar inderdaad, het mag niet te kaal ogen.

Nu: ik ga er vanuit dat het bezoekersaantal wel terug de hoogte ingaat, maar die volledige capaciteit hebben we nooit nodig.

Post Reply