Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Mark
Re: Clubnieuws

Post by Mark » Wed Dec 07, 2022 9:50 am

Ik vind dat sommigen hier toch wel hard zijn voor Roel. Die blinde haat tegen zogezegde pionnen van Maged is niet aan mij besteed.

Zonder Roel zou het huidige Lierse simpelweg niet bestaan, dat schijnen sommigen te vergeten!
Ik ben hem daar erg dankbaar voor.

Als het waar is dat Roel en Herwig de voorbije jaren het sportieve beleid gevoerd hebben en dat de inbreng van LVT en YT daarin zo goed als nul was, dan is het nog maar afwachten wat de toekomst brengt.
LVT is een succesvol zakenman, maar een voetbalclub is echt iets anders. Kijk maar naar Roland Duchâtelet elke voetbalclub die hij in handen had, heeft hij naar de kloten geholpen nochtans was hij als zakenman zeer succesvol.

Ik heb dus de nodige twijfels bij de huidige gang van zaken en wacht bang af wie er de nieuwe sportieve baas zal worden.
Het zou echt zonde zijn om na de successen van dit seizoen opnieuw bergaf te glijden.

Lipser

Post by Lipser » Wed Dec 07, 2022 5:09 pm

Koen Schokaert wordt dus onze nieuwe sportief verantwoordelijke. Kwestie van jong talent van eigen bodem kansen geven - die dan ook nog eens kansen geeft aan jong talent van eigen bodem - kan dat tellen. Ik denk dat we hiermee ons Lierse DNA verder verzekerd zien en de weg naar verdere professionalisering inzetten.

Berrem

Post by Berrem » Wed Dec 07, 2022 5:33 pm

Dit lijkt me een goede zaak. De nodige sportieve expertise wordt zo toegevoegd.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

ozzy105

Post by ozzy105 » Wed Dec 07, 2022 5:43 pm

Lipser wrote:
Wed Dec 07, 2022 5:09 pm
Koen Schokaert wordt dus onze nieuwe sportief verantwoordelijke. Kwestie van jong talent van eigen bodem kansen geven - die dan ook nog eens kansen geeft aan jong talent van eigen bodem - kan dat tellen. Ik denk dat we hiermee ons Lierse DNA verder verzekerd zien en de weg naar verdere professionalisering inzetten.
2... Leverde goed werk bij Capellen!

Netzer

Post by Netzer » Thu Dec 08, 2022 2:46 pm

Een nieuwe stap naar professionalisering. Er beweegt iets op Lierse en dat is alleen maar positief.
Stilstaan is achteruit gaan. I like it !
Formerly known as Lisp-boy

Lipser

Post by Lipser » Fri Dec 16, 2022 9:32 am

Vandaag interview met LVT in GVA:
Wat ik onthou (buiten het sportieve, waar de terugblik over het algemeen klopt met de realiteit): we verlaten de site in Oosterzonen (en zo lijken alle banden met de familie Van Lommel doorbroken te worden) en we zoeken een oplossing in Kessel/Lier. Ook de bouw van de nieuwe bezoekerstribune wordt uitgesteld, gelet op de ongelooflijk hoge prijzen van bouwmaterialen vandaag (wat ik kan beamen - die stijging is weerzinwekkend).

Lierse-voorzitter Luc Van Thillo blikt tevreden terug op eerste seizoenshelft: “De spelersgroep en sportieve staf hebben sterk werk geleverd”
De eerste stevige weerprik doet Lierse zowaar met spoed de winterbreak induiken, nadat de belangrijke laatste afspraak van het jaar met Club NXT donderdagmiddag werd uitgesteld. Tijd dus om met voorzitter Luc Van Thillo achterom te kijken en tegelijk vooruit te blikken. Vier jaar na zijn komst hebben de Pallieters immers opnieuw een sportieve stap hoger gezet.
Kurt Guldentops
Vandaag om 05:00

LEES OOK. Winterkoude is spelbreker in Challenger Pro League: Club NXT-Lierse K en Deinze-Beerschot uitgesteld

Met een oerdegelijke 7 op 9 veerde Lierse de voorbije weken opnieuw recht na een kleine inzinking. Net op tijd én broodnodig, want ondanks een vrij evenwichtig seizoen hebben de Pallieters zich nog altijd naar een veilige plaats voor de Promotion Play-offs te wroeten. Of met andere woorden: hun stek binnen de eerste zes te vrijwaren. Een vers succes bij Club NXT had de kers op de taart kunnen worden, maar die laatste opdracht van het jaar wordt dus verschoven naar een latere datum. Tijd dan maar voor een sportieve round-up.

Luc Van Thillo: “We staan sinds de derde speeldag continu binnen die top zes, maar moeten vaststellen dat we vijf werkdagen van het einde nog altijd geen ticket voor die Promotion Play-offs in handen hebben. Een plaats binnen de eerste zes was de vooropgestelde ambitie en ook vandaag nog meer dan ooit een doel. Het zou sneu zijn om zevende te eindigen. Dan kom je in een soort niemandsland terecht, waarbij je al een straat voorsprong hebt op die ene degradatieplaats en verder voor niks meer speelt. Dat verdient deze spelersgroep niet.”

Want u bent tevreden over het verloop van het seizoen?

“Absoluut. we zijn als club enorm gegroeid. op het veld, maar ook daarbuiten. we wilden op sportief vlak opnieuw een stapje hoger zetten en dat is gelukt. we kenden meerdere keren wat pech met scheidsrechterlijke beslissingen, denk ik. anders zaten we nu al erg dicht tegen ons doel. maar dat is over een hele competitie meestal in evenwicht. bovendien brachten we toch veelal spektakel op het eigen lisp en scoorden we er 23 goals in negen wedstrijden. met Guillaume De Schryver hebben we de assistkoning, met Leonardo Rocha en Thibaut Van Acker twee jongens die hoog reiken in de topschuttersstand. allemaal feiten die me een erg tevreden voorzitter maken, ja.”

© dsj
Een plaats binnen de eerste zes was de uitgesproken ambitie. Wat als straks dat doel wordt bereikt en er nog tien speeldagen volgen?

“Dan moeten we er het maximale trachten uit te halen en is het onze plicht om een rol van betekenis in die eindronde te spelen. Zonder de druk dat we moeten promoveren. Lukt het niet, dan proberen we komend seizoen gewoon opnieuw. Maar het mag en kan voor alle duidelijkheid wel. We zullen klaar zijn. Ons grote voordeel is dat het niet van moeten is. Ploegen als Beveren, RWDM en Beerschot kennen wel die stress. Zij zullen tegen ons absoluut moeten winnen. In een rol van underdog zijn we misschien wel op ons sterkst.

Wordt er met het oog op die mogelijke Promotion Play-offs naar versterking uitgekeken tijdens de nakende wintermercato?

“De sportieve staf heeft zijn evaluatie gemaakt. We hebben intussen Thibaut Van Acker en Nils Schouterden al langer vastgelegd. Als er iemand bijkomt moet het binnen onze visie passen en moet de nieuwkomer een absolute meerwaarde brengen tegenover de huidige groep. Als zo’n opportuniteit zich aandient zullen we toehappen. Maar we gaan ons zeker niet blind op de transfermarkt gooien. Het geloof en vertrouwen in de huidige spelersgroep is groot.”

En bovendien liggen er nog extrasportieve plannen te wachten. Denk maar aan de bouw van de bezoekerstribune.

“De vergunning is intussen in orde, maar we bekijken wanneer we die werken inplannen. Door de enorme prijsstijgingen komt de werkelijke kost niet meer overeen met de budgetten die oorspronkelijk werden gereserveerd. Bovendien worden alle profclubs ook verplicht om veldverwarming te voorzien, wat ook een enorme extra kost teweegbrengt. En door het verlies van de site Oosterwijk moeten we ons de komende maanden ook in Lier en Kessel reorganiseren. Ons motto is en blijft om de club te runnen als een goede huisvader. We zullen zeker investeren, maar we moeten bekijken waar onze prioriteiten liggen.”

Wat is je sportieve wens in 2023?

“Dat we opnieuw een paar procenten hoger kunnen mikken. Dat geldt overigens voor alle afdelingen binnen de club. Als we sportief nog een stapje kunnen zetten, zullen we weldra met promotie flirten. Daar moeten we naartoe werken. En verder zou ik ook graag enkele jongens uit onze jeugdwerking verder zien ontbolsteren. Met Pieter De Schrijver hebben we al levende reclame tussen de lijnen lopen. Er wordt ongelofelijk goed gewerkt binnen de jeugd. In vijf jaar tijd zijn we van gewestelijk naar elitevoetbal gesprongen. En we vallen er niet uit de toon. Enkele jongeren kloppen aan de poort. Ik hoop dat ze weldra die laatste stap kunnen zetten. Dat zou me enorm blij en trots maken.”

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Fri Dec 16, 2022 1:00 pm

Er is ne stoelendans opkomst, hopelijk positief maar je voelt dat er vanalles gaat gebeuren.
Ik denk dar en iemand vanlommel zen aandelen overpakt en er een financieele injectie op komst is
Wel opmerkelijk dat je wacht met het bouwen voor stijging van de bouwmaterialen die gaan heus niet meer terug zakken.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Dec 16, 2022 2:31 pm

Jelle1906 wrote:
Fri Dec 16, 2022 1:00 pm
Er is ne stoelendans opkomst, hopelijk positief maar je voelt dat er vanalles gaat gebeuren.
Ik denk dar en iemand vanlommel zen aandelen overpakt en er een financieele injectie op komst is
Wel opmerkelijk dat je wacht met het bouwen voor stijging van de bouwmaterialen die gaan heus niet meer terug zakken.
Overlaatst een mail aangekregen alles stijgt weer met 30%
Misschien gaan ze het gewoon herbekijken? Bouwen gaan ze toch...
Wij komen áltijd terug!

Jelle1906

Post by Jelle1906 » Fri Dec 16, 2022 3:09 pm

Ze hebben in augustus beslist het uitvak uit het project te halen en het tz realiseren, ze gingen voor de winterstop eraan beginnen dus hun materialen had er al voor een groot deel aanwezig kunnen zijn, of zelfs al veel van kunnen hebben staan.
Ofwel hebben ze veel aangetekende brieven gehad voor nog ni te kunnen starten mer ik geloof niet dat da aan die prijsstijging ligt

Eric

Post by Eric » Sat Dec 17, 2022 9:02 am

Sneu van de uittribune. Dat doet me ook vragen wat de plannen zijn voor de rest van het stadion. Dat gaat nog een veelvoud kosten..

Post Reply