Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Flor
Re: Clubnieuws

Post by Flor » Sat Dec 18, 2021 1:42 pm

KLSK190630 wrote:
Sat Dec 18, 2021 1:22 pm
De naamswijziging bij de bond gaat wel pas vanaf 2023-2024 dacht ik. Dat kan pas 5 jaar na faillissement dacht ik. Enkel de naam van de vennootschap is gewijzigd. Hopelijk zit ik fout en is de naam vanaf nu wel gewoon KLSK maar ik dacht van niet.
Nee, je hebt gelijk. Denk misschien wel dat dit een voorwaarde is daarvoor, maar vooralsnog hebben we niet écht de naam terug. Komt hopelijk wel ooit, maar dus zeker niet te hard van stapel lopen. Stamnummer vind ik zelf trouwens belangrijker, maar dat is hoe dan ok nog even wachten.

Thomas1906

Post by Thomas1906 » Sat Dec 18, 2021 4:16 pm

KRKN wrote:
Sat Dec 18, 2021 9:48 am
KLSK190630 wrote:
Sat Dec 18, 2021 9:15 am
Top nieuws toch. LVT gaf ik een interview enkele maanden geleden aan dat een NV inderdaad perspectief opent naar een medeinvesteerder. Hij beklemtoonde dat het een belg moet zijn en dat het momenteel zeker nog niet meteen de bedoeling is.

Van mijn part mag er zeker een belg mee investeren. Zal nodig zijn om op termijn dan evt toch naar 1A te gaan. Wat ik nooit meer zie gebeuren omdat ze toch ooit naar 12 zullen gaan in 1A lijkt me, en daar zijn we dan toch net te klein voor. Zou een absolute klucht zijn trouwens met 12.
Lijkt me ook een goeie zet om niet langer van 2 investeerders afhankelijk te zijn maar de lasten wat te dragen. Nu hopen dat de bond meewerkt qua naamsverandering.
Meer investeerders is niet per definitie beter als ik kijk naar de situatie bij Anderlecht.

wekke

Post by wekke » Sun Dec 19, 2021 7:34 am

Dat de naam van die nieuwe NV verandert naar de oude clubnaam, heeft enkel een emotionele waarde voor jullie als supporters, maar eigenlijk stelt dat niet veel voor. Iedereen kan zijn NV noemen zoals hij zelf wil natuurlijk. LVT is enorm sterk in het op tijd paaien van zijn supporters in sportief moeilijkere tijden, heb ik zo de indruk :)

Verandert er voor het overige iets of blijven oa. het stadion en het logo in de persoonlijke portefeuille van LVT?

KRKN

Post by KRKN » Sun Dec 19, 2021 9:31 am

wekke wrote:
Sun Dec 19, 2021 7:34 am
Dat de naam van die nieuwe NV verandert naar de oude clubnaam, heeft enkel een emotionele waarde voor jullie als supporters, maar eigenlijk stelt dat niet veel voor.
Geven we hierboven toch ook aan?

Ivm je vraag: bij mijn weten nog in handen van LVT. En daar heb ik weinig problemen mee: of dat nu in handen is van LVT of een NV: beiden kunnen gewoon doorverkocht worden of niet, dus dat maakt bitter weinig uit. LVT kan als meerderheidsaandeelhouder van die NV toch gewoon doen wat hij wil, dus of dat nu in zijn persoonlijk bezit is of in die NV maakt bij mijn weten bitter weinig uit. Als hij het op een dag beu is en wil verkopen lijkt het me straf dat hij de naam 'voor zich' zou houden.

Ook hier geldt de boodschap: niet laten opnaaien door anderen ;) Het is makkelijk om alles wat LVT doet door een te roze bril (LK kamp) of erg negatief (LL) te bekijken, maar deze naamsverandering en omvorming naar NV stond al lang op het programma en is reeds maanden terug aangekondigd op avonden met de supportersclubs. Is dus gewoon een bevestiging van de uitvoering van dat stappenplan. Naamsverandering bij de bond is in mijn ogen belangrijker (en moeilijker). We zien wel. Er zijn in mijn ogen belangrijkere dossiers voor de club.

wekke

Post by wekke » Sun Dec 19, 2021 10:15 am

KRKN wrote:
Sun Dec 19, 2021 9:31 am
wekke wrote:
Dat de naam van die nieuwe NV verandert naar de oude clubnaam, heeft enkel een emotionele waarde voor jullie als supporters, maar eigenlijk stelt dat niet veel voor.

Ivm je vraag: bij mijn weten nog in handen van LVT. En daar heb ik weinig problemen mee: of dat nu in handen is van LVT of een NV: beiden kunnen gewoon doorverkocht worden of niet, dus dat maakt bitter weinig uit. LVT kan als meerderheidsaandeelhouder van die NV toch gewoon doen wat hij wil, dus of dat nu in zijn persoonlijk bezit is of in die NV maakt bij mijn weten bitter weinig uit. Als hij het op een dag beu is en wil verkopen lijkt het me straf dat hij de naam 'voor zich' zou houden.

Ook hier geldt de boodschap: niet laten opnaaien door anderen ;) Het is makkelijk om alles wat LVT doet door een te roze bril (LK kamp) of erg negatief (LL) te bekijken, maar deze naamsverandering en omvorming naar NV stond al lang op het programma en is reeds maanden terug aangekondigd op avonden met de supportersclubs. Is dus gewoon een bevestiging van de uitvoering van dat stappenplan. Naamsverandering bij de bond is in mijn ogen belangrijker (en moeilijker). We zien wel. Er zijn in mijn ogen belangrijkere dossiers voor de club.
Ik zeg niet dat jullie dat hier niet aangeven, maar merk wel op bijvoorbeeld de FB reacties dat er toch veel zijn die die naamsverandering hoger inschatten dan het is. Als buitenstaander valt het gewoon op dat ze bij jullie zeer slim omgaan met hun communicatie. Zeker qua timing bij het naar buitenbrengen van een bepaalde beslissing of het posten van bepaalde filmpjes of interviews/thema's, maar ook qua inhoud. Doen ze echt wel goed. In ieder geval geen 'opnaaien' van mijn kant, al is mijn vaststelling uiteraard niet helemaal neutraal :)

Die vraag omtrent oa. het stadion komt er niet persé over de verkoopbaarheid of iets dergelijks. Of die nu in het bezit is van de NV of in privé handen, je bent toch afhankelijk van de bedoelingen van derden. Ik stelde de vraag eigenlijk omwille van de inkomsten en onkosten. Is enkel de eigendomsakte in privé handen, wordt er huur betaald door de NV aan de stadioneigenaar, belanden alle inkomsten in de NV. Dat zijn wel zaken die ik me afvraag in een dossier zoals die van jullie. Ik herinner me bijvoorbeeld de situatie van STVV waarbij de club geen recht had op verworven inkomsten in het stadion van Duchatelet. Dan dreigt zo'n club een lege doos te worden en haken investeerders uiteraard af.

Ik heb trouwens dezelfde vragen als het om de Hoge Velden en de stad Lier gaat. Ik ben nogal iemand met een kritische blik :)

KRKN

Post by KRKN » Sun Dec 19, 2021 11:32 am

wekke wrote:
Sun Dec 19, 2021 10:15 am
KRKN wrote:
Sun Dec 19, 2021 9:31 am
wekke wrote:

Ik zeg niet dat jullie dat hier niet aangeven, maar merk wel op bijvoorbeeld de FB reacties dat er toch veel zijn die die naamsverandering hoger inschatten dan het is. Als buitenstaander valt het gewoon op dat ze bij jullie zeer slim omgaan met hun communicatie. Zeker qua timing bij het naar buitenbrengen van een bepaalde beslissing of het posten van bepaalde filmpjes of interviews/thema's, maar ook qua inhoud. Doen ze echt wel goed. In ieder geval geen 'opnaaien' van mijn kant, al is mijn vaststelling uiteraard niet helemaal neutraal :)

Die vraag omtrent oa. het stadion komt er niet persé over de verkoopbaarheid of iets dergelijks. Of die nu in het bezit is van de NV of in privé handen, je bent toch afhankelijk van de bedoelingen van derden. Ik stelde de vraag eigenlijk omwille van de inkomsten en onkosten. Is enkel de eigendomsakte in privé handen, wordt er huur betaald door de NV aan de stadioneigenaar, belanden alle inkomsten in de NV. Dat zijn wel zaken die ik me afvraag in een dossier zoals die van jullie. Ik herinner me bijvoorbeeld de situatie van STVV waarbij de club geen recht had op verworven inkomsten in het stadion van Duchatelet. Dan dreigt zo'n club een lege doos te worden en haken investeerders uiteraard af.

Ik heb trouwens dezelfde vragen als het om de Hoge Velden en de stad Lier gaat. Ik ben nogal iemand met een kritische blik :)
Terechte opmerking over de inkomsten (die ik hier in het verleden ook al heb aangegeven trouwens). Ik vermoed dat dat wel eens kan tegenvallen (de inkomsten die effectief naar de club vloeien bedoel ik), maar ben er wel nog steeds van overtuigd dat het een noodzakelijke zet is om op lange termijn te overleven in het profvoetbal.

Berrem

Post by Berrem » Mon Dec 20, 2021 12:16 pm

Lvt samen met burgemeester voor de pers momenteel. Zal over het stadiondossier gaan vermoed ik.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Eric

Post by Eric » Mon Dec 20, 2021 12:19 pm

Berrem wrote:
Mon Dec 20, 2021 12:16 pm
Lvt samen met burgemeester voor de pers momenteel. Zal over het stadiondossier gaan vermoed ik.
Damn, spannend!

KLSK190630

Post by KLSK190630 » Mon Dec 20, 2021 12:40 pm

Berrem wrote:
Mon Dec 20, 2021 12:16 pm
Waar vind je dat?

TV2002

Post by TV2002 » Mon Dec 20, 2021 2:13 pm

Artikel uit het Nieuwsblad. Mooie extra inkomsten, slim bekeken van de club.

Vaccinatiecentrum Pallieterland brengt Lierse K aardige duit op.

Vaccinatiecentrum Pallieterland is sinds midden oktober gehuisvest in het Herman Vanderpoortenstadion. Dat kost de eerstelijnszone 13.000 euro per maand.

Het vaccinatiecentrum moest na het vertrek uit cultuurcentrum De Mol en de tijdelijke vestiging in het Heilig Hartziekenhuis een nieuw onderkomen vinden door de verlenging van de vaccinatiecampagne. Als zogenaamde penhoudende gemeente voor het vaccinatiecentrum binnen de Eerstelijnszone Pallieterland sloot de stad hiervoor een huurovereenkomst af met de eigenaar van de site: NV Koninklijke Lierse Sportkring.

De eerstelijnszone huurt de ruimtes tot 30 april met de mogelijkheid tot verlenging. De huurprijs bedraagt 9.000 euro per maand en een maandelijkse forfaitaire kostenvergoeding van 4.000 euro.

Ondertussen is de totale factuur bekend voor de inrichting van het vaccinatiecentrum in cultuurcentrum De Mol. Het gaat om een bedrag van 111.161 euro. De inrichting die de eerstelijnszone huurde via Total Concept uit Ranst, werd in wat aangepaste vorm weer opgebouwd in het voetbalstadion van Lierse Kempenzonen. Dat heeft 18.974 euro gekost. De huur van het materiaal komt maandelijks op 7.741 euro. (cvr)

Post Reply