Clubnieuws
-
Re: Clubnieuws
Lierse vernoemd als een van de meeste racisitische supportersclans in FC United. En éérlijk, soms gaan de gezangen er ook gewoon over. Gitzwarte reclame.
-
Wou het ook plaatsen en het was expliciet "Lierse Kempenzonen". Dit is dus een duidelijk verwijzing naar de huidige harde kern in ons stadion.
Nu, het is moeilijk hier iets aan te doen hé. Voetbal blijft een weerspiegeling van onze maatschappij.
Maar zoals hierboven naar verwezen, de gezangen gaan er over bij momenten. En ons bestuur doet hier niets aan buiten een occassioneel nieuwsberichtje op de website.
Nu, het is moeilijk hier iets aan te doen hé. Voetbal blijft een weerspiegeling van onze maatschappij.
Maar zoals hierboven naar verwezen, de gezangen gaan er over bij momenten. En ons bestuur doet hier niets aan buiten een occassioneel nieuwsberichtje op de website.
Ik zou toch graag reactie zien komen vanuit bestuur en supportersfederatie.
Ik walg ook van bv al die anti-waalse gezangen.
Dit is geen Goeie reclame
Ik walg ook van bv al die anti-waalse gezangen.
Dit is geen Goeie reclame
Ik praat het zeker niet goed maar de getuigenis in kwestie kan bijna niet subjectiever. Een ultra/hooligan/supporter van een andere club die de vinger wijst naar supporters van andere clubs... Ik had het veel zwaarwichtiger gevonden mocht de getuigenis van bijvoorbeeld een speler komen.
Niet tegenstaande mag er tegen elke vorm van racisme in ons stadion zwaar worden opgetreden.
Niet tegenstaande mag er tegen elke vorm van racisme in ons stadion zwaar worden opgetreden.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Vooral heel eenzijdig belicht. Ze geven een 'insider' een forum om met slijk te gooien naar andere clubs. Niets onderbouwd.
- Justhomuch
Heb al een paar keer “linkse ratten rol uw matten” gehoord, dus hun banden met s&v liegen er niet om.
We moeten wel eerlijk zijn, die gast zegt dat Antwerp een probleem heeft en Beerschot minder, terwijl dat de harde kern van Antwerp overwegend links is en die van Beerschot meer naar het extreem rechts leunt...
Nu hebben ze in Berlaar natuurlijk wel weer een stok om te slagen terwijl dit 10 jaar geleden bij ons ook al het geval was, en diezelfde gasten staan wel bij hun in’t publiek.
We moeten wel eerlijk zijn, die gast zegt dat Antwerp een probleem heeft en Beerschot minder, terwijl dat de harde kern van Antwerp overwegend links is en die van Beerschot meer naar het extreem rechts leunt...
Nu hebben ze in Berlaar natuurlijk wel weer een stok om te slagen terwijl dit 10 jaar geleden bij ons ook al het geval was, en diezelfde gasten staan wel bij hun in’t publiek.
Wij komen áltijd terug!
-
Met zo iets lachen sponsors écht niet hoor, geloof mij. En de stad ook niet vrees ik.
Of dat nu klopt of niet maakt eigenlijk al niet meer uit, de perceptie is er vanaf nu en geraak daar maar eens vanaf.
Of dat nu klopt of niet maakt eigenlijk al niet meer uit, de perceptie is er vanaf nu en geraak daar maar eens vanaf.
-
Alsof de stad zoiets nog niet weet. Rustig bedekken met de mantel der liefde net zoals ons bestuur dat deed.KLSK190630 wrote: ↑Tue May 18, 2021 8:19 amMet zo iets lachen sponsors écht niet hoor, geloof mij. En de stad ook niet vrees ik.
Ik hoop toch dat bij volgende voorvallen de "leiders" eens op gesprek mogen komen bij het bestuur en dat men streng is als zulke zaken terug gebeuren.
Ja, het is eenzijdig belicht en ik geloof niet dat het op de bovengenoemde clubs beter is. Echter: dat neemt niet weg dat het er inderdaad soms los over gaat bij ons.
Onze harde kern levert uitstekend werk, maar zou toch graag zien dat ze politiek aan de deur laten. Hier komen we als club echt niet goed uit. Geeft anderen een stok om ons tussen de wielen te steken op een moment waarop we dat echt als kiespijn kunnen missen.
Onze harde kern levert uitstekend werk, maar zou toch graag zien dat ze politiek aan de deur laten. Hier komen we als club echt niet goed uit. Geeft anderen een stok om ons tussen de wielen te steken op een moment waarop we dat echt als kiespijn kunnen missen.
Blij om te lezen dat er hier toch ook wat verschoten zijn. Iedereen uiteraard recht om te denken wat hij/zij wil, maar bepaalde spreekkoren horen echt wel niet meer thuis in een voetbalstadion. Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat je tegenstander jennen/aanpakken moet kunnen, maar op basis van huidskleur zou toch wel echt uit den boze moeten zijn.
Verder geen grote fan van de docu, maar wel goed dat ze de discussie een beetje kan aanwakkeren.
Verder geen grote fan van de docu, maar wel goed dat ze de discussie een beetje kan aanwakkeren.