Oud Lierse spelers

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
ozzy105
Re: Oud Lierse spelers

Post by ozzy105 » Thu Feb 22, 2024 6:26 pm

Axassin wrote:
Thu Feb 22, 2024 5:54 pm
Awel, en ik denk dat die het daar goed gaat doen. Mag volledig de kern mee naar zijn hand zetten en spelers kiezen die binnen zijn filosofie passen.

Als je JC haalt, dan weet je dat hij volgens een bepaald systeem wil spelen. Wat doen wij? Wij betrekken hem niet bij de transfers en pakken op de koop toe nog eens spelers die totaal niet in zijn spelfilosofie passen.

Hopelijk leren ze daar nu uit.
En merendeel spelers die zonder club zaten, langdurig out of bankzitters... En starten vanaf nul. Jo kreeg een vergiftigd geschenk!

esreil

Post by esreil » Thu Feb 22, 2024 10:25 pm

Axassin wrote:
Awel, en ik denk dat die het daar goed gaat doen. Mag volledig de kern mee naar zijn hand zetten en spelers kiezen die binnen zijn filosofie passen.

Als je JC haalt, dan weet je dat hij volgens een bepaald systeem wil spelen. Wat doen wij? Wij betrekken hem niet bij de transfers en pakken op de koop toe nog eens spelers die totaal niet in zijn spelfilosofie passen.

Deels akkoord. Maar je mag van een trainer toch wel verwachten dat hij zich aanpast aan het beschikbare spelerspotentieel …. Of is dat teveel verwacht van een proftrainer ?

ozzy105

Post by ozzy105 » Thu Feb 22, 2024 11:29 pm

Hoeveel wedstrijden heeft JC kunnen starten met dezelfde elf? Dan was de ene out voor weken dan de andere weer voor een week enz enz... Begin maar mensen. Voor Jo is dit een goede leerschool geweest dat je niet zo maar mag toehappen al speelt die club profvoetbal en een reeks hoger! Garanties garanties garanties... Zoals eerder gepost nl niks of weinig te maken gehad met inkomende transfers enz... Ik zie hem weer een mooi parcours afleggen nu bij Dessel.

Axassin

Post by Axassin » Fri Feb 23, 2024 8:52 am

esreil wrote:
Thu Feb 22, 2024 10:25 pm
Axassin wrote:

Deels akkoord. Maar je mag van een trainer toch wel verwachten dat hij zich aanpast aan het beschikbare spelerspotentieel …. Of is dat teveel verwacht van een proftrainer ?
Hangt ervan af wat ze jou beloofd hebben bij de contractbespreking natuurlijk. ;) Niet dat ik weet wat er besproken is. Maar je stelt hem aan in maart en verkondigd voor iedereen die het wil horen dat we zijn aanvallend voetbal gaan spelen. Dan heb je tijd genoeg om de kern een beetje samen te stellen op maat van hoe je wil spelen.

De verdediging waarmee hij de competitie moest beginnen, was voor 1B gewoonweg lachwekkend:

- RB: enkel Libert (zwaar ondermaats, was tijdens meerdere matchen in de voorbereiding duidelijk). PDS blesseert zich al in juni. Dat is nog 1.5 maand om een vervanger te zoeken
- CV: Enkel Marijnissen (jonge gast met potentieel maar nog niets bewezen), Nkaka (eigenlijk een 6 die de laatste 3j amper gespeeld heeft) en Vanderhallen.
- LB: enkel Poelmans (meestal degelijk maar geen hoogvlieger voor 1B). Als back-up mogelijks Schouterden :lol:

In mijn ogen kan geen enkele proftrainer daar veel mee aanvangen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

esreil

Post by esreil » Fri Feb 23, 2024 10:29 am

klopt wel wat je zegt maar het blijft wringen bij mij dat hij is niet met een ander tactisch plan kan komen aanzetten, een veldbezetting op maat van de spelers, de spelers gemotiveerd krijgen, agressiviteit in de ploeg krijgen, ...
Vanaf september is je kern wat het is (los van de al dan niet ingeloste beloftes) en daarmee moet je het onderste uit de kan mee halen. En dat heeft hij voor mij niet gedaan.
Wat niet wegneemt dat hij best een sympathieke kerel zal zijn, maar dan ga ik daar liever een pint mee drinken aan den toot dan hem op de bank te zien .. ;-) Gun hem van harte een rustiger seizoen dan dit.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Feb 23, 2024 3:06 pm

esreil wrote:
Fri Feb 23, 2024 10:29 am
klopt wel wat je zegt maar het blijft wringen bij mij dat hij is niet met een ander tactisch plan kan komen aanzetten, een veldbezetting op maat van de spelers, de spelers gemotiveerd krijgen, agressiviteit in de ploeg krijgen, ...
Vanaf september is je kern wat het is (los van de al dan niet ingeloste beloftes) en daarmee moet je het onderste uit de kan mee halen. En dat heeft hij voor mij niet gedaan.
Wat niet wegneemt dat hij best een sympathieke kerel zal zijn, maar dan ga ik daar liever een pint mee drinken aan den toot dan hem op de bank te zien .. ;-) Gun hem van harte een rustiger seizoen dan dit.
Denk je dat TVI met deze zwakke en blessuregevoelige kern het beter had gedaan??? JC heeft alles uit de kast gehaald wat mogelijk was met deze kern, weinig of nooit met dezelfde elf kunnen starten, vanaf nul moeten starten dit seizoen dus geen automatismen enz enz enz.. Eerlijk blijven he. En motiveer maar spelers die dan eerst spelen daarna terug op de bank verzeilen omdat een basisspeler terug zijn plek inneemt enz enz.. Kijk ieder van ons die het spelletje kent wist dat dit een zwaar seizoen zou worden toch? Een plek 12-16 was mijn voorspelling en kijk nu. Je hoefde hier echt geen glazen bol voor te hebben hoor, ik hoop dat LVT na dit seizoen er lessen uittrekt maar vrees ervoor koppigaard hij is! Dus blijf ik bidden en hopen op minstens één medeinvesteerder die ook iets te zeggen heeft enz enz enz!

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Feb 23, 2024 3:27 pm

ozzy105 wrote:
Fri Feb 23, 2024 3:06 pm
esreil wrote:
Fri Feb 23, 2024 10:29 am
Denk je dat TVI met deze zwakke en blessuregevoelige kern het beter had gedaan??? JC heeft alles uit de kast gehaald wat mogelijk was met deze kern, weinig of nooit met dezelfde elf kunnen starten, vanaf nul moeten starten dit seizoen dus geen automatismen enz enz enz.. Eerlijk blijven he. En motiveer maar spelers die dan eerst spelen daarna terug op de bank verzeilen omdat een basisspeler terug zijn plek inneemt enz enz.. Kijk ieder van ons die het spelletje kent wist dat dit een zwaar seizoen zou worden toch? Een plek 12-16 was mijn voorspelling en kijk nu. Je hoefde hier echt geen glazen bol voor te hebben hoor, ik hoop dat LVT na dit seizoen er lessen uittrekt maar vrees ervoor koppigaard hij is! Dus blijf ik bidden en hopen op minstens één medeinvesteerder die ook iets te zeggen heeft enz enz enz!
Kennertje hoor
Wij komen áltijd terug!

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Feb 23, 2024 4:56 pm

Hoefde je geen echte kenner voor te zijn he Justho.

Berrem

Post by Berrem » Wed Apr 10, 2024 7:01 am

https://www.tvoost.be/nieuws/simon-verm ... 8erT6VaFIY

Simon Vermeiren stopt ermee en wordt trainer.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Eric

Post by Eric » Fri Apr 12, 2024 7:26 pm

Berrem wrote:
Wed Apr 10, 2024 7:01 am
https://www.tvoost.be/nieuws/simon-verm ... 8erT6VaFIY

Simon Vermeiren stopt ermee en wordt trainer.
Ge zijt me voor :) die komen we volgend seizoen dus terug tegen.

Post Reply