Jeugdwerking
- Justhomuch
Re: Jeugdwerking
Verschoot er ook van, staat op facebook in een interview.
Wij komen áltijd terug!
Denk wel dat de komende jaren qua resultaten nog pijn kunnen doen, maar wel een mooie stap voor onze club. Pluim op de hoed van DG!
Allemaal mooi, maar toch even melden dat corona hier voor ons groot voordeel is geweest. Voor hetzelfde zaten we nu in 2 de amateur hé. Dus ik vind het wel beetje raar om te lezen zie wat we realiseerde op 3 jaar.eerste jaar oke vrij oke gestrand op een Virton dat veel poen had. Maar 2 de jaar op nippertje. En vraag blijft hadden we het gehaald. Dan kregen we nog promotie . En nu mogen we er na zo een jaar nog in blijven ook. Buiten het sportieve zullen ze zeker wel stappen hebben gezet.maar sportief !
Langs de andere kant ben je de enige ploeg die financieel voldoende in orde was en qua structuur om aanspraak te maken op die promotie. Dat is dus echt wel knap werk geweestCarlke wrote: ↑Thu Mar 18, 2021 7:46 pmAllemaal mooi, maar toch even melden dat corona hier voor ons groot voordeel is geweest. Voor hetzelfde zaten we nu in 2 de amateur hé. Dus ik vind het wel beetje raar om te lezen zie wat we realiseerde op 3 jaar.eerste jaar oke vrij oke gestrand op een Virton dat veel poen had. Maar 2 de jaar op nippertje. En vraag blijft hadden we het gehaald. Dan kregen we nog promotie . En nu mogen we er na zo een jaar nog in blijven ook. Buiten het sportieve zullen ze zeker wel stappen hebben gezet.maar sportief !
2..... Daarom dat ik ook zei het sportieve hé !Zovko wrote: ↑Thu Mar 18, 2021 10:26 pmLangs de andere kant ben je de enige ploeg die financieel voldoende in orde was en qua structuur om aanspraak te maken op die promotie. Dat is dus echt wel knap werk geweestCarlke wrote: ↑Thu Mar 18, 2021 7:46 pmAllemaal mooi, maar toch even melden dat corona hier voor ons groot voordeel is geweest. Voor hetzelfde zaten we nu in 2 de amateur hé. Dus ik vind het wel beetje raar om te lezen zie wat we realiseerde op 3 jaar.eerste jaar oke vrij oke gestrand op een Virton dat veel poen had. Maar 2 de jaar op nippertje. En vraag blijft hadden we het gehaald. Dan kregen we nog promotie . En nu mogen we er na zo een jaar nog in blijven ook. Buiten het sportieve zullen ze zeker wel stappen hebben gezet.maar sportief !
Twee jeugd internationales van. Beerschot u 18 naar ons
Inderdaad zeer mooi. En dat zijn toch gasten die binnen 2-3j de stap zouden kunnen zetten naar de A-kern en speelminuten. Ik vermoed ook dat dat de reden is dat zo'n jongens de overstap maken; bij Beerschot heel veel concurrentie, bij ons meer kans om sneller prof te worden en ervaring op te doen.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Axassin wrote: ↑Mon Mar 29, 2021 3:50 pmInderdaad zeer mooi. En dat zijn toch gasten die binnen 2-3j de stap zouden kunnen zetten naar de A-kern en speelminuten. Ik vermoed ook dat dat de reden is dat zo'n jongens de overstap maken; bij Beerschot heel veel concurrentie, bij ons meer kans om sneller prof te worden en ervaring op te doen.
Dat zou inderdaad de sterkte van het nieuwe Lierse kunnen worden. Als aangetoond wordt dat jonge kerels effectief kans maken op speelminuten (en doorstoten naar de A-kern) ga je de betere jeugdspelers kunnen aantrekken. In 1A geraken immers alleen nog de supertalenten in de A-ploeg, al de andere moeten wijken voor buitenlands makelaarsmateriaal dat om niet-sportieve redenen interessant is.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.
Groot voordeel dat meeste ploegen in buitenlandse handen zijn en opteren van spelers van daar. En eigen jeugd geen kans krijgt. Als je dan het project Lierse hoort weet je wat je moet doen !
Inderdaad. Voeg daar nog eens de naam van DG aan toe en je hebt een mooie kans om aan die gasten aan te bieden.Berrem wrote: ↑Mon Mar 29, 2021 4:32 pmAxassin wrote: ↑Mon Mar 29, 2021 3:50 pmInderdaad zeer mooi. En dat zijn toch gasten die binnen 2-3j de stap zouden kunnen zetten naar de A-kern en speelminuten. Ik vermoed ook dat dat de reden is dat zo'n jongens de overstap maken; bij Beerschot heel veel concurrentie, bij ons meer kans om sneller prof te worden en ervaring op te doen.
Dat zou inderdaad de sterkte van het nieuwe Lierse kunnen worden. Als aangetoond wordt dat jonge kerels effectief kans maken op speelminuten (en doorstoten naar de A-kern) ga je de betere jeugdspelers kunnen aantrekken. In 1A geraken immers alleen nog de supertalenten in de A-ploeg, al de andere moeten wijken voor buitenlands makelaarsmateriaal dat om niet-sportieve redenen interessant is.