Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
mmarinus
Re: Clubnieuws

Post by mmarinus » Tue Nov 13, 2018 10:47 am

Bron: Nieuwsblad+

VOETBAL 1STE AMATEURKLASSE Lierse Kempenzonen

Is Lierse Kempenzonen eindelijk vertrokken?
Deugd, heel veel deugd deed de 1-2 uitzege in Seraing zaterdag bij Lierse Kempenzonen. Op het veld, in de tribunes en in de dug-out overheerste opluchting. De negatieve spiraal is doorbroken, maar zijn de Pallieters nu ook definitief vertrokken?
Waarom wel?
Urbain Spaenhoven faalde nergens in de lagere reeksen

“Ik werkte in het verleden al met hem samen. Hoewel je in het voetbal moeilijk zulke uitspraak kan doen, is hij een garantie voor succes”, weet Yoni Buyens. “Hij brengt een bepaalde manier van voetballen over, die efficiënt is en ook rendeert. De komende weken zal er nog heel stevig tactisch gewerkt worden tot het nieuwe systeem er helemaal ingebakken zit. Maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat dit duo ons naar een hoger niveau zal tillen. Dat was tegen Seraing overigens al merkbaar.”

Nieuw systeem brengt spelers duidelijkheid

“Op dat vlak is het verschil met het verleden heel groot”, weet Jasper Sols. “René Trost had zeker ook zijn kwaliteiten, maar hij legde telkens heel veel verantwoordelijkheid bij de spelers. Dat is nu anders. Elke speler weet nu perfect wat er van hem verwacht wordt op zijn positie. Dat was in Seraing al duidelijk zichtbaar. Het zorgt voor een houvast en vertrouwen. Doet iedereen zijn ding, dan klopt het plan. Daar had de groep nood aan en het zal voor extra vertrouwen zorgen. Uiteraard moeten we de komende weken nog verder verfijnen, maar de basis is zeker gelegd.”

Sterkhouders groeien

Ondanks de nederlaag tegen Thes Sport kon Thomas Wils achterin overtuigen. Yoni Buyens koos uitstekend zijn momenten in Seraing. Youssef Boulaouali zet stappen en Simon Vermeiren is een certitude. De sterkhouders van Lierse kruipen stilaan recht. “We hebben die gasten ook op hun plichten gewezen en hen duidelijk gemaakt dat ze belangrijk moeten zijn voor het team”, weet Dave De Herdt. “Ze moeten in moeilijke momenten de andere jongens meetrekken. Dat moet groeien, maar we zetten stappen.”

Waarom niet?
Eén zwaluw maakt de lente niet

Heel zeker toonde Lierse Kempenzonen veel tekenen van beterschap, maar zeggen dat de trein nu definitief op de rails staat, is wellicht een brug te ver. “Laten we het erop houden dat we een basis hebben gelegd”, vindt Jasper Sols. “Maar de scherpe kantjes moeten er zeker nog af. We moeten nu proberen om een sterke reeks neer te zetten. Het geloof is terug. Dus zeggen dat we daartoe niet in staat zouden zijn, is voorbarig.”

Domme tegengoals blijven een probleem

Dertien tegendoelpunten in elf matchen slikte Lierse Kempenzonen intussen. Niet zelden werden ze in geschenkverpakking overhandigd. Zaterdag in Seraing was het alweer bingo. “Ach, ik wil er geen hoofditem van maken en focus veel liever op de vele dingen die wel heel positief waren in Seraing”, weet Dave De Herdt. “Maar het klopt dat die tegengoal totaal onnodig was. Alles wat Da Silva fout kon doen bij de actie die naar de 1-1 leidde, ging ook verkeerd. Die individuele missertjes moeten eruit, maar ze zijn niet van die grootteorde om een opgang in het klassement te belemmeren.”

Thuis wordt nauwelijks gewonnen

Amper één overwinning op het eigen Lisp in zes thuismatchen, een flauwe zeven op achttien voor eigen volk. Wie echt bovenin wil meedraaien, moet betere cijfers op het rapport krijgen. “Helemaal mee eens dat het te weinig is”, pikt Jasper Sols in. “We hebben de fans op hun honger laten zitten en het wordt de hoogste tijd om het tij te keren. Voor veel spelers was voetballen op een goed bezet Lisp een aanpassing. Maar steeds meer beseffen we dat het een troef is. Ook al presteerden we minder, al die mensen bleven telkens als een blok achter de ploeg staan. Ik denk dat ook in eigen huis snel beterschap zal volgen. Een zege zaterdag tegen RWDM zou wonderen doen.”

KRKN

Post by KRKN » Tue Nov 13, 2018 3:25 pm

Mooi, ze lijken dus wel tevreden te zijn en voldoende ambitieus. Maar inderdaad: een reeks neerzetten is nodig.

Flor

Post by Flor » Wed Nov 14, 2018 8:37 pm

Iemand een idee op hoeveel de aboteller nu uiteindelijk is blijven steken?

Pelle

Post by Pelle » Thu Nov 15, 2018 12:04 pm

Flor wrote:
Wed Nov 14, 2018 8:37 pm
Iemand een idee op hoeveel de aboteller nu uiteindelijk is blijven steken?
Net geen 3000 denk ik

KRKN

Post by KRKN » Thu Nov 15, 2018 12:11 pm

Stukje op RTV vandaag over onze spelers die training geven aan kinderen die kampen met obesitas:

https://www.rtv.be/artikels/spelers-lie ... cht-a61345

Berrem

Post by Berrem » Thu Nov 15, 2018 1:58 pm

KRKN wrote:
Thu Nov 08, 2018 8:00 am
Donovanbob wrote:
Wed Nov 07, 2018 6:28 pm
Ze verhuren aan dat bedrijf en zorgt voor extra geld. Als het stadion in handen is van LK natuurlijk.
Heb ook al reclame van dit bedrijf zien hangen afgelopen zaterdag.
Terechte opmerking. Nu, ik ga er vanuit dat het geld wel naar LK vloeit gezien de reclame op Facebook en dergelijke, anders zou het nogal een lullige communicatie zijn :D
Mij lijkt dit zeer positief nieuws. Zo wordt het stadion beter benut. Onderdeel van een betere commerciële uitbouw. Bij onze Mechelsen buren is dit ook al even een gangbare praktijk om loges als kantoorruimte te verhuren.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Eric

Post by Eric » Thu Nov 15, 2018 2:21 pm

Berrem wrote:
Thu Nov 15, 2018 1:58 pm
KRKN wrote:
Thu Nov 08, 2018 8:00 am
Donovanbob wrote:
Wed Nov 07, 2018 6:28 pm
Ze verhuren aan dat bedrijf en zorgt voor extra geld. Als het stadion in handen is van LK natuurlijk.
Heb ook al reclame van dit bedrijf zien hangen afgelopen zaterdag.
Terechte opmerking. Nu, ik ga er vanuit dat het geld wel naar LK vloeit gezien de reclame op Facebook en dergelijke, anders zou het nogal een lullige communicatie zijn :D
Mij lijkt dit zeer positief nieuws. Zo wordt het stadion beter benut. Onderdeel van een betere commerciële uitbouw. Bij onze Mechelsen buren is dit ook al even een gangbare praktijk om loges als kantoorruimte te verhuren.
Absoluut. Ik hoop dat er nog dergelijke nieuws volgt. Een financieel gezonde club primeert voor mij op het sportieve. Hoewel de 2 natuurlijk best gelijk lopen.

Flor

Post by Flor » Thu Nov 22, 2018 4:55 pm

In de reeks niet zl belangrijk maar toch grappig clubnieuws: bestellen van de Lispergin kan nu! :D

Berrem

Post by Berrem » Thu Nov 22, 2018 6:33 pm

Flor wrote:
Thu Nov 22, 2018 4:55 pm
In de reeks niet zl belangrijk maar toch grappig clubnieuws: bestellen van de Lispergin kan nu! :D
Leuk initiatief. En commercieel slim gezien vlak voor de feestdagen.
Lierenaars, strijk uw krijgsbanier in ruil voor eerherstel en een streep voetbalplezier.

Eric

Post by Eric » Fri Nov 23, 2018 2:38 pm

Berrem wrote:
Thu Nov 22, 2018 6:33 pm
Flor wrote:
Thu Nov 22, 2018 4:55 pm
Leuk initiatief. En commercieel slim gezien vlak voor de feestdagen.
Ik overweeg er eentje te bestellen. Wel aan de prijzige kant, en ik vermoed nu ook weer niet dat het topkwaliteit gaat zijn.
Zou zoiets veel opbrengen? Kan me moeilijk voorstellen dat er daarvan meer als 50 over de toog gaan.

Post Reply