Jeugdwerking

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Justhomuch
Re: Jeugdwerking

Post by Justhomuch » Mon Nov 25, 2019 8:36 am

yellowblackgirl wrote:
Mon Nov 25, 2019 7:52 am
Dankuwel Coach ;) Wij vinden het nog steeds de juiste beslissing! De opleiding dat die jongens nu krijgen vind ik zelfs ongezien op eliteniveau wanneer ik dit vergelijk met bv Beerschot. Jongens die uit een lagere reeks komen groeien zienderogen en jongens die al iet of wat op niveau zijn omdat ze een andere opleiding hebben genoten krijgen de kans om al is van de beloften te proeven. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat die gewestelijke matchen minder leuk zijn aangezien ze daar totaal geen tegenstand hebben. Anderzijds amuseren ze zich ook wel op die wedstrijden maar er mag nog meer tegenstand komen.
Ik probeer een beetje de ploegen te volgen via BFF, de gewestelijke ploeg van de beloften (denk ik?) doen het daar toch niet echt bijzonder goed...
Wij komen áltijd terug!

yellowblackgirl

Post by yellowblackgirl » Mon Nov 25, 2019 8:40 am

Justhomuch wrote:
Mon Nov 25, 2019 8:36 am
yellowblackgirl wrote:
Dankuwel Coach ;) Wij vinden het nog steeds de juiste beslissing! De opleiding dat die jongens nu krijgen vind ik zelfs ongezien op eliteniveau wanneer ik dit vergelijk met bv Beerschot. Jongens die uit een lagere reeks komen groeien zienderogen en jongens die al iet of wat op niveau zijn omdat ze een andere opleiding hebben genoten krijgen de kans om al is van de beloften te proeven. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat die gewestelijke matchen minder leuk zijn aangezien ze daar totaal geen tegenstand hebben. Anderzijds amuseren ze zich ook wel op die wedstrijden maar er mag nog meer tegenstand komen.
Ik probeer een beetje de ploegen te volgen via BFF, de gewestelijke ploeg van de beloften (denk ik?) doen het daar toch niet echt bijzonder goed...
Een gewestelijke ploeg beloften bestaat niet hoor.. je hebt buiten de andere jeugdploegen een u17 ploeg en een beloftenploeg. De u17 hebben alles gewonnen in hun reeks met veel doelpunten en amper tegendoelpunten... wetende dat daar dan ook nog heel veel 15 jarigen meespelen

yellowblackgirl

Post by yellowblackgirl » Mon Nov 25, 2019 8:46 am

yellowblackgirl wrote:
Mon Nov 25, 2019 8:40 am
Justhomuch wrote:
yellowblackgirl wrote:
Een gewestelijke ploeg beloften bestaat niet hoor.. je hebt buiten de andere jeugdploegen een u17 ploeg en een beloftenploeg. De u17 hebben alles gewonnen in hun reeks met veel doelpunten en amper tegendoelpunten...Om juist te zijn 47 doelpunten en 5 tegen... wetende dat daar dan ook nog heel veel 15 jarigen meespelen

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Nov 25, 2019 12:00 pm

yellowblackgirl wrote:
Justhomuch wrote:
yellowblackgirl wrote:
Een gewestelijke ploeg beloften bestaat niet hoor.. je hebt buiten de andere jeugdploegen een u17 ploeg en een beloftenploeg. De u17 hebben alles gewonnen in hun reeks met veel doelpunten en amper tegendoelpunten... wetende dat daar dan ook nog heel veel 15 jarigen meespelen
Bedoel de reserveploeg van de beloften.
Wij komen áltijd terug!

yellowblackgirl

Post by yellowblackgirl » Mon Nov 25, 2019 12:43 pm

Justhomuch wrote:
Mon Nov 25, 2019 12:00 pm
yellowblackgirl wrote:
Justhomuch wrote:

Die bestaat bij mijn weten ook niet .. enkel beloften..geen reserven...

Justhomuch

Post by Justhomuch » Mon Nov 25, 2019 3:15 pm

yellowblackgirl wrote:
Mon Nov 25, 2019 12:43 pm
Justhomuch wrote:
Mon Nov 25, 2019 12:00 pm
yellowblackgirl wrote:

Die bestaat bij mijn weten ook niet .. enkel beloften..geen reserven...
Image
Wij komen áltijd terug!

Dakke

Post by Dakke » Mon Nov 25, 2019 10:05 pm

Ik heb gehoord dat het over een veteranenploeg gaat ;)

Justhomuch

Post by Justhomuch » Fri Jan 24, 2020 12:03 pm

Uit GVA van vandaag:

DEINZE - LIERSE KEMPENZONEN ZATERDAG 20.00U Ex-speler Kris De Wree stapte mee in jeugdproject van Lierse Kempenzonen
“Onvoorstelbaar hoeveel werk hier op korte termijn verricht is”

Toen Lierse Kempenzonen anderhalf jaar geleden het levenslicht zag, stond een professionele omkadering van de jeugd helemaal bovenaan de to-dolijst. Twintig maanden later hebben de Pallieters ferme stappen gezet in de richting van hun gerenommeerde jeugdwerking van weleer. In de schaduw schaaft beloftecoach Kris De Wree (38) aan de eerste afgewerkte producten. “Die gasten moeten vooral plezier beleven. Voetbal moet een spelletje blijven.”
Het zou een quizvraag kunnen zijn: welke speler sloot zijn profcarrière af op het Lisp om er zeven jaar later als trainer weer aan de slag te gaan? U raadt het al: Kris De Wree. De Wase rechtsback startte zijn carrière bij KSK Beveren, om via Germinal Beerschot en Roda JC in 2010 bij Lierse te belanden.
Lierse was net naar eerste klasse gepromoveerd, een woelige periode onder Maged Samy. Hij zou er tot 2012 blijven. Om zowat zeven turbulente jaren later opnieuw op het Lisp te belanden. Deze keer als coach weliswaar, want op zijn 38ste heeft de voormalige verdediger alle ambitie om zelf voetbalschoenen aan te trekken opgeborgen. “Ik ben in 2012 definitief gestopt met voetballen. Het was een beetje van moeten. Ik worstelde met een langdurige blessure. Een vervelend kraakbeenletsel aan de knie.”
Voor De Wree was er geen plek meer. “Chris Janssens was aanvankelijk trainer, maar werd aan de kant geschoven. Zijn opvolger wilde komaf maken met de te ruime kern en alle jongens die voor langere tijd in de ziekenboeg toefden, mochten beschikken. Dat betekende voor mij het einde, want ik kon me niet opladen om op een lager niveau te gaan voetballen. Ik heb nog wel twee jaar louter voor het plezier bij Sporting Vremde gevoetbald, maar toen er kindjes volgden, was ook dat hoofdstuk afgesloten.”
Je streek dus op Lierse neer in volle Maged Samy-tijd. Geen eenvoudige periode.

“Klopt. In dat eerste seizoen waren de resultaten niet super, maar was de sfeer wel top. We wisten ons op de slotdag toch nog te redden na een 0-0-gelijkspel tegen Club Brugge. En moesten in feite aartsvijand KV Mechelen bedanken, dat Eupen met 2-1 klopte. Het seizoen daarop is de neergang begonnen. Ik herinner me nog de foto van een wereldbol in jullie krant, waarop alle verschillende nationaliteiten stonden afgebeeld. Het waren er twintig als ik me niet vergis. Echt ongezien, want we hadden een kern van 24 spelers. Een paar maanden later was ook mijn verhaal helemaal geschreven.”
En verdween je volledig uit het voetbal?
“Ja, ik had er even genoeg van. Dat had - voor alle duidelijkheid - niets met mijn tijd bij Lierse te maken, hoor. Ik vond een job bij de Vlaamse overheid, die ik ook nu nog deeltijds uitoefen. Maar anderhalf jaar geleden begon het toch plots opnieuw te kriebelen. Ik begon aan de trainerscursus, met onder anderen Mo Messoudi. Zo ben ik Dirk Gyselinckx tegen het lijf gelopen.”
En was een terugkeer naar het Lisp snel geregeld?
“In feite wel, ja. De manier waarop Dirk het jeugdproject van Lierse voorstelde, werkte echt aanstekelijk. Hij zou in Lier opnieuw een jeugdwerking uit de grond stampen waar naar opgekeken werd, een opleidingscentrum creëren waar jongeren naar het eerste elftal kunnen doorstromen. Ik kreeg meteen goesting.”
“Wel, het is onvoorstelbaar hoeveel werk hij op zo’n korte termijn verricht heeft. Tegelijk zie je ook de infrastructuur een metamorfose ondergaan. Toen ik hier kwam, lag het oefencomplex in Kessel er verloederd bij, kreunend onder het vandalisme zelfs. In amper zes maanden tijd steekt de jeugdsite al in een heel ander kleedje. Enorm mooi om te zien en het maakt dit project ook geloofwaardig. Het bestuur laat zien dat het menens is.”
Je traint nu de beloften, waar voor aanvang van het seizoen een aantal ruwe diamanten werden aangekondigd.
“Die zijn er ook, maar je kan geen wonderen verwachten. Die gasten zijn nog jong. Technisch ongelofelijk sterk, maar ze moeten eerst kracht en uithoudingsvermogen kweken. Het is alleszins erg plezierig werken met die jongens. Geen ego’s, alles is nog heel authentiek. Je haalt er positieve energie uit. Ze gaan allemaal mee in het verhaal en zijn razend ambitieus. Op een invullijst voor het seizoen mochten ze hun persoonlijk doel neerpennen. Bijna allemaal willen ze nog dit seizoen of uiterlijk volgend jaar in het eerste elftal spelen.”
Is dat eerste elftal momenteel niet de grote dwarsligger in jullie verhaal?
“Deels wel natuurlijk. Het ideale scenario zou promotie naar 1B zijn. Dan komen we met de jeugd meteen in het elitevoetbal terecht. Maar we moeten realistisch zijn en hebben intussen plan B bovenaan gelegd. Dat betekent dat we een aanvraag willen doen om interprovinciaal te kunnen voetballen. De audit vond afgelopen week plaats. Kunnen we die stap zetten, dan zijn we op de goede weg. Want we merken dat we op korte tijd toch al enige naam en faam hebben gemaakt. De kwaliteit van onze opleiding verspreidt zich als een lopend vuurtje. Dat is de beste reclame.”
Je was een vrij rustige jongen op het veld. Is de trainer even ingetogen als de speler destijds?
“Ik probeer vooral positief te coachen. Natuurlijk is de druk om sterke resultaten neer te zetten bij de beloften minder aanwezig en zitten er geen drieduizend fans in de tribune tijdens een match. Dus wil ik vooral dat die gasten veel plezier beleven. Voetbal moet een spelletje blijven. En tegelijk probeer ik hen zaken bij te brengen die me uit het profbestaan zelf zijn bijgebleven. Ik wil hen klaarstomen voor het echte werk.”
Reikt jouw ambitie verder dan het jeugdvoetbal?
“Het klopt dat ik de microbe serieus te pakken heb. Ik wil dus wel hoger mikken dan louter een belofteploeg. Op termijn zou ik graag trainer van een eerste elftal worden. Die kick voelen, ik wil absoluut weten wat het precies is. De goesting is er om iedere dag opnieuw op dat veld te staan. Dan moet je verder stappen zetten, vind ik. Ik werk intussen aan mijn UEFA-A diploma.”
Wanneer zullen de eerste diamanten helemaal geslepen zijn in Lier?
“Moeilijk om daar een exact moment op te kleven. Ik denk dat het eerste elftal nu in eerste instantie naar de korte termijn moet kijken. En dan moeten we vooral matchen winnen en punten pakken. Manito Garcia en Younes Ben Hammou kwamen al even piepen, maar het is uiteraard niet het ideale moment om die jongens nu al te brengen. Neen, het behoud verzekeren zal van de huidige groep moeten komen. En die moet daar ook toe in staat zijn.”
KURT GULDENTOPS
Wij komen áltijd terug!

KRKN

Post by KRKN » Thu Apr 09, 2020 6:38 pm

JEUGDLABEL ✅ Onze club is fier om te melden dat ze succesvol een audit heeft doorstaan en zo het hoogst mogelijke jeugdlabel heeft behaald!

Onze club hecht veel belang aan zijn jeugdwerking en dan is deze erkenning een mooie beloning voor het geleverde werk.

Lees er meer over via 👉 https://lierse.com/nieuws/lierse-behaalt-ip-jeugdlabel

#ONZETOEKOMST

Devyd

Post by Devyd » Thu Apr 09, 2020 6:41 pm

KRKN wrote:
Thu Apr 09, 2020 6:38 pm
JEUGDLABEL ✅ Onze club is fier om te melden dat ze succesvol een audit heeft doorstaan en zo het hoogst mogelijke jeugdlabel heeft behaald!

Onze club hecht veel belang aan zijn jeugdwerking en dan is deze erkenning een mooie beloning voor het geleverde werk.

Lees er meer over via 👉 https://lierse.com/nieuws/lierse-behaalt-ip-jeugdlabel

#ONZETOEKOMST
Zeer goed nieuws !

Post Reply