Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Carlke
Re: Clubnieuws

Post by Carlke » Tue Oct 15, 2019 9:56 pm

Ik denk dat hij gewoon op de bank zal zitten om in orde te zijn. Urban zal nu alles op zich nemen. En zo te lezen is Dirk al vaak betrokken met eerste ploeg. Denk dat urbain nu betere man naast zich heeft met meer tactisch inzicht dan Rocky.

KRKN

Post by KRKN » Tue Oct 15, 2019 10:52 pm

Carlke wrote:
Tue Oct 15, 2019 9:56 pm
Ik denk dat hij gewoon op de bank zal zitten om in orde te zijn. Urban zal nu alles op zich nemen. En zo te lezen is Dirk al vaak betrokken met eerste ploeg. Denk dat urbain nu betere man naast zich heeft met meer tactisch inzicht dan Rocky.
Dit. Mij lijkt het geen kwestie van centen hoor. Welke ‘grote’ naam gaat er daar nu nog plaatsnemen met US achter hem? Dit is een logisch gevolg van de (matige) beslissing die ze een poos terug gemaakt hebben.

Dirk heeft wel het charisma dat nodig is om de jongens tijdens de match aan te sporen denk ik. In dat opzicht is dit de minst slechte keuze. Ik denk dan ook niet dat de jeugd hieronder gaat lijden.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Wed Oct 16, 2019 12:11 am

Het is een tijd geleden dat ik hier nog iets neergepend heb. Ik volg het dit seizoen allemaal iets meer vanop een afstand. Tegen Heist nog eens komen kijken, na de wedstrijd iets willen typen, maar halverwege gestopt en het forum terug dichtgeklikt.

Nu moet het me toch wat van het hart. Het ontslag van Rocky Peeters is een goede keuze. Logisch ook gewoon. Ik kan niet zeggen dat ik er ontevreden mee ben. Integendeel zelfs. Een machtswissel is gewoon aan de orde.

Tot daar de goede beslissing voor mij. Toch als we willen zijn wie we steeds zeggen te willen zijn: een profclub. Dat je dan je jeugdcoördinator Hoofdtrainer maakt, vind ik alweer een constructie die me in de haren doet krabben.

Morgen lezen we wellicht een nieuw verkoopspraatje in de krant. Onze voorzitter die komt zeggen dat we veel kennis in huis hebben en die dan maar moeten gebruiken. Ofzoiets. Sinds het faillissement van Lierse SK ben ik toch waakzamer geworden voor zulke dingen.

Daarnaast was LVT zijn periode op Antwerp ook niet bepaald succesvol te noemen. Ik vind het niet verkeerd om als supporter toch wat minder woorden en wat meer daden te verwachten. Want het excuus “commercieel doen we het goed en hebben we al mooie zaken gerealiseerd” begint stilaan op te geraken.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Wed Oct 16, 2019 12:19 am

Gerda wrote:
Tue Oct 15, 2019 9:10 pm
Spaenhoven heeft geen UEFA A of B. Nico Van Kerckhoven enkel UEFA B.
De licentievoorwaarden voor 1ste amateur vragen een hoofdcoach met UEFA A.

Ik had Dirk liever bij de jeugd gezien, dan zich hier nu op te offeren voor de ploeg.
Dus stel dat Urbain samen met Dirk de boel op de rails krijgt, dan moeten we op zoek naar een nieuwe trainer voor de aanvraag van een licentie voor 1B? Of lees ik dat verkeerd?

Flor

Post by Flor » Wed Oct 16, 2019 7:16 am

Lierenaar wrote:
Wed Oct 16, 2019 12:19 am
Gerda wrote:

Ik had Dirk liever bij de jeugd gezien, dan zich hier nu op te offeren voor de ploeg.
Dus stel dat Urbain samen met Dirk de boel op de rails krijgt, dan moeten we op zoek naar een nieuwe trainer voor de aanvraag van een licentie voor 1B? Of lees ik dat verkeerd?
Zal er vanaf hangen wat Dirk heeft.

Ik gok dat ze erop gaan speculeren dat US niet als T1 beschouwd kan worden omdat hij niet op de bank plaatsneemt.

Kempenzoon

Post by Kempenzoon » Wed Oct 16, 2019 8:30 am

Flor wrote:
Wed Oct 16, 2019 7:16 am
Lierenaar wrote:
Gerda wrote:

Ik gok dat ze erop gaan speculeren dat US niet als T1 beschouwd kan worden omdat hij niet op de bank plaatsneemt.
Ik denk dat met de uitspraak van de licentiecommissie ivm Kompany wel duidelijk is geworden dat dat niet voldoende is.

Axassin

Post by Axassin » Wed Oct 16, 2019 8:39 am

Lierenaar wrote:
Wed Oct 16, 2019 12:11 am
Het is een tijd geleden dat ik hier nog iets neergepend heb. Ik volg het dit seizoen allemaal iets meer vanop een afstand. Tegen Heist nog eens komen kijken, na de wedstrijd iets willen typen, maar halverwege gestopt en het forum terug dichtgeklikt.

Nu moet het me toch wat van het hart. Het ontslag van Rocky Peeters is een goede keuze. Logisch ook gewoon. Ik kan niet zeggen dat ik er ontevreden mee ben. Integendeel zelfs. Een machtswissel is gewoon aan de orde.

Tot daar de goede beslissing voor mij. Toch als we willen zijn wie we steeds zeggen te willen zijn: een profclub. Dat je dan je jeugdcoördinator Hoofdtrainer maakt, vind ik alweer een constructie die me in de haren doet krabben.

Morgen lezen we wellicht een nieuw verkoopspraatje in de krant. Onze voorzitter die komt zeggen dat we veel kennis in huis hebben en die dan maar moeten gebruiken. Ofzoiets. Sinds het faillissement van Lierse SK ben ik toch waakzamer geworden voor zulke dingen.

Daarnaast was LVT zijn periode op Antwerp ook niet bepaald succesvol te noemen. Ik vind het niet verkeerd om als supporter toch wat minder woorden en wat meer daden te verwachten. Want het excuus “commercieel doen we het goed en hebben we al mooie zaken gerealiseerd” begint stilaan op te geraken.
Ik volg wel. Nu, van verschillende ex-jeugdspelers van de sportkring hoor ik dat Dirk de beste trainer is die ze ooit hebben gehad (en die gasten waarover ik het heb, hebben toch bij Anderlecht, Westerlo,... gespeeld). Wilt natuurlijk niet zeggen dat hij het meteen goed zal doen als hoofdcoach. Maar hij is alleszins wel iemand die met mensen omkan. Daar leek mij Rocky, naast zijn tactische onbekwaamheid, serieus in te falen.

Klopt wel volledig dat de maanden/jaren van de waarheid eraan komen. De periode van LVT bij Antwerp moet je hier wel los van zien denk ik. Was daar mede-bestuurslid maar ging niet over het sportieve ofzo. Had daar buiten zijn financiële inbreng weinig in de pap te brokken.
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”

Flor

Post by Flor » Wed Oct 16, 2019 11:34 am

Kempenzoon wrote:
Wed Oct 16, 2019 8:30 am
Flor wrote:
Wed Oct 16, 2019 7:16 am
Lierenaar wrote:

Ik denk dat met de uitspraak van de licentiecommissie ivm Kompany wel duidelijk is geworden dat dat niet voldoende is.
Ach, vermoedelijk is die licentie dit jaar toch verloren moeite.

Lierenaar

Post by Lierenaar » Wed Oct 16, 2019 2:09 pm

Axassin wrote:
Wed Oct 16, 2019 8:39 am
Lierenaar wrote:
Wed Oct 16, 2019 12:11 am

Ik volg wel. Nu, van verschillende ex-jeugdspelers van de sportkring hoor ik dat Dirk de beste trainer is die ze ooit hebben gehad (en die gasten waarover ik het heb, hebben toch bij Anderlecht, Westerlo,... gespeeld). Wilt natuurlijk niet zeggen dat hij het meteen goed zal doen als hoofdcoach. Maar hij is alleszins wel iemand die met mensen omkan. Daar leek mij Rocky, naast zijn tactische onbekwaamheid, serieus in te falen.

Klopt wel volledig dat de maanden/jaren van de waarheid eraan komen. De periode van LVT bij Antwerp moet je hier wel los van zien denk ik. Was daar mede-bestuurslid maar ging niet over het sportieve ofzo. Had daar buiten zijn financiële inbreng weinig in de pap te brokken.
Ik twijfel niet aan de capaciteiten van DG Axassin. Ik ken hem niet persoonlijk, maar binnen het huidige Lierse Kempenzonen is hij waarschijnlijk de man met het sterkste CV. Als jeugdcoordinator dan toch. Als T1 blijf ik het een gok vinden. En laat een gok nu net iets zijn wat we niet nodig hebben in onze situatie. Al zal Spaenhoven zal in de praktijk gewoon T1 zijn. Maar we kunnen dat niet zeggen omdat hij niet over het juiste diploma beschikt. Ik blijf het knip en plakwerk vinden dat me soms herinnert aan minder leuke tijden op het Lisp. En dat wil ik van mijn leven niet meer meemaken.

Wat LVT zijn periode bij Antwerp betreft: daar was hij algemeen directeur. Dus ik weiger te geloven dat je dan enkel voor de financiële inbreng daar zit. Op die stoel wil je gewoon mee beslissen. Pas vanaf dat Patrick De Cuyper heeft overgenomen is de boel daar eigenlijk vertrokken. Antwerp heeft in de LVT-periode eigenlijk nooit meegedaan voor de prijzen. Dus ik hoop dat ons niet datzelfde lot beschoren is. Want te lang blijven aanmodderen in een reeks als 1ste amateur lijkt me dodelijk.

KRKN

Post by KRKN » Wed Oct 16, 2019 4:27 pm

Ik gok dat ze er nu van uitgaan dat ze met DG het seizoen kunnen uitdoen en dan in (veiligere) wateren de situatie naar volgend jaar toe gaan herevalueren. De eerste zorg is nu terug wat kalmte laten terugkeren. Dat kan alleen maar met beterschap in de resultaten.

Post Reply