Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse kunnen hier besproken worden.
Fiero67
Re: Clubnieuws

Post by Fiero67 » Mon Feb 23, 2026 1:30 pm

Ik vind dat er in gans deze transfersaga nogal vlot over het feit gegaan wordt van de individuele voetballer zelf (en waarschijnlijk ook de entourage).

Als je in de krant leest dat ze bijna allemaal hun overstap een (grote) stap voorwaarts vinden - denk je dan dat het zo eenvoudig is om deze aan boord te houden?

Neem nu De Kerf - die heeft de overstap naar 1A gemaakt. Hij wou die stap maken. Hoe zou die reageren als deze hem geweigerd wordt? Zou die nog gemoriveerd zijn?
Misschien is het zelfs contractueel bepaald bij sommige dat een overgang naar 1A niet geweigerd kan worden.

Ik bedoel maar: los van het finaciële plaatje waar KLSL in vertoeft (doorverkopen om het hoofd boven water te houden), is er ook nog een psychosociaal aspect. Wat nut heeft het om iemand aan boord te hoduen die vind dat hij een grote kans geweigerd is?
Bepaalde spelers trekken ze waarschijnlijk aan met de belofte om te kunnen doorstromen als het feit zich voordoet- wat zou dit betekenen denk je als men ziet dat dit plots niet kan en geweigerd wordt. Je leest nu toch ook dat sommigen bij ons tekenen omdat ze dit als een mogelijke overstap beschouwen. Ervaring opdoen en in de kijker spelen.

Het is zo een dune lijn om op te balanceren in dit model.

Een gegeven blijft dat dit allemaal niet aan de orde was als er voldoende financiële slagkracht was. Maar die is er momenteel niet.

Devyd

Post by Devyd » Mon Feb 23, 2026 5:19 pm

Correct me if im wrong ,

Maar ben ik de enige die momenteel het gevoel heeft dat sommige spelers meer met hun eigen bezig zijn ipv met het team ?

Ik neem nu maar als voorbeeld Van Meirvenne .

Die doet de laatste weken ni anders dan zichzelf vast lopen om toch maar een mannetje meer uit te schakelen , ipv het overzicht behouden en een team maat sneller aan te spelen .

Daar sta dan bv weer wel een Masaki tegenover die vaak in het middenveld de shit van een ander gaat oplossen . Terwijl die eigenlijk al een heel seizoen niet op zijn positie staat te spelen .

Canon

Post by Canon » Mon Feb 23, 2026 5:59 pm

Fiero67 wrote:
Mon Feb 23, 2026 1:30 pm
Je leest nu toch ook dat sommigen bij ons tekenen omdat ze dit als een mogelijke overstap beschouwen. Ervaring opdoen en in de kijker spelen.
Dat is dan ook de enige ambitie om bij Lierse te komen spelen.
Rechtstreekse promotie of zelfs Top 6 is een zeer verre utopie.

Spelers zoals een Brüls, Mertens, Boone, Radja... gaan niet naar SKB/Patro om zich in de kijker spelen, die weten gewoon dat die clubs ambitie hebben om naar 1A te gaan.

Carlke

Post by Carlke » Mon Feb 23, 2026 9:19 pm

Devyd wrote:
Mon Feb 23, 2026 5:19 pm
Correct me if im wrong ,

Maar ben ik de enige die momenteel het gevoel heeft dat sommige spelers meer met hun eigen bezig zijn ipv met het team ?

Ik neem nu maar als voorbeeld Van Meirvenne .

Die doet de laatste weken ni anders dan zichzelf vast lopen om toch maar een mannetje meer uit te schakelen , ipv het overzicht behouden en een team maat sneller aan te spelen .

Daar sta dan bv weer wel een Masaki tegenover die vaak in het middenveld de shit van een ander gaat oplossen . Terwijl die eigenlijk al een heel seizoen niet op zijn positie staat te spelen .
Nagel op de kop denk ... zekef nu we er zo voorstaan !

Post Reply