Clubnieuws

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Schizo
Re: Clubnieuws

Post by Schizo » Tue Oct 31, 2023 8:14 pm

Justhomuch wrote:
Fri Oct 13, 2023 6:09 pm
Carlke wrote:
Fri Oct 13, 2023 5:21 pm
ozzy105 wrote:
Fri Oct 13, 2023 3:09 pm

Geld is er wel maar de voorzitter let op zijn centen... Waarom die eigenlijk de club overnam mag Joost weten! Betreffende Dirk, ieder zijn mening maar de volgende met een Lierse hart die opgeofferd word!
Ja komt op zelfde neer he geen geld of niks willen uit geven !
Dat is niet waar he, als ik een miljoen heb maar ik wil ze niet uitgeven, dan heb ik geen geld? 😅

[/https://dewitteduivel.com/luc-van-thill ... -de-wagen/

David

Post by David » Sat Nov 18, 2023 12:44 pm

Hoe komt dat wij geen hommels team hebben ?

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sat Nov 18, 2023 3:21 pm

David wrote:
Sat Nov 18, 2023 12:44 pm
Hoe komt dat wij geen hommels team hebben ?
Homeless bedoel je?
Wij komen áltijd terug!

XDV1906

Post by XDV1906 » Wed Nov 22, 2023 1:17 pm

Croky Cup – 01-11-2023: Lierse vs R. Antwerp F.C
Reden: gebruik van pyrotechnisch materiaal door de thuissupporters.

Het DC volgt de vordering van het Bondsparket (1000 euro effectieve boete) omdat de feiten bewezen zijn. De verdediging van Lierse (gebrek aan wettelijke basis, geen objectieve aansprakelijkheid en correct optreden om het voorwerp zo snel mogelijk uit te krijgen) werd weerlegd en het DC stelde ook dat het niet de eerste keer was dat Lierse voor moest komen (en veroordeeld werd) voor dergelijk supportersgedrag.

Het Disciplinair Comité voor het Profvoetbal kan enkel maar vaststellen dat de club Lierse Kempenzonen reeds herhaaldelijk veroordeeld werd voor het gedrag van haar supporters. Het Disciplinair Comité voor het Profvoetbal beaamt de noodzaak om een nultolerantie toe te passen ten aanzien van het gebruik van pyrotechnisch materiaal in voetbalstadions. Het opleggen van een sanctie is noodzakelijk, waarbij de ploeg wordt aangezet om bijkomende maatregelen te nemen en de boetes te verhalen op de dader(s), hetgeen als repressieve maatregel afschrikkend moet werken. Rekening houdend met de objectieve ernst van de inbreuk en het disciplinair verleden van de club op dat vlak dringt een effectieve geldboete zich op, zoals gevorderd door het Bondsparket.

Challenger Pro League – 28.10.2023: Jong Genk vs Lierse
Reden: organisatie veiligheid + houding fans (bezoekende ploeg)

Via de Match Delegate werd er vastgesteld dat er aan de ingang van het bezoekersvak geen oppervlakkige bodysearch werd georganiseerd door de stewards van Lierse. Daarnaast waren er ook meldingen van 'het overgieten van bier op de ballenjongens voor het uitvak' (één van de jongens moest wenend het terrein verlaten); 'het gooien van een tiental bierbekers naar de neutrale tribune', 'het aansteken van een witte rookpot en strobo in het eigen vak' en 'het berokkenen van schade aan het sanitair in de bezoekerstribune'.

De feiten waren bewezen voor het Bondsparket; dat een boete van 2500 euro voorstelde. Lierse ging daar niet mee akkoord en werd nu door het DC veroordeeld tot het betalen van een effectieve geldboete van 2000 euro.

Voormelde feitelijkheden dienen duidelijk als wanbedrag bestempeld te worden van de eigen supporters van Lierse Kempenzonen en hiervoor is de club objectief aansprakelijk, principe hetwelk reeds meermaals door zowel het Disciplinair Comité als de Disciplinaire Raad voor het profvoetbal bevestigd werd. Het Disciplinair Comité voor het Profvoetbal kan enkel maar vaststellen dat de club Lierse Kempenzonen reeds herhaaldelijk veroordeeld werd voor het gedrag van haar supporters.

Mark

Post by Mark » Wed Nov 22, 2023 1:50 pm

Dat van die rookpot vind ik flauwe kul, maar als ballenjongens effectief overgoten zijn met bier dat vind ik schandalig !

Barry

Post by Barry » Wed Nov 22, 2023 4:06 pm

Mark wrote:
Wed Nov 22, 2023 1:50 pm
Dat van die rookpot vind ik flauwe kul, maar als ballenjongens effectief overgoten zijn met bier dat vind ik schandalig !
Dat verhaal van die ballenjongen is helaas waar... Ze hebben die persoon uit tribune gezet, hopelijk kunnen ze de boete ook op hem verhalen. Zo'n zaken moeten er echt uit.

KRKN

Post by KRKN » Thu Nov 23, 2023 7:22 am

Mark wrote:
Eens. Pyro was echt niet overdreven, maar die ballenjongen heb ik met eigen ogen gezien en dat was schandalig.

Carlke

Post by Carlke » Thu Nov 23, 2023 9:41 pm

KRKN wrote:
Thu Nov 23, 2023 7:22 am
Mark wrote:
Eens. Pyro was echt niet overdreven, maar die ballenjongen heb ik met eigen ogen gezien en dat was schandalig.
Dat ze weten wie het is stadionverbod, zo een dingen doe je niet bier gooien naar ballenjongens !

Barry

Post by Barry » Sun Nov 26, 2023 10:12 pm

KRKN wrote:
Thu Nov 23, 2023 7:22 am
Mark wrote:
Ben wel eens benieuwd wat ze gaan doen met alle pyro gisteren en vandaag op Anderlecht en Standard. Dat waren er veel meer dan bv Lierse-Antwerp

G.C.

Post by G.C. » Sun Nov 26, 2023 11:11 pm

Wss weer wel boete wegens zingen van anti-Walen liedjes

Post Reply