Grasmat

Alle algemene zaken over het reilen & zeilen binnen Lierse Kempenzonen kunnen hier besproken worden.
Mark
Re: Grasmat

Post by Mark » Tue Oct 11, 2022 12:48 pm

KRKN wrote:
Tue Oct 11, 2022 11:50 am
Maar ik vermoed dat Oosterwijk gewoon niet aan de eisen voldoet?
Oosterzonen heeft van 2016 tot 2018 2 seizoenen in 1ste amateur gespeeld, dus tenzij sinsdien de normen aangepast zijn voldoet dat stadion.

- Elio -

Post by - Elio - » Mon Oct 24, 2022 4:22 pm

Barry wrote:
Tue Oct 11, 2022 10:11 am
Mark wrote:
Tue Oct 11, 2022 8:55 am
Barry wrote:
Tue Oct 11, 2022 8:33 am
Beloften van Antwerp tijdelijk laten uitwijken naar Oosterzonen zou geen slecht idee zijn. Maar de schuld bij hen leggen voor de slechte staat van ons veld vind ik overdreven. Wij hebben zelf al 2 wedstrijden gespeeld waarbij het heel de wedstrijd regende, dat doet het veld ook geen goed. Daarnaast las ik ook dat er wortelziekte is uitgebroken, ja dan weet je het wel.
Uiteraard is dit niet de schuld van de beloften van Antwerp.
De problemen worden veroorzaakt door de extra belasting voor de grasmat.
Ik begrijp dat ons bestuur de extra inkomsten graag zag komen, maar misschien had men ook moeten stilstaan bij de gevolgen voor het veld.
En inderdaad wij hebben 2 wedstrijden in de gietende regen gespeeld.
Bovendien spelen de beloften van Antwerp maar liefst 19 thuiswedstrijden tegen over 16 voor ons.
Ik denk dat je als club wel mag uitgaan dat een veld de belasting van 1 wedstrijd per weekend moet aankunnen. Standard, Genk laten hun beloften ook spelen op hun eerste terrein, in Brugge zit je nog eens regelmatig met een Europese wedstrijd. Zij beschikken ook wel over meer geld natuurlijk om hun veld te onderhouden, maar dat zou begin oktober toch nog moeten meevallen?

Antwerp zit met paar risicomatchen die ze niet mogen afwerken op het Lisp dus uiteindelijk zullen het zo'n 15 wedstrijden zijn.

Soit, hopelijk krijgen onze terreinverantwoordelijke het veld terug opgelapt tegen de volgende thuiswedstrijd.
Genk en Brugge hebben een hybride grasmat. Natuurgras dat na worteling "ingestikt" wordt met synthetische grasvezel. Dat maakt dat je er veel moeilijker "russen" uit speelt en dus ook minder snel hobbelig komt te liggen. Kost minstens 200.000 euro en gaat maar 3 jaar mee ofzo.

Ik vrees dat je voor het seizoen moet doorgeven waar je speelt, en dus niet halfweg het seizoen kan wijzigen.

Mark

Post by Mark » Sat Oct 29, 2022 9:54 am

Neen vlgs mij mag je wel wisselen van stadion.
Zo was SL16 van plan om in de toekomst (na de winterstop) in Geel te gaan spelen, maar uiteindelijk hebben ze beslist om het seizoen toch uit te spelen in Luik.

KRKN

Post by KRKN » Sat Oct 29, 2022 10:02 am

Mark wrote:
Sat Oct 29, 2022 9:54 am
Neen vlgs mij mag je wel wisselen van stadion.
Zo was SL16 van plan om in de toekomst (na de winterstop) in Geel te gaan spelen, maar uiteindelijk hebben ze beslist om het seizoen toch uit te spelen in Luik.
Waar het veld inderdaad toch ook voor frustratie zorgt. Benieuwd hoe dat de komende jaren gaat evolueren.

Mark

Post by Mark » Fri Jul 07, 2023 9:33 am

Gisteren, bij de vernieuwing van onze abbo's ook nog wat nieuws over onze grasmat opgevangen.

Deze zal heel sterk moeten zijn, want naast ons eerste elftal zullen ook de beloften van Antwerp en heel waarschijnlijk zelfs onze eigen beloften erop gaan spelen.

Wat het hybride gras betreft dat zou pas in de loop van de maand september ingeplant worden. Langs T2 een strook van 16m lang over de volledige breedte van het veld(dus van cornervlag tot cornervlag). Aan de overzijde zou alleen de kleine backlijn hybride versterking krijgen.

Hoop dat dat voldoende zal zijn en we na de winterstop niet opnieuw op een akker moeten voetballen.

ozzy105

Post by ozzy105 » Fri Jul 07, 2023 11:26 am

Mark wrote:
Fri Jul 07, 2023 9:33 am
Gisteren, bij de vernieuwing van onze abbo's ook nog wat nieuws over onze grasmat opgevangen.

Deze zal heel sterk moeten zijn, want naast ons eerste elftal zullen ook de beloften van Antwerp en heel waarschijnlijk zelfs onze eigen beloften erop gaan spelen.

Wat het hybride gras betreft dat zou pas in de loop van de maand september ingeplant worden. Langs T2 een strook van 16m lang over de volledige breedte van het veld(dus van cornervlag tot cornervlag). Aan de overzijde zou alleen de kleine backlijn hybride versterking krijgen.

Hoop dat dat voldoende zal zijn en we na de winterstop niet opnieuw op een akker moeten voetballen.
Was een ware schande, een profclub onwaardig daar moeten we ook eerlijk over zijn! Hopelijk idd dit jaar weer niet van hetzelfde!

Vdp

Post by Vdp » Thu Jul 13, 2023 10:55 pm

Mark wrote:

Straf dat Antwerp ook nog op het Lisp gaat/wilt spelen want die waren vorig seizoen razend over het veld terwijl ze een heel hoge prijs betaald hadden..

XDV1906

Post by XDV1906 » Fri Jul 14, 2023 7:40 pm

Vdp wrote:
Thu Jul 13, 2023 10:55 pm
Mark wrote:

Straf dat Antwerp ook nog op het Lisp gaat/wilt spelen want die waren vorig seizoen razend over het veld terwijl ze een heel hoge prijs betaald hadden..
Dan snap ik niet zo goed dat ze dit seizoen weer bij ons spelen. Hun eigen veld ligt er 1000x beter bij met betere greenkeepers die ook meer middelen hebben.

En anders moeten ze maar niet zagen.

Barry

Post by Barry » Sun Sep 03, 2023 1:37 pm

Wat is me dat met ons veld, daar zitten gewoon al bruine plekken in.

Justhomuch

Post by Justhomuch » Sun Sep 03, 2023 3:53 pm

Barry wrote:
Sun Sep 03, 2023 1:37 pm
Wat is me dat met ons veld, daar zitten gewoon al bruine plekken in.
Heb gehoord dat de firma die het veld heeft ingezaaid dit foutief heeft gedaan, Luc was razend...
Wij komen áltijd terug!

Post Reply