Clubnieuws
Re: Clubnieuws
Ik hoop dat de meesten volgen; ik neem aan van wel
Zou binnekort eigenlijk graag eens een uitgebreider interview met CEO / voorzitter zien als hetgene wat nu op FB stond. Misschien na de eindronde een soort terugblik.
Kan er niet geprofiteerd worden van de mogelijke degradaties van Beveren en Mechelen? Als die toch naar amateur moeten zakken, kunnen zowel Deinze, als Lierse naar 1B, of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je dat verkeerd ziet inderdaad. De straffen die gevorderd werden zijn degradaties naar 1B. Enkel bij extra degradanten uit de profreeksen is er kans op bijkomende stijgers uit amateur. Zelfs in het geval dat KV toch nog een degradatie naar 1ste amateur aan hun broek krijgt, blijft Tubize gewoon in 1B.
Nu, ik dacht dat men zou willen toewerken naar een competitiehervorming tegen het seizoen 2020-2021 met 18-20 ploegen in tweede klasse en slechts één profreeks (1A). Ik ga er eerlijk gezegd gewoon van uit dat we volgend seizoen in 1ste amateur spelen, Deinze & Virton zijn gewoonweg betere elftallen. Daarom zal het volgend jaar volgens mij zaaks zijn in de top van het klassement te eindigen om zo de schifting naar tweede klasse te halen. Maar dat is natuurlijk allemaal koffiedik kijken.
Wat er volgens mij moet bijkomen willen we volgend jaar een gooi doen naar de oppergaai;
- 2x centrale verdediger; hier kwamen we zwaar in de problemen in dit jaar, Smolders keert normaal terug naar kv & MCmillen heeft reeds bij City Pirates getekend. We houden enkel Jef VDV (prestaties ondermaats) en de terugkerende Bastiaens over. Schuif Wils aub terug naar het middenveld.
- Linksback; Nelissen komt te kort in mijn ogen
- 2x centrale middenvelder (met zeker één spelmaker); ik denk daarbij aan Alessio Staelens van Knokke. Dit jaar 15 doelpunten bij degradant knokke, vorig jaar zelfs 19 als aanvallende middenvelder.
- 1x flankspeler + Bernier proberen een jaartje extra te huren
Als Delorge blijft hebben we volgens mij geen RB nodig. Misschien is nog een spits maar dat is niet persé een noodzaak met Vermeiren & Ogunjimi. Indien je bovenstaand lijstje overloopt, zou je er dus moeten komen met een 6-tal gerichte zomertransfers.
Vul gerust aan!
“Neen, Lierse kan niet op tegen de dollars of euro’s die God weet waar hun origine kennen, maar gebruikt andere wapens. Wie niet sterk is, moet slim zijn. No-nonsense, Vlaams, koppig, warm. Daar staan ze voor op het Lisp.”
Axassin wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:22 amIk denk dat je dat verkeerd ziet inderdaad. De straffen die gevorderd werden zijn degradaties naar 1B. Enkel bij extra degradanten uit de profreeksen is er kans op bijkomende stijgers uit amateur. Zelfs in het geval dat KV toch nog een degradatie naar 1ste amateur aan hun broek krijgt, blijft Tubize gewoon in 1B.
Nu, ik dacht dat men zou willen toewerken naar een competitiehervorming tegen het seizoen 2020-2021 met 18-20 ploegen in tweede klasse en slechts één profreeks (1A). Ik ga er eerlijk gezegd gewoon van uit dat we volgend seizoen in 1ste amateur spelen, Deinze & Virton zijn gewoonweg betere elftallen. Daarom zal het volgend jaar volgens mij zaaks zijn in de top van het klassement te eindigen om zo de schifting naar tweede klasse te halen. Maar dat is natuurlijk allemaal koffiedik kijken.
Wat er volgens mij moet bijkomen willen we volgend jaar een gooi doen naar de oppergaai;
- 2x centrale verdediger; hier kwamen we zwaar in de problemen in dit jaar, Smolders keert normaal terug naar kv & MCmillen heeft reeds bij City Pirates getekend. We houden enkel Jef VDV (prestaties ondermaats) en de terugkerende Bastiaens over. Schuif Wils aub terug naar het middenveld.
- 2x centrale middenvelder (met zeker één spelmaker); ik denk daarbij aan Alessio Staelens van Knokke. Dit jaar 15 doelpunten bij degradant knokke, vorig jaar zelfs 19 als aanvallende middenvelder.
Als Delorge blijft hebben we volgens mij geen RB nodig. Misschien is nog een spits maar dat is niet persé een noodzaak met Vermeiren & Ogunjimi. Indien je bovenstaand lijstje overloopt, zou je er dus moeten komen met een 6-tal gerichte zomertransfers.
Vul gerust aan!
Inderdaad, ik was Tubeke vergeten mee te rekenen. Die horen dan weer wel thuis in de amateurreeksen
Svenneke wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:28 amAxassin wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:22 amIk denk dat je dat verkeerd ziet inderdaad. De straffen die gevorderd werden zijn degradaties naar 1B. Enkel bij extra degradanten uit de profreeksen is er kans op bijkomende stijgers uit amateur. Zelfs in het geval dat KV toch nog een degradatie naar 1ste amateur aan hun broek krijgt, blijft Tubize gewoon in 1B.
Vul gerust aan!
Inderdaad, ik was Tubeke vergeten mee te rekenen. Die horen dan weer wel thuis in de amateurreeksen
Of toch wel, ik ga er vanuit dat Beveren en KVM naar SAL moeten zakken, want die zouden hun licentie moeten verliezen als ze gestraft worden voor omkoping.
Dus in 1A 16 clubs: Anderlecht, Standard, Club Brugge, Genk, Gent, Antwerp, STVV, Eupen, Charleroi, Oostende, Kortrijk, Waregem, Moeskroen, Lokeren, Beerschot en Cercle
In 1B 8 clubs: Westerlo, Union, OHL, Tubize, Roeselare, Lommel en 2 stijgers uit SAL
Svenneke wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:36 amSvenneke wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:28 amAxassin wrote: ↑Thu Apr 25, 2019 11:22 am
Ik denk dat je dat verkeerd ziet inderdaad. De straffen die gevorderd werden zijn degradaties naar 1B. Enkel bij extra degradanten uit de profreeksen is er kans op bijkomende stijgers uit amateur. Zelfs in het geval dat KV toch nog een degradatie naar 1ste amateur aan hun broek krijgt, blijft Tubize gewoon in 1B.
Vul gerust aan!
Of toch wel, ik ga er vanuit dat Beveren en KVM naar SAL moeten zakken, want die zouden hun licentie moeten verliezen als ze gestraft worden voor omkoping.
Dus in 1A 16 clubs: Anderlecht, Standard, Club Brugge, Genk, Gent, Antwerp, STVV, Eupen, Charleroi, Oostende, Kortrijk, Waregem, Moeskroen, Lokeren, Beerschot en Cercle
In 1B 8 clubs: Westerlo, Union, OHL, Tubize, Roeselare, Lommel en 2 stijgers uit SAL
Welkom op het forum!
Ik denk inderdaad - maar ik kan er naast zitten - dat er slechts 2 stijgers uit eerste amateurs zijn als ook WB zou zakken naar 1e amateur, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. We hadden alleen kans gemaakt als Tubeke geen licentie had.
En ik sluit me aan bij dat lijstje Axassin, hoewel dat toch slikken is. Werk aan de winkel.
Goeie analyse Axassin. Ik hoop dat ze misschien wat contractvrije spelers kunnen aantrekken die meteen het verschil kunnen maken. Anders wordt dat een dure operatie.
Als er echt 2 prioriteiten gekozen moeten worden: een beest van een CV en een technisch vaardige middenvelder.
Als er echt 2 prioriteiten gekozen moeten worden: een beest van een CV en een technisch vaardige middenvelder.